Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hary

Dołączył: 01 Sty 2003 Posty: 3 Skąd: Opole
|
Wysłany: Pią Sty 16, 2004 10:17 pm Temat postu: Jak zbudować rakietę? |
|
|
Zamierzam zbudować moją pierwszą rakietę ale nie wiem jeszcze o paru istotnych rzeczach. Moja rakieta będzie miała ok. 40cm wysokości i
ok.5-6cm srednicy. Głowica , dysza i stateczniki będą zrobione z drewna , a korpus z rurki papierowej o grubości ścianek ok 5-7mm. Paliwem będzie karmelek.
Jakiego kształtu powinny byc statecznik?
Ile gram karmelka i o jakim składzie procentowym mam użyć do rakiety o tych wymiarach?
Co to takiego jest środek parcia?
Co jeszcze powinienem wiedzieć aby rakieta poleciała? |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Paul S
Dołączył: 24 Lis 2003 Posty: 252
|
Wysłany: Pią Sty 16, 2004 11:37 pm Temat postu: |
|
|
Hallo Hary,
Jak na poczatek to masz bardzo ambitne zamiary. Samo zrobienie silnika rakietowego bez odpowiedniej wiedzy teoretycznej oraz praktycznej moze sie zakonczyc tylko fiaskiem. Uwazam , ze na poczatek powinienes sie zajac albo modelem rakiety a silnik sobie kupic albo poczytac troche na forum odnosnie budowy silnikow rakietowych. Tematow, pytan oraz odpowiedzi odnosnie ich budowy jest tu dostatecznie duzo- temat rzeka.. Oczywiscie zrobisz jak uwazasz - to jest tylko moje zdanie na ten temat.
Odnosnie rakiety to bym proponowal na poczatek dobrac jej srednice do wymiarow silnika a jej wydluzenie co najmniej "10" ( dl. do sr. jak 10 do 1) .
Srodek parcia to nic innego jak srodek ciezkosci wycietego rzutu poziomego twojej rakiety z twardej tektury. Srodek parcia mozna wyliczyc rowniez teoretycznie wyznaczajac srodki ciezkosci bryl plaskich poszczegolnych czesci rakiety( glowica, korpus, stateczniki)
Pozdrowienia
Paul |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Czw Mar 04, 2004 1:04 pm Temat postu: |
|
|
Na pierwszy raz ściągnij sobie rakietę ze stronki NASA, fajne rakietki i nie tylko, lub możesz kupić rakietę w sklepie modelarskim.  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Doktor X

Dołączył: 01 Gru 2003 Posty: 27
|
Wysłany: Czw Mar 04, 2004 4:41 pm Temat postu: |
|
|
Nie chcę ci narzucać żadnej propozycji, ale ja zrobiłem rakietę z lotkami w kształcie trapezu prostokątnego nie były one dużych rozmiarów jak do wielkości rakiety o wysokości 145 cm mierzyły 25 cm na 12cm i wcięcie 14 cm mój model posiadał dwie pary lotek z tyłu i na środku ale ty zastosuj tylko jedną parę. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Jajo
Dołączył: 19 Maj 2004 Posty: 22 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Sob Cze 19, 2004 11:55 am Temat postu: |
|
|
http://forum.pirotechnika.one.pl/viewtopic.php?t=2048 ty znajdziesz chyba najprostrzy silniczek rakietowy ja go torche zmodifikowalem ale niechce mi sie pisać tak silnik jak zrobil michał terz jest dobry i wystarczy ci na ppppierwszy raz a i najpierw zrub jakieś testy silnika bo co nagle to po diable  _________________ hmm....... |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Nie Gru 26, 2004 10:11 pm Temat postu: |
|
|
na www.piroportal.one.pl w dziale rakiety jest :rakietki na karmelek" możesz zrobić taką (albo w powiększeniu) i użyć tego jako silnika  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tomek J.

Dołączył: 02 Sie 2004 Posty: 144
|
Wysłany: Pon Gru 27, 2004 9:50 pm Temat postu: |
|
|
witam,
najlepiej poczytaj troche tego forum. Ja tak zaczynałem, jest tu dużo opisanych rakiet i silników.
Pozdro. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dav
Dołączył: 03 Maj 2002 Posty: 118
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zajcew

Dołączył: 06 Sie 2004 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto Gru 28, 2004 8:52 pm Temat postu: |
|
|
A ja uważam ze powinieneś zobić tak jak ja i Tomek J sziedzielisimy 2 tygodnie i robilisimy testy paliwa, silników aż zaczelisimy je stosować. Waka mała rada jak się nauczysz robić dobre testy silnka i paliwka to połowa sukcesu, a druga to odpowiednie zrobuienie modelu rakiety.
Powodzenia, niezrażaj się poczontkowymi niepowodzeniami  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
darektbg
Dołączył: 24 Sie 2004 Posty: 32 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Czw Gru 30, 2004 9:42 am Temat postu: |
|
|
Ja tak zrobiłem kupiłem sobie rakiete Apacz i na jej podstawie zrobiłem inną podobną ale silnik na początek oczewiście kupny, dzięki temu można się sporo zauczyc, to tak jak byś chciał napisać quake IV ale zaczynałbyś dopiero programowanie... |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
szpaner

Dołączył: 11 Paź 2004 Posty: 561
|
Wysłany: Czw Gru 30, 2004 6:33 pm Temat postu: |
|
|
zrobilem dzisiaj taka kijaneczke:
korpus: 5x50mm, papierowy, 4 warstwy papieru
paliwo: Mg+S, duzo zaduzo Mg
efekt: olbzymi ciąg jak na takie gówno, plomien ok.30cm
szykuje rakietke na sylwka, mam juz flarke(Mg + KNO3 +dekstryna(1:1:roszeczke) i spadochron, pracuje nad reszta, silnik magnezowy chyba bedzie dobry, (alternatywa jest mieszanka: saletra, cukier, wegiel, magnez, siarka, dekstryna, zalezy od jutrzejszych testow)
CHOLERA nie śpieszyć cię bo co nagle to po diable
a szkoda żeby komuś się krzywda stała
/-/kermit _________________
 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
szpaner

Dołączył: 11 Paź 2004 Posty: 561
|
Wysłany: Czw Gru 30, 2004 9:22 pm Temat postu: |
|
|
kermit, powoli, ja mam mozg i nawet czasami z niego kozystam
lepiej napisz, czy mozna stopic magnez z siarka, znaczy, czy to bezpieczne, bo o ile ostatnia proba byla na proszku, to wolalbym miec to w jednym kawalku, nawet za cene kanalu
mam na mysli stosunek wagowy 1:1 Nie rezygnuje z efektownego plomienia
Reakcja chemiczna może zachodzić w fazie ciekłej albo gazowej ( bardzo rzadko w fazie stałej), a stopiona siarka jest baaardzo reaktywna. Jednym słowem odradzam topienie tej mieszanki, chyba że chcesz mieś fajerwerk na patelni
A jak się zachowują mieszanki z siarką to można znaleźć w temacie "retrograde"
/-/kermit _________________
 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
zombek

Dołączył: 18 Maj 2003 Posty: 75
|
Wysłany: Czw Gru 30, 2004 11:16 pm Temat postu: |
|
|
Witam,
mam pytanie po co ci paliwo: magnez, siarka . Z tego co słyszałem i co przypuszczam to z "deka" słabe. Bo produkty na wylocie dyszy są prawie stałe. Ja bym ci radził o tym zapomnieć, a ponadto mieszaniki Mg+S się grzeją (chyba tylko w obecności utleniacza).
Nie lepiej zrobić sorbikę (lub karmelkę) magnezową . A jeśli chodzi ci o płomień to jest masa takich mieszanek np.
PALIWO PIROTECHMANA
Zn+S
Sorbitka z dodatkiem Al i S
Karmelka Magnezowa
Paliwa Wysokoenergetyczne |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
szpaner

Dołączył: 11 Paź 2004 Posty: 561
|
Wysłany: Pią Gru 31, 2004 11:42 pm Temat postu: |
|
|
zrobilem rakiete na w/w paliwie, efekt: blysk, huk,ze malo nie puscilem kamery i 'fontanna' resztek. w silniku bylo 56g paliwa Mg:S, 1:1, a na zatyczce fotoblysk, KClO3 : Mg, 2:1
bas byl naprawde niezly. jutro powroce na pole, moze uchowala sie flarka, ze spadochronu nic nie zostalo(za silny wybuch, miala byc rakieta, a wyszla bomba) ciekawe co zostalo po litrowej butelce po winie
domyslam sie ze zatyczka byla za slaba i nie szczelna, paliwo sypkie zawieralo duzo powietrza; po odpaleniu paliwa przy dyszy ogien szybko poszedl w gore, przebil zatyczke, odpalil fb, ktory zrobil minifale udezeniowa i rozpylil resztki paliwa
a fala udezeniowa byla tak silna, ze solidnie zadudnilo mi w plucach, mimo ze wybuchla ok 60 m ode mnie. basik mam na tasmie w kamerce, ale w formie analogowej wiec raczej nie wstawie :-[
slabe paliwo, co?? _________________
 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dziadek kermit

Dołączył: 25 Kwi 2003 Posty: 516 Skąd: z okolicy "Żabidołka"
|
Wysłany: Sob Sty 01, 2005 10:12 pm Temat postu: |
|
|
Kłaniam się pięknie
No to miałeś szczęście
Dobrze że nie próbowałeś tego grzać na patelni dopiero by było  _________________ Dziadek Kermit
"co do reszty uważam, że Kartagina powinna być zburzona!" |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
szpaner

Dołączył: 11 Paź 2004 Posty: 561
|
Wysłany: Nie Sty 02, 2005 1:56 pm Temat postu: |
|
|
wiesz, kermit, sam pisales ,ze stopiona siarka jest bardzo reaktywna, a jakos nie lubie fajerwerkow o.5m od siebie _________________
 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
zebik

Dołączył: 13 Sty 2003 Posty: 66 Skąd: lublin
|
Wysłany: Pią Sty 07, 2005 12:27 am Temat postu: |
|
|
witam
Swego czasu robilem proby z paliwem Mg+S (poszukaj w dziale PALIWA), i tak jak ty bylem na poczatku dobrej mysli --- ale do czasu.
I tak paliwo sprawdza sie dobrze przy bardzo malych silniczkach 2 -5 g, przy wiekszej masie dochodzi do wybuchu. Zastosowanie lepiszcza np. lakieru NC powoduje bardzo duze problemy z zaplonem a i tak spalanie nie jest stabilne (przygasa). Natomiast pod zadnym pozorem nie probuj prasowac tej mieszanki a tym bardziej uplynniac siarki.
A tak poza tym to powodzenia moze wpadniesz na lepszy pomysl niz ja i cos ciekawego ci wyjdzie. Daj znac
pozdro... _________________ "Bez ryzyka nie ma zabawy
powiedział saper do bomby" |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|