 |
FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Forum Pirotechniczne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maxlam Gość
|
Wysłany: Wto Maj 30, 2006 5:05 pm Temat postu: |
|
|
jaskiniowiec napisał: | Temat 1:
Co do zapłonu prochowych silników, to zależy to od sposobu przygotowania paliwa. Jeśli jest to czysty proch czarny ubijany (mocno) na spirytusie lub innym lotnym rozpuszczalniku, to nie powinno się robić kanału, odpalać czołowo, "papierosowo". Oczywiście kanał o średnicy 1-2mm mający ustabilizować, przyspieszyć i ukierunkować palenie może być. Gdy proch czarny ubije się np. na lakierze nitrocelulozowym lub innym lepiszczu, wtedy można odpalać w kanale. Po prostu prędkość palenia prochu na tyle zwalnia. Dla przykładu mój pierwszy opracowany silnik. Paliwo proch czarny + magnez ubite na roztworze celuloidu w rozpuszczalniku nitro
Już było dużo pisane na temat prochu, sam już sporo o tym pisałem. Proch sypki ubity nie za mocno i zapłon w kanale, to na pewno wybuch. I tu prośba do p. Jajo. Jak już bawisz się prochem, to naprawdę nie stosuj metalowych elementów. Chyba że testujesz kamizelkę kuloodporną.
Temat nr.2
Prośba do moderatorów. Może by tak kasować posty będące li tylko i wyłącznie krytyką pisowni p. Jajo. Już wystarczająco to było obgadane. Druga możliwość to kasować posty p. Jajo, ale lepiej chyba wiedzieć, co wyprawia. Jak jest początkujący, to niech się uczy. Po to chyba też jest to forum. |
|
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz dodawać załączników na tym forum Nie możesz pobierać plików z tego forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|