Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
andrew1989a

Dołączył: 13 Paź 2005 Posty: 90
|
Wysłany: Sob Wrz 23, 2006 4:59 pm Temat postu: Silnik kilkunastokrotnego użytku |
|
|
Witam!
Ostatnimi czasy zająłem się konstruowaniem silników rakietowych. Wyszło mi coś takiego:
Dł. silnika: 25 cm
Średnica zewnętrzna: 40mm
Ścianka 6,7mm
Materiał: PCV
Długość bloku paliwa: 17cm (4cm dysza i 4cm zatyczka)
Śr. bloku paliwa: 26,6mm
Kanał: ok. 5mm przez całą długość
Paliwo: Karmelek 70/30
Ilość paliwa: ok 170-180g
Masa startowa:370g ( o ile dobrze pamiętam)
Śr. dyszy 10 mm;
Dysza gipsowa z zatapianą na gorąco wkładką metalową z podkładki., wzmacniana wkrętami. Paliwo wlewane bezpośrednio do silnika. Zatyczka gipsowa również wzmacniana wkrętami. Nie mam hamowni więc nie mogę powiedziec jaki ma ciąg. Co do wielorazowości: zrobiłem 3 próby statyczne tego samego silnika ponownie załadowanego i nadtopienie ścianek było znikome. Trzeba było wyczyścić tylko czymś resztki karmelka i można było ponownie go napełnić. Na moje oko silnik powinien przetrzymać ok. 20 lotów.
Silnik robiłem metodą prób i błędów, wyszedł mi za 4 razem.
Pozdro
Ostatnio zmieniony przez andrew1989a dnia Sro Wrz 27, 2006 7:12 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
tryt

Dołączył: 19 Maj 2004 Posty: 156 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie Wrz 24, 2006 10:19 am Temat postu: |
|
|
A jak z erozją gipsu no około wkładki?  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
andrew1989a

Dołączył: 13 Paź 2005 Posty: 90
|
Wysłany: Nie Wrz 24, 2006 8:48 pm Temat postu: |
|
|
http://rapidshare.de/files/34311617/DSCN6396.JPG.html
Zdjęcie silnika wiem że nie widać żadnych szczegółów ale innego zdjęcia na razie nie mam (wystające śruby widoczne na zdjęciu później upiłowałem).[/url]
Erozja gipsowej części wkładki po 3 odpaleniach była tak znikoma że prawie niedostrzegalna(wiertło 10mm dalej ciasno wchodziło). Bardzo się zdziwiłem bo wszyscy pisali że erozja jest straszna a u mnie prawie jej nie było |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
andrew1989a

Dołączył: 13 Paź 2005 Posty: 90
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|