Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
pepe.154
Do³±czy³: 12 Lis 2005 Posty: 35
|
Wys³any: Nie Kwi 30, 2006 8:36 pm Temat postu: zapalanie karmelka [!] |
|
|
Otó¿ z innych postów doszed³em do wniosku ¿e du¿e znaczenie na ci±g silnika i jego prace ma to jak i gdzie zapalamy paliwo. I tu moje pytanie je¶li mamy np. silnik na karmelka z kana³em przez ca³± d³ugo¶æ to w którym miejscu i jakim sprzetem powinien byæ zapalony karmel.
,,Normalnie" zapalam od lontu od dyszy i spala siê do góry w strone zatyczki. Nie wiem czy to dobry sposób Z drugiej strony kto¶ pisa³ ¿e paliwo powinno sie zapaliæ od ¶rodka i spaliæ sie w pare sekund daj±c du¿y ci±g. Ale czy wtedy nie bedzie boom Proszê o Wasze zdanie na ten temat.  _________________ pepe.154 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Luk

Do³±czy³: 14 Lis 2005 Posty: 101 Sk±d: Libi±¿
|
Wys³any: Nie Kwi 30, 2006 9:04 pm Temat postu: |
|
|
Witam.
Paliwo powinno byæ odpalane od strony zatyczki najlepiej zapalnikiem elektrycznym. Mieszank± zapalaj±ca mo¿e byæ z powodzeniem proch czarny.
Pozdr.Luk |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pepe.154
Do³±czy³: 12 Lis 2005 Posty: 35
|
Wys³any: Nie Kwi 30, 2006 9:16 pm Temat postu: |
|
|
Luk napisa³: | Witam.
Paliwo powinno byæ odpalane od strony zatyczki najlepiej zapalnikiem elektrycznym. Mieszank± zapalaj±ca mo¿e byæ z powodzeniem proch czarny.
Pozdr.Luk |
Wielkie dzieki Luk za szybk± odpowied¼ by³bym jednak wdzieczny jakby¶ Ty albo kto¶ inny móg³ opisac jaka jest ró¿nica miedzy takim zapalaniem jak Ty napisa³e¶ albo innymi, co daje takie zapalanie, jakie s± wady i zalety takiego zapalania, które jest dobre i na co.
PS. Sorry ¿e sie tak wypytuje ale jestem pocz±tkuj±cy i chcê siê jak najwiêcej dowiedzieæ o rakietach zanim zaczne je konstruowaæ
pozdro _________________ pepe.154 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
maxlam Go¶æ
|
Wys³any: Nie Kwi 30, 2006 9:21 pm Temat postu: |
|
|
Luk napisa³: | Witam.
Paliwo powinno byæ odpalane od strony zatyczki najlepiej zapalnikiem elektrycznym. Mieszank± zapalaj±ca mo¿e byæ z powodzeniem proch czarny.
Pozdr.Luk |
Powiem wiêcej mieszanina 80% KNO3 20% C (oczywi¶cie wagowo) dobrze zmielone nie prasowane
----------------------------------
A co tego drugiego pytania które pojawi³o siê w miêdzy czasie to polecam moje posty w dziale o pomiarach a temat o hamowniach przy okazji postów o hamowni badziewiak jest tam bardzo obrazowo pokazana ró¿nica  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pepe.154
Do³±czy³: 12 Lis 2005 Posty: 35
|
Wys³any: Nie Kwi 30, 2006 9:44 pm Temat postu: |
|
|
No dobra wiem ju¿ ¿e odpalanie od ty³u i z ³adunkiem wybuchowym daje wiêksz± prêdko¶æ spalania co za tym idzie wiêksz± moc. A wiêc teraz nasuwa sie pytanie jak umie¶ciæ zapalnik elektryczny ¿eby nie zatka³ kana³u i ¿eby to zadzia³a³o. Na zapalnik bra³bym pewnie te ma³e ¿aróweczki np. choinkowe s± dosyæ ,,chude". _________________ pepe.154 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Luk

Do³±czy³: 14 Lis 2005 Posty: 101 Sk±d: Libi±¿
|
Wys³any: Nie Kwi 30, 2006 9:55 pm Temat postu: |
|
|
Wybuch zapalnika spowoduje jego wyrzucenie na zewnatrz silnika wiec nie ma szans na zatkanie dyszy . |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pepe.154
Do³±czy³: 12 Lis 2005 Posty: 35
|
Wys³any: Nie Kwi 30, 2006 10:01 pm Temat postu: |
|
|
Luk napisa³: | Wybuch zapalnika spowoduje jego wyrzucenie na zewnatrz silnika wiec nie ma szans na zatkanie dyszy . |
No niby masz racje, ale wiesz jak to jest- teoria nie zawsze odzwierciedla praktykê  _________________ pepe.154 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
maxlam Go¶æ
|
Wys³any: Nie Kwi 30, 2006 10:05 pm Temat postu: |
|
|
Witaj pepe.154
Powiem tak twój problem wcale nie jest taki nowy na tym forum wa³kowane by³o to ju¿ wiele razy i sam osobi¶cie urodzi³em wiele postów w tej tematyce szczerze to poszukaj sobie trochê miêdzy innymi jest o tym na mojej stronie choæ ubogo ale jest konkretnie. Na stronie Nakka wszystko jest opisane od a do z itd. itd.
Jaki¶ czas tu ju¿ jeste¶ wiêc stara³em ci siê konkretnie odpowiedzieæ bez zbêdnych komentarzy bo widzê ¿e konkretnie my¶lisz tylko nie id¼ na tak± wielk± ³atwiznê i poczytaj trochê forum a bêdziesz zdziwiony ile tu po¿ytecznych informacji (no i nie po¿ytecznych zwanych ¶mieciami których równie wiele a mo¿e i wiêcej).
Pozdrawiam Sylwek |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Luk

Do³±czy³: 14 Lis 2005 Posty: 101 Sk±d: Libi±¿
|
Wys³any: Nie Kwi 30, 2006 10:05 pm Temat postu: |
|
|
Jesli zapalnik bedzie mia³ mniejsza ¶rednicê niz dysza to bez problemu wyleci. Nie ma szans zeby zosta³. Te 30 atmosfer w silniku zrobi swoje . |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pepe.154
Do³±czy³: 12 Lis 2005 Posty: 35
|
Wys³any: Nie Kwi 30, 2006 10:14 pm Temat postu: |
|
|
maxlam napisa³: | Witaj pepe.154
Powiem tak twój problem wcale nie jest taki nowy na tym forum wa³kowane by³o to ju¿ wiele razy i sam osobi¶cie urodzi³em wiele postów w tej tematyce szczerze to poszukaj sobie trochê miêdzy innymi jest o tym na mojej stronie choæ ubogo ale jest konkretnie. Na stronie Nakka wszystko jest opisane od a do z itd. itd.
Jaki¶ czas tu ju¿ jeste¶ wiêc stara³em ci siê konkretnie odpowiedzieæ bez zbêdnych komentarzy bo widzê ¿e konkretnie my¶lisz tylko nie id¼ na tak± wielk± ³atwiznê i poczytaj trochê forum a bêdziesz zdziwiony ile tu po¿ytecznych informacji (no i nie po¿ytecznych zwanych ¶mieciami których równie wiele a mo¿e i wiêcej).
Pozdrawiam Sylwek |
Oczywi¶cie ¿e zajrze na Twoj± stronkê. Co do konkretów to trafi³e¶ w setno a co do ¶mieci to zauwarzy³em ¿e na oko³o 100 przeczytanych postów znajde 20 które zawieraj± jakiekolwiek informacje a jeszcze mniej które s± dok³adnie wyt³umaczone. Moim zdaniem gdyby ka¿dy pisa³ wyczerpuj±co co robi dlaczego tak a nie inaczej i jakie to ma wady, zalety, i jak najbardziej prostym jêzykiem to nie by³oby tylu niepotrzebnych postów jakie ja pisze
pozdro _________________ pepe.154 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
szpaner

Do³±czy³: 11 Pa¼ 2004 Posty: 561
|
Wys³any: Nie Kwi 30, 2006 10:28 pm Temat postu: |
|
|
Mo¿na wiedzieæ, jakim ¼ród³em pr±du bêdziesz siê pos³ugiwa³ przy odpalaniu tych ¿arówek? Jak dysponujesz tylko kilkoma bateriami, to chyba jest to jedyna alternatywa dla g³ówek zapalczych... ale je¿eli masz co¶ lepszego(tj. wysokie napiêcie), to móg³by¶ zastosowaæ zap³onniki CMOSa -> masa przewodz±ca (utleniacz + py³ metaliczny z dodatkiem jakiego¶ lepiszcza) _________________
 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pepe.154
Do³±czy³: 12 Lis 2005 Posty: 35
|
Wys³any: Nie Kwi 30, 2006 10:32 pm Temat postu: |
|
|
maxlam napisa³: | Mo¿e wezmê siê za moderowanie w dzia³ach rakietowych (jak w³adze mi pozwol± ) to usystematyzuje trochê to info ale sam nie wiem czy to przypadkiem nie walka z wiatrakami.... |
hmm czy ja wiem nawet je¶li jest ba³agan to warto go zacz±æ sprz±taæ nawet je¶li nie poprawi to sytuacji to zatrzyma rosn±cy ba³agan.
A co do walki z wiatrakami to nie my¶l tak bo dziêki Twojej walce rosn± nowi rakieciarze a Ty dajesz im szanse na nauczenie sie czego¶, za nim otoczeni mas± porozrzucanej i otoczonej sianem wiedzy spanikuj± i dadz± sobie spokój.
Ja doceniam Twój tród bo dziêki Tobie i innym ludziom na tym forum idê dalej czytaj±c pytaj±c i ucz±c siê sztuki tworzenia rakiet
pozdro _________________ pepe.154 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pepe.154
Do³±czy³: 12 Lis 2005 Posty: 35
|
Wys³any: Nie Kwi 30, 2006 10:38 pm Temat postu: |
|
|
szpaner napisa³: | Mo¿na wiedzieæ, jakim ¼ród³em pr±du bêdziesz siê pos³ugiwa³ przy odpalaniu tych ¿arówek? Jak dysponujesz tylko kilkoma bateriami, to chyba jest to jedyna alternatywa dla g³ówek zapalczych... ale je¿eli masz co¶ lepszego(tj. wysokie napiêcie), to móg³by¶ zastosowaæ zap³onniki CMOSa -> masa przewodz±ca (utleniacz + py³ metaliczny z dodatkiem jakiego¶ lepiszcza) |
Z tego co pamiêtam to taka ¿aróweczka pali siê przy niskim napiêciu np. 9v spokojnie wystarczy czyli pewnie bateryjka. Od takiej ¿aróweczki proch pali sie z powodzeniem a od niego to raczej wszystko pójdzie Narazie chyba chcia³bym opanowac i doprowadziæ do zadowalaj±cej powtarzalno¶ci taktykê z prochem. W pó¼niejszych czasach przerzuce sie na co¶ ,,lepszego" pozdro _________________ pepe.154 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
maxlam Go¶æ
|
Wys³any: Nie Kwi 30, 2006 11:00 pm Temat postu: |
|
|
Kulturalny cz³owiek z ciebie wiêc warto po¶wiêciæ kilka minut
Powiem jak ja odpalam swoje silniczki potrzebne ci do tego rzeczy to:
Zapalarka wysoko napiêciowa (bardzo ³atwo zrobiæ koszt minimalny na allegro po 3z³ mo¿na kupiæ aparat jednorazowy z przetwornic± itd...)
Dwa cienkie druty takie z linii telefonicznej (z wi±zki) skrêcasz je razem ma³y wêze³ek na koñcu odizolowujesz 10-15mm i bierzesz wst±¿kê z druciaka do garów nawijasz na odizolowane koñcówki tak by powsta³ mostek max 5mm zaginasz drucik ¶ciskasz szczypcami by wszystko ³adnie siê trzyma³o nadmiar drutu obcinasz.
Taki mostek sprawdzasz bateri± z lampk± czy przewodzi pr±d jak lampka siê za¶wieci znaczy ¿e obwód dobry i dalej idziemy bierzesz ma³y kwadrat folii jak najcieñszej i sypiesz zale¿y od wielko¶ci silnika ale powiedzmy do takiego jak mój fi20 200mg-500mg w praktyce dajê na trochê na czubku ³y¿ki (ma³ej) jak ju¿ jest na folii wk³adasz w to mostek i zawijasz tak by proch okala³ mostek zawijasz foliê do oko³o obcinasz delikatnie nadmiar folii i mocujesz wszystko niewielk± ilo¶ci± ta¶my.
Tak przygotowany zapalnik z powodzeniem powinien ci siê zmie¶ciæ do gotowego silnika przeciskaj±c go przez dyszê czasem wymaga to dodatkowego dopchania jak zrobisz nierówne ziarna i kana³y to czasem nie bêdzie chcia³o przej¶æ je¶li tak to lepiej zamontuj przed w³o¿eniem do korpusu na etapie klejenia ziaren razem patrz moj± stronê.
Do odpalenia pozostaje tylko zapchaæ dyszê kawa³kiem chusteczki higienicznej robimy tampon i wciskamy go w dysze nie za mocno ale te¿ nie s³abo trzeba wyczuæ
Tak zmontowany zespó³ zapalczy pozwala na wytworzenie odpowiedniego ci¶nienia w komorze spalania i silnik wchodzi na swoje obroty
Je¶li chodzi o ilo¶æ prochu to na mojej stronie mo¿na pobraæ czê¶ciowo przet³umaczony przeze mnie arkusz Nakka w którym mo¿na to policzyæ. Do odpalania stosuj proch 80/20 jak ju¿ wcze¶niej pisa³em.
¿aróweczki raczej s³abo nadaj± siê do odpalania silników raczej do odpalania spadochronu (takie jest moje zdanie )
http://members.aol.com/nonillion/igniter.html
http://www.sparksrocketry.com/igniters.htm |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|