Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
revorf

|
Wysłany: Nie Lis 27, 2005 2:47 pm Temat postu: odpalanie rakiet na bazie karmelki |
|
|
Witam!
Jestem nowym uzytkownikiem na ty forum lecz mimo to pozwalam zalozyc sobie nowy temat. Pirotechniką interesuje sie od wczoraj - mam juz za sobą parę godzin buszowania po internecie - w tym temacie jeszcze wczoraj bylem laikiem i nie wiedzialem nawe co to jest karmelka ale mniejsza z tym.
Tematem budowania rakiet zainteresowalem sie po ogladnieciu jednego z odcinków "wysypiska"
Mam nadzieje ze to nie będzie to dla nie problem poniewaz jestem studentem elektroniki no a poza tym kiedys bylem tez troche modelarzem
Mianowicie chcialbym zbudowac sobie w wolnej chwili rakiete na bazie silnika karmelkowego ale brakuje mi jeszcze kilku informacji, więc jeśli ktoś by był w stanie mi ich udzielić (tylko sensownych proszę ) to będe bardzo wdzieczny.
Po pierwsze:
Jezeli by to byl silniczek karmelkoy zbudowany na bazie rurki pcv 0 fi 3/4 '' i dlugosci karmelki ok. 10 cm ( z kanalem ) to na jaką wysokosc tak realnie taka rakieta ma szanse poleciec?
Po drugie: Jak odpalic taka rakiete bo ja bym to zrobil za pomoca opisywanego sposobu z rezystorkiem - no właśnie! Czy ten rezystorek po nagrzaniu(spłonięciu) ma odpalić bezpośrednio karmelkę czy dopiero lont, no bo jak ja bym go wcisnal do środka przez wysze i mial pewnośc ze to zadziala.
No a jak będe robil lont to czy moze to byc jakis mocny sznurek nasączony benzyną? No i jak go wkleic tzn. czy na poczatku kanalu zaraz przy dyszy czy moze przykleic go przez cala dlugość kanalu?
Z góry dziekuję za odpowiedz
Pozdrawiam wszystkich elektroników i nie tylko na forum |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
MICHAL-RAKIETOMAN
|
Wysłany: Nie Lis 27, 2005 3:12 pm Temat postu: |
|
|
po pierwsze do silniki rakietowe odpala sie od gory tzn od zatyczki
po drugie lont z benzyny jest do >tyłek< lepiej zaopatrzyc sie w lont visco 2mm |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
maxlam Gość
|
|