Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rafi
Dołączył: 29 Sty 2003 Posty: 8
|
Wysłany: Czw Sty 30, 2003 3:21 pm Temat postu: Zn + S |
|
|
Jestem nowy i chciałbym się dowiedzieć coś o tym paliwie ( Zn + S ). Zamierzam je zrobić. Chciałem się zapytać czy można je topić ( jak np. saletre z cukrem ), odlewać itp., tak żeby nie wybuchło. Wole sie zapytać, nie sprawdzać samemu, bo chce mieć palce całe [ Prosze się nie śmiać, jak bym coś nie tak napisał ] |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw Sty 30, 2003 4:05 pm Temat postu: Re: Zn + S |
|
|
Rafi napisał: | Jestem nowy i chciałbym się dowiedzieć coś o tym paliwie ( Zn + S ). Zamierzam je zrobić. Chciałem się zapytać czy można je topić ( jak np. saletre z cukrem ), odlewać itp., tak żeby nie wybuchło.... |
Stopioną siarkę możesz wlać do zimnej wody uzuskująć plastyczną siarkę ( coś jak kauczuk ). Dodaj cynku ( podgrzej jego do 40 C ) i zrób ciasto ( ręcznie ). Potem ubij w korpus. Ale nie srawdzałem tej technologi. Proponuję do mieszanki Zn/S dodać 10 % toluenu ( ropzuszczalnika siarki ) i ubić w korpusie. Potem tydzień suszenie.
Bye |
|
|
Powrót do góry |
|
|
knod
Dołączył: 16 Wrz 2002 Posty: 195 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: Czw Sty 30, 2003 4:12 pm Temat postu: |
|
|
Jak dobrze poszukasz w tym dziale to sporo o tym paliwie znajdziesz. Co do odlewania to nie mozna tego topic. Stosowane jest w postaci proszku. Swego czasu probowalem bawic sie ta mieszanka ale w koncu zrezygnowalem - nie dalo sie jej kontrolowac. Ostatnio v-21 sasugerowal ze mozna by to prasowac (np z niewielkim dodatkiem lepiszcza) - moze to jest sposob na ujarzmienie tego paliwka
Pozdrawiam
knod |
|
|
Powrót do góry |
|
|
v-21
Dołączył: 24 Lip 2002 Posty: 834 Skąd: Kaszuby
|
Wysłany: Czw Sty 30, 2003 4:13 pm Temat postu: |
|
|
nie komentuje tego co busch napisał
problem z takimi paliwami polega tak jak i z innymi na uzyskaniu odpowiedniej gestości a to w domowych warunkach jest prawie nieosiagalne nawet majac prosta prase no chyba ze cisnieniomiez
nawet ubijanie na mokro nie daje zadawalających wyników
co nie zmienia faktu ze nalezy experymentować _________________ ....a reszta niech se jaja liże..... |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rafi
Dołączył: 29 Sty 2003 Posty: 8
|
Wysłany: Czw Sty 30, 2003 4:24 pm Temat postu: |
|
|
I jeszcze jedno małe pytanko. Czy można suszyć to "ciasto" na kaloryferze ? |
|
|
Powrót do góry |
|
|
leszek
Dołączył: 27 Sty 2003 Posty: 102 Skąd: TORUŃ
|
Wysłany: Pon Kwi 21, 2003 9:33 pm Temat postu: |
|
|
mam pytanie. Czy ktoś robił poważne próby z tym paliwem?
W latzch 70-tych uważano je za najlepsze paliwo amatorskie (przynajmniej na "zachodzie"). |
|
|
Powrót do góry |
|
|
knod
Dołączył: 16 Wrz 2002 Posty: 195 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: Wto Kwi 22, 2003 10:03 am Temat postu: |
|
|
leszek napisał: | ...
W latzch 70-tych uważano je za najlepsze paliwo amatorskie (przynajmniej na "zachodzie"). |
Ale to sie zmienilo i chwilowo karmelek jest na topie. Wszystko wskazuje ze i ten zostanie zdetronizowany przez paliwa na bazie zywic.
Podstawowym problemem u mnie z mieszanka Zn/S (luzny badz ubity proszek) bylo to ze nie potrafilem kontrolowac spalania. Proces przebiegal blyskawicznie w calej objetosci przez co rozrywalo momentalnie korpus. Trzeba by bylo zastosowac metalowy silnik albo np prasowac paliwo z dodatkiem odpowiednich lepiszczy. Jednak czy warto sie meczyc nad paliwem ktorego Iw wynosi ok 40s podczas gdy prosty w preparowaniu KNO3/sorbitol posiada Iw ok 120s
Pozdrawiam
knod |
|
|
Powrót do góry |
|
|
leszek
Dołączył: 27 Sty 2003 Posty: 102 Skąd: TORUŃ
|
Wysłany: Czw Kwi 24, 2003 12:34 pm Temat postu: |
|
|
knod napisał: | Jednak czy warto sie meczyc nad paliwem ktorego Iw wynosi ok 40s podczas gdy prosty w preparowaniu KNO3/sorbitol posiada Iw ok 120s |
Pewnie nie warto ale dla zaspokojenia ciekawości można by jakąś próbę zrobić.
pozdrawiam. L. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kacper
Dołączył: 17 Maj 2003 Posty: 180 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią Lis 05, 2004 6:08 pm Temat postu: |
|
|
Witam
Z kolegą testowałem to paliwo luzem i nie topione, pali się jak mieszanka błyskowa (dobre na petardy). Paliwo można stopić bez obawy o jego zapalenie. To paliwo nadaje się tylko do spalania czołowego gdyż pali się z prędkością około 4-5 cm/s. Uważam ,że warto popracować z tym paliwem bo daje niesamowity płomień.
Ostatnio zmieniony przez Kacper dnia Sob Gru 09, 2006 10:56 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Troll_u
Dołączył: 21 Kwi 2003 Posty: 110 Skąd: stolica
|
Wysłany: Pią Lis 05, 2004 7:29 pm Temat postu: |
|
|
moze i karmelka jest na topie ale Zn/S jest bardzo widowiskowe!! Zresztą, widzieliście zdjęcia...
Pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Hack
Dołączył: 15 Cze 2006 Posty: 353
|
Wysłany: Nie Lip 22, 2007 3:40 pm Temat postu: |
|
|
mam za soba udana proobe z paliwem Zn S Al na lepiszczu NC.
NIc wielkiego, wiosna poleciala na wysokosc kolo 30 m.
Silniczek pracowal jak w katiuszy, krotko i dynamicznie.Kijanka, opis na youtube krotki:
FILMIK:
http://www.youtube.com/watch?v=2liJc6tsr_M
jedyna ciekawostka to suszenie warstwa po warstwie.NAkladalem warstwe, suszarka, nastepna warstwa, znow suszenie i tak do uzyskania kanaliku w ktory wlewam pozostala dawke.
Nc ma spory skurcz, stad ta metoda.
przepraszam za jokosc filmu, operator nie spodziewal sie szybkiego zejscia zwyrzutni, mimo tego ze mu o tym mowilem;/ _________________ tekst sluzy do celow edukacyjnych i nie ponosze odpowiedzialnosci za jego inne wykorzystanie
Ostatnio zmieniony przez Hack dnia Nie Lip 22, 2007 3:47 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaskiniowiec
Dołączył: 22 Lut 2004 Posty: 597 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie Lip 22, 2007 3:42 pm Temat postu: |
|
|
Jak rozwiązałeś zapłon? Nie było kłopotów? |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Hack
Dołączył: 15 Cze 2006 Posty: 353
|
Wysłany: Nie Lip 22, 2007 4:00 pm Temat postu: |
|
|
Witaj jaskiniowcze:)
Z tym mialem najwiecej klopotu, to nie pierwsze podejscie do tego paliwa.
W materialach wyczytalem, ze masa podpalowa to stechiometrycznie Zn i S. Robilem i taka probe, ktora skonczyla sie nie najlepiej. JA pokrylem stozek ksztaltowany w czole paliwa masa o skladzie minia olowiana 70 + dark pyro 30 do tego 3% NC na acetonie, dodalem nadmiar acetonu zeby bylo jak farba, ktora latwo kilkukrotnie pomalowac.Odlaplilem lontem wsadzonym w dysze.
MAsa ta spala sie blyskawicznie dajac niezla temperature.
Stozkiem mozna regulowac powierzchnie spalania, mozna go zrobic bardziej lub mniej ostro.Moj mial 60*, czyli wierzcholek 3jkata rownobocznego. MIalem taki frez akurat.
Paliwo nie tylko efektowne, ale naprawde dynamiczne i jak dla mnie dosc trudne.Probowalem z rozpuszczalnikami siarki np CS2, formowac na goroca..ale to niezla babranina.PRasa, albo lepiszcze emergetyczne to najlepsze wg mnie rozwiazania.
Kilka lat temu chcialem w czasie prasowania podlaczyc prad ze spawarki stalopradowej na kilka porzadnych amper,poniewaz paliwo to przewodzi prad ale nie moglem dobrac parametrow na mikro dawkach.Chcialem rozgrzac dodatkowo tym sposobem siarke zawarta w paliwie i w stanie zaprasowania podgrzac i ostudzic.
zauwaz jaki dzwiek wydaje to paliwo, to wina gestosci produktow i ich dosc niskiej predkosci, paliwo jest poprostu ciche, ma jaks glebie w sobie w odglosie.Poza tym dymu od cholery. _________________ tekst sluzy do celow edukacyjnych i nie ponosze odpowiedzialnosci za jego inne wykorzystanie |
|
|
Powrót do góry |
|
|
ksard
Dołączył: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wysłany: Wto Sie 28, 2007 1:03 pm Temat postu: |
|
|
Cześć Hack
Fajnie, że ktoś się zajął wreszcie tym paliwem.
Czy prace będą prowadzone nadal?
Chyba to pierwsza udana próba silnika opisana na tym forum o której czytałem?
Paliwo niełatwe, chociaż znane już od bardzo dawna. Rekomendowane jako bezpieczne amatorskie paliwo do rakiet. Pamiętam, wpadł mi kiedyś w ręce numer Młodego Technika z lat 60-tych ubiegłego wieku, gdzie dokładnie opisana była konstrukcja takiego silnika. Materiałem na korpus i dyszę był tekstolit. Sucha mieszanina Zn+S była tam jedynie prasowana.
Dawno temu próbowałem zrobić silnik na tym paliwie, ale po pierwszym nieudanym odpaleniu - zrezygnowałem.
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Hack
Dołączył: 15 Cze 2006 Posty: 353
|
Wysłany: Wto Sie 28, 2007 10:52 pm Temat postu: |
|
|
Witaj KSard.
Napisze szybko krotka odpowiedz, ktora potem zmodyfikuje.
Bloki 300 i 500 gramowe schna juz 3 tydzien, oczywiscie sa suche ale czekaja na wolna chwile by sie niemi zajac.Moj ojciec zbieral mlode techniki, mial od pierwszego numeru do lat 80 tych jednak nie natknalem sie na opis tego silnika.
Bloki zajmuja niewielka objetosc jak na swoja mase.p. Nie udalo mi sie nalezycie ubic ani zaprasowac tego paliwa wiec dodaje tam nitrocelulozy jako lepiszcza i wstepnie prasuje.
Gdy postawisz obok siebie bloczek paliwa oparty na AP i ZnS w tych samych wymiarach geometrycznych, spalenie sie tego ostatniego jest nieporownywalnie bardziej spektakularne, jednak w przeliczeniu na mase sam wiesz jak to jest.Pisze to bo nie wyobrazalem sobie, ze to az taka roznica a wyobrazic sobie potrafie wiele.
ps. aha...paliwo to nie jest bezpieczne, w sumie nie wiem skad ten pomysl ale chyba porownywali to z balistytami w tamtych czasach.
Dlaczego niebezpieczne? po pierwsze dziala jak fotoblysk i to nawet zaprasowane, poza tym wydziela sporo ciepla no i pyl cynkowy w niektorych warunkach moze byc przyczyna samozaplonu i to nie tylko dlatego ze jest pylem metalu.
Zgodzisz sie ze mna?
_____________________________________
bede kontynuowal zmieniajac ten post.
w weekend zrobilem probe bloczku 100g w/w paliwa.
Paliwo formowane w walec , lepszcze NC.
Technologia wykonania to mieszanie i dodawanie porcjami do tulei prasujac ~100kg/cm2.
Po odpaleniu bloku bez obudowy, nagle blok ten sie rozczlonkowal na kilka czesci trzaskajac i rozrzucajac je wokol.
Wniosek jest prosty, paliwo w tej technologii musi byc bardzo jednorodne.Po mieszaniu nie nalezy porcjowac calosci! Napewno wystapily jakies roznice w gestosci, jakies uskoki wewnetrzne, sam nie wiem co.
TAki blok paliwa z pewnoscia wywola CATO.
cdn _________________ tekst sluzy do celow edukacyjnych i nie ponosze odpowiedzialnosci za jego inne wykorzystanie |
|
|
Powrót do góry |
|
|
beaker
Dołączył: 30 Lip 2006 Posty: 197
|
Wysłany: Wto Gru 11, 2007 11:52 pm Temat postu: |
|
|
Witam
Mam za sobą próbę srka na mieszance zn/s, muszę skrócic czas palenia.
FILM http://pl.youtube.com/watch?v=7BDv22KrEhQ
Mam podstawowe pytanie, co do koloru płomienia, nie powinien byc npomarańczowo-czerwony, gdzies na forum bylo foto rakiety i pamietam na bank-pomaranczowa kita
pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Hack
Dołączył: 15 Cze 2006 Posty: 353
|
Wysłany: Sro Gru 12, 2007 9:53 am Temat postu: |
|
|
Kolor jest ok, dymu dobrze nie widac bo ciemno a to najbardziej chyba dymne paliwo.
Proba wyszla Ci bardzo dobrze, zaplon rewelacyjny.
Widac, za poradziles sobie z tym trudnym paliwem.
Napisz szczegoly: wymiary(srednica wewnetrzna, blok paliwa, przekroj dyszy), materialy, zaplon.
Czy stosowales dodatki? Prasowales? _________________ tekst sluzy do celow edukacyjnych i nie ponosze odpowiedzialnosci za jego inne wykorzystanie |
|
|
Powrót do góry |
|
|
beaker
Dołączył: 30 Lip 2006 Posty: 197
|
Wysłany: Sro Gru 12, 2007 12:00 pm Temat postu: |
|
|
Witam
Rurka papierowa fi 18mm, dlugosc 10cm, grubosc korpusu mała bo 3mm.
Dysza z fugi, ale nie zalewanej tylko ubijanej lekko wiglotnej, a'la nozzle mix, bo glina mi sie skończyła. Paliwko ubijane, bez dodatków, zapłon visco.Dysza 6mm, kanał 6mm, cała długośc paliwa(a myslałem że na 100% będzie CATO) A co do zapłonu. Analizując cały film, widzę że visco odpalił blok paliwa, zaraz po "przejściu" przez dyszę. Poza tym widac że płomień nie jest gładki, to pewnie przez chropowatośc dyszy, ale nie wiem czy dam rade coś z tym zrobic
Pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Hack
Dołączył: 15 Cze 2006 Posty: 353
|
Wysłany: Sro Gru 12, 2007 2:23 pm Temat postu: |
|
|
Wiesz co, nastapilo spalanie erozyjne, stad te iskrzenie i nieregularnosc.Wylolane przez niedostateczne ubice oraz ten kanal.Co do kanalu to bardzo mnie zadziwiles.Czasami zdarza sie, ze pyl cynkowy jest w jakims stopniu utleniony, co lagodzi ostro charakterystyke tego paliwa.
Sproboj zrobic jeszcze jeden taki silniczek i zamontowac go w jakiejs prostej rakiecie.
Dobrze, ze ktos probuje z paliwem Zn+S, bo jest bardzo ciekawe. _________________ tekst sluzy do celow edukacyjnych i nie ponosze odpowiedzialnosci za jego inne wykorzystanie |
|
|
Powrót do góry |
|
|
ksard
Dołączył: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wysłany: Czw Gru 13, 2007 12:47 pm Temat postu: |
|
|
Witam
To najlepiej działający silnik rakietowy na tym paliwie wykonany przez "naszych luszi" jaki widziałem.
Gratulacje i powtórz koniecznie test. Warto, bo bardzo efektowny silnik.
pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
|
|