Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Bibel

Do³±czy³: 19 Mar 2004 Posty: 22
|
Wys³any: Wto Lip 26, 2005 1:25 pm Temat postu: Dysza wykonana z metalu |
|
|
Co myslicie na temat takiej dyszy (w zasadzie to jest dysza i czê¶æ komory no ale...) (znajomy tokarz mi wykonal)
Materia³ Stal
Grubo¶æ ¶cianek 2mm
Grubo¶æ ¶renicy krytycznej 3,5mm
D³ugo¶æ 50mm
¦rednica wew komory spalania 30mm
¦rednica zew komory spalania 32mm
¦rednica krytyczna 6mm
¦rednica wylotowa dyszy 30mm
Tu macie fotki
Dysza stoi na dyszy
Lezy na boku (ten patyczek za tym to zapalka by dysza nie zleciala)
Widok od góry kieliszka
Od strony dyszy
Powiekszona fotka
Gdyby kto¶ chcia³ normalnej wielkosci (takiej jakiej byly robiene fotki to moge na maila wyslac. Lacznie zajmuje cos kolo 2,5mb)
Postaram sie dzisiaj zrobi probe statyczna i sie zobaczy co wyjdzie Kumpel (tokarz) wykona mi jeszcze jedn± dysze tyle ze wartosc krytyczna bedzie wynosic 10mm
Ostatnio zmieniony przez Bibel dnia Nie Lis 23, 2014 8:23 am, w ca³o¶ci zmieniany 2 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dziadek kermit

Do³±czy³: 25 Kwi 2003 Posty: 516 Sk±d: z okolicy "¯abido³ka"
|
Wys³any: Wto Lip 26, 2005 2:37 pm Temat postu: k±t wylotowy |
|
|
Po mojemu trochê za du¿y k±t wylotowy dyszy . Wygl±da to na ca 60* i obawiam siê ¿e niewiele to da, bo strumieñ gazów szybko siê oderwie od ¶cianki. Zwykle k±t wylotowy jest maksymalnie równy 30*. Niemniej jak to ju¿ w jednym temacie napisa³em we¼ j± "przedmuchaj karmelk±" i wtedy siê oka¿e ( mo¿e siê mylê ?? ). Mam nadziejê ¿e jaki¶ filmik siê znajdzie
Pozdrowienia _________________ Dziadek Kermit
"co do reszty uwa¿am, ¿e Kartagina powinna byæ zburzona!" |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jaskiniowiec

Do³±czy³: 22 Lut 2004 Posty: 597 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Wto Lip 26, 2005 3:10 pm Temat postu: |
|
|
A jak z paliwem, rozmiarami ziarna? Pytam z ciekawo¶ci, bo nie wiem, czy chcesz zrobiæ ¶wiecê dymn±, silnik, czy granat..... |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Bibel

Do³±czy³: 19 Mar 2004 Posty: 22
|
Wys³any: Wto Lip 26, 2005 3:49 pm Temat postu: |
|
|
filmik jest w drodze
narazie spowodu braku czasu testowalem na zwyklej saletrze z cukrem 60:40 jutro lub jeszcze dzisiaj zrobie karmelke i w tedy sie okaze
filmik postaram sie wzucic jeszcze dzis (z proby na zwyklej saletrze bez ubijania i z beznadziejnym korpusem (pod koniec sie przepalil co widac na filmiku ))
silnik mial wymiary
wysokosc 9cm
szerokosc 3cm
i bez obaw Jaskiniowiec narazie bede testowal to na karmelku bo co do lepszych paliw czy hp to mam za mala wiedze by sie brac i narazie chce sie pobawic czyms mniejszym i slabszym  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pessos

Do³±czy³: 27 Cze 2004 Posty: 153 Sk±d: Trinneck
|
Wys³any: Sro Lip 27, 2005 7:34 pm Temat postu: |
|
|
Pytanie : Jak ty chcesz mocowaæ tak± dyszê w silniku
Bo z tego co widzê, masz tam nawiercone raptem dwa otworki Widzia³em film z pracy metalowego silnika Knoda i jak napisa³, ¿e mu ¶cie³o ¶ruby, to tak od siebie radzi³bym ci zrobiæ trzoszke wiêcej punktów mocuj±cych  _________________
plany na dzi¶ s± takie, ¿e ich nie ma |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dziadek kermit

Do³±czy³: 25 Kwi 2003 Posty: 516 Sk±d: z okolicy "¯abido³ka"
|
Wys³any: Sro Lip 27, 2005 8:27 pm Temat postu: Jak mas³o %/ [zez] |
|
|
K³aniam siêpiêknie:)
pessos napisa³: | Pytanie : Jak ty chcesz mocowaæ tak± dyszê w silniku
Bo z tego co widzê, masz tam nawiercone raptem dwa otworki Widzia³em film z pracy metalowego silnika Knoda i jak napisa³, ¿e mu ¶cie³o ¶ruby, to tak od siebie radzi³bym ci zrobiæ trzoszke wiêcej punktów mocuj±cych  |
gwoli ¶cis³o¶ci to osiem wkrêtów M4 i to tak jakby z wosku by³y zrobione ( czyste ciêcie )
a dla zrównowa¿enia reakcji ( co mi Knod przypomnia³ ), drugie tyle tylko ¿e od strony zatyczki.
ani dyszy ani zatyczki nie uda³o siê odnale¼æ mimo ¿e jedno posz³o w niebo a drubie w ziemiê.
Filmy z tej próby gdzie¶ na forum siedz± ale chwilowo nie mam czasu aby szukaæ. Jak znajdê to wklejê. _________________ Dziadek Kermit
"co do reszty uwa¿am, ¿e Kartagina powinna byæ zburzona!"
Ostatnio zmieniony przez dziadek kermit dnia Czw Lip 28, 2005 1:37 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Bibel

Do³±czy³: 19 Mar 2004 Posty: 22
|
Wys³any: Sro Lip 27, 2005 8:57 pm Temat postu: |
|
|
hmm nie wziolem tego pod uwage jak i wielu innych zeczy hehe nic trzeba sie przyznac iz ta dysza to lekka pomylka
no ale koles bedzie mial ode mnie kolejne zlecenie tylko tym razem bedzie to dyszka z uwzglednieniem paru parametrow opisanych powyzej hehehe   |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dziadek kermit

Do³±czy³: 25 Kwi 2003 Posty: 516 Sk±d: z okolicy "¯abido³ka"
|
Wys³any: Sro Lip 27, 2005 9:25 pm Temat postu: przechlapany los prototypu |
|
|
Klaniam siê piêknie:)
Niestety taki jest porzechlapany los prototypu Tylko niektóre l±duj± w muzeum techniki ( wiêkszo¶æ na z³omie niestety )
Ale nie myli siê tylko ten kto nic nie robi a wiêc nie zra¿aj siê, bo nie o krytykanctwo tutaj chodzi ale o jak±¶ naukê.
Spróbuj jednak j± przedmuchaæ, bêdzie jaki¶ materia³ do porównañ i przemy¶leñ. Najlepiej zrobiæ silnik z tak± sam± ilo¶ci± paliwa i w tej samej konfiguracji, wówczas wiadomo bêdzie które rozwi±zanie jest lepesze. _________________ Dziadek Kermit
"co do reszty uwa¿am, ¿e Kartagina powinna byæ zburzona!" |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Bibel

Do³±czy³: 19 Mar 2004 Posty: 22
|
Wys³any: Czw Lip 28, 2005 12:45 pm Temat postu: |
|
|
pod wieczor zamieszcze fotki i filmik z testow statycznych na karmelku
ale dyszy nr 2 (nie rozni sie niczym poza tym ze ma srednice krytyczna 10mm i ma kat wewnetgrzny 45*)
ps dzieki Kermit za pocieszenie i zapewniam ze nie jestem osoba ktora latwo sie poddaje  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Bibel

Do³±czy³: 19 Mar 2004 Posty: 22
|
Wys³any: Pi± Lip 29, 2005 5:19 pm Temat postu: |
|
|
powiem aby ze jest lipa z filmikiem poniewaz kamezyscie czesly sie zlekka rece koles przerazil sie bo silnik wydal silny i ogluszajacy gwizd hehehehe mam za to fotki z przed i po odpalnaiu
to jest silnik bez dyszy (15cm dlugosci; 30mm wew 32mm zew)
tu mamy mase paliwowa (karmelek 60:40)
calosc po zlozeniu
tu juz po paleniu (trwalo cos okolo 4-5s)
tak jak wyzej tylko od innej strony
sama dysza
caly silnik wraz z dysza
ps sorka za brak filmiku ale postaram sie zrobic jeszcze jedna probe i w tedy to ja bede trzymal aparat 
Ostatnio zmieniony przez Bibel dnia Nie Lis 23, 2014 8:24 am, w ca³o¶ci zmieniany 2 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PINOT

Do³±czy³: 25 Lis 2003 Posty: 428 Sk±d: Wroc³aw
|
Wys³any: Pi± Lip 29, 2005 5:25 pm Temat postu: |
|
|
silnik wygl±da bardzo masywnie - ¶ciankê szacujê na jakie¶ 2 mm co przy tej ¶rednicy wytrzyma ze 150 atmosfer... - to chyba do testów naziemnych a nie do lotów? Je¶li do lotów, powiedz gdzie odpalasz, to bêdê omija³ szerokim ³ukiem....
Dysza ma niew³asciwy k±t rozwarcia, ten kieliszek nic ci nie daje oprócz dodatkowej masy, równie dobrze mo¿esz go obci±æ bez wielkiej straty dla efektywno¶ci dyszy. Taki k±t mo¿e by dzia³a³ w prózni na paliwach o baaaaaardzo ma³ej szybko¶ci wylotowej....
Po grubym osadzie na dyszy widac, ¿e paliwo nie spali³o siê prawid³owo - wygl±da jakby by³o za du¿o KNO3 lub KNO3 nie by³ zmielony. _________________ Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Bibel

Do³±czy³: 19 Mar 2004 Posty: 22
|
Wys³any: Pi± Lip 29, 2005 5:32 pm Temat postu: |
|
|
heheh spoko to do testow naziemnych jeszcze swira nie mam
i o tym iz za duzy jest kat to wiem ale to byla pierwsza dysza jaka kooles mi zrobil tylko szkoda bylo wyzucic bez testow a testy uwazam ze wypadly swietnie
ogien z dyszy byl na jakies 5cm hehe i bardzo duzo dymu hehe a swist silniczka miodzio   |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jaskiniowiec

Do³±czy³: 22 Lut 2004 Posty: 597 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Pi± Lip 29, 2005 5:40 pm Temat postu: |
|
|
No i dobrze, masz przynajmniej wnioski na przysz³o¶æ: wyd³u¿yæ dyszê, zmniejszyæ k±t rozwarcia, zaizolowaæ ¶cianki silnika (po kolorku tlenków na zewn±trz korpusu widaæ, ¿e trochê go przyjara³o). Je¶li czas palenia by³ rzêdu 4-5 sekund, to masz za ma³y zacisk. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dziadek kermit

Do³±czy³: 25 Kwi 2003 Posty: 516 Sk±d: z okolicy "¯abido³ka"
|
Wys³any: Pi± Lip 29, 2005 5:51 pm Temat postu: Dysza akustyczna |
|
|
K³aniam siê piêknie
Jednym slowem wiemy ju¿ jak mo¿n azrobiæ dyszê akustyczn±.
A tak po prawdzie, to efekt charakterystyczny dla oderwania przep³ywu d ¶æianki dyszy. Czyli za duu¿y k±t sto¿ka wylotowego.
Teraz kolej na nastêpny egzemplarz z mniejszym k±tem, i bêdzie temat naukowo przeprowadzony z
zachowaniem zasady jednej ró¿nicy _________________ Dziadek Kermit
"co do reszty uwa¿am, ¿e Kartagina powinna byæ zburzona!" |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Bibel

Do³±czy³: 19 Mar 2004 Posty: 22
|
Wys³any: Pi± Lip 29, 2005 7:47 pm Temat postu: |
|
|
hehe czyli o jakich wymiarach sugerujecie dysze ? (kat rozwarcia stozka) i jaka srednice krytyczna ? |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dziadek kermit

Do³±czy³: 25 Kwi 2003 Posty: 516 Sk±d: z okolicy "¯abido³ka"
|
Wys³any: Pi± Lip 29, 2005 7:58 pm Temat postu: |
|
|
A daj k±t rozwarcia nie 45 a 25* trochê to wyd³u¿y dyszê ale warto zobaczyæ ró¿nicê w dzia³aniu. Pozosta³e wymiary tj ¶rednica wylotowa i krytyczna bez zmian.
Wówczas jedyn± ró¿nic± miêdzy obiema dyszami bêdzie k±t sto¿ka wylotowego. W ten sposób mo¿na bêdzie stwierdziæ jaki wp³yw na dzia³anie silnika ma w³a¶nie ten parametr.
(Oczywi¶æie silnik i paliwo te¿ bez zmian) _________________ Dziadek Kermit
"co do reszty uwa¿am, ¿e Kartagina powinna byæ zburzona!" |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
maslak666

Do³±czy³: 27 Wrz 2003 Posty: 110 Sk±d: Radom
|
Wys³any: Pi± Lip 29, 2005 8:11 pm Temat postu: |
|
|
Nakka stosuje 12*, dla jednego trójk±ta na przekroju dyszy, czyli ³±cznie bêdzie w przybli¿eniu tak jak mówi Kermit. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pessos

Do³±czy³: 27 Cze 2004 Posty: 153 Sk±d: Trinneck
|
Wys³any: Pi± Lip 29, 2005 8:46 pm Temat postu: |
|
|
Czo³em
Zwróæcie równie¿ uwagê na z³e uszczelnienie silnika Zdjecie nr 5, gdzie to widaæ niespalone pozosta³o¶ci po paliwie, "wyci¶niete" miedzy gwintem ¶ruby. Na mój gust to, ¿e szczê¶liwie nie wyrwa³o ci dyszy, by³o kwesti± zbyt s³abego ci¶nienia, które mog³o byæ spowodowane z³ym przy¿±dzeniem paliwa jaki z³ym uszczelnieniem. Karmelek spokojnie poradzi³by sobie z takimi ¶rubkami Duuu¿o do poprawy w silniku, ale przynajmniej jakies wyniki badañ potwierdzone zdjêciami  _________________
plany na dzi¶ s± takie, ¿e ich nie ma |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
piroman

Do³±czy³: 16 Cze 2004 Posty: 244
|
Wys³any: Pi± Lip 29, 2005 9:09 pm Temat postu: |
|
|
W Pismie napisano:
Cytat: | Na moc karmelu zwa¿ajcie a bêdzie wam to nagrodzone, albowiem ten kto si³y Jego nie docenia zostanie ukarany |
|
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|