Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
ska³t

Do³±czy³: 22 Cze 2004 Posty: 93 Sk±d: lud
|
Wys³any: Czw Sty 27, 2005 6:37 pm Temat postu: Rakieta Ska³t1000 i Silnik s33 |
|
|
Charakterystyka Rakiety "SKA£T1000" i silnika "S33" :
Silnik:
Materia³y :
korpus :papier szary + klej vicol 50% / woda 50%
zatyczka :klej z pistoleu zbrojona co 5mm i 120stopni paytczkami o ¶rednicy 3 mm
dysza :¶ciskana pokryta 3 warstwami szk³a wodnego
paliwo :karmelka 60/40
Wymiary :
d³ugo¶c :160mm
¶rednica zew. :25mm
¶rednica wew. :20mm
grubo¶c ¶cianki ok :2.5mm
d³ugo¶æ dyszy :20mm
¶rednica dyszy :4mm
d³ugo¶c kana³u :110mm
¶rednica kana³u :4mm
d³ugo¶æ zatyczki :15mm
waga korpusu silnika bez paliwa i zatyczki :25g
waga paliwa : ( oko³o 102 g . pozdrówka /-/kermit )
waga zatyczki :
Korpus rakiety :
Materia³y :
korpus :papier pokryty 3 warstwami ¿ywicy epoksydowaej
g³owica :toczona w drewnie bukowym , rozwiercona , lakierowana
stateczniki :dwie warstwy balsy o grubo¶ci 1mm klejone ¿ywic±
pier¶cieñ :aluminium polerowane
Wymiary :
pier¶cieñ :
d³ugo¶æ :40mm
¶rednica 1* :27mm
¶rednica 2* :29mm
¶rednica wew. :25mm
grubosc ¶cianki :1mm
waga :22.5
* :¶rednica segmentu (segmentów) które wchodz± z dwóch stron w korpus rakiety
* :¶rednica czê¶ci która oddziela od siebie obydwie czê¶ci korpusu
1segment :
d³ugo¶æ bez pier¶cienia :180mm
d³ugo¶æ z pier¶cieniem :205mm
¶rednica zew. :29mm
¶rednica wew. :27mm
grubo¶æ ¶cianki :1mm
waga bez pier¶cienia i stateczników ok. :17.5g
waga z pier¶cieniem bez stateczników :40g
2segment :
d³ugo¶æ :440mm
¶rednica zew :29mm
¶rednica wew :27mm
waga :40g
waga na 1m ok. :95g
g³owica :
d³ugo¶æ :115mm
d³ugosæ wpustu :15mm
¶rednica wpustu :27mm
¶rednica :29mm
¶rednica wew. :20mm
grugo¶æ ¶cianki ok. :3.5mm
g³êbokosæ na któr± g³owica zosta³a rozwiercona :55mm
waga g³owicy :25g
Uwagi ogulne :
My¶le ¿e waga ca³ej rakiety nie powinna przekroczyæ 230g czas po¶wiêcony budowie to jakie¶ 3 miesi±ce stara³em siê
wszystkie elementy wykonaæ z jak najwiêksz± dba³o¶ci± o szczegó³y pozosta³ mi tylko jeden problem do rozwi±zania
a mianowicie system otwierania spadochronu (je¿eli kto¶ mo¿e mi podpowiedzieæ co by³o by najlepszym rozwi±zaniem
w takiej rakiecie , by³ bym bardzo wdziêczny).
Acha zdjêcia bêd± w niedziele albo w sobote bo kolega wyjecha³ z aparatem.
Ostatnio zmieniony przez ska³t dnia Wto Lut 01, 2005 9:54 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
piroman

Do³±czy³: 16 Cze 2004 Posty: 244
|
Wys³any: Czw Sty 27, 2005 8:36 pm Temat postu: |
|
|
mo¿e MESOR? Moim zdaniem do¶æ pewny, ³atwy do wykonania i tani, w³a¶nie siê przymierzam bo znalaz³em kontraktor i magnes od licznika rowerowego  _________________
 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dziadek kermit

Do³±czy³: 25 Kwi 2003 Posty: 516 Sk±d: z okolicy "¯abido³ka"
|
Wys³any: Czw Sty 27, 2005 8:39 pm Temat postu: MESOR ?? |
|
|
Zupe³nie nie jestem przekonany co do prawid³owosci dzia³ania tego uk³adu.
Z tego co by³o dyskutowane nie jest to uk³ad pewny, co potwierdzaj± obserwacje Ksarda.
jednym s³owem : nie polecam ( wsomie i tak dwa s³owa ) _________________ Dziadek Kermit
"co do reszty uwa¿am, ¿e Kartagina powinna byæ zburzona!"
Ostatnio zmieniony przez dziadek kermit dnia Czw Sty 27, 2005 10:07 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
zombek

Do³±czy³: 18 Maj 2003 Posty: 75
|
Wys³any: Czw Sty 27, 2005 8:44 pm Temat postu: |
|
|
Witam,
mo¿e Kmz51 koszt oko³o 55z³-65z³ wg. Knoda . Lub tañsza wersja: prze³±cznik rtêciowy( to samo locho co mesor tylko jeszcze bardziej szybkie, ergo odpalenie spadochronu natychmiast po ustaniu pracy silnika
/-/kermit).
No chyba, ¿e nie chcesz elektroniki to proponowa³bym silnik z opu¼niaczem i lontem do ³. miotaj±cego .
Napewno znajdziesz opisy.
Poza tym du¿o jest o na ten temat  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
heksogen pl

Do³±czy³: 09 Cze 2004 Posty: 157 Sk±d: ma³opolska
|
Wys³any: Czw Sty 27, 2005 9:20 pm Temat postu: |
|
|
Co do elektroniki, to mam problem
Skonstruowa³em do swojej najnowszej rakiety z laminatu timer elektroniczny taki jak jest na stronie RTOIPB.
Uk³ad za cholere nie chce dzia³aæ. Sam nie znam siê zbytnio na elektronice. Czy kto¶ móg³by pomóc ????
By³bym baaardzo wdziêczny  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Czw Sty 27, 2005 10:13 pm Temat postu: Re: MESOR ?? |
|
|
kermit napisa³: | Zupe³nie nie jestem przekonany co do prawid³owosci dzia³ania tego uk³adu.
Z tego co by³o dyskutowane nie jest to uk³ad pewny, co potwierdzaj± obserwacje Ksarda. |
Witam
Potwierdzam w 100% s³owa Kermita
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez ksard dnia Sro Maj 11, 2005 6:58 am, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
piroman

Do³±czy³: 16 Cze 2004 Posty: 244
|
Wys³any: Czw Sty 27, 2005 10:14 pm Temat postu: |
|
|
kermit napisa³: | Zupelnie nie jestem przekonany co do prawidlowosci dzialania tego ukladu.
Z tego co bylo dyskutowane nie jest to uklad pewny co potwierzaja obserwacje Ksarda. |
My¶lê ¿e mi nawet 50% prawdopodobieñstwa starczy tymbardziej ¿e moje pierwsze rakiety bêd± raczej egzempla¿ami testowymi, i je¿eli siê rozbije to nie bêdzie mi jej zbytnio szkoda, chodzi mi tu o naukê dobrego wywa¿ania i testy silników, byæmo¿e spróbujê pirotechnicznego opó¿niacza, ale jak go zrobiæ? Bo je¿eli ma byæ ro np dziurka z boku korpusu z w³o¿onym lontem to mnie to siê nie bardzo podoba
PS: Postanowi³em popróbowaæ klasyków na pcz, w tym tak¿e rakiety wielostopniowej K. Siemienowicza, ale bêdzie zabawa! jutro leci pierwszy silnik z serii 'Siemienowicz' ale chyba bêdziemy mieli bum z powodu za cienkiej ¶cianki tudzie¿ pêkniêcia paliwa
PS2: co do KMZ, fajnie, pewnie ale jak na moj± kieszeñ niestety do¶æ drogo  _________________
 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dziadek kermit

Do³±czy³: 25 Kwi 2003 Posty: 516 Sk±d: z okolicy "¯abido³ka"
|
Wys³any: Czw Sty 27, 2005 10:24 pm Temat postu: Klasyk!! |
|
|
Klaniam sjiê piêknie
Nareszcie kto¶ siê bierze za klasyków
Po mojemu bardzo dobrze a efekty powinny te¿ byæ dobre, je¶li siê dobrze skopiuje technologiê wykonania.
G³ówna sprawa to sto¿kowy kana³ w paliwie i bardzo silne ubicie zwil¿onego wódk± paliwa. Podkre¶lam wódk± czyli msui to byæ spirytus z wod± w stosunku 1:1. Mcno ubite w formie, ¿eby nie rozerwaæ ¶cianek rakiety i dobrze wysuszone ( test cierpliwo¶ci ).
¯yczê powodzenia, a jak poleci to daj jaki film na forum  _________________ Dziadek Kermit
"co do reszty uwa¿am, ¿e Kartagina powinna byæ zburzona!" |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ska³t

Do³±czy³: 22 Cze 2004 Posty: 93 Sk±d: lud
|
Wys³any: Wto Lut 01, 2005 9:40 pm Temat postu: |
|
|
Ja ju¿ budowa³em uk³ad elektroniczny ale nie chcia³ dzia³aæ taki jak mi Eltopsej doradzi³ z kontaktorem i proglamowalnym czasem opu¼nienia ale ni jak nie mog³em go ustawiæ chyba potencjometr by³ zepsuty albo kondenator |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ska³t

Do³±czy³: 22 Cze 2004 Posty: 93 Sk±d: lud
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pasta
Do³±czy³: 07 Wrz 2004 Posty: 11 Sk±d: pruszków
|
Wys³any: Pon Lut 07, 2005 3:23 pm Temat postu: |
|
|
PIÊKNA RAKIETA ESTETYCZNIE WYKONANA GRATULACJE
czekam na film
POZDRAWIAM PASTA |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ska³t

Do³±czy³: 22 Cze 2004 Posty: 93 Sk±d: lud
|
Wys³any: Sob Maj 07, 2005 10:31 pm Temat postu: |
|
|
Przepraszam za przestuj w temacie ale brak czasu pomalowa³em ju¿ rakiete prawie skoñczy³em uk³ad otwierania spadochronu Ps. Dziêkuje za pomoc Panu Eltopsejowi zosta³ spadochron i pojawi³ siê pewien problem po testach silników doszed³em do wniosku ¿e musze pare rzeczy zmieniæ a mianowicie :
dysza silnika ma obecnie : 3mm
¶rednica kana³u : 5mm
paliwo : karmelka 55% kno3 , 35% cukier , 5% mg (py³) , 5% fe2o3
przetestowa³em dwa takie silniki i napewno s± lepsze
MAM PRO¦BE do Forumowiczów z wy¿szym stopniem o podpowiedzi co jeszcze moge zrobic by poprawiæ silnik
Zdjêcia ju¿ nied³ugo zamieszcze  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dziadek kermit

Do³±czy³: 25 Kwi 2003 Posty: 516 Sk±d: z okolicy "¯abido³ka"
|
Wys³any: Nie Maj 08, 2005 10:46 am Temat postu: takie sobie rady |
|
|
K³aniam siê piêknie
1. zlikwiduj stateczniki pod g³owic± ( poza funkcj± architektoniczn±, niewiele one wnosz±, a nawet wrêcz przeszkadzaj±, przesuwaj±c do przodu ¶rodek parcia utrudniaj± tym samym wywa¿enie rakiety), przesun±³bym je nawet na styk z dolnymi statecznikami.
2.widzê, ¿e nabra³e¶ wprawy w wi±zaniu dyszy ( Klasyk ), ale mo¿na j± trochê poprawiæ, kszta³tuj±c czê¶æ wylotow± na sto¿kowym rdzeniu. _________________ Dziadek Kermit
"co do reszty uwa¿am, ¿e Kartagina powinna byæ zburzona!" |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ska³t

Do³±czy³: 22 Cze 2004 Posty: 93 Sk±d: lud
|
Wys³any: Pon Maj 09, 2005 10:41 pm Temat postu: |
|
|
1. Wszystkie silniki jakie robie nawet te które maj± 25 cm d³ugo¶ci i 3,5 ¶rednicy tak robie uwa¿am ¿e do takich paliw jak karmelka te silniki s± naprawde dobre zastanawiam siê czy nie daæ tam mojego nowego silnika pcv ¶rednica idealna prawie na wcisk ale jeszcze siê zobaczy ..
z tym silnikiem jest jeden problem jak wy ¶ciskacie dysze oddzielnie i dopiero wklejacie w korpus czy mo¿e odrazu w silniku ?
2. Zamieszcze filmik taki 6 sekund z pracy silnika jak kto¶ powie gdzie moge to zamie¶ciæ
3. Dzisiaj skoñczy³em system otwierania spadochronu
Skorzysta³em z tej konstrukcji : http://forum.pirotechnika.one.pl/viewtopic.php?t=5001
Ps. Bardzo polecam tani i bardzo skuteczny uk³ad nie sprawia ¿adnych k³opotów przy budowie
4. Panie Kermicie stateczniki pod g³owic± s± niestety niezbêdne poniewa¿ bez nich (przynajmniej tak twierdzi³ spacecad , rakieta nie by³a by zbyt stabilna a tak nie musze dawaæ nawet grama obci±¿enia
Bez stateczników podaje 5.90 kalibra (overstable) a z statecznikami 2.55 (stable) ...
A co da³ by ten stozkowy kszta³t dyszy ?
5. Planowany start tej rakiety na koniec czerwca bardzo chcia³bym zd±¿yæ ale jeszcze troche roboty
Ps. moge siê myliæ je¶li tak to proszê mnie poprawiæ |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
szpaner

Do³±czy³: 11 Pa¼ 2004 Posty: 561
|
Wys³any: Wto Maj 10, 2005 2:36 pm Temat postu: |
|
|
stozkowata dysza zwieksza ciag silnika
spasecad chyba nie uwzglednil polozenia statecznikow. jezeli nie chcesz ich obciac, to przynajmniej przesun na dul korpusu, albo powieksz stateczniki tylne: byloby jeszcze lepiej.
chodzi o aerodynamike rakiety: przy dobrej bedzie stabilna, przy zlej, lepiej nie wiedziec(z wlasnego doswiadczenia) _________________
 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dziadek kermit

Do³±czy³: 25 Kwi 2003 Posty: 516 Sk±d: z okolicy "¯abido³ka"
|
Wys³any: Wto Maj 10, 2005 3:31 pm Temat postu: przestabilizowanie |
|
|
K³aniam siê piêknie
Po mojemu zwiêkszenie odleg³o¶ci SP od SC jest korzystne, nawet pewne przestabilizowanie. Górne srareczniki natomiast mog± nastrêczyæ sporo k³opotów wykonawczych.
Taki uk³ad (kaczka) charakteryzje siê bowiem du¿± wra¼liwo¶ci±na kont zaklinowania stateczników i ma³y nawet b³±d w ich ustawieniu (np niezerowy k±t natarcia któregokolwiek z nich) spowoduje destabilizacjê lotu rakiety. Dlatego poradzi³em Tobie aby je zlikwidowaæ. Nadstabilno¶æ z kolei wychodzi g³ównie podczas startów przy silnym wietrze, kiedy to rakieta przestabilizowana skrêca silniej pod wiatr na aktywnym odcinku lotu. Wydaje mi siê to mniejszym ryzykiem ni¿ odpalenie tañcz±cej po niebie rakiety.
Co do kszta³tu dyszy to dysza zbie¿no rozbie¿na daje, tak jak wspomnia³ "szpaner" wiekszy ci±g silnika ( zwiêksza siê prêdko¶æ wylotowa gazów powy¿ej prêdko¶ci d¿wiêku w przekroju krytycznym)
ps:
Mo¿na zajrzeæ do Twardowskiego , je¶li niejasno siê wyrazi³em. _________________ Dziadek Kermit
"co do reszty uwa¿am, ¿e Kartagina powinna byæ zburzona!" |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ska³t

Do³±czy³: 22 Cze 2004 Posty: 93 Sk±d: lud
|
Wys³any: Sro Maj 11, 2005 12:00 am Temat postu: |
|
|
Dziêkuje ju¿ wszystko rozumiem lepiej ¿eby by³a nadstablina ni¿ wogóle nie stabilna obetne przednie stateczniki niech strace zdjêcia ju¿ w krótce
Testowa³em dzisiaj to paliwo na którym poleci moja rakieta da³em chyba jednak zadu¿o fe2o3 wiêt tam jest zmiana bo silnik plu³ i siê d³awi³ chyba z powodu du¿ej ilo¶ci sta³ych produktów teraz bêdzie o tak :
KNO3-55%
cukier-35%
MG-7%
FE2o3-3% |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Go¶æ
|
Wys³any: Sro Maj 11, 2005 3:52 pm Temat postu: Re: przestabilizowanie |
|
|
kermit napisa³: |
Co do kszta³tu dyszy to dysza zbie¿no rozbie¿na daje, tak jak wspomnia³ "szpaner" wiekszy ci±g silnika ( zwiêksza siê prêdko¶æ wylotowa gazów powy¿ej prêdko¶ci d¿wiêku w przekroju krytycznym)
|
Je¶li siê nie mylê:
Konkretnie w przekroju krytycznym prêdko¶æ jest mniejsza lub równa prêdko¶ci d¼wiêku ..
[ Masz racjê w przekroju krytycznym prêdko¶æ strumienia gazów zrównuje siê z lokaln± prêdko¶ci± d¼wiêku czyli M*=1, co wcale nie oznacza, ¿e prêdko¶æ d¼wiêku nie zmienia siê w dalszej czê¶ci dyszy. Tak wiêc liczba macha dla strumienia gazów wzrasta powy¿ej 1 na skutek przy¶pieszania gazów i jednocze¶nie spadku lokalnej prêdko¶ci d¼wiêku.]
/-/kermit
Dopiero w czê¶ci rozbie¿nej gazy mog± osi±gn±æ lub przekroczyæ 1M.
Ale wiêcej tu :
http://www.engapplets.vt.edu/fluids/CDnozzle/cdinfo.html
Je¶li zdecydowa³e¶ siê na kaczkê i wiesz co robisz to nie ma problemu . W kaczce ze ¶rodkiem masy trzeba uciec do przodu , czasami bardzo do przodu
Zawsze mo¿esz zwiêkszyæ tylne usterzenie (masz malutkie).
Ps. sprawd¼ model z silnikiem "na sznurek" i wszystko siê wyja¶ni |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ska³t

Do³±czy³: 22 Cze 2004 Posty: 93 Sk±d: lud
|
Wys³any: Sro Maj 11, 2005 11:16 pm Temat postu: |
|
|
Zobaczymy jeszcze ja siê naprawde nad t± rakiet± zastanowie bo jeszcze nie wszystko jest jasne np. nie wiem mo¿e zastosuje silnik z pcv moja nowa konstrukcja nie chce nic mówiæ poka¿e zdjêcia to wtedy co¶ napisze |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ska³t

Do³±czy³: 22 Cze 2004 Posty: 93 Sk±d: lud
|
Wys³any: Sob Cze 04, 2005 6:48 pm Temat postu: |
|
|
Wreszcie pomalowa³em uk³ad te¿ gotowy teraz pracuje na tymi silnikami pcv wytoczy³em prase z kwasówki do dysz :
 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|