Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
mietek

Do³±czy³: 01 Pa¼ 2004 Posty: 8 Sk±d: wawa
|
Wys³any: Sro Pa¼ 06, 2004 8:09 pm Temat postu: Dysza.... |
|
|
Co my¶licie o dyszy ze szpachlówki....wytrzyma³aby??
Z góry dzienki za odpowiedzi |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
piroman

Do³±czy³: 16 Cze 2004 Posty: 244
|
Wys³any: Sro Pa¼ 06, 2004 9:49 pm Temat postu: |
|
|
Witaj Mieczys³awie
Proponujê aby¶ uczyni³ dyszê zaciskaj±c ¶wie¿o nawiniêty korpus silnika np ¿y³k± po uprzednim zsuniêciu jego czê¶ci z rurki/szablonu, po zaci¶niêciu wy¿ej wymienionej proponujê zawi±zanie ¿y³ki na przewê¿eniu (tej ¿y³ki któr± ¶ciskali¶my) i zostawienie jej a¿ do czasu wyschniêcia, potem mo¿na j± zdj±æ
plusami takiej dyszy jest przede wszystkim prostota i szybko¶æ wykonania tudzie¿ fakt ¿e takowej nie wyrwie
Ten link prawdê Ci powie
Pozdrawiam, szukaj i czytaj du¿o
PS:nie ma to jak m±drze siê wys³owiæ  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Pingwin

Do³±czy³: 19 Mar 2004 Posty: 110
|
Wys³any: Czw Pa¼ 07, 2004 6:38 am Temat postu: |
|
|
A do tego co powiedzial piroman dodam, ze na miejsce gdzie dysza mozesz zalozyc jakis metalowy drucik, zeby Ci dyszy nie "rozjechalo" ;]
Pozdro _________________ Pirotechnika to przeszlosc w moim zyciu. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Krzych_1990
Do³±czy³: 21 Wrz 2004 Posty: 5 Sk±d: ...
|
Wys³any: Czw Pa¼ 07, 2004 7:07 am Temat postu: |
|
|
ja zrobi³em wczoraj taki silnik:
tubka z brystolu d³ogosci 8,5 cm srednica 1cm grubosc scianki 3mm
dysze zrobi³aem tak ze wymiesza³em m±ke i wode posmarowa³em tum kartke papieru kartke owin±³em na zapa³ece wsadzi³em to do tubk i po bokach posmarowa³em klejem i po³orzy³em na grzejnik potem wsypa³em saletre z cukrem lekko sprasowa³em zrobi³em kana³ na ca³± dugosc i ztka³em od góry potem doda³em 3 stateczniki w kszta³ecie romba dzisiaj wsadze lont i odpalam to moje pierwsza rakietka ciekawe czy poleci
p.s zrobi³em bez ¿adnej wyrzutni jak ta niewyleci to robie z prochu _________________ WOJNIE NIE !!!
------------------
GG:9279979
Tlen.pl: k-r-i-s1990@tlen.pl |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
piroman

Do³±czy³: 16 Cze 2004 Posty: 244
|
Wys³any: Czw Pa¼ 07, 2004 8:39 am Temat postu: |
|
|
Raczej nie poleci bo:
m±ka z wod± nie nadaje siê na dyszê
lont najprawdopodobniej odpali paliwo tylko na pocz±tku co spowoduje jego progresywne spalanie (zamiast odpaliæ siê od konca i wypaliæ w u³amku sekundy daj±c ci±g)
wniosek jest taki: zastosuj lepsz± dyszê je¶li nie chcesz robiæ jej w formie przewê¿enia, tak jak opisa³em wy¿ej to zrób z kleju do p³ytek, cementu gipsu lub czego¶ takiego
Pozdrawiam
PS:dysze ¶ciskane imo s± najlepsze do ma³ych silników, lekkie i nie do wyrwania  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dziadek kermit

Do³±czy³: 25 Kwi 2003 Posty: 516 Sk±d: z okolicy "¯abido³ka"
|
Wys³any: Czw Pa¼ 07, 2004 3:22 pm Temat postu: |
|
|
K³aniam siê piêknie
papier klej i zaciskanie na sto¿ku to wszystko w tym temacie _________________ Dziadek Kermit
"co do reszty uwa¿am, ¿e Kartagina powinna byæ zburzona!"
Ostatnio zmieniony przez dziadek kermit dnia Sro Cze 08, 2005 8:29 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
piroman

Do³±czy³: 16 Cze 2004 Posty: 244
|
Wys³any: Czw Pa¼ 07, 2004 3:41 pm Temat postu: |
|
|
Witam
Kermit dlaczego te silniki nawija³e¶ na sto¿ek?Czy po prostu nie mia³e¶ rurki pod rêk± czy ten kszta³t nada³e¶ im celowo(raczej to wydaje mi siê bardziej prawdopodobne) bo w koñcu na sto¿ek nawijaæ trochê trudniej ni¿ na rurkê |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
hemist Go¶æ
|
Wys³any: Czw Pa¼ 07, 2004 3:58 pm Temat postu: |
|
|
ten papier ma byæ wilgotny\mokry bo ja jak robie na sucho to mi z³e wychodz± jakie¶ takie krzywe  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PINOT

Do³±czy³: 25 Lis 2003 Posty: 428 Sk±d: Wroc³aw
|
Wys³any: Czw Pa¼ 07, 2004 5:31 pm Temat postu: |
|
|
piroman napisa³: | .... silniki nawija³e¶ na sto¿ek?Czy po prostu nie mia³e¶ rurki pod rêk± czy ten kszta³t nada³e¶ im celowo... |
Hmm...mnie to wygl±da na jednorazow± dyszê do paliw niskotemperaturowaych....dodam, ¿e bardzo ³ebsko wykonan±....  _________________ Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Bu³aj

Do³±czy³: 07 Pa¼ 2004 Posty: 6
|
Wys³any: Czw Pa¼ 07, 2004 5:38 pm Temat postu: |
|
|
....RADIO: Fire on the hole!... [w oddali szumy i trzaski radia]
shszszst..
Hej kermit! [shsyszzst] czy mi siê wydaje, czy do nawijania tych dyszy u¿y³e¶ tapety? Bo wydaje mi siê (po tej fakturze tego papieru), ¿e w³asnie tak... shszysst
..Bu³aj...;';'p[ |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kara
Do³±czy³: 24 Cze 2004 Posty: 19 Sk±d: Kraków NEW PROKOCIM
|
Wys³any: Czw Pa¼ 07, 2004 5:43 pm Temat postu: |
|
|
a mi to wyglada jakby to byly sznurki lub druty pomiedzy warstwami paieru _________________ KaRa AmS |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
piroman

Do³±czy³: 16 Cze 2004 Posty: 244
|
Wys³any: Czw Pa¼ 07, 2004 6:49 pm Temat postu: |
|
|
Pinot chodzi³o o kszta³t ca³ego silnika a nie dyszy ja zawsze nawijam na rurkach a ze sto¿kowatymi silnikami to raczej siê nie spotka³em i niewiem czemu maj± one taki kszta³t czy to w czym¶ pomaga czy to przypadkowo?
//edit
tak siê przygl±dam, i chyba to nie silniki tylko sama dysza zgadza siê?Ehh wyg³upi³em siê, nie bijcie 
Ostatnio zmieniony przez piroman dnia Czw Pa¼ 07, 2004 6:58 pm, w ca³o¶ci zmieniany 2 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kondix

Do³±czy³: 27 Sty 2004 Posty: 89 Sk±d: z ma³pki po winie...
|
Wys³any: Czw Pa¼ 07, 2004 6:49 pm Temat postu: |
|
|
a mi to wygl±da na kawa³ dobrej roboty
ja jeszcze dyszy sto¿kowych nie robie, na razie chcia³bym opanowaæ latanie na zwyk³ych rakietach z "normalnymi" dyszami _________________ -Czy ty masz go ?
-Bo ja(a) mamgo ! |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
crave
Do³±czy³: 27 Wrz 2003 Posty: 481
|
Wys³any: Czw Pa¼ 07, 2004 6:58 pm Temat postu: |
|
|
?? Przecie¿ to dysze, nie silniki - nigdy dyszy 'wyjmowalnej' nie widzia³e¶?
Ja robie dysze sto¿kowe z atlasu+szk³o wodne na formie i wychodz± niez³e, ale dosyæ ciê¿kie. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dziadek kermit

Do³±czy³: 25 Kwi 2003 Posty: 516 Sk±d: z okolicy "¯abido³ka"
|
Wys³any: Czw Pa¼ 07, 2004 8:05 pm Temat postu: |
|
|
K³aniam siê piêknie
sporo pytañ siê pojawi³o i spróbujê po kolei odpowiedzieæ:
Bu³aj:
[sszzszszt..] to nie tapeta[ssss] to kalenrarz ¶cienny z 2000r[fiiiiiiit]
piroman:
Na walec to one te¿ by³y nawijane ale przed formowaniem.
Pó¼niej zaciska siê walcow± rurkê za pomoc± sznurka dla uzyskania ¶rednicy krytycznej, a potem na sto¿ku obciskane jest dla uzyskania sto¿ka wylotowego. Powstaje w ten sposób dyszsa zbie¿no rosbie¿na Lavala.
W przekroju krytycznym ( najmniejsza ¶rednica dyszy) nastêpuje zrównanie prêdko¶ci przep³ywu gazów z lokaln± prêdko¶ci± d¼wiêku a w czê¶ci sto¿kowej dalsze ich rozprê¿anie przy prêdko¶ci powy¿ej 1M ( Macha) prêdko¶æ wylotowa jest wtedy znacznie wiêksza od prêdko¶ci d¼wiêku.
hemik:::::.....
Oczywi¶cie formowanie dyszy odbywa siê na mokro kiedy papier dobrze zmiêknie pod wp³ywem wody zawartej w kleju, tak ¿e przed formowaniem, a po sklejeniu rurki na walcu dobrze jest chwilê poczekaæ ¿eby papier wci±gn±³ wodê i zrobi³ siê plastyczny.
PINOT
jak najnardziej do niskotemperaturowych ale zwróæ uwagê na pierwsz± z lewej w dkr jest wstawka z szamotu
widaæ to zw³aszcza na zdjêciu od ty³u ( wlotu dyszy ) _________________ Dziadek Kermit
"co do reszty uwa¿am, ¿e Kartagina powinna byæ zburzona!" |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
hemist Go¶æ
|
Wys³any: Czw Pa¼ 07, 2004 8:09 pm Temat postu: |
|
|
Kermit dziêki a dostale¶ PW?? |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
piroman

Do³±czy³: 16 Cze 2004 Posty: 244
|
Wys³any: Pi± Pa¼ 08, 2004 3:42 pm Temat postu: |
|
|
Crave, napisa³em przecie¿ ¿e dopiero siê zorientowa³em ¿e to same dysze zmêczony by³em wolno kapowa³em  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Alien_
Do³±czy³: 17 Sty 2004 Posty: 78
|
Wys³any: Nie Pa¼ 10, 2004 9:15 pm Temat postu: |
|
|
Witam
Sorry, ze tak z innej beczki, ale potrzebuje kilku odpowiedzi.
Potrzebuje sie dowiedziec jaka powinna miec wymiary dysza dla silnika o dl 15cm grubosc scianki 5mm sr wew 28mm
Dysza zrobiona z szkla wodnego i suchej masy tynkarskiej.
I jeszcze do jednego silnika dl 15cm gr scianki 1cm sr wew 28mm
Jaki przekroj musi byc zeby byl jak najwiekszy ciag Paliwo w obu dwoch silnikach to 5s3c czyli paliwko PANA Kermita
To pytanie odnosze do tych ludzi ktorzy sie na tym znaja
Pozdr.T |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
hemist Go¶æ
|
Wys³any: Pon Pa¼ 11, 2004 9:32 am Temat postu: |
|
|
Alien_piro napisa³: | Witam
Potrzebuje sie dowiedziec jaka powinna miec wymiary dysza dla silnika o dl 15cm grubosc scianki 5mm sr wew 28mm
silnikach to 5s3c czyli paliwko PANA Kermita
Pozdr.T |
1. dysza oko³o 3mm(2,8mm) ma byæ 10:1 co do fi. silnika
paliwo pana Kermita to c35s przestawi³e¶
pozdr. hemik |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Alien_
Do³±czy³: 17 Sty 2004 Posty: 78
|
Wys³any: Pon Pa¼ 11, 2004 11:51 am Temat postu: |
|
|
...ale chyba przysciankach 3cm to wtedy moze by wytrzymala
Ja chce zrobic silnik a nie petarde  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|