Forum FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Strona Główna FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Silnik i rakieta "Herkules1"
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Strona Główna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pirotechman
Gość





PostWysłany: Wto Gru 10, 2002 6:33 pm    Temat postu: Silnik i rakieta "Herkules1" Odpowiedz z cytatem

Pokażę na razie zdjęcie.



Na prawo tulejka na bazie , której robię SR "Olusia1" i "Predator". Na lewo "Herkules1" Wink No i nie będzie żadnych prób. Jak zrobię SR to zrobię i od razu rakietę ( ok. 2 m wysokości i waga ok . 5 kg ) . No i nakręcę film. Eksploduje czy nie - film będzie Wink


Pozdr. A

PS. Potem ( w miarę postępów przy robieniu SR ) będę tylko podmieniał zdjęcia bez nowych postów
Powrót do góry
 
!Det!



Dołączył: 10 Gru 2002
Posty: 12
Skąd: Śląskie

PostWysłany: Sob Gru 14, 2002 12:21 am    Temat postu: Skład paliwa Odpowiedz z cytatem

Jaki skład paliwa będzie posiadać ta dwu metrowa rakietka? Wink
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość  
knod



Dołączył: 16 Wrz 2002
Posty: 195
Skąd: 3miasto

PostWysłany: Sob Gru 14, 2002 10:07 pm    Temat postu: Re: Silnik i rakieta "Herkules1" Odpowiedz z cytatem

Pirotechman napisał:
... No i nie będzie żadnych prób. Jak zrobię SR to zrobię i od razu rakietę ...


Wlasnie tak zrobilem dzis: 0 prob z nowym wiekszym silnikiem i od razu do wypieszczonej rakiety. Efekt jest taki ze po eksplozji na prowadnicy tylko przelacznik rteciowy i drewniana glowic nadaja sie do ponownego uzycia Crying or Very sad Na szczescie (nieszczescie) wiem co bylo tego przyczyna - pospiech Laughing
Pozdrawiam
knod
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Pirotechman
Gość





PostWysłany: Nie Gru 15, 2002 12:01 pm    Temat postu: Re: Silnik i rakieta "Herkules1" Odpowiedz z cytatem

knod napisał:
Pirotechman napisał:
... No i nie będzie żadnych prób. Jak zrobię SR to zrobię i od razu rakietę ...


Wlasnie tak zrobilem dzis: 0 prob z nowym wiekszym silnikiem i od razu do wypieszczonej rakiety. Efekt jest taki ze po eksplozji .....



No ale moja uwaga dotyczyła takiego SR Wink




Tego SR nie mogę testować stacjonarnie ze względu na koszta Wink
Silnik jest już gotowy.

Pozdr. A
Powrót do góry
 
Arkadiusz
Gość





PostWysłany: Pon Sie 21, 2006 6:12 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ten Herkules to już historia ale pokażę tu dzisiejszą próbę SR Olusia_max ( tak jak by Herkules ) pod rakietę Vector. Próba w zasadzie udana. Na sam koniec przepaliło korpus i trzeba to wyeliminować.

Paliwko 500 gram, jak zwykle żywiczne .

Widok ogólny



W czasie pracy



Zbliżenie




FILM


Silnikowi brakuje jeszcze "mocy" , zrobię więc szybsze paliwo i dam grubszy korpus wewnętrzny aby jego nie przepaliło. Silnik ma pracować maks. 3 sekundy.


Pozdr. A
Powrót do góry
 
Arkadiusz
Gość





PostWysłany: Sro Sie 23, 2006 7:51 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Podkręciłem paliwko ( 2 % więcej Mg ) ale by wyeliminować pory w paliwie - zalałem silnik denaturatem - 5 minut przed startem . Pokażę Wam to tylko po to abyście widzieli co się wtedy dzieje. A dzieje się to ,że silnik pracuje stabilniej. Explozja była ale kolejnym razem zabiję zatyczkę na maxa a pomyśleć ,że w tym teście wyprostowało z niej 6 gwoździ na oko fi 3 x 10 Evil or Very Mad Shocked



Z denaturatem



Pozbywanie się nadmiaru denaturatu



Widok od strony dyszy - po explozji ( jest cała )




FILM

Paliwo - 515 gram, 65/20/12. Przygotowano 550 gram ( 105 ŻE plus 10 Z1 ).

Silnik wchodził na super "obroty" Rolling Eyes . Nie odpuszczę Wink


Pozdr. A


PS. Kupie PROFI hamownię, pomiar elektroniczny.


Ostatnio zmieniony przez Arkadiusz dnia Sro Sie 23, 2006 10:08 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
 
fox



Dołączył: 10 Lis 2003
Posty: 192
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Sro Sie 23, 2006 9:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
aliwo - 515 gram, 65/20/12. Przygotowano 550 gram ( 105 ŻE plus 10 Z1 )


Czy ta formuła paliwa zawiera wyłącznie trzy składniki to znaczy KNO3, Mg i ŻE; nie ma w niej sacharozy?

Widzę że strasznie Pan obstaje przy korpusach z PE Rolling Eyes . Może czas na wytrzymalsze korpusy, z tego co sam zaobserwowałem to wiem że efektywność tego paliwa widać przy wyższych ciśnieniach.

_________________
CAST AWAY
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Adres AIM  
Arkadiusz
Gość





PostWysłany: Sro Sie 23, 2006 9:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

fox napisał:
....Czy ta formuła paliwa zawiera wyłącznie trzy składniki to znaczy KNO3, Mg i ŻE; nie ma w niej sacharozy?...........................
Może czas na wytrzymalsze korpusy, z tego co sam zaobserwowałem to wiem że efektywność tego paliwa widać przy wyższych ciśnieniach.



Skoro potem dodaję denaturatu to daję więcej KNO3 kosztem cukru pudru - czyli nie ma jego wcale. Wg mnie ciężko o coś taniego i tak wytrzymałego jak rura PE do wody. Nie mam nic innego "na oku".

Jeszcze piękny widok płomienia tuż przed odstrzeleniem zatyczki.






Pozdr. A
Powrót do góry
 
QbaS



Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 97
Skąd: Z Internetu

PostWysłany: Czw Sie 24, 2006 9:43 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Wg mnie ciężko o coś taniego i tak wytrzymałego jak rura PE do wody. Nie mam nic innego "na oku".


Witam.

Jakie jest wyłożenie wewnętrznej strony korpusu silnika ??
Może kosztem odrobiny miejsca warto zastosować inną ochronę żaroodporną.
Może to w znacznym stopniu podnieść wytrzymałość korpusu.
(szczególnie przy tej ilości Mg)

Pozdrawiam,
QbaS.

ps. Rura PE czy PVC ??
PE chyba staje się plastyczne w znacznie niższej temperaturze.
Tym bardziej trzeba zastosować dobrą izolację.[/quote]
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość  
pessos



Dołączył: 27 Cze 2004
Posty: 153
Skąd: Trinneck

PostWysłany: Czw Sie 24, 2006 5:17 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeżeli mogę się wtrącić to wtrącę się do stożka wylotowego dyszy - za duży kąt rozwarcia. Negatywny wpływ tak zaprojektowanej dyszy widać zaraz na samym początku, gdy silnik rozwija moc. W końcowym fragmencie filmu kiedy to płomień wręcz przykleja się do jednego boku dyszy i najgorętsze gazy lecą bokiem "klejone" w prawo, podczas gdy środkowa część płomienia dyszy po czym następuje wyrwanie zatyczki. To właśnie dysza może być powodem niepowodzenia - płomień kleji się do ścianki dyszy i powoli odrywa się od dyszy dzieki powietrzu zassanemu lewą stroną, następstwem tego jest przytkanie silnika masą zassanego powietrza, ciufnięcie i CATO silnika Rolling Eyes
Nie wiem może się mylę, ale tak to widzę na filmie że płomień nie jest centryczny tylko wraż ze wzrostem ciągu wędruje w prawo opuszczając centralną oś wylotową Rolling Eyes
Jak coś nie tak napisałem to mnie poprawcie
Pozdrawiam
Szymon

_________________

plany na dziś są takie, że ich nie ma
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
fox



Dołączył: 10 Lis 2003
Posty: 192
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Czw Sie 24, 2006 7:58 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Radziłbym także skrócić stożek wylotowy dyszy.
_________________
CAST AWAY
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Adres AIM  
QbaS



Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 97
Skąd: Z Internetu

PostWysłany: Pią Sie 25, 2006 7:17 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pessos napisał:
Jeżeli mogę się wtrącić to wtrącę się do stożka wylotowego dyszy - za duży kąt rozwarcia. Negatywny wpływ tak zaprojektowanej dyszy widać zaraz na samym początku, gdy silnik rozwija moc. W końcowym fragmencie filmu kiedy to płomień wręcz przykleja się do jednego boku dyszy i najgorętsze gazy lecą bokiem "klejone" w prawo, podczas gdy środkowa część płomienia dyszy po czym następuje wyrwanie zatyczki. To właśnie dysza może być powodem niepowodzenia - płomień kleji się do ścianki dyszy i powoli odrywa się od dyszy dzieki powietrzu zassanemu lewą stroną, następstwem tego jest przytkanie silnika masą zassanego powietrza, ciufnięcie i CATO silnika Rolling Eyes
Nie wiem może się mylę, ale tak to widzę na filmie że płomień nie jest centryczny tylko wraż ze wzrostem ciągu wędruje w prawo opuszczając centralną oś wylotową Rolling Eyes
Jak coś nie tak napisałem to mnie poprawcie
Pozdrawiam
Szymon

Witam.
Co do dużego rozwarcia mogę się zgodzić.
Nie mniej nie powoduje to "zassania" powietrza do silnika.
Nie przesadzaj.
Wewnątrz silnika panuje nadciśnienie więc nie ma możliwości "zassania" powietrza z otoczenia.
"Klejenie" się płomienia odbywa się w rozbieżnej części dyszy.
Jest prawdopodobnie spowodowane odrobinę nieosiowym położeniem części krytycznej w stosunku do części rozbieżnej.
Przyczyną może być też nierównomierne spalanie się paliwa w silniku.
Co do skrócenia dyszy to nie wiem skąd ta sugestia (nic nie wiemy na temat jej długości.
Na zdjęciu nie wygląda na przesadnie długą.

Pozdrawiam,
QbaS.


------dopisane po chwili------------
ps. za duży kąt rozwarcia dyszy może powodować pojawienie się wstecznej fali dźwiękowej (przemieszczanie się zakłóceń zewnętrznych do silnika) w wyniku tego do wzrostu ciśnienia w komorze.
Nie mniej jednak jest to zjawisko mające charakter cykliczny o jakiejś częstotliwości (narastającej najczęściej).
Jakoś nie mogę dopatrzeć się "ciufania" na filmie.
Silnik rozpędza się ładnie i płynnie.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość  
prm
Dostęp próbny


Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 17
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią Sie 25, 2006 8:30 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Kąt rozwarcia dyszy wylotowej jest faktycznie za duży.
Moim skromnym zdaniem nie ma to wpływu na spalanie paliwa jak się w niektórych postach sugeruje.
Stożki wlotowe i wylotowe służą do odpowiednio kompresji i przyspieszenia gazów.
Wielokrotnie w moich testach przy za dużych kąta stożka strumień gazów przylepiał się.
Nawet płynnie zmieniał strony z lewa na prawo ... co świadczyło o raczej osiowej budowie mojej dyszy.
Myślę że będzie to mieło jedynie wpływ na to że nie uzyskamy tych dodatkowych paru procent mocy ciągu
oraz jedynie może to mieć wpływ na minimalne wyboczenia kierunku ciągu jeżeli już. Nic więcej bym się nie doszukiwał.

pozdrawiam
prm
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość  
pessos



Dołączył: 27 Cze 2004
Posty: 153
Skąd: Trinneck

PostWysłany: Pią Sie 25, 2006 4:50 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

QbaS napisał:
Jakoś nie mogę dopatrzeć się "ciufania" na filmie.
Silnik rozpędza się ładnie i płynnie.

Nie ciufania tylko jednego "ciufnięcia" - przytkanie dyszy bocznym strumieniem powietrza a nie zassanie (gdzie takie coś napisałem Question ) Idea. Tuż przed CATO płomień wylotowy nagle rośnie i zarazem prawie się przerywa, cykliczność fali wstecznej mogła sobie spokojnie narastać i tak jej nie zobaczymy Idea.

Konstrukcja nie pracowała na granicy swoich możliwości ale zareagowała natychmiastowo na skok ciśnienia. W silniku dzieją się różne dziwne rzeczy drgania turbulencje itp itd. całość zjawisk fizycznych jest złożona i nie pozostaje mi nic innego jak poprosić Arka o powtórzenie testu na silniku z dyszą o kącie rozwarcia max 15* (7,5* od osi wzdłóżnej dyszy) - wtedy będziemy pewni. Ponadto długość części rozbierznej MA znaczenie jednak w tym wypadku wydaje mi się, że nie jest przesadzona i tego bym nie zmieniał Wink
Pozdrawiam
Szymon

_________________

plany na dziś są takie, że ich nie ma
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
QbaS



Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 97
Skąd: Z Internetu

PostWysłany: Pią Sie 25, 2006 8:04 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pessos napisał:



No właśnie to nie ciufniecie tylko przyklejenie się płomienia do boku dyszy.
W silniku panuje nadciśnienie.
Nie ma możliwości by silnik "zasysał" powietrze z zewnątrz i to przez dyszę.

Z poważaniem,
QbaS.[/list]
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość  
pessos



Dołączył: 27 Cze 2004
Posty: 153
Skąd: Trinneck

PostWysłany: Pią Sie 25, 2006 8:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,
Cokolwiek byśmy nie pisali nie zmieni to faktu że część dyszy która widnieje na zdjęciach nadaje się ew. tylko na część zbieżną - a tak właśnie Arku powiedz nam coś o tym silniku najlepiej zapodaj jakiś rys. techn bom ciekaw Wink
Pozdrawiam
Szymon

_________________

plany na dziś są takie, że ich nie ma
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
fox



Dołączył: 10 Lis 2003
Posty: 192
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Sob Sie 26, 2006 11:46 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie ma co gdybać dlaczego doszło do CATO, najprawdopodoniej popękało ziarno. Pan Arkadiusz zdaje się w poprzednich konstrukcjach ubijał paliwo z nieiwlkim naciskiem, nie wiem czy czasem nie ręcznie. Zalewanie denaturatem z doświadzczenia wiem że daje tylko powierzchowny efekt, tym bardziej że średnica przekroju jest duża. Sprawdziem na kilku próbkach jak wyglądają poszczególne ziarna, zastosowałem denaturat, prasowanie przy użyciu imadła oraz formowania z wcześniejszym użyciem prowizorycznego aparatu do odgazowania. Okazało się że najlepiej wypadło imadło a następnie odgazowywanie, ale taki wynik to wina prowizorycznego aparatu odgazowującego. Bez niego najlepszym rozwiązaniem do tej pory było dla mnie prasowanie imadłem z tym że ziarno w formie pozostawiam zaciśnięte na dłuższy czas.

Możnaby wiele jeszcze napisać ale według mnie najlepszym rozwiązaniem jest wejść w posiadanie maszynki do VD (odgazowywania)- nad czym aktualnie pracujemy.

pozdrawiam

_________________
CAST AWAY
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Adres AIM  
Arkadiusz
Gość





PostWysłany: Sob Sie 26, 2006 4:04 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odpiszę Wam jak wrócę z krótkiego urlopu. Dysze robię na tyym co mam ( zawór od silnika ). Pokombinuję z paliwem ( skład , inhibitowanie części powierzchni itp ). Po prostu muszę dać mocniejszą zatyczkę.

Pozdr. A
Powrót do góry
 
ksard



Dołączył: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWysłany: Pon Sie 28, 2006 1:41 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Fajnie, że wznowiłeś próby.
Moim zdaniem, niepowodzeń należy szukać przede wszystkim w samej technologii wytwarzania paliwa a nie w kształcie dyszy (wpływa ona tylko na sprawność silnika).
Podejrzewam wadliwe inhibitownie powierzchni oraz zbyt słabą wytrzymałość korpusu silnika.
To paliwo pracuje prawidłowo przy zaciskach powyzej 300.
Ciekawe, ani jeden mój silnik na paliwie żywicznym jeszcze nie uległ CATO.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
fox



Dołączył: 10 Lis 2003
Posty: 192
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Pon Sie 28, 2006 3:50 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W moich próbach prasowanie za pomocą imadła w zupełności wystarczało, a piszę tu o konstrukcjach do 290g paliwa.
PE nie spełnia swoich zadań jako materiał na korpus przy tego typu konstrukcji i paliwie.
Zgadzam sie z tym co pisze Pan Ksard. Powyżej KN300 to już inna bajka.
Co do materiału na silnik to proponuje znaną juz metodę "sklejanych złączek" pcv.

_________________
CAST AWAY
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Adres AIM  
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Strona Główna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników na tym forum
Nie możesz pobierać plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP