Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
trefl Gość
|
Wysłany: Sob Lip 24, 2004 10:52 pm Temat postu: Pytanie o silnik |
|
|
Witam,
Mam w planie wykonanie malego (wzgledem tego, co ogladam na forum)silnika:
Obudowa: Rura do zimnej wody 3/4"
Paliwo: KN/Sorbitol 65/35 karmelizowane
Srednica paliwa: 22 mm
Dlugosc paliwa: 80 mm
Kanal dlugosc: 80 mm (czyli przez calosc)
Kanal srednica: 5 mm
Dysza srednica krytyczna: 5 mm
Masa paliwa: 54 g
Z programu SHJ wynika (arkusza xls SRM nie uzywam, bo tam jest jeszcze sporo -jak dla mnie- momentow w ktorych moge sie pomylic):
Zacisk max: 300
Czas palenia: 0,75 s
Cisnienie max: prawie 5 MPa
Ic: 71 Ns
I tu pytania:
Jaki powinien byc zacisk dla takiego paliwa i tego typu rury jako obudowy?
Jakie powinno byc max. cisnienie w komorze spalania dla danej obudowy?
Co Wy byscie zmienili?
Rozsadzi czy bedzie OK, czy tez bedzie slabiutki?
Czy "toto" nadaje sie do jakiejs rakiety?
Prosze nie odsylac mnie do przycisku "szukaj" (wiem, ze istnieje - uzywalem).  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jaskiniowiec

Dołączył: 22 Lut 2004 Posty: 597 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie Lip 25, 2004 2:30 pm Temat postu: |
|
|
Powinno zadziałać i to w miarę nieźle. Propozycja warta próby. Mnie w tej samej wielkości rurze przy długości paliwa 10 cm i średnicy kanału 8 mmm, średnicy krytycznej dyszy 5,5 silnik zagadał krzepko. Jako paliwo używałem karmelki na glukozie. Tylko rozwiercało mi dyszę do śr. końcowej 7 mm. To daje mniejsze zmiany Kn w czasie, tak więc akurat to trochę pomogło. Z obliczeń w SRM wychodzi ciśnienie 1,2 do 2,5 Mpa , ciąg 30 do 60 N, czas pracy . Ic rzędu 40 Ns. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
trefl Gość
|
Wysłany: Pon Lip 26, 2004 10:25 pm Temat postu: |
|
|
Tylko jakos nie jestem pewien, czy nie przesadzilem z zaciskiem, a co za tym idzie z cisnieniem w komorze.... |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PINOT

Dołączył: 25 Lis 2003 Posty: 428 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon Lip 26, 2004 11:11 pm Temat postu: |
|
|
Tak zaprojektowany silnik zadziała na pewno prawidłowo. Robiłem bardzo podobne o niemal identycznej geometrii. Dysza powinna lekko erodować (jakieś 1-2 mm), gdyż jesli nie, zacisk Kn=300 jest za duży dla silnika z rury PCV.
Sugerowałbym też (jako dobrą regułę) ciut większą średnicę kanału niż dyszy. Kanał nie powinien "robić" za dyszę..... _________________ Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
trefl Gość
|
Wysłany: Wto Lip 27, 2004 10:19 pm Temat postu: |
|
|
A jakie Kn powinna teoretycznie wytrzymac rura 3/4"? Moze jednak zwieksze dysze do 6mm, bo zastanawiam sie nad podkladka w dyszy. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pablo
Dołączył: 06 Gru 2002 Posty: 154 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: Sro Lip 28, 2004 12:04 am Temat postu: |
|
|
Podaj jeszcze grubość ścianki, to będzie można wyliczyć teoretyczną wytrzymałość takiej rurki. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
trefl Gość
|
Wysłany: Czw Lip 29, 2004 10:26 pm Temat postu: |
|
|
pablo napisał: | Podaj jeszcze grubość ścianki, to będzie można wyliczyć teoretyczną wytrzymałość takiej rurki. |
Grubosc scianki rowno 2mm. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pablo
Dołączył: 06 Gru 2002 Posty: 154 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: Pią Lip 30, 2004 12:34 am Temat postu: |
|
|
Arkusz casing.xls dla rurki PVC fi zewn. 26mm, grubość ścianki 2mm i współczynnika bezpieczeństwa 1,5 wylicza bezpieczne ciśnienie równe ok. 4,2MPa. Na tej stronie można zobaczyć jakiemu Kn odpowiada to ciśnienie dla trzech paliw karmelkowych: KN/sorbitol - ok. 310, KN/dekstroza- ok. 250, KN/sacharoza - ok. 190. Wykresy z tej strony są użyteczne dla paliw przygotowanych tak, jak opisał to Nakka na innych stronach swojej witryny. Wszelkie odstępstwa od podanych proporcji składników, sposobu mielenia utleniacza, mieszania itp. to już "wycieczka w nieznane"... |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
trefl Gość
|
Wysłany: Pią Lip 30, 2004 9:12 pm Temat postu: |
|
|
Dzieki za arkusz i link. Tak mysle, ze powieksze dysze do 6mm. Kn bedzie wtedy = 200 i Cisnienie jakies 2,7MPa. Oczywiscie kanal tez powieksze.
Pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|