|
FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Forum Pirotechniczne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skałt
Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 93 Skąd: lud
|
Wysłany: Czw Maj 11, 2006 10:19 pm Temat postu: Rakieta SKAŁT1000 - ciąg dalszy ... |
|
|
Chciał bym pokazać mój nowy (stary) model . Start planuje na lipiec . Budujac tą rakiete starałem się wyeliminować wszystki błędy które niesety były w poprzednich konstrukcjach . Sam korpus jest skończony wystarczy tylko polakierować ( czarny kolor ) Brakuje spadochronu i sosu , silnik opisze jak będe miał czas . Opisze wszystko po koleji :
* Głowica ( w przyszłości bedzie ze styroduru ) : drewno dębowe ( toczone ) , długość 135 mm + 20 mm wpustu , średnica wew. 43 mm , średnica zew. 46,5 mm , waga 54 g .
* Korpus : rura PCV taka do obkładania przewodów , długość 400 , średnica 46,5 mm , gr. ścianki 1mm , waga 112,5 g .
* Stelaż silnika + stateczniki : rura papierowa , nity pręty aluminiowe , długosc całego stelaża 200 mm , długość komory silnika 180 mm , średnica komory 26 mm , waga 79,5 g , stateczniki blacha aluminiowa o grubości 1 mm .
* Korpus na stelaż silnika + złączka łącząca obydwa segmenty : rura PCV nacięta co 120 stopni na długości 80 mm , złączka toczona z sosny nitowana na 6 nitów , waga 122,85 g .
* Waga całej rakiety na pusto : 368,5 g , myśle że nie powiniem przekroczyć 800 g .
Zdjęcia :
* cała rakieta :
* cała w częściach :
* korpus silnika :
* głowica :
* komora silnika :
PS : CDN ... |
|
|
Powrót do góry |
|
|
ksard
Dołączył: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wysłany: Pią Maj 12, 2006 9:51 am Temat postu: |
|
|
Witam
Bardzo ładnie zapowiadajacy się model rakiety - podoba mi się.
Ciekawi mnie, jak rozwiążesz problem odzyskiwania?
Mała uwaga - takze stosowałem takie rurki z PVC na korpusy rakiet i przy tego typu konstrukcjach trzeba uważać na ich niską wytrzymałość termiczną. O co chodzi?
Przy odpalaniu ładunku miotającego może wystąpić nadtopienie korpusu rakiety. Ja stosowałem dodatkowo warstwę ochronną wewnątrz, wykonaną z papieru.
Pozdrawiam i życzę udanych lotów |
|
|
Powrót do góry |
|
|
skałt
Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 93 Skąd: lud
|
Wysłany: Pią Maj 12, 2006 10:53 am Temat postu: |
|
|
Ja najprawdopodobniej nie będe kombinował dam rurke o troche mniejszej średnicy w której bedzie spadochron . Moge już powiedziec że sos będzie na tajmerku . Teraz rakieta poszła do malowania więc i tak nic nie zrobie . Niedługo pokarze silniki . |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sumer
Dołączył: 21 Lut 2015 Posty: 1 Skąd: Canada
|
Wysłany: Sob Lut 21, 2015 8:54 am Temat postu: |
|
|
Kiedyś (a chyba z 2 lata temu) robilem sobie kijankę na 15g czerwonej karmelki w silniczku PCV. Mialem 3 takowe silniki identyczne i zrobilem 2 kijanki. Jedna z 1 silnikiem a druga z 2 Very Happy ta z 1 silnikiem poleciała ladniutko ale ta z 2 silnikami kompletnie mnie zaskoczyła. W ciagu 1-1,5s wzniosła sie tak wysoko że straciłam ja z oczu (zero zachmurzenia, idealna pogoda, w lecie to było czy jakoś jesienią...). W sumie tologiczne ze 2 silniki: 2xwiekszo ciag ale rezultaty mnie totalnie zaskoczyły. Na stronie Ksarda jest opisana mała rakietka z 2 silnikami obok siebie odpalanymi jednocześnie. Podobna konstrukcja od odść dawna zamna chodzi ale jakos sienie ksładało jak na razie... |
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz dodawać załączników na tym forum Nie możesz pobierać plików z tego forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|