Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
ku ku
Do³±czy³: 29 Wrz 2002 Posty: 72 Sk±d: ³ód¿
|
Wys³any: Pon Gru 29, 2003 7:29 pm Temat postu: dwupaliwowy ale nie hybryda |
|
|
czy robili¶cie silnik jak wtemacie?
chodzi mi o to ¿e najpierw jest odpalane paliwo typu karmelka lub o podobnych parametrach a nastêpnie gdy rakieta ju¿ zejdzie z platformy
i ma ju¿ jaki¶ ci±g zapal siê mocniejsze i szybsze paliwo [powiedzmy po 2s. lotu dostaje b. mocnego kopa]
ps.
czekam na wasze komentarze |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Piroman2

Do³±czy³: 12 Maj 2002 Posty: 834 Sk±d: z mo¼dzierza ;)
|
Wys³any: Pon Gru 29, 2003 8:48 pm Temat postu: |
|
|
to moze byæ tylko karmelka, pó³ ubitej a nastêpnie nieubita(z malutkimi przerwami, ale bez przesady), takie co¶ to ciekawy pomys³, ale jabym zrobi³ tak ¿e najpierw mocne paliwo, a jak ju¿ sobie leci to zmienia siê na paliwo s³absze dzisiaj odpala³em próbê statyczn± i wyra¼nie zauwa¿y³em ró¿nice, jak karmelek spala³ siê i by³ kana³, a pó¼niej jak kana³ siê skoñczy³ moc silnika wyra¼nie siê zmniejszyla. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dziadek kermit

Do³±czy³: 25 Kwi 2003 Posty: 516 Sk±d: z okolicy "¯abido³ka"
|
Wys³any: Pon Gru 29, 2003 8:57 pm Temat postu: |
|
|
K³aniam siê piêknie
Generalnie to stosuje siê akurat odwrotn± procedurê to znaczy z pocz±tku ci± powinien byæ jak najwiêkszy dla nadania prêdko¶ci startowej, a pó¼niej mo¿e byæ zmniejszony dla podtrtzymania pêdu, czyli wystarczaj±cy dla zrównowa¿enia oporów powietrza. _________________ Dziadek Kermit
"co do reszty uwa¿am, ¿e Kartagina powinna byæ zburzona!" |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PINOT

Do³±czy³: 25 Lis 2003 Posty: 428 Sk±d: Wroc³aw
|
Wys³any: Pon Gru 29, 2003 9:15 pm Temat postu: |
|
|
Tak trochê nie na temat, ale skoro pad³ temat hybryda.....
Czyta³em gdzie¶ w internecie nt. ciekawych paliw do rakiet amatorskich: robi sie je poprzez wytworzenie piany czystego tlenu w poliuretanie, który potem siê utwardza. Otrzymuje siê zatem produkt podobny z wygl±du do g±bki do k±pieli (o bardzo drobnych komórkach), w której pory sa wype³nione czystym O2. Maj± co prawda ma³± gêsto¶c masy, ale ponoæ duz± gêsto¶æ energii....
Kto¶ to robi³, kto¶ temat zna ? Jest cholernie interesuj±cy do amatorskich zastosowañ....Prawdopodobnie to paliwo jest stosunkowo nietrwa³e. _________________ Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
leszek
Do³±czy³: 27 Sty 2003 Posty: 102 Sk±d: TORUÑ
|
Wys³any: Pon Gru 29, 2003 9:18 pm Temat postu: |
|
|
Tak jak wy¿ej.
My¶la³em kiedys o takim paliwie: na pocz±tku tzn. od strony kana³u karmelka a dalej gdy Kn wzrosnie znacznie paliwo które potrzebuje wy¿szego Kn (np.kompozytowe) ale trzeba du¿o prób wykonaæ
Leszek |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Go¶æ
|
Wys³any: Pon Gru 29, 2003 10:04 pm Temat postu: |
|
|
PINOT napisa³: | ......Maj± co prawda ma³± gêsto¶c masy, ale ponoæ duz± gêsto¶æ energii.... |
Nie mo¿na mieæ jedno i drugie. . To tak jakby np. zechcieæ mieæ MW o niskiej prêdko¶ci detonacji i wysokiej kruszno¶ci . Wiêc nic z tego nie bêdzie. "Ponoæ" .
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|