Forum FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Strona Główna FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dlaczego kompozyty gasna ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Strona Główna -> BHP w modelarstwie rakietowym.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PINOT



Dołączył: 25 Lis 2003
Posty: 428
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sro Gru 24, 2003 1:12 am    Temat postu: Dlaczego kompozyty gasna ? Odpowiedz z cytatem

Witam po raz pierwszy w komnacie.
Ostatnio, zmieniając rodzaj lepiszczy w moich kompozycjach, prowadzę sporo prób. Część z nich kończy się rozerwaniem korpusu. I tutaj zauważam pewną dziwną prawidłowośc. W większości rozerwanych silników (przy gwałtownym wybuchu motora) paliwo samo gaśnie.
Wydaje się to dziwne, gdyż czasami w paliwie sa nawet nadchlorany, a jednak.
Zastanawiam się nad tym zjawiskiem i przychodzą mi do głowy dwa wytłumaczenia:
1. Przy gwałtownym rozpręzeniu gazów następuje ich schłodzenie i zgaszenie płomienia;
2. Rozprężenie jest najgwałtowniej odczuwane w warstwie palącej się (wysoka temperatura), co skutkuje gwałtowną turbulencją gazów i oderwaniem się od ziarna paliwa płonacych rozgrzanych drobin i szybkim ich odrzuceniem od powierzchni płonącej, co uniemożliwia podtrzymanie palenia. Może mętnie, ale wrazie czego doprecyzuję.....

Czy w karmelku obserwujecie to samo ? Czy w innych znanych wam paliwach to wystepuje ? C|o o tym sądzicie ?
Wiem jedno - 90% kompozytowych znanych mi paliw gaśnie w wyniku gwałtownego rozhermetyzowania motora (pęknięcia korpusu).

Daję to do bHP, bo z bezpieczeństwem otoczenia ma to związek....

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Gość






PostWysłany: Sro Gru 24, 2003 10:35 am    Temat postu: Re: Dlaczego kompozyty gasna ? Odpowiedz z cytatem

PINOT napisał:
.... co skutkuje gwałtowną turbulencją gazów i oderwaniem się od ziarna paliwa płonacych rozgrzanych drobin i szybkim ich odrzuceniem od powierzchni płonącej, co uniemożliwia podtrzymanie palenia. ....


Wg mnie tak jak piszesz. Coś jak gaszenie plomienia przy pomocy detonacji MW. Przy wybuchu SR "na karmelce" paliwo nadal się pali ( patrz filmy kermita ). Nie wiem jakie Ty paliwo testowałeś ale jeśli masz takie bez AA to zapisz sobie skład bo gaśnięcie paliwa przy eksplozji to spora zaleta przy dużych motorach.


Pozdr. A
Powrót do góry
dziadek kermit



Dołączył: 25 Kwi 2003
Posty: 516
Skąd: z okolicy "Żabidołka"

PostWysłany: Pon Gru 29, 2003 12:48 am    Temat postu: gaśnięcie Odpowiedz z cytatem

Kłaniam się pięknie Very Happy Exclamation
Faktycznie cały serial moich Xplozji potwierdza takie spostrzeżęnie Exclamation
Karmelki nie gasną przy gwałtownej zmianie ciśnienia, a prawdopodobnie przyczyna jest taka, że spalanie następuje nie w fazie gazowej jak w paliwach kompozytowych, ale ciekłej.
Prostacko rzecz ujmując spalanie karmelek następuje w stopionej warstwie saletry, natomiast paliwa kompozytowe spalają się po zgazowaniu paliwa i utleniacza, czego dowodem może być ich mała palność pod niskimi ciśnieniami.

_________________
Dziadek Kermit Smile
"co do reszty uważam, że Kartagina powinna być zburzona!"
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
ander



Dołączył: 14 Maj 2002
Posty: 178

PostWysłany: Pon Sty 19, 2004 6:40 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dlatego np. pociski przeciwlotnicze z opóźniaczem prochowym nie ulegały samozniczszeniu jak poleciały za wysoko bo płomień gasł. gdzieś o tym czytałem, dawno temu
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Arkadiusz
Gość





PostWysłany: Nie Maj 04, 2008 12:28 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hmmmmmmmmmmm ......... chyba obecnie jestem najaktywniejszym budowniczym SR Wink . Ale jak znam zycie to mi przejdzie po czym wezmę się za coś innego. Dziś zassał mnie link NVX z forum o alternatywnej teorii mikroświata w fizyce do mechaniki kwantowej. Korci mnie to przeczytać ( o ile da radę to ze zrozumieniem )a fizyka to ciekawa nauka. Ale bardziej ufam fizyce kwantowej i chciałbym aby ten link zmienił moje zdanie.

No ale ja nie o fizyce. Napisze mikro sprawozdanie z mojej próby zbudowania silnika Strus_JTM ( Job Twaju Mać ) :- )

Cechą paliwa SILAP ( przy okazji czy jest autor jakiegoś testu z tym paliwem - wcześniejszym od moich - bo jak tak, to dostosuję się do innego nazewnictwa ) jest to ,że przy rozerwaniu korpsusu ono z dużym prawdopodobieństwem zgaśnie. I dzięki temu walę dziś w klawiaturę 5 palcami ( bezkciuka to 4 :- ) - bo rękę mi to raz uratowało i pisałem o tym Rolling Eyes . To piękna zaleta tego paliwa.

W pierwszym teście miałem CATO ale dam większą dyszę , stępię odrobinę paliwo i silnik będzie raczej szybciej niż później. Niżej 3 silniki. Najmniejszy Struś, w środku STRUŚ_JTM ( ale będzie wiekszy ), na prawo silnik na paliwie WORAN ( w budowaniu ). Dysza fi 7,5 mm, masa paliwa 126 gram.



Na stanowisku



Stop klatka z pracy



Widok rozerwanego korpusu z paliwem SILAP




FILM


Paliwo gaśnie gdy reakcje ezgotermiczne zachodzą głównie w strefie gazowej a nie w samym paliwie. W paliwie SILAP wg mnie reakcje przebiegają bardzo blisko ( pojęcie względne ale wiadomo o co chodzi ) powierzchni paliwa dzięki sporej obecności stałych produktów palenia głównie SiO2 oraz Al2O3.

Trzeba chyba ustalić nazewnictwo paliw. Mamy ŻPP, WORAN, KNOSAL ( bardzo ładna nazwa ). Kto pisze o swoim paliwie i pokazuje testy ten ma to prawo ( moralne ) do tej nazwy. Kto nie pisze - jego beznes Wink . Czekam na ten SILAP. A SILAP to AP/Silikon neutralny przezroczysty/pył Al płatkowany. Acha jeszcze jest paliwo SZELAKOWE ( żadnego testu silnika nie pokazałem chociaż jeden wyszedł obiecująco ) oraz ŻEPA ale nie mam udanego testu silnika na tym. Ale to brak czasu aby zbudować taki silnik a nie jakaś wada paliwa. Od składu paliwa do zbudowania ładnie działającego silnika jest dość daleka droga.


Silnik STRUS_JTW planuję aby miał paliwa SILAP 120 -150 gram ( wobec 63 gram STRUŚ ). Rakietę sam zbuduję bo poligon na takie silniki mam.


Miłego dnia A
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Strona Główna -> BHP w modelarstwie rakietowym. Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników na tym forum
Nie możesz pobierać plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP