Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
PINOT

Do³±czy³: 25 Lis 2003 Posty: 428 Sk±d: Wroc³aw
|
Wys³any: Sob Gru 27, 2003 10:28 pm Temat postu: Czerwony p³omieñ - paliwo Guevara |
|
|
Witam po ¶wiêtach !!!
Wszyscy syci i hojnie obdarowani przez gwiazdkê ? A ja wci±¿ sobie testujê moje lepiszcza - tym razem w paliwie widowiskowym, które nazwa³em Guevara (bo jest CZErwone)...
Paliwo bazuje na utleniaczu bed±cym mieszanin± azotanów strontu i potasu oraz KClO3. Lepiszczem jest sprawdzony juz MS polimer hybrydowy Soudala.
Silnik by³ z rury 3/4 cala, z dysza o fikryt = 6 mm.
Moze nie idac tego tak dobrze na filmie, ale swieci³ intensywnie czerwono..
Wkrótce biore siê za testy Kermita (pozdrawiam Kermita), czyli paliwa o barwie zielonej....
A to jest film z wystrzelenia Guevary
Pozdrawiam wszystkich i DOSIEGO ROKU !!![/url] _________________ Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
GM

Do³±czy³: 30 Lis 2003 Posty: 73 Sk±d: Warszawa
|
Wys³any: Nie Gru 28, 2003 12:47 am Temat postu: |
|
|
No no! bardzo ³adny p³omyczek! No i start te¿ ³adny  _________________
 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Szajba

Do³±czy³: 11 Maj 2003 Posty: 88
|
Wys³any: Nie Gru 28, 2003 11:20 am Temat postu: |
|
|
PINOT to byl start samego silnika bez rakiety Silnik byl opciazaony jakims patykiem, czy mi sie tylko wydaje  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Go¶æ
|
Wys³any: Nie Gru 28, 2003 11:33 am Temat postu: |
|
|
Szajba napisa³: | PINOT to byl start samego silnika bez rakiety Silnik byl opciazaony jakims patykiem... |
Te¿ pomarudzê . PINOT , robisz próby bez celu, planu - jak popadnie. Rakiety to patyki umocowane do SR . Wiemy, ¿e potrafisz robiæ SR ale s± one typu fajerwerkowego. No ale w koñcu zbli¿a siê sylwester . Ponadto daleki plan , ma³o co widaæ. Nic ciekawego . Nie ma w nich nic czym móg³y¶ potwierdziæ swoj± klasê ( wierzê w ni± ) .
Przy okazji . W ofercie MAKRO jest "có¶" takiego. Warto to kupiæ
Cena za aparat cyfrowy jest bardzo zachêcaj±ca.
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
yetihehe

Do³±czy³: 26 Pa¼ 2002 Posty: 459 Sk±d: Znienacka
|
Wys³any: Nie Gru 28, 2003 12:11 pm Temat postu: |
|
|
To jest tzw kamera internetowa w obudowie aparatu, ma 8mb pamiêci, czyli tyle co nic, pewnie nie mozna jej rozszerzyæ. Maksymalna rozdzielczo¶æ to 640x480, czyli nie ma sensu robiæ ni± porz±dnych zdjêæ, ale je¶li komu¶ potrzebna mini pstrykawka do dokumentowania odpaleñ, to siê nada. Ale do niczego wiêcej. Za ma³a rozdzielczo¶æ i pewnie kiepska jako¶æ. _________________ Motyle trotylem pachn± jak nigdy.
ogl±daj±cy, niepraktykuj±cy  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PINOT

Do³±czy³: 25 Lis 2003 Posty: 428 Sk±d: Wroc³aw
|
Wys³any: Nie Gru 28, 2003 12:22 pm Temat postu: |
|
|
Zawsze puszczam same silniki, czasem obci±zone i bez jakichkolwiek os³on poprawiaj±cych aerodynamike (nie chcê, aby lata³y zbyt wysoko). Robienie rakiety zabiera cenny czas, a ja jako chemik interesujê siê paliwami. Do nich dobieram propozycje silników z patykiem - nie jako obci±¿eniem, a jako stabilizator lotu.
Wiem, ¿e s± na tym forum swietni specjali¶ci od rakiet, którzy potrzebuja ró¿nych silników....wiêc musi byæ jaki¶ podzia³ pracy. Jako¶ nie s³ysza³em aby np. w toyocie dzia³ silników projektowa³ karoserie... . Zreszt± chyba nazwa komnaty w której piszemy co¶ wam mówi ? Czy ja mam omamy, zdaje siê, ¿e nie jeste¶my w komnacie RAKIETY ?
Tak Pyrotechmanie, moje badania nie maj± ¿adnego celu i sensu.... w ka¿dym razie nie sprecyzowa³em go jako deklaracji lub zobowi±zania
A...dlaczego ja to w³asciwie robiê...otó¿ dlatego, ¿e na forum do tej pory omawiano tylko jedno paliwo kompozytowe, czyli Paliwo Pyrotechmana .
Ja chcê dostarczyc danych nt. paliw o zakresach ISP od 100 do 250 do tego z ró¿nym walorem widowiskowym....tak, aby ka¿dy móg³ zrobiæ silnik odpowiedni do swojej rakiety i upodobañ.
Dane szczegó³owe nt. sk³adów i detali produkcji z czasem zamieszczê na swojej stronie www.pinot.webpark.pl _________________ Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Go¶æ
|
Wys³any: Nie Gru 28, 2003 12:54 pm Temat postu: |
|
|
PINOT napisa³: | ....Robienie rakiety zabiera cenny czas, a ja jako chemik interesujê siê paliwami |
Witam
Dlatego czêsto napedzam skorupê ziemsk± . Ostatnio badam uk³ady z AA i AM. I cholernie ciê¿ko co¶ wykombinowaæ . Chodzi mi o paliwo do Pol - Jetexa. Chyba lepiej je zrobiæ na AM ( nie jest higroskopijny ). Wydaje mi siê , ¿e zrobiæ na nim paliwo to istny cud. NS czy NC odrzucam. Po co mi silniki tylko testowe . Sk±d potem wezmê NC czy NS . Mogê zsyntezowaæ, ok. Ale gdyby w grê wchodzi³o 10 kg NS czy NC to juz potrzeba mikro fabryki . Czyli sztuka dobraæ to co jest pod rek±. Co ³atwo kupiæ. Czyli jaki¶ katalizator. Ale jaki .
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
$nop

Do³±czy³: 13 Kwi 2002 Posty: 211
|
Wys³any: Nie Gru 28, 2003 1:50 pm Temat postu: |
|
|
Wszystkie parametry sa zachecajace oprocz rodzielczosci i mpixela.
Wlasnie kamery internetowe maja takie rozdzielczosci
200zl aparat
160zl na firme
220zl na allegro znalazl sie jeden kupujacy http://www.allegro.pl/show_item.php?item=19046191
Wiec uwazam ze mozna by zaryzykowac i kupic na firme, jesli nam sie nie spodoba to mozna sprzedac za te 160 prawie nic nie tracac, to jest 60zl taniej niz allegro, a za taka cene by ktos na allegro by sie skusil.
NO i mozna nacpykac zdjec pobawic sie aparatek itp i sprzedac.
Wiec moim zdaniem:
Warto kupic na firme z nastawieniem jak nam sie nie podoba to sprzedajemy na allegro |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ku ku
Do³±czy³: 29 Wrz 2002 Posty: 72 Sk±d: ³ód¿
|
Wys³any: Nie Gru 28, 2003 2:34 pm Temat postu: |
|
|
jak na fajerwerkowy silnik to trochê zbyt d³ugi start ale pó¿niej mia³a kopa jak oryginalna
ale ogólnie ³adny kolorek
ps
albo mi siê wydawa³o albo jego praca mia³a króciutkie przerwy
ps2
jaka by³a wysoko¶æ lotu [tak orientacyjnie] |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PINOT

Do³±czy³: 25 Lis 2003 Posty: 428 Sk±d: Wroc³aw
|
Wys³any: Nie Gru 28, 2003 5:25 pm Temat postu: |
|
|
Ca³kowita racja, ku-ku !!! Bardzo dobra uwaga....Ten silnik "grza³" siê za d³ugo i straci³ duzo potencja³u paliwa. Pulsowanie - (po konsultacji z Ksardem) mog³o byæ wynikiem zbyt niskiego ci¶nienia w komorze, wiêc silnik "pompowa³". He, niezamierzony efekt strobo...
Generalnie silnik nie rozwina³ pe³nych parametrów z nastêpuj±cych powodów:
1. niew³a¶ciwe zapalenie czyli gdzie¶ w ¶rodku kana³u (odpala³em lontem) - dopiero po czasie jak p³omieñ ogarn±³ ca³y kana³, silnik "dosta³ kopa". Plai³ sie nieco za d³ugo - oko³o 7 sekund, przy czym 4 pocz±tkowe sekundy zosta³y stracone na "rozbujanie"
2. jesli powodem nie by³ punkt 1, to równiez zacisk móg³ byæ ciut za ma³y. Normalnie - porz±dny silnik powinien po prostu "znikn±æ w mgnieniu oka" z wyrzutni, no - ale kto by zobaczy³ jego kolor...
Pamiêtajcie, ¿e to pierwsza próba na nowym lepiszczu - wiêc stad te niedomagania. "Jutro bêdzie lepiej". _________________ Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|