Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
RC-tofik
Do³±czy³: 09 Cze 2009 Posty: 7
|
Wys³any: Wto Sty 04, 2011 2:18 am Temat postu: Moj pierwszy lot. |
|
|
Witam!
W planach mam wykonanie modelu V-2. Dlaczego akurat V-2?
A no dla tego, ze podoba mi siê jej sylwetka.
Czy kto¶ posiada jakie¶ wymiary bo bym sobie z chêci± przeskalowa³.
Za³o¿enie jest takie, ¿e ma to byæ raczej wiêkszy model - oko³o 1,5M.
Pytanie tylko, czy silnik na karmel da rady wynie¶æ j± w powietrze na przynajmniej te 50m?
Wagê samej rakiety szacuje na jakie¶ 200-300gram.
Z silnikiem, gorzej. Nie wiem czego siê spodziewaæ, ale znalaz³em filmik, na którym kto¶ z karmelkiem osi±gn± na wadze wynik prawie 1kg.
Ten projekt to nie jest terroryzowanie, chce konkretnie do tego podej¶æ i go wykonaæ.
Na sam korpus i jego wykonanie mam ju¿ pomys³.
Zdolno¶ci manualne jakie¶ tam mam.
A wiec proszê wszystkich chêtnych o pomoc w tym temacie, a nagroda bêdzie fotorelacja "z pola bitwy".
Do rzeczy:
1)Czy kto¶ móg³by mi obliczyæ chocia¿ szacunkowo (bo bêdê i tak robi³ testy) ile gram ma mieæ paliwo aby wynie¶æ model na tak± wysoko¶æ?
2)Prosi³ bym o jakie¶ wzory, którymi mogê policzyæ dok³adnie ci±g silnika.
3)Czy znacie jaki¶ program który sam policzy najw³a¶ciwsze proporcje pomiêdzy szeroko¶ci± dyszy, szeroko¶ci± kana³u a d³ugo¶ci± kana³u?
Wszystkim chêtnym z góry Dziêkuje!
Wszystkim osobom które nie maj± ochoty podej¶æ z pomocna d³oni± a wol± napisaæ: by³o wa³kowane, albo sprawd¼ w Google równie¿ "dziêkuje!"
PS: uda³o mi siê znale¼æ plany korpusu
Teraz pozosta³o tylko przeskalowaæ |
|
|
Powrót do góry |
|
|
damianste1
Do³±czy³: 13 Sty 2010 Posty: 24
|
Wys³any: Wto Sty 04, 2011 3:49 pm Temat postu: |
|
|
We¿ ty najpierw kijankê zrób. Masz ma³e pojêcia o silnika rakietowych. A to ¿e kole¶ wyciaga 1 kg to jest tyle co nic. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
RC-tofik
Do³±czy³: 09 Cze 2009 Posty: 7
|
Wys³any: Wto Sty 04, 2011 5:51 pm Temat postu: |
|
|
1kg, to ma³o?
Zawsze my¶la³em, ¿e karmelek wyci±gnie nie wiêcej jak 300-400 gram ci±gu z 100gram paliwa.
Ale poczyta³em deczko, i rzeczywi¶cie ciekawe wyniki znalaz³em ;] 2,5-3kg ci±gu z 100gram.
Puder kupiony, Pe2o3 i KNo3 w czystej postaci kupione.
Na dniach bêdê robi³ karmel i bada³ w³a¶ciwo¶ci. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
damianste1
Do³±czy³: 13 Sty 2010 Posty: 24
|
Wys³any: Wto Sty 04, 2011 6:02 pm Temat postu: |
|
|
Za 100 gram karmelka wyci±gniesz 10kg. Kwestia silnika. A jaki chcesz odzysk zrobiæ? 50 metrów lot? Raczej tak 100 metrów to takie minimum.
Przeanalizuj w programie srm silniki i siê trochê dowiesz. Za ma³o dajesz wagi rakiecie. 300 gram i 1,5 metra? Ja bym da³ 0,75 kg plus silnik, szczególnie ¿e nie jest to zwyczajna rakieta i dojd± szpachle, nie szpachle.
Najpierw spróbuj zrobiæ tak± z 30-40 cm z silnikiem 20 gram to ju¿ bêdzie sukces. Apropo to 100 gram karmelka przy dobrym silniku wyniesie ci 1 kg rakiete na oko³o 400 metrów no mo¿e trochê wiêcej. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
RC-tofik
Do³±czy³: 09 Cze 2009 Posty: 7
|
Wys³any: Czw Sty 06, 2011 8:50 pm Temat postu: |
|
|
damianste1 napisa³: | Za 100 gram karmelka wyci±gniesz 10kg. Kwestia silnika. |
Policzy³em w SRM i i wysz³o maxymalny ci±g, rzêdu 500N z 205g kramelka.
A wiêc z 100 niej wiêcej 25kg ci±gu bez uwzglêdnienia dyszy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
damianste1
Do³±czy³: 13 Sty 2010 Posty: 24
|
Wys³any: Pi± Sty 07, 2011 3:11 pm Temat postu: |
|
|
BEz uwzglêdniania dyszy
Dobry z ciebie as. ¿E Z 200 WYSZ£O TYLE TO NIE ZNACZY ¯E JAK O PO£OWE MNIEJ PALIWA TO TE¯ PO£OWE MNIEJ CI¡GU. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
YagYelskY
Do³±czy³: 08 Gru 2002 Posty: 90 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Pon Sty 10, 2011 6:38 pm Temat postu: ... |
|
|
Witam!
To ja mo¿e tak obrazowo.
Jak to jest mo¿liwe, ¿e ferrari i polski fiat 126p maj± ró¿ne moce skoro je¿d¿± na tym samym paliwie?
To ile "ci±gu" da litr benzyny?
Si³a ci±gu silnika rakietowego, podobnie jak moc silnika t³okowego to domena charakterystyki (pojemno¶ci) tych maszyn a nie paliw w nich spalanych. Id±c dalej za analogi± aut, mówi siê potocznie, ¿e ferrari "pali wiêcej". Co to znaczy w przypadku rakiet? Ano to, ¿e warto¶æ ci±gu silnika jest zale¿na od czasu, w jakim spali siê paliwo; im krótszy czas tym wiêkszy ci±g i odwrotnie. Mo¿na przecie¿ spaliæ kawa³ek karmelki bez otrzymania ci±gu je¶li spalanie jest wolne i odwrotnie, spalenie w bardzo krótkim czasie da ogromy ci±g (tylko, ¿e ci¶nienie w silniku bêdzie odpowiednio wysokie a to mo¿e byæ problem). W pewnym du¿ym uproszczeniu mo¿na powiedzieæ, ¿e iloczyn warto¶ci ci±gu oraz czasu jego trwania (impuls ca³kowity) jest warto¶ci± sta³± dla danej masy okre¶lonego paliwa. Wracaj±c do analogii, mo¿na jechaæ autem na ma³ych obrotach, osi±gaj±c ma³± moc d³u¿ej ni¿ na pe³nym gazie, przy uzyskaniu du¿ej mocy silnika (zwróæcie uwagê na ró¿nice w konsumpcji paliwa!). Oczywi¶cie, ilo¶æ energii zawarta w jednostce masy paliwa (czyli impuls w³a¶ciwy) jest ró¿na dla ró¿nych paliw - karmelek w jednostce masy ma mniej energii ni¿ chocia¿by paliwa z proszkami metali. Jeszcze raz jednak powtarzam (to ju¿ który¶ z kolei): nie oznacza to, ¿e "karmelek daje mniejszy ci±g" tylko, ¿e karmelek da mniejszy impuls ca³kowity z jednostki masy ni¿ bardziej energetyczne paliwa.
Mo¿e trochê to chaotyczne ale wierzê, ¿e da siê przetrawiæ je¶li ma kto¶ dobre chêci
Jeszcze mnie tylko nurtuje okre¶lenie "bez uwzglêdniania dyszy". Chodzi o silnik bezdyszowy czy o dyszê "dziurow±", o wspó³czynniku ekspansji równym jeden?
Pozdrawiam! |
|
|
Powrót do góry |
|
|
damianste1
Do³±czy³: 13 Sty 2010 Posty: 24
|
Wys³any: Pon Sty 10, 2011 7:42 pm Temat postu: |
|
|
Mo¿e chodzi³o o bez uwzglêdniania erozji dyszy? |
|
|
Powrót do góry |
|
|
adibeat
Do³±czy³: 09 Lip 2006 Posty: 101 Sk±d: Ozorków
|
Wys³any: Sro Sty 19, 2011 1:13 pm Temat postu: |
|
|
Nie lepiej zainwestowaæ w silnik "komercyjny"? Bezpieczniej, pewniej... _________________ Zwiezdoczka - Bohater Podniebnych Szlaków 2006 -04.11.2008 |
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawelyoy
Do³±czy³: 30 Kwi 2011 Posty: 2
|
Wys³any: Sob Kwi 30, 2011 8:48 am Temat postu: |
|
|
I jak przebiegaj± dzia³ania produkcji tego modelu ? |
|
|
Powrót do góry |
|
|
|