Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arkadiusz Gość
|
Wysłany: Czw Lut 22, 2007 1:02 pm Temat postu: Różne rakiety i SR |
|
|
Witam
Tu pisać o różnych Waszych projektach dotyczących rakiet jak i SR. Bo teraz jest tak, że ktoś ma sam zamiar i już zakłada temat : VEGA, Line 7, Crossbow Mk I, Max85 a potem często jest - jak pisze koko - [...]No i niestety... klapa.[...]
Kto opracuje ładny SR, rakietę - może potem dać to albo na swoją stronę www albo dać osobny temat.
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sylwek
Dołączył: 17 Sty 2007 Posty: 236
|
Wysłany: Nie Kwi 08, 2007 9:50 am Temat postu: |
|
|
Dwa odważniki zamykają hamownię
Film z ostatecznego testu silnika przewodniego na ten sezon by go, choć oszacować.
Z grubsza o konstrukcji paliwo toffi Pinota + 1% tlenku żelaza są tego cztery ziarna fi 24mm fi 6mm l 42mm x4 sztuki dysza jak w innych moich projektach zresztą silnik bardzo podobny do poprzedników, więc zapraszam na moją stronę.
http://files.filefront.com/hhavi/;7091226;/fileinfo.html
Coś o BHP przy takich próbach.
Mianowicie odpalam tylko oryginalnym lontem visco lub elektrycznie ale w tym przypadku było to visco z 30s opóźnienia. Podczas pracy silnika schowany byłem za ukryciem ziemnym (spory wał przeciw powodziowy). A aparat kręcił sobie sam ze swojego prowizorycznego ukrycia.
_________________ Zapraszam Single po 30 http://singlepotrzydziestce.pl/ |
|
|
Powrót do góry |
|
|
..:::DAX:::..
Dołączył: 16 Sie 2007 Posty: 47
|
Wysłany: Pią Sie 31, 2007 6:51 pm Temat postu: Rakieta "GROM" |
|
|
Witam
Przedstawiam wam model mojej rakiety. Wykonany był w całości z papieru. Przeżył 3 starty w których wadliwy był silnik i kończyło się wystrzeleniem zatyczki. Po dopracowaniu silnika w końcu poleciała , ale nie za wysoko gdyż dysza była z gipsu i bardzo szybko zerodowała z 6mm do 13mm . Nie zadziałał pirotechniczny układ odzysku i rakieta zakończyła swój żywot W następnej rakiecie mam zamiar do odzysku wykorzystać timer i oczywiście poprawię dyszę silnika
Oto dane techniczne rakiety:
-wys. 1000mm
-śr.wew. 50mm
-śr.zew. 52
-masa ok.300g
Dane SR:
-dł. 16cm
-śr.wew. 22mm
-śr.zew.27mm
-fi dyszy 6mm
Paliwo:
-karmelek C35S
-dł. ziarna 115mm
-śr. kanału 7mm
Kanał przez całą długość.
A oto zdjęcia:
Tuż przed startem:
Po "lądowaniu":
A to nieszczęsna dysza:
Postaram się wrzucić jeszcze film z lotu. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
MIROR
Dołączył: 06 Maj 2006 Posty: 264
|
Wysłany: Pią Sie 31, 2007 7:33 pm Temat postu: |
|
|
Całkiem przyzwoita rakieta, szkoda tylko że skończyła tak jak skończyła. Jak miał działać ten SOS? _________________
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
..:::DAX:::..
Dołączył: 16 Sie 2007 Posty: 47
|
Wysłany: Pią Sie 31, 2007 8:09 pm Temat postu: |
|
|
Witam
System był zbudowany następująco: w zatyczce był wywiercony otwór. W otworze znajdowała się sprasowana "siarka" z zapałek. za nią znajdował się ład. miotający czyli P CZ. Miało to działać następująco. Po spaleniu paliwa siarka miała się zapalić i odpalić ład. miotający. Niestety tak sie nie stało i rakieta uległa zniszczeniu. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
MIROR
Dołączył: 06 Maj 2006 Posty: 264
|
Wysłany: Pią Sie 31, 2007 9:38 pm Temat postu: |
|
|
To bardzo dziwne, wg wszelkiej mojej wiedzy i doświadczenia 'siarkę' powinno 'wydmuchnąć' zaraz po zapłonie paliwa. Wbrew pozorom taki SOS wcale nie jest prosty do wykonania. Masa opóźniająca musi mieć bardzo mocne lepiszcze np żywica, a zatyczka też raczej nie powinna być z kruchych materiałów. Do tego jeszcze ilość masy opóźniającej należy dobierać zależnie od zacisku dyszy.
Pozdrawiam i życzę powodzenia. _________________
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
adibeat
Dołączył: 09 Lip 2006 Posty: 101 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Pią Sie 31, 2007 10:43 pm Temat postu: |
|
|
heh, niestety w modelarstwie rakietowym nie zawsze wszystko idzie po mysli konstruktora. ale tak to już bywa.
teraz wiesz co masz zmienic, więc mam nadzieje, że następny start będzie zakonczony 100% sukcesem!
rakieta wygląda schludnie, naprawdę niektórzy prezentowali na forum naprawdę "niewiadomo co" nazywając to rakietą, plus dla Ciebie.
możesz podac orientacyjną wysokosc jaką osiągneła rakieta? plus opis samego lotu, czy leciała "prosto" czy też "krzywo"...
pozdrawiam i życzę sukcesów! _________________ Zwiezdoczka - Bohater Podniebnych Szlaków 2006 -04.11.2008 |
|
|
Powrót do góry |
|
|
..:::DAX:::..
Dołączył: 16 Sie 2007 Posty: 47
|
Wysłany: Sob Wrz 01, 2007 10:15 am Temat postu: |
|
|
MIROR napisał
Cytat: | ...wg wszelkiej mojej wiedzy i doświadczenia 'siarkę' powinno 'wydmuchnąć' zaraz po zapłonie paliwa... |
Witam
Niestety Twoja teoria z "przedmuchaniem" się nie sprawdziła. Po locie wyjąłem silnik i siarka była na swoim miejscu dzięki temu, że ją mocno sprasowałem.
adibeat napisał
Cytat: | ...możesz podac orientacyjną wysokosc jaką osiągneła rakieta? plus opis samego lotu, czy leciała "prosto" czy też "krzywo"... |
Rakieta poleciała na jakieś 50m, w czym 30 leciała prosto, a przez dalsze 20 lot był pod kątem.
PS. Dziś zaczynam pracę nad korpusem do rakiety "GROM II" |
|
|
Powrót do góry |
|
|
witek700 && ( 2-gie ostrzeżenie )
Dołączył: 05 Gru 2007 Posty: 17
|
Wysłany: Sro Gru 05, 2007 12:47 pm Temat postu: rakieta |
|
|
witam! znalazlem nz str. www.piroportal.org parametry pewnej rakiety i silniczka do niej . Mam wontpliwosci co do tego projektu. dopiero zaczynam przygody z rakietnictwem i chce zeby ktos sprawdzil czy rakieta o podanych parametrach ma prawo poleciec
parametry rakiety
korpus : rolka po foli aluminiowej
stateczniki : grubsza tekturka. są to tujkąty prostokątne o wym. przyprostokątne:5cm. przeciw prostokątna 7cm. Jest ich 4 sztuki,
wszystkie umieszczone w dolnej partii korpusu.
glowica :siatka stozka o śr ok.7cm. z zakrytą 1/4 jego powierzchni.
silnik:
dł :10cm
grubosc scianki : 0.5cm
zatyczka : poxylina , dł. 2cm
dysza:(tez poxylina) od strony paliwa ma miec lekko lejkowaty ksztalt, a
odwylotu ostry lejek
śr. krytyczna : ok.4-5mm
paliwo:karmel 35%cukier i 65%saletra potasowa z kanalem w wewnątrz o śr. 4mm na głębokosci 2-3cm
Mile widziana szybka odpowiedz |
|
|
Powrót do góry |
|
|
adibeat
Dołączył: 09 Lip 2006 Posty: 101 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Sro Gru 05, 2007 1:05 pm Temat postu: |
|
|
hehe, Twoje "wontpliwosci" rozwieje budowa i test rakiety
zachowaj wszelkie proporcje i wymiary jakie są podane na stronie. jak nie zadziała, zbuduj kolejna taką samą. ja ta również nie zadziała, skontaktuj się z autorem tego "przepisu na rakietę"
jeżeli rakieta zbudowana dokładnie wg projektu na piroportalu zadziała, to masz rakietę, oraz silnik, konstrukcję których będziesz mógł rozwijać
pozdrawiam _________________ Zwiezdoczka - Bohater Podniebnych Szlaków 2006 -04.11.2008 |
|
|
Powrót do góry |
|
|
witek700 && ( 2-gie ostrzeżenie )
Dołączył: 05 Gru 2007 Posty: 17
|
Wysłany: Nie Gru 16, 2007 2:33 pm Temat postu: |
|
|
Witajcie. Mam pytanie, czy poniższy sposó wykonania głowicy jest dobry.Zresztą , może nawet już słyszeliście o nim , i powiedzcie czy jest on wogóle dobry.
Potrzebna nam będzie forma ,ciut większa od korpusu.Wypełniamy ją piankom do uszczelniania okien i czekamy aż zaschnie.następnie wjmujemy ją i lakierujemy np. Nitrocellonem lub innym lakierem.I gotowe. Prosze o ocene sposobu. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
japan
Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 65 Skąd: Miasto Wielkiej Wieży
|
Wysłany: Sro Mar 19, 2008 4:50 pm Temat postu: |
|
|
SR ŻBIK
Ja robie silnik tak:
* Kupuję sobie rurę PCV śr zew. 32 mm [pamiętaj żeby nie wcisnęli ci rury PP]
* odcinam tej rury taki kawałek żeby
a) starczyło długości na segmenty paliwa [ja zawsze robie 3 segmenty]
b) starczyło długości na dyszę i zatyczkę
c) starczyło długości na zagięcia po obu stronach
* odcinam następne trzy kawałki tej rury, każdy z 3 kawałków ma tę samą długość, a długość każdego z nich to długość ziarna.
* kawałek na korpus silnika odkładam a zajmuję się tymi trzema mniejszymi kawałkami
* robię 3 tulejki papierowe [z normalnej kartki ksero] o średnicy wew tych mniejszych kawałków PCV i o ich długości po czym wkładam tulejki do owych kawałków PCV
* gotuję karmel po czym wkładam go do tych kawałków i robię kanał prętem o odpowiedniej średnicy w każdym z kawałków
* po ostygnięciu paliwa wyciskam z tych kawałków PCV 3 ziarna wraz z papierowymi tulejkami i paliwo poprzez papierowe tulejki mamy "jakby" zainhibitowane jeżeli dobrze rozumiem to pojęcie ;]
* następnie te trzy ziarna wciskam do naszego wcześniej uciętego korpusu silnika [wciskam na taką głębokość by na obu końcach korpusu zostało miejsce na dysze i zatyczkę oraz zagięcia
* Teraz dysza i zatyczka a więc najpierw z blachy takiej którą tnę mocnymi nożycami więc nie wielką ma grubość [miałem na zbyciu jakąś ocynkowaną blachę-kawałek] wycinam dwa krążki o średnicy wew korpusu. W jednym z nich wywiercam po środku otwór o średnicy krytycznej dyszy. Następnie rozrabiam gips [wiem....muszę zainwestować w CX5] i.... najpierw od strony zatyczki wkładam krążek z blachy bez dziury a od strony dyszy ten z dziurą. Następnie od strony zatyczki wkładam gips i zostawiam miejsce na zagięcie i od strony dyszu robię to samo tyle że wcześniej do dziurki w blaszce wkładam pręcik o średnicy krytycznej dyszy i dopiero wtedy ten gips wkładam..trochę kręcę nim wokół własnej osi aby się nie przylepił i tak zostawiam do zaschnięcia gipsu. [co jakiś czas nim kręcę]
* po zaschnięciu gipsu w garnuszku stalowym "kubeczku" rozgrzewam olej i wkładam do rozgrzanego oleju ten kawałek silnika który pozostawiliśmy na zagięcie tak od strony dyszy jak i od zatyczki wówczas PCV rozgrzewa się [staje się plastyczna] więc zaginam końce korpusu, które będą blokowały dyszę i zatyczkę przed wypadnięciem.
I odbył się Pierwszy test Zbika ;] Niestety nieudany, ponieważ wyszczeliło dyszę. W następnym teście ją powiększę.
OGÓLNY KORPUS
Wiem, że to wygląda jak ogromna dziura, ale to zdjęcie tak wyszło, w rzeczywistości to sie trochę korpus nadpalił i wypalił sie na nim taki "bąbel"
Koniec korpusu, z którego wyleciała zatyczka.
Koniec korpusu z zatyczką.
Dysza, która wypadła. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
japan
Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 65 Skąd: Miasto Wielkiej Wieży
|
Wysłany: Sob Mar 22, 2008 1:46 pm Temat postu: |
|
|
SUKCES nareszcie Panowie, cieszę się jak dziecko ;]
Żbik-2 został przetestowany, niestety nie mam hamowni, ale już niedługo. ;]
Test przebiegł znakomicie w 95% ;] (te 5% niepowodzenia to ogromna erozja gipsowej dyszy, ale to normalne, dobrze że była blaszana wkładka w środku)
Parametry Żbika z SRM'a:
Komora silnika
28 mm Średnica komory (wewn.)
140,0 mm Długość komory (wewn.)
86205 mm3 Objętość komory (pustej)
Ziarno paliwa
KN/Sacharoza (65/35)
27,00 mm Średnica zewn. (początkowa)
11 mm Średnica kanału (pocz.)
46,00 mm Długość segmentu
3 Ilość segmentów
Powierzchnia zewn. 0 1=exposed, 0=inhibited
Kanał: 1 1=exposed, 0=inhibited
Końcówki: 1 1=exposed, 0=inhibited
138 mm Długość ziarna (pocz.)
65898 mm3 Objętość ziarna (pocz.)
0,120 kg. Masa paliwa (pocz.)
Dysza:
Kno 120 Zacisk początkowy
64 mm2 Powierzchnia krytyczna dyszy
9,000 mm Średnica krytyczna dyszy
3,0 mm Erozja dyszy
12,00 mm Średnica krytyczna dyszy (końcowa)
Później dodam zdjęcia, bo koleżanka mi jeszcze nie dosłała ;]
Jeżeli znajdę czas, żeby jechać do tokarza, żeby mi wytoczył głowicę do Zolteka (http://forum.pirotechnika.one.pl/viewtopic.php?t=9639&start=20) to w sobotę planowany start. :]
I są już foty: i film jest tylko operator troszkę spanikował
Dysza, zjechana tak bardzo dlatego że to gips, ale była wkładka metalowa.
Cały silnik (nic sie nie przepaliło tak jak pierwszym Żbiku)
Zatyczka, wiem że mi zaginanie PCV nie wyszło, młodsza siostra za późno dostarczyła odpowiedni kieliszek w którym uformowałem dyszę.
I film na rapid'a umieszczam: (widać tylko początek pracy ;/...trochę szkoda ale cuż)
http://rapidshare.com/files/101508301/MOV00018.3gp.html |
|
|
Powrót do góry |
|
|
dominik.megadeth
Dołączył: 17 Sie 2007 Posty: 20 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: Nie Kwi 13, 2008 12:08 pm Temat postu: |
|
|
Witam!
Niedawno testowałem swój pierwszy silnik z rurki pcw 1/2".
Test odbył się na tej, prymitywnej hamowni:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/99b4849dd8df99b1.html
Silnik miał komorę długości 90mm.
Paliwo to dwa bloki karmelka na sorbitlou 65/35 po 45mm każdy, z kanałem przez całą długość o fi 8mm , dysza ok. 4.5mm . Dysza i zatyczka była zrobiona chyba z fugi ,ceresit (srebrnej) i szkła wodnego z wodą. Zarówno dysza jak i zatyczka miały 25mm długości. Większej erozji nie odnotowałem.
Jako, że był to mój pierwszy silnik tego typu to spodziewałem się dwóch rzeczy: albo bardzo mały ciąg albo CATO. Hamownia wyskalowana była do 500 gram, bo większego ciągu się nie spodziewałem
Zostałem jednak mile zaskoczony, gdyż silnik przekroczył skalę, na którą trzeba by użyć siły ok 1.5 kg i wbił się jeszcze trochę w ziemię
Słabej jakości filmik, na którym widać tylko słup dymu.
http://www.youtube.com/watch?v=bSkYQ8fpcUI
Zawsze jednak jakaś dokumentacja jest
Tego dnia testowałem też silnik z rurki pcw o fi wew. 23mm. Długość komory 90mm, paliwko to same co wcześniej, ta sama konstrukcja tylko zatyczka i dysza dłuższa bo po 30mm i fi krytyczne dyszy ok 7mm, kanał w paliwku też 8mm(większy silnik, więc na początek chciałem dać mniejszy zacisk początkowy)
I tu też zostałem mile zaskoczony. Kij od szczotki z przyklejonym na taśmę silnikiem, dosyć mocno wbity w ziemię "wyrwał" bardzo szybko na wysokość (na oko 120 metrów). Filmik jest, ale widać tylko moment startu, więc obejdzie się bez niego. Kija od szczotki nie odnalazłem
Niedługo wykonanie zostanie silnik mojego projektu. Ma trochę toporną konstrukcję ale o to mi chodziło. Jeszcze nie wiem z czego zostanie wykonany. Do wyboru nie mam za wiele materiałów: aluminium, stal 300HB, stal narzędziową (choć trudna w obróbce) itp.
PROSZE O JAK NAJSZYBSZĄ PORADĘ CO WYBRAĆ , bo dzisiaj wieczorkiem wysyłam projekt bratu a jutro będzie realizowany
Oto print screen z solid works'a (przekrój silnika)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/e1fd88ee5da66b44.html _________________ Fakt niezaprzeczalny... |
|
|
Powrót do góry |
|
|
juby102
Dołączył: 09 Cze 2009 Posty: 3 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Wto Cze 09, 2009 4:59 pm Temat postu: |
|
|
Witam! Czytam i czytam i czytam i mam jedno pytanie... czemu rakiety robicie z PCV, a nie aluminium? przecież rurka aluminiowa jest wytrzymalsza i można zrobić silnik wielorazowy... |
|
|
Powrót do góry |
|
|
MIROR
Dołączył: 06 Maj 2006 Posty: 264
|
Wysłany: Wto Cze 09, 2009 8:10 pm Temat postu: |
|
|
Wytrzymalsza pod jakim względem? Ciśnienia? - zależy jaka. Temperatury? - może i tak ale nie do końca bo alu bardzo łatwo się nagrzewa. Jeśli nawet rurki alu są lepsze na SR niż PCV, to nie oznacza że nie opłaca się robić SR z PCV. Przede wszystkim to w PCV łatwiej zamontować zatyczkę i dyszę. _________________
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
juby102
Dołączył: 09 Cze 2009 Posty: 3 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Czw Cze 11, 2009 12:50 pm Temat postu: |
|
|
ale w alu też można łatwo zamotować. Po prostu robimy dwa wcięcia 1cm w odległości obok siebie 1cm, a potem taki kawałek delikatnie młotkiem pukamy i robimy tak, aby dotykał dyszy, lub zatyczki i takie dwa kawałki trzymają bardzo dobrze ( mi nie wypadła dysza, ani zatyczka ani razu). A wytrzymalsza jest pod względem tego, że na zwykłym karmelku wytrzymuje parę startów, tak samo powinno być na innych karmelkach... jeżeli mi naprawią laptopa, to jutro wrzucę zdjęcia, bo możliwe, że źle się wyraziłem... |
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaskiniowiec
Dołączył: 22 Lut 2004 Posty: 597 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw Cze 18, 2009 2:16 pm Temat postu: |
|
|
Dlaczego PCV?
-łatwość obróbki
-dostępność
-słabe przewodnictwo cieplne
-stosunkowo niska cena
-spora wytrzymałość
-bezpieczeństwo (odłamki o małej energii)
-bo tak
Starczy argumentów za? |
|
|
Powrót do góry |
|
|
maciej najlepszy
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 13
|
Wysłany: Pią Cze 19, 2009 11:43 am Temat postu: |
|
|
del
Ostatnio zmieniony przez maciej najlepszy dnia Czw Gru 30, 2010 1:02 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
|
antyvlad
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 83 Skąd: to wiesz?
|
Wysłany: Pią Cze 19, 2009 4:15 pm Temat postu: |
|
|
Witam, to mój pierwszy post, więc pozdrawiam szanownych forumowiczów
Postanowiłem napisać o moim nowo opracowanym silniczku rakietowym na modyfikowany proch czarny w korpusie papierowym.
Silniczek jest genialnie prosty i tani w budowie, powtarzalność wyników to niemal 100%
Jeśli ktoś się zainteresuje tą konstrukcją, mogę podać bliższe dane, załączam fotki
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
|