 |
FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Forum Pirotechniczne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adibeat

Dołączył: 09 Lip 2006 Posty: 101 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Sob Lis 24, 2007 10:59 pm Temat postu: SRKW K-300 |
|
|
Witam wszystkich
jakiś czas temu rozpocząłem pracę nad własnym SR.
pierwsze próby stateczne dały raczej pozytywne rezultaty:
1. paliwo ma moc
2. patrz punkt pierwszy
problemem była wytrzymałość korpusu. podczas pierwszej próby z jednym ziarnem zatyczka i dysza wytrzymały. przepalił się korpus.
podczas drugiej próby puściła zatyczka. 3 cm gipsu wzmacnianego 3 śrubami.
po wyciągnięciu wniosków wzmocniłem korpus silnika. efekt:
żywotność silnika wzrosła... ale minimalnie, pozwalając rakiecie opuścić wyrzutnie.
dnia 23 listopada o 7.45 ze Stanowiska Startowego w "niebiosa poszybowała" rakieta Testowa Athena II. Athena odbyła dwa loty na silnikach komercyjnych klasy "D" w 2005 roku.
Wzlot:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6b4a44925f145b9b.html
Chwila po awarii: (widać wyrzucony przez ciśnienie stożek)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c299d1502cbf7be4.html
dynamiczny lot:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fd681e26a6d93230.html
przebieg testu:
1. zapłon
2. wzlot, wieża czysta
3. przepalenie korpusu silnika w jego środkowej części (5x5 mm),
gazy wylotowe wyrzucają stożek rakiety, utrata stabilizacji
4. puszcza zatyczka.
5. rakieta rozdziela się na dwie części, silnik pracuje, rolę dyszy przejęła nieistniejąca zatyczka.
6. szczątki rakiety uderzają o ziemię.
wnioski:
paliwo jest dobre
korpus silnika wymaga wzmocnienia
Dane
SRKW K-300 Silnik Rakietowy Konstrukcji Własnej | Karmel | masa silnika 300 gram
waga:
300 gram
dysza:
gips, metalowy pierścień zapobiegający erozji średnicy kanału w dyszy
wzmocniona dwiema śrubami, końcówka rury pcv zagięta wrzątkiem
zatyczka:
gips, wzmocniona śrubami
długość silnika 23 cm, szerokość 3.7 cm
paliwo Karmel 35/65, 3 ziarna, spalanie kanałowe.
wkrótce odbędzie kolejny test silnika. _________________ Zwiezdoczka - Bohater Podniebnych Szlaków 2006 -04.11.2008 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
heksogen pl

Dołączył: 09 Cze 2004 Posty: 157 Skąd: małopolska
|
Wysłany: Nie Lis 25, 2007 9:50 am Temat postu: |
|
|
Gips kompletnie nie nadaje się na dysze i zatyczki. Spróbuj ceresit CX-5, a silniczki nie będą się rozpadać. Korpus silnika z czego jest ? PCV ? Uważaj też na zbrojenie elementów z zaprawy śrubami - trzeba takie zbrojenie zalewać bardzo rzadką zaprawą żeby dobrze związała wokół śrub - zatyczki lubią rozlatywać się na dwa kawałki w tym miejscu |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz dodawać załączników na tym forum Nie możesz pobierać plików z tego forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|