Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fireland
Dołączył: 10 Maj 2007 Posty: 4
|
Wysłany: Pią Cze 08, 2007 9:28 am Temat postu: Pytanie odnośnie KNOSAL-a |
|
|
A więc tak : mam wszystkie skladniki potrzebndem do produkcji tego paliwa.Ale zrobił mi się lekki mętlik w głowie , gdy przeczytałem jak się produkuje to paliwo.Były opisane trzy rożne wersje.A więc czy może mi ktoś opisać jeden , sprawdzony sposób na produkcjętego paliwa?
Tego posta napisałem , aby nie tracić odczynników.
Z góry dziękuję Fireland |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Sylwek

Dołączył: 17 Sty 2007 Posty: 236
|
Wysłany: Pią Cze 08, 2007 11:04 am Temat postu: |
|
|
Witam kolegę niestety paliwo to jest dla wyjadaczy. Jeśli sprawia ci trudność zrozumienie i wybranie najlepszej drogi dla ciebie oraz intencje autora tego paliwa przy jego zastosowaniu to nie baw się bo naprawdę szkoda odczynników. Szczerze to bawię się tymi SR ładny kawałek czasu a paliwa na żywicy tylko liznąłem bo to bardzo ciężki kawałek chleba i nie cierpi jakichkolwiek uchybień, mielenie, kontrola wilgotności, proporcje, temperatura, odgazowanie i wysokie ciśnienia pracy to podstawowe rzeczy których trzeba się wystrzegać i wcale nie jest to proste.
Polecam stronę Nakka. Jeśli masz jakieś konkretne pytania to pytaj a takie tematy o rozbujaniu czyjejś ręki do pracy niestety nie będą tolerowane nawet w przedszkolu.
Pozdrawiam Maxlam _________________ Zapraszam Single po 30 http://singlepotrzydziestce.pl/ |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Hack

Dołączył: 15 Cze 2006 Posty: 353
|
Wysłany: Pią Cze 08, 2007 1:53 pm Temat postu: |
|
|
Fire, jak obiecasz wrzucic film to napisze Ci. _________________ tekst sluzy do celow edukacyjnych i nie ponosze odpowiedzialnosci za jego inne wykorzystanie |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Fireland
Dołączył: 10 Maj 2007 Posty: 4
|
Wysłany: Pią Cze 08, 2007 7:01 pm Temat postu: |
|
|
Wiem , że jest jak to powiedziałeś "dla wyjadaczy".Też już trochę się w to bawię.Ale jak ktoś mądry powiedział "Jeżeli nie spróbujesz to się nie dowiesz".Mam akurat dużo odczynników , a karmelki mi się znudziły....
Hack : oczywiście , że wrzucę
edit: ponawiam prośbę podaną w topicu |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
blawo
Dołączył: 08 Maj 2007 Posty: 10 Skąd: uć
|
Wysłany: Sro Lip 04, 2007 5:36 pm Temat postu: |
|
|
Zrobiłem silnik na takim paliwie:
KNO3 61
Al 16
S 3
Epox 18
C (sadza) 1 (dałem aktywny w postaci pyłu)
Fe2O3 1
Korpus z PCW o parametrach:
fi wewn 26 mm
fi dyszy kryt. 8 mm
kanał w paliwie 6 mm
3 bloki paliwa inhibowane wys. 54 mm, 45 mm, 25 mm
Ponieważ to był test to odpalałem to jako kijankę.
No i niestety silnik nawet nie drgnął.
Co jest nie tak (to już mój któryś z kolei silnik na tego typu paliwie i kolejna klapa)  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Sylwek

Dołączył: 17 Sty 2007 Posty: 236
|
Wysłany: Sro Lip 04, 2007 6:06 pm Temat postu: |
|
|
Nie chce mi się za bardzo liczyć bo coś przy kombinowałeś z tymi blokami czemu coraz mniejsze?? ale zacisk jest coś koło 100 może mniej a powinien oscylować przynajmniej w okolicach 200 może więcej wszystko zależy wiadomo ile rura wytrzyma hihi _________________ Zapraszam Single po 30 http://singlepotrzydziestce.pl/ |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
blawo
Dołączył: 08 Maj 2007 Posty: 10 Skąd: uć
|
Wysłany: Sro Lip 04, 2007 8:05 pm Temat postu: |
|
|
Coraz mniejsze bo gdzieś wyczytałem (już nie wiem gdzie), że tak ma być
Rzeczywiście według SRM dysza wychodzi mi fi kryt. 6mm. Ale bałem się o korpus, który wytrzymuje 3.1 MPa.
Jeszcze jedna rzecz. Paliwo o tym składzie spala się pozostawiając coś w rodzaju żużla (a raczej wygląda to jak trójtlenek chromu po spalaniu dwuchromianu amonu - mówię o konsystencji żużla), czy to tak ma być  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Sylwek

Dołączył: 17 Sty 2007 Posty: 236
|
Wysłany: Sro Lip 04, 2007 8:25 pm Temat postu: |
|
|
źle coś wyczytałeś odnośnie tego bates
A to paliwo to nie karmelek nie myl pojęć i nie rób takich prostych porównań... _________________ Zapraszam Single po 30 http://singlepotrzydziestce.pl/ |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Dołączył: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wysłany: Sro Lip 04, 2007 8:41 pm Temat postu: |
|
|
blawo napisał: | Zrobiłem silnik na takim paliwie:
KNO3 61
Al 16
S 3
Epox 18
C (sadza) 1 (dałem aktywny w postaci pyłu)
Fe2O3 1
Korpus z PCW o parametrach:
fi wewn 26 mm
fi dyszy kryt. 8 mm
kanał w paliwie 6 mm
3 bloki paliwa inhibowane wys. 54 mm, 45 mm, 25 mm
Ponieważ to był test to odpalałem to jako kijankę.
No i niestety silnik nawet nie drgnął.
Co jest nie tak (to już mój któryś z kolei silnik na tego typu paliwie i kolejna klapa)  |
Witam
1. Za duża dysza - ( średnica krytyczna powinna = ok. 5 mm)
2. Kanał w paliwie -> daj 8 mm
3. Napisz - jak były inhibitowane ziarna?
4. A co z zapłonem?
5. Skład paliwa jest OK
pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
blawo
Dołączył: 08 Maj 2007 Posty: 10 Skąd: uć
|
Wysłany: Sro Lip 04, 2007 8:52 pm Temat postu: |
|
|
Serdeczne dzięki za zabranie głosu, przez głównego fachowca od paliwa KNOSAL
Następny korpus zrobię z alu (nie wiem co mnie podkusiło na to PCW, do tej pory wszystkie korpusy robiłem z rurki alu dla karmelki i z powodzeniem)
Inhibowałem ziarna najpierw folią al a potem okleiłem taśmą malarską (maskującą).
Zapłon: lont quickmatch przez cały kanał i na końcu główka z H3. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
MIROR

Dołączył: 06 Maj 2006 Posty: 264
|
Wysłany: Sro Lip 04, 2007 9:09 pm Temat postu: |
|
|
"Inhibowałem ziarna najpierw folią al a potem okleiłem taśmą malarską (maskującą)" - takie patenty raczej nie przejdą a już na pewno nie przy tak gorącym paliwie.
I polecam testy statyczne silników, bo zawsze po skończonej pracy można obejrzeć co z niego zostało, a tak to odfrunie i nie ma. _________________
 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Dołączył: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wysłany: Czw Lip 05, 2007 9:59 am Temat postu: |
|
|
Witam
Jeśli jesteś zainteresowany tym paliwem, to zobacz na moją stronę, gdzie opisałem test silnika na hamowni z tym paliwem -> szczegóły tutaj
Ciekaw jestem, jak rozwiążesz problem osłony termicznej komory spalania?
pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
blawo
Dołączył: 08 Maj 2007 Posty: 10 Skąd: uć
|
Wysłany: Czw Lip 05, 2007 7:24 pm Temat postu: |
|
|
Oczywiście Twoją stronę KSARD studiowałem dość namiętnie i często do niej wracam.
Zaopatrzyłem się dzisiaj w rurki alu o fi wewn. 31 mm i ściance 2 mm.
Odlałem nowe ziarna (3 szt.), które teraz schną.
Bloki paliwa dodatkowo silnie sprasowałem (pomogła przemysłowa wiertarka kolumnowa).
Założyłem w SRM takie parametry:
Ciśnienie 8.22 MPa (tak pokazuje SRM)taka rurka powinna wytrzymać
Fmax wyszedł 210 N.
Dysze daję z CX5 dodatkowo śruby.
Co do osłony termicznej masz na myśli korpus już umieszczony w rakiecie ? Jeżeli tak to myślałem o owinięciu sznurem azbestowym.
Cały czas nie mam pomysłu na zainhibowanie ziaren. Chodzi mi pogłowie taki patent:
Posmarować ziarna żywicą i obtoczyć w drobnym żwirku. Ewentualnie nałożyć dętkę rowerową i dodatkowo owinąć folią do pieczenia
Wszelkie korekty mile widziane
pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
MIROR

Dołączył: 06 Maj 2006 Posty: 264
|
Wysłany: Czw Lip 05, 2007 7:56 pm Temat postu: |
|
|
SRM nie przewiduje KONOSAL-a jako paliwa, więc ciśnienie będzie zupełnie inne. Ksardowi raczej chodziło o zabezpieczenie ścianek komory spalania przed temperaturą, a nie części rakiety w której będzie się znajdował SR. _________________
 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pessos

Dołączył: 27 Cze 2004 Posty: 153 Skąd: Trinneck
|
Wysłany: Czw Lip 05, 2007 10:04 pm Temat postu: |
|
|
Witam,
Najprostszy sposób na inhibitowanie ziarna paliwa jaki dotąd udało mi się wykonać i sprawdzić w praktyce to umieszczenie ich w dętce - podczas pracy silnika następuje piroliza gumy w wyniku czego otrzymujemy sadzę, która dość dobrze zabezpiecza ściany silnika przed wpływem gorących spalin, co nie znaczy oczywiście że silnik jest zimny po pracy
Pozdrawiam
Szymon |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
blawo
Dołączył: 08 Maj 2007 Posty: 10 Skąd: uć
|
Wysłany: Czw Lip 05, 2007 10:34 pm Temat postu: |
|
|
@pessos
a przy jakim paliwie to testowałeś ? |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Sylwek

Dołączył: 17 Sty 2007 Posty: 236
|
Wysłany: Pią Lip 06, 2007 2:21 pm Temat postu: |
|
|
blawo napisał: | @pessos
a przy jakim paliwie to testowałeś ? |
Jak byś trochę poczytał to nie zadawał takich pytań.... nic nowego na forum
Ta metoda sprawdza się nawet przy bardzo gorących paliwach Zobacz moją stronę są tam chyba nawet forki nie pamiętam ale na forum na 100% są fotki po pracy takiego SR _________________ Zapraszam Single po 30 http://singlepotrzydziestce.pl/ |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
blawo
Dołączył: 08 Maj 2007 Posty: 10 Skąd: uć
|
Wysłany: Nie Lip 08, 2007 10:28 am Temat postu: |
|
|
Dzisiaj odpaliłem pierwszą rakietkę na KONOSALu (start wreszcie udany). Jestem pod ogromnym wrażeniem mocy tego paliwa (światło i dźwięk ).
Następnym razem spróbuję zrobić zdjęcia
pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
stratus

Dołączył: 12 Sty 2007 Posty: 21 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Pią Sie 31, 2007 6:14 pm Temat postu: |
|
|
Z braku lepszego tematu piesze tutaj.
Jaki jest najlepszy sposób mieszania składników paliwa z lepiszczem W moim przypadku lepiszczem jest sylikon neutralny.
Zawartość sylikonu w moim paliwie wynosi około 30-40%.
Za pomoc dziękuje.
Pozdro stratus _________________ Co Cie nie zabije to Cie wzmocni... |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|