Forum FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Strona Główna FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rakieta VEGA reaktywacja
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Strona Główna -> Rakietowe przedszkole
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
beaker



Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 197

PostWysłany: Sob Lut 17, 2007 10:34 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam Wink
Jacku podejrzewam że własnie nie poprawany zapłon.Dysza byla zapchana. kawalkiem zgniecionej foli Al.
:arrow:Sylwek, racje macie że gdyby był to silnik segmentowy to napewno silnik bylby mocniejszy, zgadzam sie. Ale nie testowalem sr segmentowych a puszczac w ciemno? nie bardzo.
Dlatego.
Jako ze projekt nie został dokończony, "jade" z nim dalej Wink
SR jaki w przyszłosci napedzi VEGE, bedzie dwusegmentowy, paliwo czerwony karmelek Twisted Evil , dysza(jesli uda mi sie dorwac) CX5.
Dlatego rozpoczynam prace nad sr'ikiem. Rakieta przecież jest gotowa, tylko dorobic stateczniki.Zyczcie mi powodzenie
ps, mozliwe ze nastepny start bedzie juz za pomoca zapalarki.Jeden kolega z forum zaooferował pomoc(za co bardzo mu dziekuje).
ps2 a z korpusu zostało tyle Wink

a ten czarny pasek to testowalem malowanie ocv sprayem.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
sadafag



Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 405

PostWysłany: Sob Lut 17, 2007 10:34 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Heh, ja tak zawsze miałem bo dysze właśnie zapychałem papierem i dawałem podsypkę prochową, dzięki czemu silnik osiagał bardzo szybko swoję maximum.
Zacisk? Chodzi ci o prasowanie paliwa, czy o zaciskanie paliwa od boku[ściskanie]? Sorry ale z modelarstwa jestem słaby Embarassed
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
beaker



Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 197

PostWysłany: Sob Lut 17, 2007 10:35 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zacisk...
bodajze jest to stosunek powierzchni spalania paliwa co do fi krytycznego dyszy
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Joker
Dostęp próbny


Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 31
Skąd: Warka

PostWysłany: Sob Lut 17, 2007 10:41 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Siemka

Do tej rakiety na lot 20m wystarczylby silniczek o srednim ciagu 10N zakładajac ze masa bedzie to te zakłdane 300g

Pamietaj zrób wpustki od stateczników do korpusu

_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwek



Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 236

PostWysłany: Sob Lut 17, 2007 10:49 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://lamzone.webpark.pl/rakieta.html

Zajrzyj sobie tutaj silnik robiłem jakieś dwa lata temu o ile dobrze pamiętam max ciąg na hamowni oscylował w granicach 4-5kg, więc twoją rakietę jak z procy wystrzeli. A jest bardzo podobny do tego, który sam projektujesz.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
beaker



Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 197

PostWysłany: Sob Lut 17, 2007 11:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam
Sylwek, dlatego nastepny silnik bedzie mial paliwo 2 segmentowe. Twoj mial dysze ze stozkiem. Tez taka zastosuje.. no i odpalanie elektryczne, porzucam lonty z glowkami zapalczymi bo to ruska ruletka.
pzdr
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwek



Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 236

PostWysłany: Sob Lut 17, 2007 11:21 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przy dwóch segmentach ciśnienie będzie ponad 4MPa czy twoja rura to wytrzyma?? Lepiej zastosuj kalkulator z mojej strony on obliczy ci dobre ziarno
_________________
Zapraszam Single po 30 http://singlepotrzydziestce.pl/
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Joker
Dostęp próbny


Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 31
Skąd: Warka

PostWysłany: Nie Lut 18, 2007 6:38 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Siemka

Jeżeli zrobi coś takiego to napewno wytrzyma

Cytat:
Korpus z kompozytu szklano-epoksydowego zwiniętny na rurze PE

1. Przygotowujemy żywicę w proporcjach zaleconych przez producenta. Ja na 40cm rury o ściance 4mm i średnicy wewnętrznej 32mm biorę TYLKO 44 gramy żywicy
2. Bierzemy rurę PE bądź wałek z PE lub PP o długości przekraczającej wymaganą długośc silnika,
3. Za pomocą pędzla nakładamy na wałek żywicę na całym obwodzie (malujemy żywicą);
4. Przygotowujemy pas tkaniny z tzw. rowingu szklanego (miękka i daje się łatwo układać) o gęstości 200-300 g/m2 i długości 3,5 x obwód rury
5. Zakładamy gumowe rękawiczki i delikatnie, ciasno nawijamy tkaninę szklaną na rurę PE. Około 3 warstw tkaniny wystarcza;
6. Po nawinięciu tkaniny od razu bierzemy rolkę tzw. rowingu szklanego (jest to miękka taśma złożona z przędzy szklanej - jedwabiu szklanego) i zgodnie z kierunkiem nawinięcia tkaniny nawijamy go pod kątem około 30 stopni do osi rury; Rowing nawijamy w tę i z powrotem (krzyżując nawoje jak na szpulkę nici) pasek koło paska, aż osiągniemy wymaganą grubość zewnętrzną rury. Co dwie warstwy rowingu malujemy całość warstwą żywicy;
7. Po nałożeniu ostatniej warstwy żywicy bierzemy taśmę szklaną o szerokości 20-50mm, wadze 100-200 g/m2 i podobnie jak rowing ciasno nawijamy ją na rurę pod kątem 30 stopni w tę i z powrotem. Sploty oczywiście krzyżują się pod kątem 60 stopni.
8. Rozgrzewamy piekarnik do temperatury około 100 stopni celsjusza
9. Pakujemy do niego rury i wyłączamy. Jest to bardzo ważna operacja. kto chce, może utwardzać rury w temperaturze pokojowej, ale w piekarniku jest lepiej. W temperaturze 80-90 stopni, ze względu na dużą rozszerzalność termiczną PE rura-forma zwiększa swoją średnicę. Ponieważ włokno szklane ma bardzo mały współczynnik rozszerzalności, nawoje szklane bardzo mocno się napinają, a z pomiędzy nich zaczynają uchodzić pęcherzyki wyciskanego powietrza, po chwili warstwy zewnętrzne się "pocą" i wypływa na ich powierzchnię ciekła żywica, która szybko wiąże.
10. Po pół godziny żywica jest już związana i można całość wyjąć z piekarnika
11. Zostawiamy rurę na noc w temperaturze pokojowej
12. Rano korpus jest twardy, ale rura nie chce wyjść. Aby wyszła całość wyrzucamy na balkon na mróz.
13. Następuje odwrotność rozszerzalności PE, rura forma się kurczy. Po godzinie bierzemy ją do ręki i stukamy czołem rury PE o podłogę. Nawinięty na nią korpus sam z niej spada
14. Powierzchnia rury nie wygląda zbyt ładnie, więc ją szlifujemy
15. Przygotowujemy świerzą żywicę i nakładamy ją na rurę, pozostawiamy na noc do związania. Jeśli dodamy pigmentu (np. pyłu Al) rurra wygląda ładniej.
16. Odcinamy nieregularne końce rury i uzyskujemy około 40mm rury fi 40x4,0 o wadze około 100 gram. W niej 40% stanowi żywica, 60% włókno szklane

Do takiej rury po wewnętrznym zmatowaniu lub zatoczeniu rowków łatwo można kleić za pomocą epoksydów dysze i zatyczki ceramiczne. Rura o podanych przeze mnie wymiarach bez problemu wtrzymuje parametry projektowe silnika na około 100 atmosfer tj. około 1500 psi


ARTYKUŁ BY PINOT

______________________________________

Założenia można troszke zmienić.

_________________


Ostatnio zmieniony przez Joker dnia Nie Lut 18, 2007 7:12 am, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
beaker



Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 197

PostWysłany: Nie Lut 18, 2007 6:52 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam z rana(sam sie dziwie ze wstalem przed 7 Wink )
Sylwku wiem, podejrzewam ze powieksze dysze Rolling Eyes
Joker, patrz załozenia "rakieta poleci na moim sr z pcv'ki"
pozdrawiam
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwek



Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 236

PostWysłany: Nie Lut 18, 2007 9:34 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Nie wiem ile ta twoja PCV może wytrzymać nie jest za gruba, ale może coś na niej jest napisane ile psi czy mpa może wytrzymać moja propozycja dla ciebie to trzy ziarna o wymiarach fi 22mm kanał 6mm l-36mm z odstępami po2-3mm, jeśli rurka wytrzymuje nominalnie około 2MPa to można pokusić się o dyszę 6mm powinno wytrzymać. Dysza nie może erodować porządny beton z wkładką z podkładki.

Ewentualnie 4 ziarna i dysza 7mm będzie trochę więcej dymu Wink

Pozdrawiam

_________________
Zapraszam Single po 30 http://singlepotrzydziestce.pl/
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
beaker



Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 197

PostWysłany: Nie Lut 18, 2007 9:46 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam
W mojej okolicy nie ma cx5 ale za to jest zaprawa szamotowa. Teraz mam pytanie. Jakie mieszanki na bazie szamotu mozna wykorzystac jako mase dyszową? Slyszalem o dyszach Pinota z szamotu, cementu, szkla wodnego i chyba jeszcze wlokna szklanego. A jakie masy oprocz tego? czy moge zastosowac sama zaprawe szamotowa?
pzdr
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
sadafag



Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 405

PostWysłany: Nie Lut 18, 2007 10:17 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z samego szamotu nie zrobisz. Jak robiłem dysze, to dawałem szamot+szkło wodne i taki brązowy uszczelniacz do fug. Wychodziły naprawdę twarde i odporne na temp[wygrzewanie w temp 800*c nie robiło na nich wrażenia]
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
beaker



Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 197

PostWysłany: Nie Lut 18, 2007 10:26 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Arrow 800* karmelek spalajacy sie 1200* spaliny troche mniej a do tego jeszcze cisnienie.
Arrow przeciez nie chcialem nasypac samego szamotu..... ehh wiec pytam o zaprawy
pzdr
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Hubcio



Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 375
Skąd: tiaaa

PostWysłany: Nie Lut 18, 2007 12:04 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie rób szamot + szkło wodne robiłem takie na sylwka do wulkanów i wg mnie to wielkie gó... do tego długo schnie , a wierci się w tym jak w pustaku.
_________________


Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Achtung



Dołączył: 26 Lut 2003
Posty: 317
Skąd: Londyn

PostWysłany: Nie Lut 18, 2007 12:06 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

bo tego sie nie suszy tylko wypala. wydrukuj stożki zrób formę i wypal. nie trzeba bedzie nic wiercić
_________________
wierzący nie praktykujący Wink
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Jacek R.



Dołączył: 03 Wrz 2004
Posty: 1223
Skąd: Z łąk Arkadii a tak serio Kraków

PostWysłany: Nie Lut 18, 2007 1:21 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Beaker, nie dawaj czerwonej karmelki, wiem z doswiadczenia Very Happy Rozwali silnik. MOżesz dać Taki myk że jedno ziarno z normalnej karmelki a drogie z czerwonej albo jedno ziarno normalne a drogie pół na półzwykłaz czerwoną. NIe dawaj samej czerwonej. Zapalaj elektrycznie od zatyczki a w dyszy upchaj waty.
_________________
Czasem okoliczności zmuszają człowieka do porzucenia swojej dawnej działalności Sad
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Adres AIM
MIROR



Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 264

PostWysłany: Nie Lut 18, 2007 1:46 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moim zdaniem lepszy by był 'myk' polegający na zmniejszeniu ilości tlenku żelaza w czerowonej karmelce, niż 'myk' polegający na uzywaniu 2 raodzajów paliwa w 1 silniku. Przynajmniej wszystkie segmenty spalą się w równym czasie.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwek



Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 236

PostWysłany: Nie Lut 18, 2007 1:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MIROR napisał:
moim zdaniem lepszy by był 'myk' polegający na zmniejszeniu ilości tlenku żelaza w czerowonej karmelce, niż 'myk' polegający na uzywaniu 2 raodzajów paliwa w 1 silniku. Przynajmniej wszystkie segmenty spalą się w równym czasie.


Nigdy w życiu segmenty nie spalą ci się jednocześnie ani nie zachowują swojej pierwotnej geometrii jest to model uproszczony gdyż w silniku zachodzi bardzo silne zjawisko erozji paliwa, co powoduje tworzenie się (znów model uproszczony) stożka z podstawą skierowaną w kierunku dyszy.

W takich SR, o jakich tu mówimy odradzam 100% jakiekolwiek katalizowanie karmelka rura tego nie wytrzyma zresztą katalityczne własności tlenku w niewielkim stopniu zależą od jego ilości w mieszaninie raczej powiedziałbym, że im jego więcej tym pogarsza się nam bilans paliwa. Jeśli chodzi o zatyczki i dysze to można robić ze wszystkiego, ale, po co sobie utrudniać życie wystarczy jakakolwiek gotowa zaprawa cementowa + podkładka stalowa lub dodatek szamotu. Albo i jedno i drugie.

_________________
Zapraszam Single po 30 http://singlepotrzydziestce.pl/
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Jacek R.



Dołączył: 03 Wrz 2004
Posty: 1223
Skąd: Z łąk Arkadii a tak serio Kraków

PostWysłany: Nie Lut 18, 2007 3:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
moim zdaniem lepszy by był 'myk' polegający na zmniejszeniu ilości tlenku żelaza w czerowonej karmelce, niż 'myk' polegający na uzywaniu 2 raodzajów paliwa w 1 silniku. Przynajmniej wszystkie segmenty spalą się w równym czasie.
Po raz kolejny odsyłam CIę do literatury.

Różnica w predkosci spalania karmelka z 5% Fe2O3 a 0,5% jest niewielka. ZAstosowanie jednego ziarna czerwonej karmelki teoretycznie zaowocuje szybszym przyrostem ciśnienia w silniku i wiekszom ciagiem na starcie. Zrobienie jednolitej masy z czerwonej karmelki da nam wysokie ciśnienie i silnik nam sięrozpetardzi.

Segmenty spalą sie w równym czasie? Ty hyba nie wiesz jakie piekło panuje w SR podczas pracy:D nic nie idzie równo i nic nie pali sie z taką sama predkością Very Happy

_________________
Czasem okoliczności zmuszają człowieka do porzucenia swojej dawnej działalności Sad
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Adres AIM
beaker



Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 197

PostWysłany: Wto Kwi 10, 2007 3:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam
dziś zakończyłem projekt VEGA-reaktywacja,połowicznym sukcesem, ale w końcu.Rakieta, połozyla się pod wiatr, bardzo sztampowo i typowo. Wyposażona została w silnik K2,(niestety z forum usunięto nim topic, nie wiem czemu).Odpalanie elektryczne, start z nowej wyrzutni pretowej, stateczniki nowe ze sklejki.


pozdrawiam
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Strona Główna -> Rakietowe przedszkole Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników na tym forum
Nie możesz pobierać plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP