Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
beaker
Dołączył: 30 Lip 2006 Posty: 197
|
Wysłany: Sob Lut 17, 2007 10:34 pm Temat postu: |
|
|
witam
Jacku podejrzewam że własnie nie poprawany zapłon.Dysza byla zapchana. kawalkiem zgniecionej foli Al.
:arrow:Sylwek, racje macie że gdyby był to silnik segmentowy to napewno silnik bylby mocniejszy, zgadzam sie. Ale nie testowalem sr segmentowych a puszczac w ciemno? nie bardzo.
Dlatego.
Jako ze projekt nie został dokończony, "jade" z nim dalej
SR jaki w przyszłosci napedzi VEGE, bedzie dwusegmentowy, paliwo czerwony karmelek , dysza(jesli uda mi sie dorwac) CX5.
Dlatego rozpoczynam prace nad sr'ikiem. Rakieta przecież jest gotowa, tylko dorobic stateczniki.Zyczcie mi powodzenie
ps, mozliwe ze nastepny start bedzie juz za pomoca zapalarki.Jeden kolega z forum zaooferował pomoc(za co bardzo mu dziekuje).
ps2 a z korpusu zostało tyle
a ten czarny pasek to testowalem malowanie ocv sprayem. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
sadafag
Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 405
|
Wysłany: Sob Lut 17, 2007 10:34 pm Temat postu: |
|
|
Heh, ja tak zawsze miałem bo dysze właśnie zapychałem papierem i dawałem podsypkę prochową, dzięki czemu silnik osiagał bardzo szybko swoję maximum.
Zacisk? Chodzi ci o prasowanie paliwa, czy o zaciskanie paliwa od boku[ściskanie]? Sorry ale z modelarstwa jestem słaby |
|
|
Powrót do góry |
|
|
beaker
Dołączył: 30 Lip 2006 Posty: 197
|
Wysłany: Sob Lut 17, 2007 10:35 pm Temat postu: |
|
|
zacisk...
bodajze jest to stosunek powierzchni spalania paliwa co do fi krytycznego dyszy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Joker Dostęp próbny
Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 31 Skąd: Warka
|
Wysłany: Sob Lut 17, 2007 10:41 pm Temat postu: |
|
|
Siemka
Do tej rakiety na lot 20m wystarczylby silniczek o srednim ciagu 10N zakładajac ze masa bedzie to te zakłdane 300g
Pamietaj zrób wpustki od stateczników do korpusu _________________
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sylwek
Dołączył: 17 Sty 2007 Posty: 236
|
Wysłany: Sob Lut 17, 2007 10:49 pm Temat postu: |
|
|
http://lamzone.webpark.pl/rakieta.html
Zajrzyj sobie tutaj silnik robiłem jakieś dwa lata temu o ile dobrze pamiętam max ciąg na hamowni oscylował w granicach 4-5kg, więc twoją rakietę jak z procy wystrzeli. A jest bardzo podobny do tego, który sam projektujesz. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
beaker
Dołączył: 30 Lip 2006 Posty: 197
|
Wysłany: Sob Lut 17, 2007 11:14 pm Temat postu: |
|
|
witam
Sylwek, dlatego nastepny silnik bedzie mial paliwo 2 segmentowe. Twoj mial dysze ze stozkiem. Tez taka zastosuje.. no i odpalanie elektryczne, porzucam lonty z glowkami zapalczymi bo to ruska ruletka.
pzdr |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sylwek
Dołączył: 17 Sty 2007 Posty: 236
|
Wysłany: Sob Lut 17, 2007 11:21 pm Temat postu: |
|
|
Przy dwóch segmentach ciśnienie będzie ponad 4MPa czy twoja rura to wytrzyma?? Lepiej zastosuj kalkulator z mojej strony on obliczy ci dobre ziarno _________________ Zapraszam Single po 30 http://singlepotrzydziestce.pl/ |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Joker Dostęp próbny
Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 31 Skąd: Warka
|
Wysłany: Nie Lut 18, 2007 6:38 am Temat postu: |
|
|
Siemka
Jeżeli zrobi coś takiego to napewno wytrzyma
Cytat: | Korpus z kompozytu szklano-epoksydowego zwiniętny na rurze PE
1. Przygotowujemy żywicę w proporcjach zaleconych przez producenta. Ja na 40cm rury o ściance 4mm i średnicy wewnętrznej 32mm biorę TYLKO 44 gramy żywicy
2. Bierzemy rurę PE bądź wałek z PE lub PP o długości przekraczającej wymaganą długośc silnika,
3. Za pomocą pędzla nakładamy na wałek żywicę na całym obwodzie (malujemy żywicą);
4. Przygotowujemy pas tkaniny z tzw. rowingu szklanego (miękka i daje się łatwo układać) o gęstości 200-300 g/m2 i długości 3,5 x obwód rury
5. Zakładamy gumowe rękawiczki i delikatnie, ciasno nawijamy tkaninę szklaną na rurę PE. Około 3 warstw tkaniny wystarcza;
6. Po nawinięciu tkaniny od razu bierzemy rolkę tzw. rowingu szklanego (jest to miękka taśma złożona z przędzy szklanej - jedwabiu szklanego) i zgodnie z kierunkiem nawinięcia tkaniny nawijamy go pod kątem około 30 stopni do osi rury; Rowing nawijamy w tę i z powrotem (krzyżując nawoje jak na szpulkę nici) pasek koło paska, aż osiągniemy wymaganą grubość zewnętrzną rury. Co dwie warstwy rowingu malujemy całość warstwą żywicy;
7. Po nałożeniu ostatniej warstwy żywicy bierzemy taśmę szklaną o szerokości 20-50mm, wadze 100-200 g/m2 i podobnie jak rowing ciasno nawijamy ją na rurę pod kątem 30 stopni w tę i z powrotem. Sploty oczywiście krzyżują się pod kątem 60 stopni.
8. Rozgrzewamy piekarnik do temperatury około 100 stopni celsjusza
9. Pakujemy do niego rury i wyłączamy. Jest to bardzo ważna operacja. kto chce, może utwardzać rury w temperaturze pokojowej, ale w piekarniku jest lepiej. W temperaturze 80-90 stopni, ze względu na dużą rozszerzalność termiczną PE rura-forma zwiększa swoją średnicę. Ponieważ włokno szklane ma bardzo mały współczynnik rozszerzalności, nawoje szklane bardzo mocno się napinają, a z pomiędzy nich zaczynają uchodzić pęcherzyki wyciskanego powietrza, po chwili warstwy zewnętrzne się "pocą" i wypływa na ich powierzchnię ciekła żywica, która szybko wiąże.
10. Po pół godziny żywica jest już związana i można całość wyjąć z piekarnika
11. Zostawiamy rurę na noc w temperaturze pokojowej
12. Rano korpus jest twardy, ale rura nie chce wyjść. Aby wyszła całość wyrzucamy na balkon na mróz.
13. Następuje odwrotność rozszerzalności PE, rura forma się kurczy. Po godzinie bierzemy ją do ręki i stukamy czołem rury PE o podłogę. Nawinięty na nią korpus sam z niej spada
14. Powierzchnia rury nie wygląda zbyt ładnie, więc ją szlifujemy
15. Przygotowujemy świerzą żywicę i nakładamy ją na rurę, pozostawiamy na noc do związania. Jeśli dodamy pigmentu (np. pyłu Al) rurra wygląda ładniej.
16. Odcinamy nieregularne końce rury i uzyskujemy około 40mm rury fi 40x4,0 o wadze około 100 gram. W niej 40% stanowi żywica, 60% włókno szklane
Do takiej rury po wewnętrznym zmatowaniu lub zatoczeniu rowków łatwo można kleić za pomocą epoksydów dysze i zatyczki ceramiczne. Rura o podanych przeze mnie wymiarach bez problemu wtrzymuje parametry projektowe silnika na około 100 atmosfer tj. około 1500 psi |
ARTYKUŁ BY PINOT
______________________________________
Założenia można troszke zmienić. _________________
Ostatnio zmieniony przez Joker dnia Nie Lut 18, 2007 7:12 am, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
|
beaker
Dołączył: 30 Lip 2006 Posty: 197
|
Wysłany: Nie Lut 18, 2007 6:52 am Temat postu: |
|
|
witam z rana(sam sie dziwie ze wstalem przed 7 )
Sylwku wiem, podejrzewam ze powieksze dysze
Joker, patrz załozenia "rakieta poleci na moim sr z pcv'ki"
pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sylwek
Dołączył: 17 Sty 2007 Posty: 236
|
Wysłany: Nie Lut 18, 2007 9:34 am Temat postu: |
|
|
Witam
Nie wiem ile ta twoja PCV może wytrzymać nie jest za gruba, ale może coś na niej jest napisane ile psi czy mpa może wytrzymać moja propozycja dla ciebie to trzy ziarna o wymiarach fi 22mm kanał 6mm l-36mm z odstępami po2-3mm, jeśli rurka wytrzymuje nominalnie około 2MPa to można pokusić się o dyszę 6mm powinno wytrzymać. Dysza nie może erodować porządny beton z wkładką z podkładki.
Ewentualnie 4 ziarna i dysza 7mm będzie trochę więcej dymu
Pozdrawiam _________________ Zapraszam Single po 30 http://singlepotrzydziestce.pl/ |
|
|
Powrót do góry |
|
|
beaker
Dołączył: 30 Lip 2006 Posty: 197
|
Wysłany: Nie Lut 18, 2007 9:46 am Temat postu: |
|
|
witam
W mojej okolicy nie ma cx5 ale za to jest zaprawa szamotowa. Teraz mam pytanie. Jakie mieszanki na bazie szamotu mozna wykorzystac jako mase dyszową? Slyszalem o dyszach Pinota z szamotu, cementu, szkla wodnego i chyba jeszcze wlokna szklanego. A jakie masy oprocz tego? czy moge zastosowac sama zaprawe szamotowa?
pzdr |
|
|
Powrót do góry |
|
|
sadafag
Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 405
|
Wysłany: Nie Lut 18, 2007 10:17 am Temat postu: |
|
|
Z samego szamotu nie zrobisz. Jak robiłem dysze, to dawałem szamot+szkło wodne i taki brązowy uszczelniacz do fug. Wychodziły naprawdę twarde i odporne na temp[wygrzewanie w temp 800*c nie robiło na nich wrażenia] |
|
|
Powrót do góry |
|
|
beaker
Dołączył: 30 Lip 2006 Posty: 197
|
Wysłany: Nie Lut 18, 2007 10:26 am Temat postu: |
|
|
800* karmelek spalajacy sie 1200* spaliny troche mniej a do tego jeszcze cisnienie.
przeciez nie chcialem nasypac samego szamotu..... ehh wiec pytam o zaprawy
pzdr |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Hubcio
Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 375 Skąd: tiaaa
|
Wysłany: Nie Lut 18, 2007 12:04 pm Temat postu: |
|
|
Nie rób szamot + szkło wodne robiłem takie na sylwka do wulkanów i wg mnie to wielkie gó... do tego długo schnie , a wierci się w tym jak w pustaku. _________________
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Achtung
Dołączył: 26 Lut 2003 Posty: 317 Skąd: Londyn
|
Wysłany: Nie Lut 18, 2007 12:06 pm Temat postu: |
|
|
bo tego sie nie suszy tylko wypala. wydrukuj stożki zrób formę i wypal. nie trzeba bedzie nic wiercić _________________ wierzący nie praktykujący |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jacek R.
Dołączył: 03 Wrz 2004 Posty: 1223 Skąd: Z łąk Arkadii a tak serio Kraków
|
Wysłany: Nie Lut 18, 2007 1:21 pm Temat postu: |
|
|
Beaker, nie dawaj czerwonej karmelki, wiem z doswiadczenia Rozwali silnik. MOżesz dać Taki myk że jedno ziarno z normalnej karmelki a drogie z czerwonej albo jedno ziarno normalne a drogie pół na półzwykłaz czerwoną. NIe dawaj samej czerwonej. Zapalaj elektrycznie od zatyczki a w dyszy upchaj waty. _________________ Czasem okoliczności zmuszają człowieka do porzucenia swojej dawnej działalności |
|
|
Powrót do góry |
|
|
MIROR
Dołączył: 06 Maj 2006 Posty: 264
|
Wysłany: Nie Lut 18, 2007 1:46 pm Temat postu: |
|
|
moim zdaniem lepszy by był 'myk' polegający na zmniejszeniu ilości tlenku żelaza w czerowonej karmelce, niż 'myk' polegający na uzywaniu 2 raodzajów paliwa w 1 silniku. Przynajmniej wszystkie segmenty spalą się w równym czasie. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sylwek
Dołączył: 17 Sty 2007 Posty: 236
|
Wysłany: Nie Lut 18, 2007 1:55 pm Temat postu: |
|
|
MIROR napisał: | moim zdaniem lepszy by był 'myk' polegający na zmniejszeniu ilości tlenku żelaza w czerowonej karmelce, niż 'myk' polegający na uzywaniu 2 raodzajów paliwa w 1 silniku. Przynajmniej wszystkie segmenty spalą się w równym czasie. |
Nigdy w życiu segmenty nie spalą ci się jednocześnie ani nie zachowują swojej pierwotnej geometrii jest to model uproszczony gdyż w silniku zachodzi bardzo silne zjawisko erozji paliwa, co powoduje tworzenie się (znów model uproszczony) stożka z podstawą skierowaną w kierunku dyszy.
W takich SR, o jakich tu mówimy odradzam 100% jakiekolwiek katalizowanie karmelka rura tego nie wytrzyma zresztą katalityczne własności tlenku w niewielkim stopniu zależą od jego ilości w mieszaninie raczej powiedziałbym, że im jego więcej tym pogarsza się nam bilans paliwa. Jeśli chodzi o zatyczki i dysze to można robić ze wszystkiego, ale, po co sobie utrudniać życie wystarczy jakakolwiek gotowa zaprawa cementowa + podkładka stalowa lub dodatek szamotu. Albo i jedno i drugie. _________________ Zapraszam Single po 30 http://singlepotrzydziestce.pl/ |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jacek R.
Dołączył: 03 Wrz 2004 Posty: 1223 Skąd: Z łąk Arkadii a tak serio Kraków
|
Wysłany: Nie Lut 18, 2007 3:01 pm Temat postu: |
|
|
Cytat: | moim zdaniem lepszy by był 'myk' polegający na zmniejszeniu ilości tlenku żelaza w czerowonej karmelce, niż 'myk' polegający na uzywaniu 2 raodzajów paliwa w 1 silniku. Przynajmniej wszystkie segmenty spalą się w równym czasie. | Po raz kolejny odsyłam CIę do literatury.
Różnica w predkosci spalania karmelka z 5% Fe2O3 a 0,5% jest niewielka. ZAstosowanie jednego ziarna czerwonej karmelki teoretycznie zaowocuje szybszym przyrostem ciśnienia w silniku i wiekszom ciagiem na starcie. Zrobienie jednolitej masy z czerwonej karmelki da nam wysokie ciśnienie i silnik nam sięrozpetardzi.
Segmenty spalą sie w równym czasie? Ty hyba nie wiesz jakie piekło panuje w SR podczas pracy:D nic nie idzie równo i nic nie pali sie z taką sama predkością _________________ Czasem okoliczności zmuszają człowieka do porzucenia swojej dawnej działalności |
|
|
Powrót do góry |
|
|
beaker
Dołączył: 30 Lip 2006 Posty: 197
|
Wysłany: Wto Kwi 10, 2007 3:48 pm Temat postu: |
|
|
witam
dziś zakończyłem projekt VEGA-reaktywacja,połowicznym sukcesem, ale w końcu.Rakieta, połozyla się pod wiatr, bardzo sztampowo i typowo. Wyposażona została w silnik K2,(niestety z forum usunięto nim topic, nie wiem czemu).Odpalanie elektryczne, start z nowej wyrzutni pretowej, stateczniki nowe ze sklejki.
pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
|
|