|
FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Forum Pirotechniczne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Go¶æ
|
Wys³any: Czw Cze 07, 2007 2:26 pm Temat postu: |
|
|
Byæ mo¿e dlatego ze robi³e¶ w³asnie objêto¶ciowo, jak nie masz wagi to albo sobie wykonaj co¶ na wzór tego :
http://img101.imageshack.us/img101/3909/skanuj0001ax2.jpg
Jak siê juz podejmiesz jej wykonania, to wszystko musi byæ idealnie równe, po zawieszeniu na tym haczyku ta listewka ma byæ prosta, jak siê przekrzywia to na l¿ejszy bok dodaj co¶ np. kawa³ek ta¶my, i tak dodawaj dopóki nie bêdzie to równe. Tutaj masz monety ile wa¿± (bêd± s³u¿yæ jako odwa¿niki) np. jak potrzebujesz 15g saletry to dajesz 3 monety po 1z³ itp.
1gr-1,65g
2gr-2,2g
5gr-2,60g
10gr-2,45g
20gr-3,25g
50gr-3,9gr
1z³-5g
2z³-5,15g
5z³-6,5g
W przypadku jakby ci siê nie chcia³o robiæ wagi to mo¿esz np. na kieliszki albo p³askie ³y¿eczki itp.
EDIT:
Popatrz na forum czy np. nie robisz z³ej dyszy, korpusu czy rakieta jest odpowiednio zbudowana itp. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Front
Do³±czy³: 18 Gru 2006 Posty: 189 Sk±d: Wrocek
|
Wys³any: Pi± Lip 06, 2007 11:04 pm Temat postu: |
|
|
To teraz ja napaskudze trochu
Moje pocz±tki rakietek oto i ona ¯elazna Dziewica 2
http://malutki.vitnet.pl/download.php?id=1136
Wcze¶niej Zwana jako HARDPORN
http://malutki.vitnet.pl/download.php?id=1123
No to on ¯D 2 dane tech:
Fi zew. 32mm
Fi wew. 29mm
wysoko¶c 360mm
4 stateczniki
trapezy równoramienne Dolna podstawa 80mm; górna 50mm
wysokosc statecznika: 50mm
Masa startowa 160g
Silnik ANAL 2
Jako korpusu u¿ylem rurki z tworzywa sztucznego 3/4 cala ci¶nieniowej takiej niebieskiej od wody
Paliwo Standard Karmelek 2 ziarna typu bates ka¿de po 4cm
¶rednica kanalu 7mm
¶r. dyszy 8mm
Fi wew komory spalania 20mm
D³. komory spalania 8cm
Dzisiaj ¯D 2 startowala... ostatnia fota:
http://malutki.vitnet.pl/download.php?id=1137
Ko³nierz aero nie zadzialal i rakieta zginela w ¿ycie jednak cieszê siê bo by to moj pierwszy udany start Pofrunê³a na ok 40m. widok jak startuje by³ wart tej pracy i czasu. _________________
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
ecnal1 && ( 2-gie ostrze¿enie )
Do³±czy³: 14 Cze 2007 Posty: 12
|
Wys³any: Wto Lis 20, 2007 9:38 pm Temat postu: |
|
|
Witam,
W tym temacie bêdê opisywa³ kolejne etapy powstawania rakiety DELTA-OPTI.do tej pory wykona³em trzon Pierwszy czyli komorê na silnik z Statecznikami i G³owice teraz troszkê liczb:
G³owica
Wysoko¶æ(od krawêdzi do czubka):180mm
¦rednica: 75mm
Materia³: Styropian/g³ad¼ szpachlowa
Waga:Brak jeszcze nie wa¿y³em
Trzon 1(Komora Silnika)
Wysoko¶æ:408mm
¦rednica:75mm
Materia³: PCV
Stateczniki
Ilo¶æ:4
Wymiary:95mm/370mm
Grubo¶æ:2-3mm
Materia³: Balsa
Przyklejane Klejem z pistoletu , potem ¿ywic± Epo i naklejona folia na spoiwach.
Oto Zdjêcia:
[img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fd826e9b69b7d689.html[/img]
[img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/acbe5d0cb07f4bec.html[/img]
http://pl.youtube.com/watch?v=F_EEtHtszgE
Co do SOS-u to bêdzie to ekologiczny bezwladnik na Kwas Solny bo lepiej ni¿ woda przewodzi pr±d , nie bêdê stosowa³ opó¼niacza bo nie mam ale najpierw go przetestuje na sucho
PS:Sorki za te zdjêcia ale aparat mi sie rozpad³ i robie je z tela ale to z winy z³ego camdriva ze taki dziwne te zdjêcia s±.
PS2:Ma kto¶ mo¿e spolszczona wersje Arkusza Nakki , SRM lub inna wersje arkusza gdzie mo¿na wyliczyæ max prêdko¶æ rakiety , ci¶nienie w silniku , ¶r dyszy itp , Nie piszcie o Space Cad bo ja chce dodaæ w³asny silnik na karmelek a poza tym space cad-a nie ma w polskiej wersji.
Jak mo¿ecie to prze¶lijcie mi link na PRIV |
|
|
Powrót do góry |
|
|
teesq
Do³±czy³: 29 Kwi 2004 Posty: 40 Sk±d: Trzebinia
|
Wys³any: Czw Lis 22, 2007 10:47 pm Temat postu: |
|
|
ecnal1 napisa³: |
Co do SOS-u to bêdzie to ekologiczny bezwladnik na Kwas Solny bo lepiej ni¿ woda przewodzi pr±d , nie bêdê stosowa³ opó¼niacza bo nie mam ale najpierw go przetestuje na sucho
|
taki uklad odpali ci zaraz po ustaniu pracy silnika musisz miec jakis timer po drodze inaczej czeka cie w najlepszym wypadku starata rakiety
pozdro |
|
|
Powrót do góry |
|
|
ecnal1 && ( 2-gie ostrze¿enie )
Do³±czy³: 14 Cze 2007 Posty: 12
|
Wys³any: Pi± Lis 23, 2007 7:30 pm Temat postu: |
|
|
Nie zgodzê sie z tob± , nie ma takich przeci±¿eñ w momencie ustania pracy silnika , poza tym zagêszczê kwas solny i to rozwi±¿e problem , ale najpierw zorbie próbê na malej rakiecie |
|
|
Powrót do góry |
|
|
p8p8
Do³±czy³: 16 Pa¼ 2005 Posty: 180 Sk±d: granica UE.. taki kraj Polska mo¿e kto s³ysza³ :D
|
Wys³any: Sob Lis 24, 2007 10:44 am Temat postu: |
|
|
nie gadaj gupot poniewaz wszyscy rakietowcy wiedz± lub powinni wiedziec ¿e przy skoñczeniu pracy silnika wystêpuj± takie przeci±¿enia które w³±cz± ka¿dy bezw³adnik. Masa bezw³adnika nic tu nie zmienia
gdyby nie by³o tego problemu nie potrzebne by by³y ¿adne timery poniewaz bezw³adnik odpala³ by spadochron zawsze po zawróceniu rakiety w kierunku ziemi
zadaniem bezw³adnika jest wykrycie koñca pracy silnika (zapamiêtaj !)
pozdro
p8p8 _________________ ju¿ siê w to nie bawie, jedynie doradziæ co¶ moge.... |
|
|
Powrót do góry |
|
|
witek700 && ( 2-gie ostrze¿enie )
Do³±czy³: 05 Gru 2007 Posty: 17
|
Wys³any: Czw Gru 13, 2007 2:44 pm Temat postu: Stateczniki |
|
|
Witajcie.Chcia³bym wiedzieæ czy macie jakie¶ swoje sprawdzone sposoby montowania stateczników.Tzn. ¿eby by³y idealnie prosto. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
japan
Do³±czy³: 10 Kwi 2006 Posty: 65 Sk±d: Miasto Wielkiej Wie¿y
|
Wys³any: Pi± Sty 25, 2008 4:51 pm Temat postu: |
|
|
RAKIETA ZOLTEK
Korpus
D³ugo¶æ: 935 mm
Materia³: tektura (rura tekturowa taka do nawijania ceraty, wiecie o co chodzi )
¦rednica zew. : 55 mm
¦rednica wew. : 47 mm
Waga: 315 g
G³owica
D³ugo¶æ (ca³ej razem z tym kawa³kiem, który bêdzie w korpusie) : 275 mm
D³ugo¶æ (bez kawa³ka który bêdzie w korpusie) : 220 mm
¦rednica: dostosowana do korpusu
Materia³: jeszcze jej nie zrobi³em ale chyba styropian i szpachla akrylowa.
[img=http://img524.imageshack.us/img524/2724/rysunekyw6.th.jpg]
Stateczniki
Wymiary:
Materia³: tektura (ok³adka od twardych zeszytów)
Mocowane do korpusu "na zapa³ki" (boje sie nacinaæ tekturowej rury)
Kolorystyka
Taka jak na zdjêciu:
[img=http://img181.imageshack.us/img181/5189/zoltek1rw7.th.jpg]
Silnik(jeszcze nie zrobiony)
Komora silnika
28 mm ¦rednica komory (wewn.)
140,0 mm D³ugo¶æ komory (wewn.)
86205 mm3 Objêto¶æ komory (pustej)
Ziarno paliwa
Typ KN/sacharoza
27,00 mm ¦rednica zewn. (pocz±tkowa)
8mm ¦rednica kana³u (pocz.)
46,00 mm D³ugo¶æ segmentu
3 Ilo¶æ segmentów
Powierzchnia zewn. inhibitowana
Kana³: nieinhibitowany
Koñcówki: nieinhibitowane
138 mm D³ugo¶æ ziarna (pocz.)
72076 mm3 Objêto¶æ ziarna (pocz.)
0,836 Wype³nienie komory silnika
1,889 g/cm3 Gêsto¶æ paliwa (idealna)
0,96 Gêsto¶æ wzglêdna (rzeczywista/idealna)
1,813 g/cm3 Rzeczywista gêsto¶æ paliwa
0,131 kg. Masa paliwa (pocz.)
3134 mm2 Pow. Spalania na koñcach
3468 mm2 Pow. Spalania w kanale
0 mm2 Zewn. Powierzchnia spalania
6602 mm2 Ca³kowita powierzchnia spalania
Dysza:
190 Zacisk pocz±tkowy
35 mm2 Powierzchnia krytyczna dyszy
6,651 mm ¦rednica krytyczna dyszy
2,0 mm Erozja dyszy
8,65 mm ¦rednica krytyczna dyszy (koñcowa)
[skopiowane z SRM'a]
Zdjêcia z prac nad rakiet±:
Ca³a rakieta (pomalowana, jeszcze bez g³owicy)
[img=http://img181.imageshack.us/img181/4492/zdjcie000bl7.th.jpg]
Stateczniki (pomalowane)
[img=http://img246.imageshack.us/img246/7479/zdjcie001pu0.th.jpg]
Prace dalej trwaj±... |
|
|
Powrót do góry |
|
|
gobi12
Do³±czy³: 07 Pa¼ 2007 Posty: 15
|
Wys³any: Pi± Sty 25, 2008 5:14 pm Temat postu: |
|
|
japan napisa³: |
Mocowane do korpusu "na zapa³ki" (boje sie nacinaæ tekturowej rury)
|
Móg³by¶ co¶ wiêcej powiedzieæ? Bo akurat p;oszukujê metody dol±czenia stateczników do rury tekturowej |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gotherd
Do³±czy³: 17 Sty 2008 Posty: 19
|
Wys³any: Pi± Sty 25, 2008 5:56 pm Temat postu: |
|
|
Zajrzyj do tematu o rakiecie Wostok - tam masz to ³adnie pokazane. Ale sposób do najlepszych nie nale¿y |
|
|
Powrót do góry |
|
|
japan
Do³±czy³: 10 Kwi 2006 Posty: 65 Sk±d: Miasto Wielkiej Wie¿y
|
Wys³any: Sob Sty 26, 2008 12:11 am Temat postu: |
|
|
Wiem, ¿e nie do najlepszych, ale có¿ mi na razie wystarcza
A co do gobi to.... bierzesz zapa³ki smarujesz je wikolem czy czym tam chcesz i doklejasz z obu stron statecznika przy samej krawêdzi (tej która bêdzie przyklejona do rakiety) i tak ka¿dy statecznik, czekasz a¿ to wyschnie wszystko(ja to zostawiam na noc zazwyczaj) i jak wyschnie to, to co przylega do rakiety jest szersze bo... ZAPA£KI i wtedy smarujesz ca³± krawêd¼ z zapa³kami i doklejasz do rakiety.
[w temacie o Wostoku wysz³y wyra¼ne zdjêcia stateczników i tych...zapa³ek to sobie zobacz] |
|
|
Powrót do góry |
|
|
japan
Do³±czy³: 10 Kwi 2006 Posty: 65 Sk±d: Miasto Wielkiej Wie¿y
|
Wys³any: Sob Kwi 12, 2008 2:04 pm Temat postu: |
|
|
W dniu 06.04.2008 odby³ sie start ZOLTEK'a, przepraszam, ¿e dokumentacja tak pó¼no ale dopiero teraz dosta³em film.
Lot 95% udany. Rakieta piêknie zesz³a z wyrzutni i poszybowa³a w górê. Nie przewidzia³em w niej uk³adu odzysku, wiêc opar³ siê on na wprawnie kopi±cych koñczynach górnych . Rakieta po zrobieniu drugiej g³owicy i odciêciu od strony g³owicy kilku cm korpusu bêdzie nadawa³a siê do nastepnego lotu . Te 5% pora¿ki to wypadniêcie dyszy z korpusu dlatego lot nie by³ zbyt wysoki. Oto ca³a dokumentacja z filmem i zdjêciami:
Projekt z SpaceCAD'a
Przed startem
ZOLTEK po "wyl±dowaniu", g³owicy nie uda³o siê odzyskaæ.
Po odzyskaniu rakiety z miejsca upadku
Zej¶cie z wyrzutni
Zoltek w locie
Utrata rakiety z "oczu" kamery
http://rapidshare.com/files/106888691/lekka_przer_bka.mpg.html
Film z lotu |
|
|
Powrót do góry |
|
|
dominik.megadeth
Do³±czy³: 17 Sie 2007 Posty: 20 Sk±d: Ostrowiec ¦w.
|
Wys³any: Pi± Kwi 25, 2008 2:35 pm Temat postu: |
|
|
Witam!!
Wczoraj odby³ siê start 2 rakiet i statyczna próba silnika.
Najpierw omówiê silnik do rakiety:
Ca³kowita d³ugo¶æ - 180mm
¦rednica wew. - 23mm
Paliwo: 2 bloki po 60mm, kana³ przez ca³± d³ugo¶æ fi10mm, masa paliwa to nieco ponad 70 gram.
Zatyczka z fugi i szk³a wodnego, d³ 25mm .
Dysza lavala d³ 30mm (trochê ciê¿ka bo 70 gram), konstruowana na podstawie ksi±¿ki TERMODYNAMIKA (nie pamiêtam autora)
fotka http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9c809d417dd17140.html
¶r. krytyczna 7mm, zacisk wg. srm'a ok 130.
Fotka ca³ego silnika (to ten najwiêkszy, ten ¶redni pos³u¿y³ do testu statycznego, z dysz± z fugi): http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e9ce914256e30aa2.html
Pierwsza rakieta: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/09ad89c0ae9bd0e3.html
Konstrukcja oparta na starej, radzieckiej wêdce z w³ókna szklanego.
D³. rakiety ok 63 cm z g³owic±. Silnika nie chce mi siê dok³adnie opisywaæ ale by³ z rurki pcv 1/2", dwa bloki paliwa po 45mm ka¿dy, kana³ 8mm przez ca³± d³ugo¶æ, uproszczona dysza lavala d³. 30mm i ¶r. kryt. 6mm. G³owica toczona przez mnie na prowizorycznej tokarce z silnika od "frani". Bez uk³adu odzysku gdy¿ ¶r wew. w górnej czê¶ci to ok 19mm, to by mi nawet spadochron nie wszed³ a co dopiero jaka¶ elektronika .
Mimo, ¿e paliwa by³o tylko 30 (hmmm co¶ ma³o) rakiete znalaz³em nieco mniej ni¿ 200 metrów od miejsca startu (wbit± 30 cm w ziemiê) , choæ strza³ odbywa³ siê w pionie, a rakieta lecia³a pod wiatr dziwne.
Nie s±dzi³em, ¿e z tak ma³ego silniczka mo¿na tak wycisn±æ, gdy¿ podej¿ewam ¿e pu³ap grubo przekroczy³ 250 metrów (mogê siê myliæ), a rakieta na kilka sekund w najwy¿szym punkcie lotu znik³a mi z oczu.
Filmik ze startu http://www.youtube.com/watch?v=_tVW4DWvSEs
Przekrêæcie ekrany
Druga rakieta wykonana z rury od odkurzacza http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/99488097a025c335.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6b5e06b73b2aec25.html
Rakieta przedzielona na dwa cz³ony (lecz nie rozdzielajace siê): jeden silnikowy, a drugi z elektronik± i spadochronem.
¦rednica zew. rury ok 32mm. Rura dosyæ ciê¿ka, bez silnika, ale z elektronik±, g³owic± i spadochronem wa¿y 300 gram do tgo jeszcze 200 gram silnika, co daje nam pó³ kilo. Co na tak ma³± rakiêtê to miom zdaniem bardzo du¿o. Silnik do napêdzania tej rakiety to ten z tego linku na pocz±tku strony (najwiêkszy), opisany ju¿ wcze¶niej.
Uk³ad odzysku oparty na timerze dla lamerów JASKINIOWCA, testowany kilka razy przed startem, lecz zawiód³ mnie ³adunek miotaj±cy z p.cz który nie odpali³
Rakieta znaleziona jakie¶ 70 metrów za pierwsz± czyli oko³o 270m od miejsca startu. Mimo, ¿e rakieta startowa³a w pionie skrêci³± pod wiatr, nie wiem jaki mog³a mieæ pu³ap ¿eby spa¶æ tak daleko ?? mo¿e mi kto¶ mniejwiêcej podaæ ??
Filmik ze startu (krótki, ale po co d³u¿szy jak i tak nic pó¼niej nie widaæ)
te bloki z ty³u s± w odleg³o¶ci 800-900 metrów, ¿eby nie by³o ¿e w mie¶cie odpalam na szczê¶cie rakieta spad³a 200 metrów w przeciwn± stronê.
http://www.youtube.com/watch?v=kRRuBcifyIg
W nastêpnych rakietach bêdzie bezw³adnik rtêciowy bez ¿adnych uk³adów.
Rakietki startowa³y z tego: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e4e10dc636b8f24f.html
Widaæ miejsce na kilka prêtów, mo¿e byæ pojedyñczy, cieñki do "klasycznej" wyrzutni, ale mo¿na te¿ w³o¿yæ 3 prêty, do wiêkszych otworów i bêdzie wyrzutnia ta, noo (zapomnia³em jak sie nazywa, ale ka¿dy wie o co chodzi)
Prêt by³ baaardzo krótki bo d³u¿szego ni¿ metr i do tego cieñkiego znale¼æ nie mog³em)
Na koniec jeszcze filmik z testu statycznego silnika (nieco krótszego ni¿ w rakiecie, z dysz± z fugi)
http://www.youtube.com/watch?v=s3oW48R2hF4
Troche d³ugo siê rozpala³
Zapomnia³em jeszcze dodaæ, ¿e paliwo to wszêdzie karmelek na sorbitolo 65/35.
Bardzo proszê o wszelkie porady, a szczególnie o uk³ad odzysku który by siê zmie¶ci³ w rurce o ¶r. wew 30mm. My¶la³em po prostu o bezw³adniku rtêciowym, który po przechyleniu prowadzi pr±d do ¿aróweczki, prosto z bateri 9V bez ¿adnych uk³adów. Zadzia³a to ??
Za odp. z góry dziêki i sory za b³êdy w pisowni (poprawie wieczorem, teraz siê ¶pieszê).
POZDRAWIAM !!! _________________ Fakt niezaprzeczalny... |
|
|
Powrót do góry |
|
|
beaker
Do³±czy³: 30 Lip 2006 Posty: 197
|
Wys³any: Pi± Kwi 25, 2008 5:42 pm Temat postu: |
|
|
Witam
Bardzo ³adne rakiety!
Stabilna rakieta, zawsze leci pod wiatr.
Wyrzutnia, z kilkoma prêtami - wie¿owa.
A co do samej platformy startowej, pokryj j± jak±¶ blacha tzn cze¶c która jest nastawiona na dzia³anie spalin.
Pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaskiniowiec
Do³±czy³: 22 Lut 2004 Posty: 597 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Pi± Kwi 25, 2008 6:33 pm Temat postu: |
|
|
Cytat: | My¶la³em po prostu o bezw³adniku rtêciowym, który po przechyleniu prowadzi pr±d do ¿aróweczki, prosto z bateri 9V bez ¿adnych uk³adów. Zadzia³a to ?? |
Czêsty b³±d my¶lowy. Zadzia³aæ mo¿e zadzia³±, ale odpali Ci spadochron zaraz po skoñczeniu siê pracy silnika, czyli w momencie najwiêkszej prêdko¶ci rakiety. Nie jest to za dobry pomys³. Potrzebny bêdzie tajmer. Mo¿na to za³atwiæ albo elektronicznie, albo lontowo. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
dominik.megadeth
Do³±czy³: 17 Sie 2007 Posty: 20 Sk±d: Ostrowiec ¦w.
|
Wys³any: Pi± Kwi 25, 2008 9:21 pm Temat postu: |
|
|
Hmmm... przemy¶la³em sprawê i rzeczywi¶cie...
Postaram siê teraz w miarê zrozumiale opisaæ SOS na uk³adzie jaskiniowca w po³±czeniu z bezw³adnikiem.
Uk³ad dajemy standardowy, wycinamy jednak kable zwarciowe, które zwieraj± nam kondensator nie pozwalaj±c na jego na³adowanie, i nic w tym miejscu nie ruszamy. W miejscu gdzie by³by w³±cznik zasilania zamiast owego w³±cznika dajemy bezw³adnik, który za³±cza nam ca³y uk³ad w którym jak wcze¶niej pisa³em nie ma kabli zwarciowych musz±cych siê zerwaæ przy starcie. Ustawiamy czas na taki jaki nam odpowiada za pomoc± PR 10k. Moim zdaniem po³±czenie to jest troszeczke lepsze ni¿ sam timer, gdy¿ przy starcie nie musz± siê zrywaæ ¿adne kable, ani nie trzeba w³±czaæ baterii kilkana¶cie sekund przed samym startem w obawie o roz³adowanie taniej baterii, gdy¿ dopiero bezw³adnik puszcza nam napiêcie do uk³adu.
Co o tym my¶licie ? _________________ Fakt niezaprzeczalny... |
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaskiniowiec
Do³±czy³: 22 Lut 2004 Posty: 597 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Pi± Kwi 25, 2008 11:23 pm Temat postu: |
|
|
Nie za dobre rozwi±zanie. Bierz pod uwagê, ze bezw³adnik rtêciowy musia³by skutecznie zwieraæ styki przez ca³y czas opó¼nienia. A rtêæ jest ruchliwa. Tak naprawdê to daje seriê po³±czeñ. Jak masz problem ze zrywaniem przewody, to mo¿esz zastosowaæ w³±cznik obok dyszy. Rakieta swoim ciê¿arem trzyma wci¶niêty przycisk, czyli zwarty kondensator. Po starcie nastêpuje rozwarcie przycisku i stopniowe ³adowanie sie kondensatora. Jest jeszcze do wykorzystania ¶wietny pomys³ Eltopsja, maj±c metalow± wyrzutniê i stosuj±c metalowe przeloty do modelu - masz od razu kontakt. Jedna przelotka jest zwarta z drug± poprzez prêt wyrzutni. Chwilowe rozwarcia jakie sie mog± pojawiæ nie maj± znaczenia, pod warunkiem ¿e s± nie d³u¿sze ni¿ czas opó¼nienia. Po prostu po po³±czeniu kondensator sie spina i znów jest OK. Po starcie z natury rzeczy brak po³±czenia miêdzy przelotkami. Mo¿na jako przelotki zastosowaæ klasyczne przelotki do wêdek, które s± robione z twardego drutu. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
dominik.megadeth
Do³±czy³: 17 Sie 2007 Posty: 20 Sk±d: Ostrowiec ¦w.
|
Wys³any: Sob Kwi 26, 2008 6:39 pm Temat postu: |
|
|
Dziêki za rady. Przetestuje jeszcze kilka rozwi±zañ
A tak troche poza tematem ma³e pytanko:
Jak siê maj± osi±gi dwóch indentycznych silników: jeden z dysz± prost±, zwyk³y otwór, a drugi z poprawnie skonstruowan± dysz± lavala ??
Chodzi mi naprzyk³ad o jakie¶ dane procentowe, osób które maja dostêp do odpowiedniej literatury.
Zreszt± rakieta z rury od odkurzacza, z dysz± lavala mia³a "na ¿ywo" o wiele "przyjemniejszy" d¼wiêk ni¿ na silniku ze zwyk³±, prost± gipsow± dysz±.
PO PRZECZYTANIU POST DO USUNIÊCIA (i tak ju¿ nie brakuje spamu i pierdó³) _________________ Fakt niezaprzeczalny... |
|
|
Powrót do góry |
|
|
slu_1982
Do³±czy³: 21 Lip 2007 Posty: 341 Sk±d: Zza P³otu
|
Wys³any: Sob Kwi 26, 2008 7:50 pm Temat postu: |
|
|
A ja mam wa¿ne pytanie: Dyszla Lavala dobrze dzia³a w tedy gdy gaz przemieszczaj±c siê przezeñ ma prêdko¶æ d¼wiêku lub wiêksz±, czy je¿eli prêdko¶æ jest mniejsza to ta dysza zadzia³a poprawnie ? _________________ myhv.org
Nowe forum wysokich napiêæ.
Nowa domena! |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Slav
Do³±czy³: 17 Lip 2006 Posty: 30 Sk±d: World
|
Wys³any: Sob Kwi 26, 2008 9:05 pm Temat postu: |
|
|
slu_1982 napisa³: | A ja mam wa¿ne pytanie: Dyszla Lavala dobrze dzia³a w tedy gdy gaz przemieszczaj±c siê przezeñ ma prêdko¶æ d¼wiêku lub wiêksz±, czy je¿eli prêdko¶æ jest mniejsza to ta dysza zadzia³a poprawnie ? |
Nie - taka dysza wówczas nie tylko nie pomaga ale wrêcz szkodzi (opory ruchu w warstwie przysciennej czescie rozbieznej)
Je¶li wiec gaz w ¶rednicy krytycznej dyszy ma predkosc nizsza niz predkosc dzwieku to lepszy bedzie efekt bez czesci rozbie¿nej
Pozdr
Slawek |
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|