Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pią Lut 04, 2005 11:00 am Temat postu: tokarka |
|
|
ja mam tokarke a nawet frezarke, przysylacie rysunki autocad na adres domowy i produkuje co sie wam zamarzy:))
Prawie zawodowo zajmuje sie przerabianiem motocykli... wiec...a rakiety i bron to taka zabawa na boku |
|
|
Powrót do góry |
|
|
maslak666
Dołączył: 27 Wrz 2003 Posty: 110 Skąd: Radom
|
Wysłany: Nie Maj 29, 2005 6:12 pm Temat postu: |
|
|
Chylę czoła i biję pokłon temu filmikowi Ludzie kochani, to jest niesamowite... Mój kolega ma fabrykę śrubek, niezwykle precyzyjne tokarki i sprzęt wszelkiego rodzaju, dajcie więcej teorii, a najlepiej gotowy projekt takiego rozwiązania. Podejmuje siem zrobienia silnika z taką dyszą, o ile na forum znajdzie się wystarczająca ilość teorii. Przeglądałem tą 3 stronkę podaną w 1 poście, ale tam jest bardzo dużo technicznego słownictwa, mój angielski temu nie podoła... Także kto wie cosik wiecej - piszcie...
Pozd. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
fnmilo
Dołączył: 01 Mar 2005 Posty: 49 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Wto Maj 31, 2005 7:59 pm Temat postu: |
|
|
witam
maslak (Podejmuje siem zrobienia silnika z taką dyszą, o ile....)
to ja postaram się tobie coś podpowiedzieć :
- temperatura gazów może przekroczyć nawet 1400 stopni C co na pewno spowoduje erozje dyszy ze zwykłej stali tego nie zrobisz chyba że ze s.sprężynowej ( temperatura topnienia 1837°C) ale to będzie waga )
- zostaje grafit lub inne spieki ceramiczne ??????? kwestia wytrzymałości,kruchości ,mocowania a i jeszcze jedno ta dysza moim zdaniem nadaje się do SR na paliwo ciekłe (brak możliwości zatkania)
mam dostęp do obrabiarek CNC ale do czegoś takiego niepodchodzę .Wiem fajnie wygląda jest OK ale koszt wykonania czegoś takiego jest wręcz astronomiczny Wątpie że znajomy poświęci kilkadziesiąt roboczogodzin maszyn na coś takiego _________________ GG 9628588 |
|
|
Powrót do góry |
|
|
maslak666
Dołączył: 27 Wrz 2003 Posty: 110 Skąd: Radom
|
Wysłany: Wto Maj 31, 2005 9:25 pm Temat postu: |
|
|
Ano póki co to nie wiem nic o zasadzie działania tej dyszy, bo na prośbę o opisanie nikt nie odpowiedział... Tam na filmiku jest na paliwo stałe, więc jednak można. Rzeczywiście, problem będzie z tym, czy mi nie spali tej dyszki, bo tam na filmiku stożek siem rozgrzał do czerwoności. Uważam, że spróbować zawsze warto, nawet jeśli siem nie uda, także moja prośba o materiały teoretyczne jest nadal aktualna.
Pozd. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
dziadek kermit
Dołączył: 25 Kwi 2003 Posty: 516 Skąd: z okolicy "Żabidołka"
|
Wysłany: Sro Cze 01, 2005 8:25 am Temat postu: zasada inwersji |
|
|
Kłaniam się pięknie
Narysuj sobie przekrój dyszy, a potem rozetnij go na połowę po osi. Zamieniając miejscami połówki otrzumasz przekrój dyszy aerostożkowej.
Czyli jak widzisz w normalnej dyszy rozprężanie gazów (poza tym, że następuje wzdłóż dyszy), zachodzi od osi na zewnątrz, a w stożkowej, od zewnątrz ku środkowi.
Daje to skrócenie dyszy, ale nastręcza po drodze wiele problemów konstrukcyjnych. Najlepiej to wychodzi przy zastosowaniu całego rzędu mniejszych silników z dyszami skierowanymi tak, żeby rozprężanie następowało na wspólnym zewnętrznum stożku. (Albo klinie, bo i takie rozwiązanie widziałem) Niemniej problemy z nagrzewaniem się stożka albo klina są nie do uniknięcia i to chyba jest głównym powodem małej popularności tego rozwiązania. Narazie są to konstrukcje doświadczalne. _________________ Dziadek Kermit
"co do reszty uważam, że Kartagina powinna być zburzona!" |
|
|
Powrót do góry |
|
|
pessos
Dołączył: 27 Cze 2004 Posty: 153 Skąd: Trinneck
|
Wysłany: Wto Cze 07, 2005 1:02 pm Temat postu: |
|
|
Witam serdecznie
pozmieniam troche kolejnosc ale coz
fnmilo napisał: | ta dysza moim zdaniem nadaje się do SR na paliwo ciekłe (brak możliwości zatkania) |
Nadaje sie jak najbardizej na paliwo stale np na bazie AA gdzie spalanie przebiega w fazie gazowej i tylko takie produkty zostaja wyrzucone na zewnatrz
fnmilo napisał: | - zostaje grafit lub inne spieki ceramiczne |
i tu nasowa sie moje pyatnie jakie gazy powstaja przy spalaniu paliwa na bazie aa utleniajace czy redukujace (chodzi mi o zastosoawnie na dysze grafitu tak jak to mialo prawdopodobnie miejsce na filmie)
pozdrawiam _________________
plany na dziś są takie, że ich nie ma |
|
|
Powrót do góry |
|
|
fnmilo
Dołączył: 01 Mar 2005 Posty: 49 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Czw Cze 09, 2005 3:59 pm Temat postu: |
|
|
witam
cały czas chodziło mi to po głowie aż dziś wpadłem na to w ogrodniczym
dysz ta przypomina najzwyklejszą polewaczkę do trawników z regulowanym strumieniem
ale wracając do dyszy aero..... metodą porównania , liczenia z łopatologią
wyszło mi coś takiego :(mogę się mylić) za bazę obrałem sobie łeb śruby
około 6 mm silnik na filmie ma średnice około 78 - 82 mm , a co do bebechów to wyglądają one tak:
część dyszy zewnętrznej jest mocowana do korpusu silnika i uchwytu stożka ,
sam stożek jest mocowany na sztywnej śrubie która jest elementem mocująco ustalającym ,na pewno
nie przebiega przez całą długość śilnika
(mocowanie max uchwytu 15 -20 mm od części zewnętrznej )eliminuje to
drgania i nie zakłuca przepływu gazów.materiały ?? na bank grafit i stal
wykonanie koszmarnie pracochłonne i przekraczające możliwości wielu
do tego jeszcze próbkowanie i od nowa zabawa (brak dokumentacji wykonawczej )
po prostu sztab ludzi ,labolatorium i kasiora
[/img] _________________ GG 9628588 |
|
|
Powrót do góry |
|
|
fnmilo
Dołączył: 01 Mar 2005 Posty: 49 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pią Sie 26, 2005 6:25 pm Temat postu: test FnMilo & Aerostożek |
|
|
Witam
dawno mnie nie bylo ale to nic ,dzień dzisiejszy był fajowski odpaliłem o godzinie 17.00 pierwszy silnik aerostożkowy w wersji lekkiej .
Korpus aluminiowy wytrzymał , dysza ok trzymała się natomiast puściła zatyczka i tu dałem ciała ale może nie do końca zadziałało to jak bezpiecznik ciśnieniowy . Fotki i filmik choć kiepskiej jakości bo operator się bał będą w poniedziałek muszę je troszkę okroić.
a i oto początek
http://img366.imageshack.us/img366/786/pict16558kq.jpg
nie będe się rozpisywał wszystko było testem wytrzymałościowym
http://img382.imageshack.us/img382/6473/pict16458lp.jpg hamownia
http://img382.imageshack.us/img382/8566/pict16584qc.jpg na rozbiegu _________________ GG 9628588
Ostatnio zmieniony przez fnmilo dnia Sob Sie 27, 2005 4:38 am, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
|
crave
Dołączył: 27 Wrz 2003 Posty: 481
|
Wysłany: Pią Sie 26, 2005 11:08 pm Temat postu: |
|
|
Próba na hamowni? |
|
|
Powrót do góry |
|
|
ksard
Dołączył: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wysłany: Czw Wrz 01, 2005 8:48 am Temat postu: Uuuuu ! |
|
|
Witaj
Oceniam ten test jako wydarzenie dużej rangi.
Gratuluję i czekam na szczegóły dotyczące silnika oraz samego testu - bo nie wiele na ten temat napisałeś.
Pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qba
Dołączył: 04 Lut 2003 Posty: 104 Skąd: Podkarpacie - okolice Rzeszowa
|
Wysłany: Czw Wrz 01, 2005 12:01 pm Temat postu: |
|
|
Taki mały offtopic - łądnie wyglada ta hamownia na zdjeciach - moze dał byś jakies dokladniejsze fotki i krótki opis w topicu o hamowniach??
Pozdro _________________ Qba |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rafał
Dołączył: 27 Sty 2005 Posty: 81 Skąd: to umiesz??
|
Wysłany: Sob Wrz 03, 2005 12:42 pm Temat postu: |
|
|
PRO projekt PRO wykonanie
mógłbyś podac więcej szczegółów dotyczacych testu
PS
najlepiej filmik _________________
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
|