Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Go¶æ
|
Wys³any: Pon Maj 10, 2004 7:54 pm Temat postu: |
|
|
Witam
Lekarstwo na rozrywanie silnika
i po problemie ziarno 53mm inchibitowane powierzchnie ¯e
Test dwa razy statycznie , cztery razy w locie wszystkie bez sensacji
laczna masa "oslony z balsy " i obciazenia 170g efekt super lot wysokosci nieznanej ale patykolot stawal sie ledwie widoczny a kulka z niego byla sporych rozmiarow . Zawsze parabola "w niedziele niezle wialo " najdalej znalazlem go 220 krokow dalej.
Wkrotce przetestuje ten sam typ silnika ziarno 70mm na paliwie karmelkowym i to bedzie koniec z tego typu silnikiem.
Mam juz nowa konstrukcje... "w zasadzie jest to pierwszy moj silnik Al na pcz teraz go przetestuje na karmelce"
Czesc... |
|
|
Powrót do góry |
|
|
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Pon Maj 10, 2004 9:30 pm Temat postu: |
|
|
Witaj Duas
Bardzo ³adnie prezentuj±cy siê silnik.
Zazdroszczê Ci piêknie wykonanej dyszy.
Czekam na dalsze relacje z testów.
Pozdrawiam
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
fox
Do³±czy³: 10 Lis 2003 Posty: 192 Sk±d: Wielkopolska
|
Wys³any: Wto Maj 11, 2004 10:13 pm Temat postu: |
|
|
Duas super fajny silnik.Masz jakie¶ wykszta³cenie w tym kierunku czy co?
Bo jako¶ sobie nie mogê wyobra¼iæ ¿eby samemu zrobiæ taki silnik bez wiedzy i maszyn.
pozdrawiam _________________ CAST AWAY |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Go¶æ
|
Wys³any: Pon Cze 07, 2004 10:02 pm Temat postu: |
|
|
Witam
W ostatni± niedziele przetestowa³em "dynamicznie" po testach statycznych, mój pierwszy silniczek z Al. na karmel z którym mia³em tyle problemów przez mój brak wiedzy
widaæ ró¿nice w paliwach ...
tu widaæ go zainstalowanego w modelu , niestety model uleg³ wiêkszym zniszczeniom ni¿ siê spodziewa³em zostanie odbudowany ale ju¿ nigdy nie poleci...
NIGDY NIE PUSZCAJCIE MODELI BEZ SPADOCHRONÓW
jest za ma³y abym pomie¶ci³ w nim elektronikê.
Cze¶æ |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Go¶æ
|
Wys³any: Wto Sie 10, 2004 9:05 am Temat postu: |
|
|
Witam
Oto moja kolejna konstrukcja któr± z sukcesem oblata³em ...
Mam do was pytanie obecnie wycofuje siê ca³kowicie z budowy silników papier + dysza Fe-Al .Je¶li chodzi o silniki jednorazowe mam zamiar zmieniæ technologie na PCV
Chcia³bym aby¶cie wypowiedzieli siê w kwestii materia³ów na dysze
interesuje mnie materia³ który w niewielkim stopniu eroduje i jest odporny mechanicznie .
Je¶li chodzi o samo przewê¿enie mam zamiar umieszczaæ w nim od strony komory pier¶cieñ metalowy .
Ca³kowicie nie znam siê na w³a¶ciwo¶ciach mieszanin o których na forum mowa (szamot ,gips, cement, itd.) proszê pomórzcie mi co¶ wybraæ skutecznego na pocz±tek...
Cze¶æ |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Go¶æ
|
Wys³any: Pi± Wrz 10, 2004 6:45 pm Temat postu: |
|
|
Jak pisa³em powy¿ej zainteresowa³em siê tworzywami sztucznymi PE dziêki postowi MICHA£A i oto efekt :
Silnik zosta³ przetestowany ze skutkiem MOCno pozytywnym
Korpus rura PE 80 SDR 13,6 32*2,4 ¶rednica wew ~27mm
Dysza Szamot + niewielka ilo¶æ 50%woda + 50%wikol
Paliwo KNO3 +sacharoza 63/37 dwa segmenty 60*25mm
Segmenty inhibitowane papierem ~54*6cm papieru pakowego ³±czna grubo¶æ 1mm
ca³o¶æ „lekko” owiniêta ta¶m± klej±c± br±zow± i wsuniêta w korpus
Odpalanie paczuszka Pcz + Mg 50%
a tak silnik wygl±da po…
Wed³ug programu shj silnik 128 Ns impuls silnika potê¿ny ale bardzo krótki spaliny utworzy³y sto¿ek na 6-8m
Mam zamiar sprawdziæ moc w modelu 0,5Kg…
Cze¶æ… |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Go¶æ
|
Wys³any: Pi± Wrz 10, 2004 6:48 pm Temat postu: |
|
|
Oto moje nowe urz±dzonko do produkcji dysz …
obecnie testuje dysze z pier¶cieniem Fe (na zdjêciu)
Cze¶æ |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Go¶æ
|
Wys³any: Sob Lut 05, 2005 6:02 pm Temat postu: |
|
|
Witam
Jak pisa³em jaki¶ czas temu zakoñczy³em ca³kowicie budowanie silników z
korpusem papierowym dzi¶ postanowi³em podsumowaæ ten etap moich "badañ"
oto moje podstawowe konstrukcje :
Mnóstwo czasu "zmarnowa³em" na opracowanie tych konstrukcji...
Silnik 16
Korpus 2 warstwy papieru pakowego 7,5cm*100cm na rdzeniu 16mm Fe
Ziarno 16mm * ~ 57mm
Kana³ 4mm ca³a d³ugo¶æ ziarna
Dysza 4mm
Silnik 22,5
Korpus 5 warstwy papieru pakowego 10cm*100cm na rdzeniu 22,5mm Fe
Ziarno 21mm * ~ 72mm
Kana³ 6mm ca³a d³ugo¶æ ziarna
Dysza 6mm
Silnik 33,5
Korpus 9 warstwy papieru pakowego 12cm*100cm na rdzeniu 33,5mm Fe
Ziarno 31,5mm * ~ 95mm
Kana³ 10mm ca³a d³ugo¶æ ziarna
Dysza 9mm
Jak widaæ na zdjêciu ziarno wyskoczy³o z silniczka... przyczyna (po¶piech)zastosowa³em zbyt potê¿ny "zapalnik" który u¿ywam w konstrukcjach Al a¿ dziwne ¿e ziarno wytrzyma³o .
A tutaj macie pocztówkowe zdjêcie (silnik 16) …
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Go¶æ
|
Wys³any: Wto Mar 08, 2005 4:46 pm Temat postu: |
|
|
Witam
Dzi¶ rozliczê siê z kolejnych konstrukcji ...
i po koleji :
2*segment 25*60 kana³ 10 dysza 8 Masa Paliwa 94g
3*segment 25*60 kana³ 10 dysza 10 Masa Paliwa 140g
2*segment 30*70 kana³ 10 dysza 10 Masa Paliwa 170g
2*segment 30*70 kana³ 12 dysza 10 Masa Paliwa 160g
3*segment 30*50 kana³ 10 dysza 10 Masa Paliwa 180g oznaczenie (Supersilnik)
3*segment 30*70 kana³ 12 dysza 11 Masa Paliwa 240g
Paliwo KNSU 37,5/62,5
Silniki maj± znaczny zapas zacisku , stosunek masy silnika do paliwa 1/1 i mniej
Zacisk uparcie podnosi³em do rozerwania...
Cze¶æ |
|
|
Powrót do góry |
|
|
wojtek
Do³±czy³: 26 Sty 2003 Posty: 168
|
Wys³any: Wto Mar 08, 2005 8:39 pm Temat postu: |
|
|
Podziwiam systematyczno¶æ i zakres wykonanej pracy - moje gratulacje!!!
Bardzo ³adne silniki my¶lê, ¿e po testach zobaczymy równie¿ relacje ze startów rakiet.
Naprawdê jestem pod wra¿eniem.
Pozdrawiam
PS
Gdyby mia³ na to wp³yw na pewno do³o¿y³bym gwiazdkê - moderatorzy co wy na to ?! |
|
|
Powrót do góry |
|
|
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Sro Mar 09, 2005 10:27 am Temat postu: |
|
|
Witaj Duas
Swoimi testami udowodni³e¶, ze silniki na karmelku w korpusach z rur PE dzia³aj± niezawodnie.
Osobi¶cie nie stosowa³em tego materia³u na obudowy silników.
Widzê, ¿e ten materia³ ma du¿o zalet.
1. Jest lekki a zarazem wytrzyma³y
2. Relatywnie bezpieczny - bo nie daje w przypadku rozerwania ostrych od³amków - w przeciwieñstwie do PCV, który jest kruchy.
3. Jest niedrogi.
4. £atwo dostêpny
Trudno¶ci wystêpuj± tylko w przypadku prób klejenia, ale ten problem zosta³ rozwi±zany poprzez "obróbkê ciepln±".
Chcia³bym zwróciæ uwagê na fakt:
Cytat: | ...stosunek masy silnika do paliwa 1/1 i mniej |
Ta wielko¶æ charakterystyczna zwana niekiedy Doskona³o¶ci± Konstrukcji jest bardzo dobra jak dla amatorskich silników rakietowych na paliwo sta³e.
W przypadku Twoich konstrukcji DK przekracza 50%.
Dla porównania w moich silnikach w korpusach z Al DK ma warto¶æ oko³o 45%.
Podoba mi siê równie¿ sposób dokumentowania testów. Oby wiêcej tego typu informacji na forum.
Pozdrawiam
KSRAD |
|
|
Powrót do góry |
|
|
crave
Do³±czy³: 27 Wrz 2003 Posty: 481
|
Wys³any: Sro Mar 09, 2005 7:19 pm Temat postu: |
|
|
Kolejny raz powtarzam, ¿e PE to na prawdê ¶wietny surowiec na silniki. Rura 40mm (32,6 mm wew.) kosztuje oko³o 6 z³/m (na pewno mo¿na znale¶æ taniej).
W³a¶nie zrobi³em kolejn± wersje mojego silnika z PE - ten wa¿y 345g, a ma ok 190-200g paliwa - oznaczenie, PE200F. Po starcie, je¿eli bêdzie udany (a nic nie wskazuje na to by nie by³), wykonam ten silnik seryjnie i po dok³adniejszych testach dam pe³ny opis konstrukcji (mam ju¿ w 90% opracowan± technologiê wykonywania silnika). |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Go¶æ
|
Wys³any: Czw Mar 31, 2005 10:01 pm Temat postu: |
|
|
Witam
Dzi¶ zaprezentuje jedn± z moich "ciekawszych" konstrukcji.
Ostatnie zdjêcie wersja B - korpus zosta³ odchudzony , jest l¿ejszy,
dodatkowo w miejscu obtoczenia jest umieszczona izolacja termiczna zabezpieczaj±ca korpus
rakiety przed uszkodzeniem.
Jest to kopia jednego z powy¿szych silniczków PE wybra³em silnik dwu
segmentowy ze wzglêdu na mniejsz± ilo¶æ pracy przy odlewaniu bloków.
Paliwem jest KNSU 37,5/62,5 (sorbitol mnie nie interesuje ) silnik
ma wystarczaj±ce osi±gi dla moich zastosowañ - wrêcz za du¿e...
Rysunek Tech.dla zainteresowanych
http://Duas1.w.interia.pl/wu2b.zip
Cze¶æ i Pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaskiniowiec
Do³±czy³: 22 Lut 2004 Posty: 597 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Pi± Kwi 01, 2005 12:04 am Temat postu: |
|
|
Duas, porz±dna robota. Silniczek ¶liczny i sprawia wra¿enie perfekcyjnie wykonanego. Robisz to, co ceniê. Dopracowujesz silnik choæby by³ niewielki, zamiast i¶æ w kilogramy karmelki. Pochwalam w³a¶ciwe przygotowanie próby statycznej: na ³±ce z dala od domów, w leju i ze wspornikiem. Mo¿na braæ przyk³±d. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Pon Kwi 04, 2005 12:30 pm Temat postu: |
|
|
No, no, no .........
Piekan konstrukcja - tylko pozazdro¶ciæ.
Czy silnik ma ju¿ okre¶lone przeznaczenie?
Pozdrawiam i gratulujê.
KSARD |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Go¶æ
|
Wys³any: Pon Kwi 04, 2005 11:15 pm Temat postu: |
|
|
Witam wszystkich
Wszystko co robimy ma swój cel i przeznaczenie… (zdjêcie testu WU jesieñ 2004 ). Nie jest sztuk± zbudowaæ silnik z Al sztuk± jest zbudowaæ go z „niczego ”.
Konstrukcje o masie paliwa 300g zbudowa³em z ciekawo¶ci , silniki z tego typu korpusem by³y pokazywane na forum niestety nikt nie podzieli³ siê technologi± ich konstrukcji a szkoda … Jest to wersja rozwojowa mam zamiar udoskonalaæ konstrukcje w miarê pozyskiwania materia³u na korpusy . Konkretnie mo¿na zwiêkszyæ ilo¶æ paliwa kosztem „inhibitowania” lepiej wykorzystaæ objêto¶ci oferowan± przez korpus . Sam silnik wed³ug programu SHI ma Ic = 420 Ns charakterystyka powierzchni spalania ziarna w czasie jest liniowa a zatem silnik ma sta³y zacisk.
Wiêksze silniki mnie nie interesuj± i nie bêd± budowane
PS. Co do MA£CH silniczków wkrótce poka¿e 32g silniczek opracowywany 3 miesi±ce … |
|
|
Powrót do góry |
|
|
fnmilo
Do³±czy³: 01 Mar 2005 Posty: 49 Sk±d: Olsztyn
|
Wys³any: Czw Kwi 07, 2005 6:22 pm Temat postu: |
|
|
Moje pierwsze pytania do Fachowców :(pomimo czytania jest wiele pytañ , a kto pyta - nie b³±dzi ) |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Go¶æ
|
Wys³any: Pon Kwi 11, 2005 9:58 pm Temat postu: |
|
|
Witam
Dzi¶ zaprezentuje efekty mojej pracy nad silnikami Pcz s± to wpe³ni powtarzalne i bezpieczne konstrukcje do dnia dzisiejszego przepali³em 47 sztuk silników wykonnych w tej technologii. Jest to podsumowanie wszystkich moich sukcesów i pora¿ek z Pcz które w koncu zaowocowa³y w ten wspania³y sposób...
Wszystkie silniki ze zdjêæ posiadaj± dysze Lavala nieeroduj±c± maj± dwa tryby pracy startowy i marszowy.
Na zdjêciach zobrazowa³em wzrost zacisku ...
S± to zdjêcia nocne obrobione komputerowo s± lekko przek³amane by³o ciemniej ni¿ my¶la³em. W ostatniej fazie wypalania jest warstwa rozdrobnionych kamieni do zapalniczek bardzo ciekawy efekt czego ¿adne zdjêcie nie odda.
Posiadam opracowany silnik 72g Pcz który testuje ...
BHP Zdjêcia , aparat by³ wyzwalany zdalnie - ¿ycie mam jedno
PS. Dla ciekawskich z Wroc³awia z tego miejskiego poligonu juz nie korzystam.
Cze¶æ |
|
|
Powrót do góry |
|
|
PINOT
Do³±czy³: 25 Lis 2003 Posty: 428 Sk±d: Wroc³aw
|
Wys³any: Pon Kwi 11, 2005 10:20 pm Temat postu: |
|
|
Fajnie Duas...ale mi³o by by³o podyskutowaæ o tym co zrobi³e¶....a jak do tej pory pokazujesz ró¿ne rzeczy bez wielu istotnych szczegó³ów i nie odpowiadasz na pytania...
¿eby¶ chocia¿ móg³ zobaczyæ nasze rozdziawione z zachwytu gêby....
¶miem zapytaæ...a jaki sk³ad prochu ? Jaki Kn ? proch fabryczny, robiony domowo, przegryzany czy nie, wêgiel aktywny czy drzewny.... Mo¿e kto¶ na podstawie tych danych móg³by spróbowac powtórzyæ Twoje do¶wiadczenia.
Ja na przyk³ad od pewnego czasu zabawiam siê silnikami na prochu sodowym:
20%C
10%S
70%NaNO3 sklejanym NC/aceton i prasowanym w imadle.
Zalet± jest nieco lepszy ISP ni¿ zwyk³ego pcz., wad± lekka higroskopijno¶æ _________________ Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Go¶æ
|
Wys³any: Sro Kwi 13, 2005 8:22 pm Temat postu: |
|
|
Witam
Technologia produkcji silników jest na t± chwile "tajna", mo¿e zrobiê specjalizacje Pcz zobaczymy czas poka¿e. Jak na razie nic wiêcej wycisn±æ z tej ¶rednicy rurki siê nie da, paradoksalnie ograniczeniem sta³a siê ¶rednica dyszy. Musia³em zrezygnowaæ z zap³onu elektrycznego najmocniejsze silniki odpalam lontem czego bardzo nie lubiê...
Ciekawostka silniki s± ca³kowicie wodoodporne mo¿na je zanurzyæ pod wodê wyci±gn±æ i odpaliæ.
Myl± siê ci którzy pisz± na forum ¿e silniki na Pcz s± ciche.
Ps . proch fabryczny widzia³em kilka razy w ¿yciu ze ¶lepaka. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
|