Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Front

Dołączył: 18 Gru 2006 Posty: 189 Skąd: Wrocek
|
Wysłany: Pią Wrz 14, 2007 10:06 pm Temat postu: |
|
|
apropo higroskopijnosci to walnolem malego testa kopiuje wiec bedzie troche przymulania
Jak wiele osób zauważyło popularna karmelka ma dośc niemiłą tendencję do "picia" wody z otoczenia przez co staje się nieużyteczna po pewnym czasie do użycia Zabrałem się wiec do testów:
Założenia:
-Zabezpieczyc gotowe ziarna paliwa ogólnodostępnym środkiem bądź łatwym do zrobienia z ogólnodostępnych składników.
-Przetestowac jak zabezpieczone ziarna zachowaja się w gorącej(80*C) wodzie w okresie czasu równym 4min.
-Wyciągnąc wnioski
Użyte środki:
-Klej polistyrenowy home made
-Lakier NC home made
-Lakier do włosów
Przebieg testa
3 identyczne ziarna typu bates wczesniej zabezpieczone ww preparatami umieszczono w zlewce niskiej o pojemnosci 250ml. Ziarna zalano gorącą wodą ok 80*c. po upływie 4minut ziarna wyciągnieto z wody.
Obserwacje:
-Ziarno zabezpieczone lakierem do włosów rozpuściło się w największym stopniu. inhibitujący ziarno papier "rozleciał się"
-Ziarno zabezpieczone lakierem NC rozpuściło się w nieco mniejszym stopniu. inhibitujący ziarno papier NIE "rozleciał się"
-Ziarno zabezpieczone klejem polistyrenowym dało najmniej oznak naruszenia przez wodę !!
Foto:
Ziarno było już zdrowo wymęczone wiec chciałem sprawic czy się zapali:
http://video.google.pl/videoplay?docid=-7872622812513769752&hl=pl
zapalane podpałką z FB
Podsumowując: Klej polistyrenowy spośród testowanych preparatów najlepiej zabezpiecza Karmelka przed wilgocią jest taki i prosty do zrobienia
Mała uwaga(a własciwie uwagi):
Zapewne niektórzy zadają pytanie po przeczytaniu: "poco się było tak męczyc i robic ziarna jak można było przetestowac to na "bryłce" karmelka"
Wiec już odpowiem: Test odbył się na gotowym uformowanym ziarnie paliwa czyli w takich warunkach w jakich ma się to sprawdzic(w silniku znaczy się) !!
Dalej dziadek Kermit pisał cos o kalafonii jak zechce to i tu napisze
Do pomienia chmm z autopsji wiem ze jak ciśnienie za małe to płomień wyskakuje ale czekam na twojego sposoba  _________________
 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
p8p8

Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 180 Skąd: granica UE.. taki kraj Polska może kto słyszał :D
|
Wysłany: Sob Wrz 15, 2007 6:57 am Temat postu: |
|
|
no nie wiem czy za małe ciśnienie panowało w silniku zacisk pod koniec wynosił mniejwięcej 200 a moim skromnym zdaniem to nie mało jak dla karmelka oczywiście nie mówie że to nie prawda gdy cisnienie jest małe to ogien wyskakuje a zaklejanie dyszy szczelnie taśmą mi spokojnie wystrcza miałem przypadek że silnik (troche mniejszy bo 150g) z tego samego paliwa przeleżał w wilgotnym chlewku 3tygodnie był własnie zabezpieczony taką plombą i puzniej okazało sie że paliwo było w takiej konsystencji jaka powinna byc _________________ już się w to nie bawie, jedynie doradzić coś moge.... |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
MIROR

Dołączył: 06 Maj 2006 Posty: 264
|
Wysłany: Sob Wrz 15, 2007 10:39 am Temat postu: |
|
|
Front, takie zabezpieczanie utrudnia zapłon paliwa. Trzeba by jeszcze zrobić 2 silniki, 1 na normalnym karmelu, 2 na zabezpieczonym i porównać ich pracę, aby sprawdzić w jak dużym stopniu zapłon jest utrudniony. Jeżeli będzie jakaś widoczna różnica to można, ziarna z jeszcze nie zaschniętym polistyrenem obsypać mączką prochową. _________________
 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Front

Dołączył: 18 Gru 2006 Posty: 189 Skąd: Wrocek
|
Wysłany: Sob Wrz 15, 2007 1:20 pm Temat postu: |
|
|
eee czy ja wiem był test w SR i wyszło z tego to żę: "odchodzi" od visco(SR załapał za wcześnie) zapłon nie jest jakoś mega utrudniony wiec nie widzę potrzeby obtaczania w PCz
A tak BTW klej polistyr bardzo się przydaję w piro zwłaszcza do zabezpieczania przed H2O różnych cudów no i dzieki za *  _________________
 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
p8p8

Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 180 Skąd: granica UE.. taki kraj Polska może kto słyszał :D
|
Wysłany: Nie Wrz 23, 2007 3:26 pm Temat postu: |
|
|
witam dziś odbył sie kolejny test silnika SRP2-2
wszystko zadziałało zgodnie z planem uszczelki wytrzymały i silnik pokazał całą swoją klase (zwróccie uwage na zdjęciu jak rozciągnięte są 3 sprężyny od starego łużka oraz jak cała konstrukcja hamowni jest wygięta)
(dam później lepsze zdjęcie narazie tylko takim dysponuje)
http://img522.imageshack.us/img522/9364/testjs4.th.gif
charakterystyka pracy
czas pracy -1,3s (za krutko jak dla mnie)
czas pracy pow 50N - 1,1s
czas pracy pow 100N - 0,8s
czas pracy pow 150N - 0,7s
czas pracy pow 250N - 0,3s
impuls właściwy - 140 Ns (klasa F )
ciąg znacząco różni się od ciągu silnika z poprzedniego testu jednakże czas pracy wiele się nie skrucił przez chwile nawet zastanawiałem się czy blok paliwa nie był pęknięty
trzeba zmniejszyc ciąg i wydłużyc czas pracy w jakiś sposób (jeszcze nie wiem jak to zrobie ale napewno coś wymyśle może zmniejsze średnice dyszy ) ale przynajmniej z testu wynikło że korpus stosowany do tego silnika jest wystarczająco mocny ciąg silnika jest dosyc niedokładny ponieważ najpierw skończyła się skala a potem hamownia
pozdro
p8p8
p.s dam później lepsze zdjęcie narazie tylko takim dysponuje _________________ już się w to nie bawie, jedynie doradzić coś moge.... |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
p8p8

Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 180 Skąd: granica UE.. taki kraj Polska może kto słyszał :D
|
|
Powrót do góry |
|
 |
MIROR

Dołączył: 06 Maj 2006 Posty: 264
|
Wysłany: Nie Wrz 23, 2007 6:34 pm Temat postu: |
|
|
140 Ns to impuls całkowity, a nie właściwy, jak napisałeś. _________________
 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
robercik

Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 101 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie Wrz 23, 2007 7:58 pm Temat postu: |
|
|
Cześć
Na pochwałę zasługuje podejście do tematu czyli porównywanie kolejnych modeli SR za pomoca hamowni
Cytat: | czas pracy -1,3s (za krutko jak dla mnie)
czas pracy pow 50N - 1,1s
czas pracy pow 100N - 0,8s
czas pracy pow 150N - 0,7s
czas pracy pow 250N - 0,3s
|
Natomiast fajnie by było jakbyś wynik testu przedstawił jako wykres, byłoby czytelniej. Na podstawie powyższych danych można wykreślić jedynie tak:
Ale nie widać na tym wykresie jak szybko silnik się zapalił i jak długo się dopalał a to istotne parametry. Nie podajesz też masy paliwa przez co trudno się zorientować co miałes na mysli pisząc
Cytat: | impuls właściwy - 140 Ns (klasa F ) |
Impuls właściwy paliwa podaje się w sekundach [s] a impuls całkowity faktycznie w [Ns]. Na podstawie Twoich danych obliczyłem że ten silnik miał Impuls całkowity 201 Ns. Pytanie przy jakiej masie paliwa, jeśli przy 200g Impuls właściwy słaby - 100,5 s, jeśli przy 160g Impuls właściwy super 125,6 s. Skąd wartość 140
pzdr _________________ nie ma takiej rury na świecie, której nie można wystrzelić w kosmos
Ostatnio zmieniony przez robercik dnia Sro Mar 26, 2008 11:25 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
p8p8

Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 180 Skąd: granica UE.. taki kraj Polska może kto słyszał :D
|
Wysłany: Nie Wrz 23, 2007 9:12 pm Temat postu: |
|
|
przepraszam walnąłem literówke hodziło mi o impuls całkowity (wartości podawanej w Ns) i przez to wyszłem na durnia
jeśli hodzi o wykresy to jest robiony do każdego silnika czemuż nie pomyślałem aby je wklejac (następna wpadka )
pomijałem okres zapalania się paliwa oraz dopalania ponieważ udało mi się go zredukowac do kilku dziesiętnych części sekundy hociaż nie omijam go w swoich obliczeniach
mówicie że nie podałem masy paliwa wynosi 190g (boże jaki wstyd następna wpadka)
wracając do tego wykresu to wygląda on całkowicie inaczej niż twój
co do ciągłości pracy silnik miał jedno poważne kaszlnięcie co będzie widac na wykresie który zamieszczę
no cóż człowiek uczy sie na własnych błędach (niby taka gupia literówka a prosze jakie zamieszanie się zrobiło )
pozdro
p8p8
p.s następny test przewidywany na 30,09br (chociaż jak można było zauważyc zawsze jest tygodniowe opóźnienie ) _________________ już się w to nie bawie, jedynie doradzić coś moge.... |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
andżej Gość
|
Wysłany: Pon Wrz 24, 2007 9:24 am Temat postu: |
|
|
Witam
Cytat: | p8p8: ... ... |
Nie musisz się biczować
Pokaż po prostu wykres jak było na prawdę bo ciekawią nas Twoje prace, może będę mógł coś podpowiedzieć  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
p8p8

Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 180 Skąd: granica UE.. taki kraj Polska może kto słyszał :D
|
Wysłany: Pon Wrz 24, 2007 1:23 pm Temat postu: |
|
|
biczowac nie biczowac ale przyznaj że gafe walnołem
dane silnika (jakby czegos brakowało to pisac)
Typ silnika – data produkcji/testu SRP2.2 – 21,09,2007/23,09,2007
Masa startowa 416g
Masa paliwa 190g
Dysza CX5 8,5mm/35mm (uszczelka z papieru)
Zatyczka CX5 20mm + blaszana wkładka
Długość 150mm / 250mm
Szerokość 30mm / 45 mm
Osłona termiczna i mechaniczna Brystol 3 arkusze cięte w poprzek
Skuteczny czas pracy 1,3s
Impuls całkowity(nie właściwy ) 140Ns
Klasa silnika G
a oto wielce oczekiwany wykres
wczoraj wieczorem długo myślałem nad tym załamaniem wykresu i już hyba wiem czym on jest spowodowany za tydzien postaram się zrobic identyczny silnik tylko poprawie to cos co wg mnie spowodowało tą nierównosc i się okaże
(lecz na dobre rady jestem całkowicie otwarty)
pozdro
p8p8 _________________ już się w to nie bawie, jedynie doradzić coś moge.... |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
robercik

Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 101 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto Wrz 25, 2007 6:20 pm Temat postu: |
|
|
Cześć
Z podanego przez Ciebie wykresu faktycznie wynika że impuls całkowity wynosi 140Ns
Jeśli natomiast uwzględnimy masę paliwa 190g natychmiast wychodzi nam impuls właściwy paliwa = 73,7 s To bardzo słabo Jak widać na wykresie silnik "kaszlnął" co świadczy o zbyt niskim zacisku silnika lub bardzo słabym zapłonie lub o jednym i drugim.
pzdr _________________ nie ma takiej rury na świecie, której nie można wystrzelić w kosmos
Ostatnio zmieniony przez robercik dnia Pią Gru 03, 2010 10:46 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
p8p8

Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 180 Skąd: granica UE.. taki kraj Polska może kto słyszał :D
|
Wysłany: Wto Wrz 25, 2007 7:49 pm Temat postu: |
|
|
witam
tak wiem liczyłem sobie potem impuls właściwy i tez mnie troche zasmucił właśnie to wymyśliłem tamtego wieczoru "dac większy zapłonnik" mam zamiar zrobic jakąc mieszanke chloranowca z czyms jeszcze (tak ze 2 gramy)
nastepną żeczą którą trzeba zrobic to wydłuzyc prace silnika kosztem zmniejszenia ciągu ale tym sie zajmnę puźniej najpierw trzeba dopasowac ten zapalnik
należy pamiętac że rakieta PV200 jest konstrukcją wykonaną z brystolu (co prawda ma te wzmocnienia w postaci 4 prętów ale to może nie wystarczyc ) dlatego takie szarpnięcie w postaci kilkudziesięciu kg w upływie czasu poniżes 1s nie będzie tu mile widziane
pozdro
p8p8
p.s dalej jestem otwarty na wszelkiego rodzaju rady  _________________ już się w to nie bawie, jedynie doradzić coś moge.... |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
p8p8

Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 180 Skąd: granica UE.. taki kraj Polska może kto słyszał :D
|
Wysłany: Nie Paź 07, 2007 11:14 am Temat postu: |
|
|
witam kolejna porcja danych (tym razem teoria lecz dosyc ciekawa)
przez ostatnie 2 tygodnie pracowałem nad dyszą do silnika SRP2,2 poprzednia dysza musiała leżakowac conajmniej 3 tygodnie aby erozja była jak najmniejsza (lecz i tak niestety była nie do przyjęcia) była jednorazowa nie posiadała stożka wylotowego co też było nie kożystne dla silnika bardzo łatwo pękała przy jaimkolwiek udeżeniu oraz bardzo trudno w niej było idealnie wycentrowac wylot (przeważnie był przesunięty o 1-2 mm w kturąs stronę) poztanowiłem z tym skonczyc
założenia dla nowej dyszy
czas wykonania pon 30min
praktycznie zerowa erozja
idealne wycentrowanie środka
łatwośc wykonania
bardzo niskie koszty wykonania
nie używanie skomplikowanych nażędzi przy wykonywaniu (chodzi głównie o tokarkę)
wielokrotnosc użytku
i takim oto sposobem powstała dysza CXS47
schemat
dysza wykonana jest z blachy cynkowanej i z cementu CX5 (jak ktos sie nie chce brudzic to moze zastosowac poxyline )
i teraz spełnienie powyższych punktów
1 stożki formuje się za pomocą specjalnie przygotowanych form z drewna dzięki czemu formowanie 1 stożka zajmuje ok 5 min (nietrzeba byc wcale wspaniale obeznanym w obróbce metali aby uzyskac taki czas ze spawaniem jest podobnie zajmuje to nie więcej niż 10 min
2 metalowa wkładka redukuje erozje praktycznie do zera
3 podczas obróbki metali dużo łatwiej ustalic srodek niż popularne wiercenie w cementowych dyszach
4 jak już mówiłem dzięki formą bardzo łatwo wykonac stożki i jak ktoś jest troche obeznany z acetylenem to nie będzie miał najmniejszych problemów z zespawaniem wszystkiego do kupy
5 jeśli chodzi o koszty to kosztuje nas to tyle co kilkanascie cm2 blachy i podkładka stalowa
6 jedynym specjalistycznym nażędziem jest palnik acetylenowy
7 metal sie nie zuzywa więc po starcie czyscimy i montujemy powtórnie
wczoraj wykonałem próbną dysze jednak nie pokaże jej zdjęcia ponieważ jest troche niechlujnie wykonana a to z powodu takiego że testowałem czym najlepiej to spawac (testowałem zwyczajną spawarkę migomat i acetylen) najlepiej jest to łączyc acetylenem we wtorek wykonam już gotową dysze i dam foty jak to w żeczywistości wygląda
zastrzegam sobie prawa autorskie do dyszy CXS47 (nie wiem poco to mówie i tak żadnych kożysci materialnych z tego nie będzie )
ale się rozpisałem
pozdro
p8p8
p.s. oczywiscie czekam na komentaże _________________ już się w to nie bawie, jedynie doradzić coś moge.... |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
p8p8

Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 180 Skąd: granica UE.. taki kraj Polska może kto słyszał :D
|
Wysłany: Sro Paź 10, 2007 4:58 pm Temat postu: |
|
|
witam dysza wkonana oto zdjęcie gotowej dyszy
w dyszy zmieniłem troche konstrukcje aby jeszcze łatwiej było ją spawac oto schemat (wszystkie wymiary takie same jak na poprzednim schemacie)
czekam na jakies uwagi co ewentualnie poprawic albo coś jeszcze innego
silnik z tą dyszą zostanie odpalony w tą niedzielę (zależy od pogody jeśli jej nie będzie to test zostanie przeniesiony)
pozdro i czekam na uwagi
p8p8
p.s. moge dac do "przedszkola" dokładny opis jak owe coś wykonac napiszcie czy warto to pisac czy tyle ile tu jest napisane wystarczy _________________ już się w to nie bawie, jedynie doradzić coś moge.... |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
p8p8

Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 180 Skąd: granica UE.. taki kraj Polska może kto słyszał :D
|
Wysłany: Sob Paź 13, 2007 4:22 pm Temat postu: |
|
|
witam
zrobiłem dziś kolejny silnik do rakiety PV 200 (niby nic nowego lecz jest to nowa konstrukcja)
zrezygnowałem z poprzedniego ponieważ uznałem że silnik o tak sporej masie paliwa nie może byc silnikiem składającym się tylko z jednego bloku paliwa musi byc zachowany w miare równomierny ciąg nie może byc takich różnic)
schemat nowego silnika SRP3,2 (3 oznacza tu silnik wielosegmentowy nie jest to numer silnika który udało mi sie zrobic )
dane silnika
długośc - 240mm
szerokośc - 44mm
waga - 400g
waga paliwa - 140g
ilośc bloków paliwa - 3
masa pojedyńczego bloku - ok 46g
zapłonik - wbudowana wewnątrz rurka z Pcz kable wychodzące przez zatyczke
dysza - CXS47 (8mm)
zatyczka - z CX5 zalewana do korpusu
korpus - rura PCV z nawiniętym brystolem (korpus identyczny jak w SRP2,2)
zacisk
początkowy - 143 Kn
końcowy - 158 Kn
max - 179 Kn
zdjęcie silnika
miałem jutro opisac silnik razem z testem który był planowany na jutro ale jak teraz popatrzyłem za okno to takie chmury ciągną i zaczyna padac że chyba test się jutro nie odbędzie
czekam na komentarze bo post znowu zaczyna wyglądac jak dziennik a nie forum
pozdro
p8p8 _________________ już się w to nie bawie, jedynie doradzić coś moge.... |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
robercik

Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 101 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob Paź 13, 2007 9:00 pm Temat postu: |
|
|
Cześć
Wyglada dobrze, porządna sprawdzona konstrukcja, ciekawe jak zagada
Musisz zwiększyć liczbę sprężyn bo 30kg ciągu pewnie przekroczysz
pzdr _________________ nie ma takiej rury na świecie, której nie można wystrzelić w kosmos |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
p8p8

Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 180 Skąd: granica UE.. taki kraj Polska może kto słyszał :D
|
Wysłany: Sob Paź 13, 2007 10:40 pm Temat postu: |
|
|
zobaczymy może jutro znajdzie sie jakaś luka w pogodzie aby można było przeprowadzic test. Powiadasz że przekrocze 30kg... nie wiem czemu ale w to wątpie mam blokade na hamowni założoną że gdyby sprężyny nie wystarczyły to ona odbierze reszte mocy silnika pozostawie hamownie na 3 sprężynach tak jak wtedy (moge na nich mierzyc do 27 kg ciągu) a jeśli silnik okaże się silniejszy to co za problem wykonac nasttępny test
martwię sie trochę czy zacisk nie jest za mały
takie pytanko gdzies na jakiejs stronie czytałem że gdy przemnoży się zacisk przez liczbę 2,29 to wychodzi ciśnienie panującew silniku w PSI wypowiedzcie się na ten temat
pozdro
p8p8
p.s ten test będzie to odrazu chrzest bojowy dla dyszy CXS47 ciekawe jak ona zagada  _________________ już się w to nie bawie, jedynie doradzić coś moge.... |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
p8p8

Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 180 Skąd: granica UE.. taki kraj Polska może kto słyszał :D
|
Wysłany: Nie Paź 14, 2007 1:32 pm Temat postu: |
|
|
dzis odbył sie test silnika
komentaż balonik nadmuchany ma lepszy ciąg
a tak na serio
silnik pracował dośc długo dokładnie (2,7s i to jest jedyna żecz która mnie satysfakcjonuje) wszystko byłoby pięknie gdyby nie 2 żeczy
maksymalny ciąg uwaga..... 4 Kg (hahahaha żenada nie wiem czy sie śmiac czy płakac )
uszczelka przy dyszy (w następnym silniku wracam do starego sprawdzonego sposobu mocowania dyszy)
lecz najważniejsze jest to że chyba doszłem dlaczego wynik był taki słaby
odpowiedź jest prosta ŹLE ZROBIONE PALIWO paliwo robiłem na szybkiego i pewnie nie do końca wymieszały się ze sobą składniki
zmiany które wprowadzam do silnika po dzisiejszym teście
zwiększamy ilośc bloków paliwa z 3 do 4 żeby zacisk oscylował w granicach 200
wracamy do poprzedniego sposobu mocowania dyszy
nie śpieszymy się przy produkcji paliwa
nie podaje żadnych konkretnych danych ani nie daje wykresu bo uważam że są one w tym akurat wypadku zbędne
lecz musze się pochwalic że dysza CXS47 zdała pierwszy egzamin nie odkształciła się ani nie stważała żadnyh innych problemów
pozdro
p8p8
p.s następny test już ulepszonego silnika w następny weckend _________________ już się w to nie bawie, jedynie doradzić coś moge.... |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
p8p8

Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 180 Skąd: granica UE.. taki kraj Polska może kto słyszał :D
|
Wysłany: Nie Sty 27, 2008 2:13 pm Temat postu: |
|
|
witam po długiej przerwie znów powracam
oj działo się działo przez ten okres czasu co nie pisałem odpaliłem 4 silniki lecz były problemy techniczne dlatego nic nie pisałem
- pierwszemu silnikowi wyrwało zatyczke
- drugiemu silnikowi rozszczelniło zatyczke
- trzeci silnik zadziałał dobrze problemy z zatyczką zostały rozwiązane za pomocą zwiększenia grubości zatyczki oraz wsadzenie w nią dwoch bolców (gwoździe 4mm) co definitywnie kończy problemy z wyrywaniem zatyczek nie opisywałem tego testu ponieważ potrzeba było potwierdzenia czy to nie był przypadek
i tak dochodzimy do dzisiejszego testu
najpierw jak zawsze zdjęcie z pracy na hamowni
teraz dane silnika
długośc 240mm
szerokośc 45mm
masa pustego silnika 280g
masa pełnego silnika 445g
masa paliwa 165g ( 3 bloki po 55g)
dysza CXS47
paliwo karmelek sorbitolowy skład taki sam jak poprzednio
Test
praca była równa jednak można miec zastrzeżenia do ciągu silnika jest conajmniej o połowe za słaby przy tej masie paliwa wg mnie jest to spowodowane dyszą CXS47 trzeba wykonac nową dysze zmniejszyc średnice krytyczną do 7mm i porównac wyniki
impuls całkowity 70 N
impuls właściwy 42 s (wiem że to guwno nie wyniki ale wszystko można poprawic )
wykres
można się czepnąc do tego większego spadku ale i tak w porównaniu do pozostałych wykres jest najładniejszy
należy takrze pamiętac że dopiero zaczynam zabawe z silnikami wielo segmentowymi dlatego uważam że te wyniki są i tak dobre jak na początkującego do tej pory moje silniki miały jeden blok paliwa
pozdro i czekam na opinie speców
pozdro
p8p8
jeszcze taka proźba czy mógłby ktoś łaskawy sprawdzic czy nie machłem się w obliczeniach chce miec pewnośc że silnik miał taką prace _________________ już się w to nie bawie, jedynie doradzić coś moge.... |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|