|
FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Forum Pirotechniczne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Sylwek
Do³±czy³: 17 Sty 2007 Posty: 236
|
Wys³any: Pon Mar 26, 2007 7:29 pm Temat postu: |
|
|
Jacek R. napisa³: | Metoda Arkadiusza "jeden z dwóch"?? S³usznie. |
To niezbêdne miniumu...
A swoj± drog± GRATULUJÊ
Je¶li chodzi o to niezbêdne minimum to wyt³umaczê, o co mi chodzi ja nie mam tak bogatego do¶wiadczenia jak inni koledzy nawet z polski popatrzmy na Ksarda, ale dla przyk³adu czytaj±c relacje Nakka ze startów rakiet z „seryjnymi” SR, których dziesi±tki dzia³a³y bez zarzutu i nagle zdarza³o siê buum i nie nale¿y doszukiwaæ siê b³êdów u tak do¶wiadczonego eksperymentatora po prostu trzeba wzi±æ poprawkê na wspó³czynnik Janosika przy wy¶rubowanych konstrukcjach. Ja osobi¶cie odchodzê od nadmiernego ¶rubowania, choæ na razie trzymam siê paliwa z karmelka, choæ teraz jest na tapecie Toffi Pinota i bardzo sobie je chwalê, nie jest to mo¿e bardzo ambitne, ale za to ile rado¶ci.
P.S.
Niestety na jaki¶ czas chyba opuszczê forum emigracja mi siê kroii wszystko zale¿y od jutrzejszego telefonu jak pujdzie OK to nie ma mnie przez rok ale zarobiê na nowe miszkanie dla mnie i mojej piêkniejszej po³owy. _________________ Zapraszam Single po 30 http://singlepotrzydziestce.pl/ |
|
|
Powrót do góry |
|
|
robercik
Do³±czy³: 15 Mar 2007 Posty: 101 Sk±d: Gdynia
|
Wys³any: Pon Mar 26, 2007 10:57 pm Temat postu: wspó³czynnik Janosika |
|
|
Cze¶æ
Jak przeczyta³em tekst "wspó³czynnik Janosika" to my¶la³em ¿e pêknê ze ¶miechu
My wolimy dzia³aæ inaczej i na cze¶æ radzieckich naukowców stosowaæ Metodê Nachamowa - CATO by³o poniek±d zamierzone.
DUKE4 ju¿ prawie odbudowany, tym razem bêdzie dokumentacja silnika1 na hamowni i lotu z silnikiem2 (razy 0,95 ) jak pogoda pozwoli.
pzdr _________________ nie ma takiej rury na ¶wiecie, której nie mo¿na wystrzeliæ w kosmos
Ostatnio zmieniony przez robercik dnia Sob Gru 04, 2010 12:44 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
|
and¿ej Go¶æ
|
Wys³any: Czw Kwi 26, 2007 11:05 am Temat postu: V72 DUKE6 |
|
|
Witam
Wczoraj 25.04.2007 "strzelili¶my" 72 projekt rakietowy. By³ to DUKE6 wyremontowany po ostatnim "twardym" l±dowaniu (przeklejenie i dorobienie stateczników, remont kamery pok³adowej). Rakieta dosta³a te¿ nowy spadochron z amortyzatorem (stary odlecia³ w nieznane z g³owic±) oraz zmodyfikowany uk³ad odzysku (dwa KMZ-ty). G³owica prowizorka z pianki opakowaniowej oklejonej ta¶m± alu.
Celem próby by³o przetestowanie:
- uk³adu odzysku - zaliczone, uk³ad zadzia³a³ gdy rakieta by³a w poziomie
- spadochronu z amortyzatorem - niezaliczone, wszystko siê popl±ta³o, l±dowanie dramatyczne ale pacjent prze¿y³
- silniczka 100g na karmelce z wêglem - zaliczone, silniczek ³adnie poradzi³ sobie z 1,64kg-owym modelem (test silnika w temacie silniki PCV 1,5 cala Robercika)
- dodatku szk³a wodnego do CX5 - zaliczone, dysza skorodowa³a mniej ni¿ na czystym CX5
Z symulacji spacecadem model powinien osi±gn±æ wysoko¶æ prawie 200m - ok³ad optyczny bada Robercik - zobaczymy
Filmy:
http://www.rakiety.pomorze.pl/filmy/V72.DUKE6.1,64kg.by.andzej.avi
http://www.rakiety.pomorze.pl/filmy/V72.DUKE6.1,64kg.by.robercik.avi
http://www.rakiety.pomorze.pl/filmy/V72.OSZ.DUKE6.1,64kg.karmel100g.avi
Foty:
Widok z rakiety na chwilê przed l±dowaniem
Wêze³ Gordyjski
Do grona obserwatorów do³±czy³ Kermit z którym objechali¶my okolicê i chyba znale¼li¶my jeszcze lepszy poligon. Jak pogoda siê nie zmieni to w weekend nastepny piknik
Ostatnio zmieniony przez and¿ej dnia Sro Mar 26, 2008 11:18 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
|
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Czw Kwi 26, 2007 12:00 pm Temat postu: |
|
|
Witam
Du¿a aktywno¶æ - to cieszy!
Mam nadziejê, ¿e ju¿ za parê dni i my co¶ poka¿emy.
Filmy z pok³adu rakiet macie ju¿ opanowane do perfekcji.
Fajnie, ¿e Kermit do³±czy³ do waszej paczki - przy okazji pozdrowienia od ROXAN Group.
KSard |
|
|
Powrót do góry |
|
|
dziadek kermit
Do³±czy³: 25 Kwi 2003 Posty: 516 Sk±d: z okolicy "¯abido³ka"
|
Wys³any: Czw Kwi 26, 2007 4:26 pm Temat postu: i ja te¿ |
|
|
k³aniam sie piêknie
W rzeczy samej uczestniczy³em w tym sniu przeprowadzaj±æ swój ex peryment
polega³ on na obserwacji startu za pomoc± lornetki.
wniosek jest taki ¿e z odleg³o¶æi 40 m nie da siê lornetk± sledziæ lotu dlu¿ej ni¿ 1,5 do 2 s
koniecznie trzeba zwiêkszyæ odleg³o¶æ i to chyba z 10 razy _________________ Dziadek Kermit
"co do reszty uwa¿am, ¿e Kartagina powinna byæ zburzona!" |
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaskiniowiec
Do³±czy³: 22 Lut 2004 Posty: 597 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Czw Kwi 26, 2007 6:56 pm Temat postu: |
|
|
Opowiadasz Kermit, ¿e za wiele nie widzia³e¶? A dobr± stron± trzyma³e¶ lornetkê? Oczywi¶cie ¿artujê. Twoje spostrze¿enie jest cenne, bo w³a¶nie z wolna trzeba bêdzie zacz±æ u¿ywaæ lornetek. Zbyt czêsto model znika z oczy, dopiero odnajduje siê go po spadochronie. Sprawa jest o tyle istotna, ze obserwacja tego co siê dzieje w powietrzu jest szczególnie wa¿na dla modeli np dwustopniowych. Trudno o jakie¶ pó¼niejsze wnioski, je¶li nie widaæ co siê dzieje przy rozdziale i zap³onie drugiego stopnia. My¶lê, ¿e przydatna mo¿e byæ kamera z dobrym optycznym zoomem umieszczona na statywie jakie¶ pó³ kilometra dalej.
P.S. Jak± zastosowano amortyzacjê spadochronu? |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Czw Kwi 26, 2007 7:23 pm Temat postu: |
|
|
Proponujê g³owicê wype³niæ petard± dymn± . Swego czasu opracowa³em granat dymny dla B&G ale temat upad³, niemniej rozwi±zanie pozosta³o i mam nadziejê do niego wróciæ ale w innej firmie ( która mo¿e importowaæ barwniki ). Filmiku z dzia³ania granatu dymnego nie mam ale co mam zobaczcie bo to jest bardzo podobne ( kolor na 100 % ). Mo¿e to "cu¶" dymiæ bardzo intensywnie kilka sekund albo wolniej ale 20 - 30 sek ( te¿ do¶æ intensywnie jak na filmiku ni¿ej ).
FILM
Przypomnê kolorek
albo taki
Masê dymna mo¿na te¿ daæ w korpus i bêdzie przez boczne otworki intensywnie dymiæ ( kilka sekund ale to wystarczy ) w czasie lotu rakiety
Dopisane --> Filmi z testu granatu znalaz³em na CD :- )
FILMIK
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
|
dziadek kermit
Do³±czy³: 25 Kwi 2003 Posty: 516 Sk±d: z okolicy "¯abido³ka"
|
Wys³any: Czw Kwi 26, 2007 8:05 pm Temat postu: |
|
|
By³by to niew±tpliwie doskona³y smugacz dzienny. My¶lê, ¿e mo¿na by wykorzystaæ odrazu oba kolory, jeden dla I-go stopnia a drugi dla II-go. Kwestia tylko kiedy i jak to odpaliæ, ale chyba rozwi±zanie by siê znalaz³o. (powiedzmy jako drugi segment ponad ³adunkkiem napêdowym, wtedy problem z odpaleniem smugacza sam siê rozwi±zuje )
Z klei je¶li chodzi o moj± trywialn± obserwacjê, to wnioski z niej wyp³ywaj±ce s± znacznie szersze, ni¿ to stwierdzenie z mojego ostatniego postu.
Poprzednio trochê ¿artobliwie to potraktowa³em, bo z tej odleg³o¶ci nie spodziewa³em siê, ¿e utrzymam rakietê w obiektywie lornetki. Niemniej udalo mi siê to do momentu zakoñczenia pracy silnika. Mo¿na by³oby powiedzieæ :"co by ³o do przewidzenia".
Id±c jednak dalej w rozumowaniu nasuwa siê wniosek zwiêkszenia odleglo¶ci z jakiej obiekt jest obserwowany, a w mojej konkretnie lornetce nie by³oby z tym najmniejszego problemu na odleglo¶ci 500m, co potwierdziæ mog± tak¿e inni uczestnicy tego spotkania.
ALE na odleglo¶æ 500 m nie dobiegnie g³os odliczaj±cego, a je¿eli nawet dobiegnie. to ze stosownym do prêdko¶ci d¼wieku opó¼nieniem. Czyli konieczne jest zorganizowanie skutecnej ³±czno¶ci miêdzy obserwatorami i operatorami stanowiska startowego na dystansach conajmniej 1,5 km. I tutaj piêkny uk³on w kierunku naszego kolegi z Lublina ( pozdrówka !!! ). Jednym zdaniem :
konieczna jest wielokana³owa i wielostronna ³±czno¶æ i dowodzenie ca³± akcj± z jednego stanowiska. ( cholera jak widaæ zaczynaj± siê schody , ale to jest ju¿ wina skali ( skala to te¿ schody ) przedsiêwziêcia i rozleg³o¶ci poligonu ) _________________ Dziadek Kermit
"co do reszty uwa¿am, ¿e Kartagina powinna byæ zburzona!" |
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaskiniowiec
Do³±czy³: 22 Lut 2004 Posty: 597 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Czw Kwi 26, 2007 8:11 pm Temat postu: |
|
|
Do 1,5 km dobijaj± zwyk³e PMRki |
|
|
Powrót do góry |
|
|
dziadek kermit
Do³±czy³: 25 Kwi 2003 Posty: 516 Sk±d: z okolicy "¯abido³ka"
|
Wys³any: Czw Kwi 26, 2007 8:22 pm Temat postu: |
|
|
jaskiniowiec napisa³: | Do 1,5 km dobijaj± zwyk³e PMRki |
Kwesti± otwart± pozostaje jednak wielokanalowo¶æ. I to chyba mo¿e byæ najwiêkszy problem. _________________ Dziadek Kermit
"co do reszty uwa¿am, ¿e Kartagina powinna byæ zburzona!" |
|
|
Powrót do góry |
|
|
robercik
Do³±czy³: 15 Mar 2007 Posty: 101 Sk±d: Gdynia
|
Wys³any: Czw Kwi 26, 2007 8:37 pm Temat postu: |
|
|
Cze¶æ
Cytat: | ksard: Mam nadziejê, ¿e ju¿ za parê dni i my co¶ poka¿emy.
jaskiniowiec: ...obserwacja tego co siê dzieje w powietrzu jest szczególnie wa¿na dla modeli np dwustopniowych.
|
No Panowie mo¿e jeszcze nie "leci" ale co¶ mi siê wydaje (czytaj±c miêdzy wierszami ) ¿e ju¿ przynajmniej "wisi" w powietrzu start modelu dwustopniowego grupy Roxan
Je¶li jeszcze do tego model dwustopniowy wyniesie Wasz mechanizm z aparatem analogowym no to chylê czo³a (na stronce Ksarda) Pozostaje trzymaæ kciuki (ju¿ tak¿e zacieram rêce na materia³y ze startów )
Poza tym widzê ¿e dyskusja wykracza w przysz³o¶æ któr± ju¿ poma³u gonimy, a jak siê zorganizujemy to bêd± nam jeszcze ludzie zazdraszczaæ
pzdr _________________ nie ma takiej rury na ¶wiecie, której nie mo¿na wystrzeliæ w kosmos |
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaskiniowiec
Do³±czy³: 22 Lut 2004 Posty: 597 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Czw Kwi 26, 2007 9:42 pm Temat postu: |
|
|
Cytat: | Je¶li jeszcze do tego model dwustopniowy wyniesie Wasz mechanizm z aparatem analogowym no to chylê czo³a |
Nie od razu (nomen omen) Kraków zbudowano. Zanim jaka¶ dwustopniówka dostanie solidne silniki by podo³aæ takiemu zadaniu trzeba zrobiæ kilka lotów próbnych. To ju¿ jest nowy teren. Póki co do¶wiadczeñ zero, a do sprawdzenia wszystko: roz³±czanie stopni, zap³on drugiego stopnia, zapewnienie stabilno¶ci ca³o¶ci, prawid³owe funkcjonowanie elektroniki, w³a¶ciwy dobór czasów itp. A jako¶ wróble æwierkaj±, ¿e ostatnio by³y na saxach nad morzem i ze tam te¿ jakie¶ takie co¶ dziwnego siê szykuje... |
|
|
Powrót do góry |
|
|
and¿ej Go¶æ
|
Wys³any: Czw Kwi 26, 2007 9:50 pm Temat postu: |
|
|
Witam
Cytat: | P.S. Jak± zastosowano amortyzacjê spadochronu? |
Fakt na fotce któr± zamie¶cili¶my widaæ tylko pl±taninê ró¿nych sznurków.
Pomys³ by³ taki - do rakiety przymocowana by³a ta¶ma bawe³niana (odporna na przypalenie), do niej odcinek gumy w oplocie zakupionej z metra w castoramie (amortyzator) a dopiero wtedy linki spadochronu. B³êdem by³o owiniêcie gum± spadochronu i zabezpieczenie takiego tworu papierem - guma jest za sztywna.
No ale jakby wszystko wychodzi³o za pierwszym razem to by nie by³o co poprawiaæ |
|
|
Powrót do góry |
|
|
robercik
Do³±czy³: 15 Mar 2007 Posty: 101 Sk±d: Gdynia
|
Wys³any: Pi± Kwi 27, 2007 9:13 pm Temat postu: UK£AD OPTYCZNY |
|
|
Cze¶æ
Cytat: | and¿ej: Z symulacji spacecadem model powinien osi±gn±æ wysoko¶æ prawie 200m - ok³ad optyczny bada Robercik - zobaczymy
|
No to zmêczy³em badaæ kamerê - objechali¶my ta¶m± miernicz± d³ugi rega³ w firmie i wszelkie odleg³o¶ci co do centymetra. Zadba³em aby obiektyw patrzy³ dok³adnie w ¶rodek rega³u, kamera ustawiona na statywie na wysoko¶ci 1m patrzy³a na rega³ o wysoko¶ci 2m i d³ugo¶ci 4,2m.
Wnioski:
1 Kadr jest liniowy poziomie i w pionie => te same odleg³o¶ci (np. przês³a rega³u) zajmuj± na kadrze tyle samo pikseli
2 Kadr jest identyczny (z dok³adno¶ci± do jednego piksela) w odwzorowaniu odleg³o¶ci poziomych i pionowych => do ustalenia odleg³o¶ci obiektywu od obiektu wystarczy badanie np. tylko szeroko¶ci kadru.
3 Obraz uchwycony w kadrze za po¶rednictwem lusterka p³askiego nie zmienia warunków 1 i 2
4 K¡T widzenia ziemi ... ma niebagatelne znaczenie Dla modelu DUKE k±t lusterka jest taki ¿e nale¿y rakietê odchyliæ 15cm od pionu aby p³aszczyzna kadru by³a równoleg³a do pod³ogi czyli 12,5 stopnia
A teraz UWAGA: oprócz k±ta uk³adu optycznego 12,5 st. musieliby¶my znaæ tak¿e faktyczny k±t pochylenia rakiety w momencie zrobienia kadru aby znale¼æ k±t pochylenia p³aszczyzny kadru do ziemi, co w koñcu pozwoli³oby obliczyæ wysoko¶æ rakiety z dowolnego ujêcia. Poniewa¿ nigdy nie wiemy jak pochylona jest rakieta w danej chwili ¿adne obliczenia nie maj± racji bytu.
Musimy wybraæ kadr który idealnie wpasowuje siê w zdjêcie satelitarne. W tej sytuacji kadr jest w³a¶nie równoleg³y do ziemi i zastosowanie proprcji jest jak najbardziej s³uszne.
Dla naszej kamerki (dzisiejszy pomiar) z odleg³o¶ci 7,06 m w szeroko¶ci kadru mie¶ci siê 4,20 m st±d wprost z proporcji 88,5 m gruntu jest widziane z wysoko¶ci 148,7 m. Jak widaæ dla DUKE6 kadr wpasowany jest bardzo dobrze.
Dodam ¿e w Google Earth jest parametr Eye alt (altitude) czyli wysoko¶æ z jakiej siê patrzy i dla tego zdjêcia wynosi³ 152m, co niech bêdzie potwierdzeniem metody. Je¶li ufaæ parametrowi Eye alt w ogóle nie trzeba badaæ kamery tylko wybraæ dobry kadr
Proszê jeszcze raz porównaæ zdjêcie i próbê dopasowania "krzywego" kadru w DKUKE5
Podsumowanie: musimy mieæ szczê¶cie aby z filmu OSZ (lub zdjêæ wysokiej jako¶ci ) dobrze oszacowaæ wysoko¶æ rakiety
pzdr _________________ nie ma takiej rury na ¶wiecie, której nie mo¿na wystrzeliæ w kosmos |
|
|
Powrót do góry |
|
|
and¿ej Go¶æ
|
Wys³any: Pi± Kwi 27, 2007 9:38 pm Temat postu: |
|
|
Witam
Cytat: | Z symulacji spacecadem model powinien osi±gn±æ wysoko¶æ prawie 200m |
Tak naprawdê pierwsz± symulacjê robi³em dla rakiety bez kamery i z niedoszacown± wag± silnika. Po poprawkach wysz³o mi ~163m. G³owica typu kaszanka za³atwi³a resztê |
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaskiniowiec
Do³±czy³: 22 Lut 2004 Posty: 597 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Pi± Kwi 27, 2007 11:17 pm Temat postu: |
|
|
Niewysoko, ale to nawet dobrze....bezpieczniej. Wa¿ne to to, ¿e silnik zadzia³a piêknie, to, ¿e rakiecie i kamerze nic siê nie sta³o, oraz to, ¿e macie nastêpne do¶wiadczenia i wniski. Z tego co podajecie, to spora zgodno¶æ pomiêdzy symulacj± a danymi z oceny obrazu. Generalnie prawie zawsze w symulacjach wychodzi "optymistyczniej". |
|
|
Powrót do góry |
|
|
and¿ej Go¶æ
|
Wys³any: Pon Maj 28, 2007 4:08 pm Temat postu: |
|
|
Witamy
W sobotê 26 maja przy okazji pikniku rakietowego wykonali¶my próbê odpalenia drugiego silnika za pomoc± bezw³adnika rtêciowego wykonanego na potrzeby rakiety dwustopniowej "Chuck Norris". W tym celu wykorzystali¶my nasz nie¶miertelny model Duke zaopatrzony w dwa silniki po 100g karmelka, kamerê i uk³ad odzysku.
Próba zakoñczy³a siê KLAP¡ a zawiód³ jak zwykle drobiazg - którego nikt nie podejrzewa³. Oderwa³ siê górny zaczep prowadnicy, rakieta fikne³a dwa kozio³y osi±gaj±c rekordow± odleg³o¶æ 7m od wyrzutni.
Jak s±dzimy si³a od¶rodkowa utrzyma³a kulkê rteci na miejscu nie odpalaj±c drugiego silnika. Chwasty na ³±ce maj± ju¿ z 0,5m a wiêc ¿adnych innych strat.
Film z podwójnego salta:
http://www.rakiety.pomorze.pl/filmy/V74.Duke7.ala.dwustopniowka.2x100g.avi
Dzieki uprzejmo¶ci Kermita który udostepni³ dodatkowy przed³u¿acz odpalali¶my rakiety z odleg³o¶ci ~100m . W tygodniu spróbujemy powtórzyæ test.
Pozdr
Ostatnio zmieniony przez and¿ej dnia Sro Mar 26, 2008 11:19 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
|
robercik
Do³±czy³: 15 Mar 2007 Posty: 101 Sk±d: Gdynia
|
Wys³any: Wto Maj 29, 2007 7:09 pm Temat postu: DUKE8 |
|
|
Cze¶æ
S³owo siê rzek³o. Przymocowalismy porz±dnie uchwyty startowe do modelu DUKE tym razem ju¿ nr 8 i ponownie testowali¶my uk³ad bezw³adnika rtêciowego. Rakieta wa¿y³a 2,1kg zatem na 100g karmelka majestatycznie wzbi³a siê w niebo - niestety zapalnik drugiego cz³onu (mimo odpalenia) nie uruchomi³ silnika . Aby spowolniæ paliwo do 100g karmelka 65/35 doda³em 2 ³y¿eczki dysperbitu (asfaltowo-kauczukowa masa do uszczelniania fundamentów na rozpuszczalniku wodnym). Potem na ziemi z trudem uda³o siê silnik odpaliæ - wysz³a kichaj±ca ¶wieca dymna
Niemniej test pokaza³ ¿e bezw³adnik zadzia³a³ nawet przy tak niewielkich przeci±¿eniach
Filmik ze startu:
http://rakietowcy.pomorze.pl/filmy/V76.Duke8.ala.dwustopniowka.2x100g.avi
Na uwagê zas³uguje tak¿e prawid³owe zadzia³anie amortyzatora spadochronu który aby nie dosz³o do spl±tania zwi±zany by³ gumk± recepturk±. Jutro ju¿ bez kombinacji - dwa silniki na zwyk³ym karmelku...no musi w koñcu siê udaæ z t± niby dwustopniówk±
pzdr _________________ nie ma takiej rury na ¶wiecie, której nie mo¿na wystrzeliæ w kosmos |
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaskiniowiec
Do³±czy³: 22 Lut 2004 Posty: 597 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Wto Maj 29, 2007 9:35 pm Temat postu: |
|
|
Domy¶lam siê, ¿e spowolniony zosta³ ³adunek stopnia drugiego, bo pierwszy zadzia³a³ piêknie. Co do linek spadochronu, to jest taki jeden patent: owijacie spadochron linkami np. w prawo, a po kilku zwojach zaczynacie zwijaæ w lewo, przyciskaj±c nastêpnymi zwojami zwoje poprzednie. Unika siê wtedy skrêcenia linek przy rozwijaniu. Inaczej mówi±c: nawijamy tam i nazad.
P.S. RoXaN bêdzie robiæ reaktywacjê TurGil'a dopiero chyba na jesieni. Zbo¿a rosn± do¶æ szybko... |
|
|
Powrót do góry |
|
|
and¿ej Go¶æ
|
Wys³any: Pon Cze 04, 2007 4:03 pm Temat postu: |
|
|
Witam
W ¶rodê 30 maja odby³a siê zapowiedziana ponowna próba wys³ania w przestworza rakiety DUKE9 na dwóch silnikach odpalanych jeden po drugim. Próba zakoñczy³a sie kompletnym zniszczeniem rakiety (ocala³y jedynie system odzysku i o dziwo kamera).
Cytat: | W tym celu wykorzystali¶my nasz nie¶miertelny model Duke zaopatrzony w dwa silniki po 100g karmelka |
Jak widaæ okre¶lanie modelu mianem "nie¶miertelny" by³o kuszeniem losu.
Wybuch³y dwa z dwóch silników, ciskaj±c dodatkowo rakiet± o glebê z du¿± si³±.
Na zdjêciu widaæ moment odpalenia drugiego silnika na chwilê po opuszczeniu wyrzutni.
Jedyne pocieszenie ¿e nastêpca ju¿ czeka a elektronika testowana na jego potrzeby zadzia³a³a prawid³owo. Tak wiêc temat o rakietach klasy Duke uwa¿am za zamkniêty
Pozdr
Ostatnio zmieniony przez and¿ej dnia Sro Mar 26, 2008 11:19 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|