|
FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Forum Pirotechniczne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yetihehe
Dołączył: 26 Paź 2002 Posty: 459 Skąd: Znienacka
|
Wysłany: Pią Cze 19, 2009 4:39 pm Temat postu: |
|
|
Jeszcze się pytasz, czy podać? Podaj koniecznie Pewnie jakaś gwiazdka ci wpadnie niebawem _________________ Motyle trotylem pachną jak nigdy.
oglądający, niepraktykujący |
|
|
Powrót do góry |
|
|
antyvlad
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 83 Skąd: to wiesz?
|
Wysłany: Pią Cze 19, 2009 4:57 pm Temat postu: |
|
|
Dzięki za zainteresowanie
Oto jak robię te silniczki:
Składniki potrzebne do budowy:
- proch czarny o proporcjach wagowych 6/3/1 - KNO3/C/S,
- bentonit (koci piasek),
- rurka papierowa, możliwie grubościenna, o średnicy wewnętrznej - 1,8-2 cm.
Potrzebne narzędzia:
- młotek,
- ubijak o średnicy wewnętrznej rurki,
- gazety by nie nabrudzić
Zaczynamy od odciecia odcinka rurki o długosci około 7 cm.
Rozdrabniamy trochę bentonitu, np. w moździeżu.
Stawiamy rurkę pionowo i wsypujemy troche bentonitu.
Ubijamy go mocno używając młotka i ubijaka, dosypujemy troche i znowu
ubijamy, tak by uzyskać dyszę o grubości około 1,5 cm.
Wysypujemy z rurki nieubity materiał i wsypujemy trochę prochu.
Ubijamy go mocno w ten sam sposób, wsypując porcjami
aż słupek prochu osiągnie wysokość około 3 cm.
Następnie wysypujemy nieubity proch, wsypujemy bentonitu
i w ten sam sposób prasujemy zatyczkę.
Nasz silniczek jest prawie gotowy.
Teraz nalezy się zastanowić, czy potrzebujemy silnik:
- startowy - spala sie szybko, i gwałtownie startuje dając duży ciąg w krótkim
odcinku czasu,
- marszowy - spala sie wolniej i dłuzej pracuje, dając stosunkowo nieduży ciąg,
który pozwala jednak na start rakiety z takim silnikiem.
Startowy
Bierzemy wiertło 4 mm i zaczynamy wiercić dyszę w ubijanym na początku bentonicie.
Gdy dotrzemy do prochu, wiercimy dalej aż do połowy ladunku prochowego.
Gdy ładunek ma długość 3 cm - musi to być 1,5 cm, silnik gotowy.
Marszowy
Bierzemy wiertło 3 mm i wiercimy tak samo, jednak ładunek prochu nawiercamy
tylko na głębokość 0,5 cm, pozwoli to na energiczny start, jednak silnik działać
będzie owiele dłuzej.
Spadochron.
silniczek ma możliwość wyrzucania spadochronu, aby to umożliwić, należy
nawiercić kanał w zatyczce - dowolnym wiertłem, tak by po zakonczeniu pracy silnika ogień przeszedł przez ten kanał i odpalił ładunek wyrzucający spadochron.
Parę słów na temat prochu.
Wszystkie składniki prochu muszą być bardzo dobrze zmielone ODDZIELNIE
np. w młynku elektrycznym, a następnie dokładnie wymieszane.
Bez wagi ani rusz, silniczek wykonany tym sposobem zużywa około 10 g prochu.
Podany sposób wykonania gwarantuje powtarzalnośc wyników, nic nie stoi
na przeszkodzie,by poeksperymentować z wymiarami i ilością paliwa, a
także jego składem.
Informuję że silnik jest w całości opracowany przezemnie, nigdzie nie znalazłem
takiej konstrukcji, jeśli istnieje już gdzieś taka konstrukcją - nie widziałem jej
a obecny silnik wykonałem żmudną metodą prób i błędów.
Silniczek określany przezemnie jako startowy odpaliłem na wadze,
trochę niedoskonały sposób pomiaru ale na filmie widzę ciąg trochę ponad 470g w czasie 1 sekundy.
Na potwierdzenie klatka z filmiku
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
RC-tofik
Dołączył: 09 Cze 2009 Posty: 7
|
Wysłany: Sob Cze 20, 2009 9:18 am Temat postu: |
|
|
a wyzerowaleś wcześniej wagę? |
|
|
Powrót do góry |
|
|
antyvlad
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 83 Skąd: to wiesz?
|
Wysłany: Sob Cze 20, 2009 1:24 pm Temat postu: |
|
|
Waga oczywiście była wyzerowana.
Tutaj dwa filmiki:
http://www.youtube.com/watch?v=aTJl1jw-HNA
Silnik z kijkiem
http://www.youtube.com/watch?v=F3fCg6HXw-U
Rakieta z silnikiem marszowym, niestety nie wiem
dlaczego dysza nie wytrzymała i wystrzeliło ją, możliwe że
była za krótka. Widać jednak ładne zadziałanie
spadochronu, także rakieta będzie zdatna do ponownej
próby która już wkrótce |
|
|
Powrót do góry |
|
|
antyvlad
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 83 Skąd: to wiesz?
|
Wysłany: Sro Cze 24, 2009 10:09 am Temat postu: |
|
|
Witam ponownie
Dalsze udoskonalanie silnika w toku, korpus nawijany jest z papieru pakowego i ma około 4 milimetry grubosci.
Wszystkie komponenty używane w produkcji, ten szary proszek to koci piasek
najnowsza wersja silnika miała mały defekt polegający na tym, że silnik po osiągnieciu maksymalnego ciągu pali się jeszcze parę sekund.
Błąd polega na tym że słupek prochu ma długość 4 cm - trochę za dużo, kanał to 2 cm. Myślę że idealnym rozwiązaniem będzie 3 cm ładunek i 2 cm kanał.
Co ciekawe dłuższy kanał pozwolił na uzyskanie większego ciągu który zarejestrował się na filmie.
Klatka z maksymalnym ciągiem:
i oczywiście filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=eXVCLDxIEFA
Niedługo wyprubuję silnik z ładunkiem 3 cm i kanałem 2 cm, zobaczymy czy będzie pracował optymalnie. Zapraszam do komentowania |
|
|
Powrót do góry |
|
|
browcio
Dołączył: 17 Mar 2006 Posty: 10 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
|
Wysłany: Pon Mar 08, 2010 7:54 pm Temat postu: |
|
|
Witam.
Chciałem przedstawić Wam test mojego sr-a na karmelcek 60/40, (wkradł się błąd proporcja to: 65/35, a wagowo: 26g/14g)
Rurka pcv do zimnej wody 3/4''
długość 14cm
dysza fi kr. 4,5mm (cx5)
zatyczka (cx5)
paliwo typu beates inhibitowane, dł. 7cm, waga 40g
Test zakończył się powodzeniem Waga pokazała 2,5 kg ciągu.
Czy jest to dobry wynik jak na taki sr ??
Filmik: http://www.youtube.com/watch?v=eR3wHpmu2oE _________________ Bo gdy byłem dzieckiem piszczało mi w uszach:D
Ostatnio zmieniony przez browcio dnia Pon Mar 08, 2010 8:33 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kacper
Dołączył: 17 Maj 2003 Posty: 180 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon Mar 08, 2010 8:23 pm Temat postu: |
|
|
Gratuluję udanego i dobrze udokumentowanego testu
Silnik działał trochę za długo. Na pewno do dłuższej pracy przyczyniła się proporcja składników (65:35 to optymalny skład). Jeśli nie chcesz zmieniać składu to można trochę zwiększyć zacisk i będzie ok. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
SZYSZKA901202
Dołączył: 10 Sty 2009 Posty: 39 Skąd: Z wybuchu
|
|
Powrót do góry |
|
|
maciej najlepszy
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 13
|
Wysłany: Pon Cze 14, 2010 5:35 pm Temat postu: |
|
|
del |
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz dodawać załączników na tym forum Nie możesz pobierać plików z tego forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|