|
FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Forum Pirotechniczne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Micha³_R
Do³±czy³: 03 Sty 2006 Posty: 212 Sk±d: Mazowsze
|
Wys³any: Nie Maj 14, 2006 4:01 pm Temat postu: |
|
|
ziarna paliwa MIA£Y wymiary 57X54mm. Oto fotka silnika przed -
i po "pracy"-
³atwo sie domysleæ co siê sta³o
film wrzucê jak go ocenzurujê z g³osów z widowni w stylu - "asteroidy k***wa, sp*****y!" _________________ http://s3.bitefight.pl/c.php?uid=79647 - kliknij! |
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxlam Go¶æ
|
Wys³any: Nie Maj 14, 2006 4:36 pm Temat postu: |
|
|
No to nie wszystkie dane, jakie s± potrzebne by okre¶liæ charakterystykê silnika jeszcze fi kana³u
Ale tak czy inaczej widaæ, dlaczego nie warto robiæ takich SR |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jacek R.
Do³±czy³: 03 Wrz 2004 Posty: 1223 Sk±d: Z ³±k Arkadii a tak serio Kraków
|
Wys³any: Nie Maj 14, 2006 5:34 pm Temat postu: |
|
|
Wywali³o dysze i ziarno paliwa zdefragmentowa³o sie w powietrzu :d znam to, widok jest ³adny _________________ Czasem okoliczno¶ci zmuszaj± cz³owieka do porzucenia swojej dawnej dzia³alno¶ci |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Micha³_R
Do³±czy³: 03 Sty 2006 Posty: 212 Sk±d: Mazowsze
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxlam Go¶æ
|
Wys³any: Nie Maj 14, 2006 5:43 pm Temat postu: |
|
|
No tak ci¶nienie max oko³o 4MPa i dziwisz siê ¿e wywali³o... |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Micha³_R
Do³±czy³: 03 Sty 2006 Posty: 212 Sk±d: Mazowsze
|
Wys³any: Nie Maj 14, 2006 6:08 pm Temat postu: |
|
|
upss sorry pomyli³em sie w tych wymiarach ziarna mia³o byæ 75X54 w srm wychodzi cisnienie max 2,3MPa.
nie ma co sie rozwodziæ nad tym co by³o, sprubujê jeszcze raz ale tym razem pujd± d³u¿sze i grubsze wkrêty i wiecej maty i ¿ywicy
pozatym przy mocowaniu dyszy zrobi³em zasadniczy b³±d - by³a ona przyklejona do tej wewnêtrzej tekturowej rury a nie do "g³ównego" laminatowego korpusu _________________ http://s3.bitefight.pl/c.php?uid=79647 - kliknij! |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Pi± Lut 29, 2008 3:03 pm Temat postu: Re: Najwiêkszy |
|
|
Kacper napisa³: | ....Czy wie kto¶ jak± wagê ma najwiêkszy silnik rakietowy w polsce na paliwie sta³ym domowej roboty |
Od dzi¶ ja wiem - stary temat ale pytanie ca³y czas aktualne :- ).
SR_Olusia_Big_1000g_c
W czasie pracy
Ni¿ej zdjêcie z budowy silnika. Na lewo laska paliwa ( na niej pude³ko zapa³ek ), na prawo potê¿ny zap³onnik dziêki któremu silnik od razu wskoczy³ na "obroty"
Ni¿ej - sposób zap³onu na lont ( nie mam na dzi¶ elektrozapa³u ). Te lonty na bokach po to aby laska nie lata³a.
No i najwazniejsze :
FILM_1 ( praca silnika )
FILM_2 ( kilka zdañ o silniku a gada³em przez szybkê kasku wiêc nieco zniekszta³ci³o mi g³os ).
Mogê zrobiæ silnik dla robercika i and¿ejka ( ale gwarancji nie ma ). Szanse na dobr± pracê dajê na 90 %. Ci±g pocz±tkowy szacujê na 50 kG .
Ciê¿ar silnika brutto 1850 Gram, przy ciê¿arze paliwie 1000 Gram. Paliwa czê¶ciowo odgazowane parafin± ( moja metoda ).
Dopisane --> Kolejne zdjêcia tego samego silnika
Przy okazji mam inn± komórk± ( byle jaka bo szybko je niszczê ) i inny numer. Kto ma mój stary numer mo¿na jego usun±æ.
Ni¿ej widok dyszy po pracy silnika. Widac potê¿n± erozjê co sugeruje bardzo dobr± pracê silnika ( i to, ¿e szamot jest niczym ......... rak ryb± - na bezrybiu ).
FILM_3 ( ujêcie z innej kamery ).
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
|
robercik
Do³±czy³: 15 Mar 2007 Posty: 101 Sk±d: Gdynia
|
Wys³any: Sob Mar 01, 2008 11:12 am Temat postu: Re: Najwiêkszy |
|
|
Cze¶æ
Widzê ¿e odgrza³e¶ stary temat, nie¼le siê ubawi³em jak go przeczyta³em Jak widzê wzmocnienie korpusu papierowego ¿ywicami przynios³o w koñcu porz±dany skutek i silnik wytrzyma³ .
Arkadiusz napisa³: | (...) na prawo potê¿ny zap³onnik dziêki któremu silnik od razu wskoczy³ na "obroty" |
Mam jednak wra¿enie ¿e poprzednie Twoje du¿e silniki zapala³y sprawniej, nie by³o tak d³ugiego czarnego dymienia na pocz±tku. Mo¿e to jednak kwestia zap³onu elektrycznego Poza tym widzê ¿e p³omieñ jest mniejszy ni¿ w poprzednich próbach. Czy to jest efekt zmniejszonej ilo¶ci Mg Podaj sk³ad tej wersji paliwka. Stosunek masy paliwa do masy korpusu jest bardzo dobry. Natomiast zastanawia mnie odgazowywanie parafin±. Wiem ¿e paliwa nie prasujesz wiêc powiedz na czym polega patent na pozbycie siê porów z paliwam
Arkadiusz napisa³: | Mogê zrobiæ silnik dla robercika i and¿ejka ( ale gwarancji nie ma ). Szanse na dobr± pracê dajê na 90 %. Ci±g pocz±tkowy szacujê na 50 kG . |
Proponujemy ci±g zwa¿yc na naszej hamowni. Byæ mo¿e na pocz±tku pracy by³ nawet wiêkszy niz 50kG. Silnik jest sprawdzon± przez Ciebie konstrukcj± (ziarno palone ca³± powierzchni±) wiêc nie powinno waln±æ. Je¶li mo¿esz zrób dwa takie silniki, jeden wyhamujemy jako test a drugi u¿yjemy do napêdu jednostopniówki z kamer±, bêdzie wiêc kooperacja
Tym samym udowodnimy ¿e na du¿ych silnikach tez mo¿na bezpiecznie polataæ.
Arkadiusz napisa³: | (...)widok dyszy po pracy silnika. Widac potê¿n± erozjê co sugeruje bardzo dobr± pracê silnika ( i to, ¿e szamot jest niczym ......... rak ryb± - na bezrybiu ). |
To nie jet erozja tylko brak dyszy Widz±c to zdjêcie zastanawiam siê jednak czy silnik wytrzyma³by gdyby nie erozja dyszy. Prawdopodonie spali³by siê w jakie¶ 3s - to du¿e przy¶pieszenie jak na Twoje silniki. Jaki zacisk pocz±tkowy zastosowa³e¶
pzdr _________________ nie ma takiej rury na ¶wiecie, której nie mo¿na wystrzeliæ w kosmos
Ostatnio zmieniony przez robercik dnia Pi± Gru 03, 2010 12:30 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Sob Mar 01, 2008 12:22 pm Temat postu: Re: Najwiêkszy |
|
|
robercik napisa³: | ...Mam jednak wra¿enie ¿e poprzednie Twoje du¿e silniki zapala³y sprawniej, nie by³o tak d³ugiego czarnego dymienia na pocz±tku. Mo¿e to jednak kwestia zap³onu elektrycznego .....Na czym polega patent na pozbycie siê porów z paliwam |
Przy tak du¿ych silnikach nale¿y je jako¶ odgazowaæ choæby czê¶ciowo. Laskê przed w³o¿eniem do silnika maczam w ciek³ej parafinie ( t. nie wiêcej jak 90 C ). Czê¶æ parafina jest "pita" przez laskê st±d ten nieco ciemniejszy dym. Parafiny wchodzi nie wiêcej jak 1-2 % czyli na laskê 1 kg - 10-20 gram. Ciemny dym na pocz±tku poniewa¿ czê¶æ tej parafiny jest na powierzchni laski. Im g³ebiej w paliwo, tym jest jej mniej.
Cytat: | ...Poza tym widzê ¿e p³omieñ jest mniejszy ni¿ w poprzednich próbach. Czy to jest efekt zmniejszonej ilo¶ci Mg . Podaj sk³ad tej wersji paliwka. |
Mniej "ognia" oznacza lepsz± pracê silnika poniewa¿ energia gazów jest zamieniana na pracê co sch³adza gazy w skutek czego s³abiej ¶wiec±. Obserwacja ¶wiecenia gazów sporo mówi nam o jako¶ci silnika. Niestety nie zapisa³em sk³adu paliwa ale z grubsza jest to paliwo ¯PP czyli Mg 12 %, ¯E ( wraz z Z1 ) 20 % , Cdrz - 5 % , KNO3 - 63 %
Cytat: | ... Silnik jest sprawdzon± przez Ciebie konstrukcj± (ziarno palone ca³± powierzchni±) wiêc nie powinno waln±æ. Je¶li mo¿esz zrób dwa takie silniki, jeden wyhamujemy jako test a drugi u¿yjemy do napêdu jednostopniówki z kamer±, bêdzie wiêc kooperacja
Tym samym udowodnimy ¿e na du¿ych silnikach tez mo¿na bezpiecznie polataæ. |
Bardzo trudno zrobiæ tak du¿e silniki w sposób powtarzalny gdy korc± mnie ulepszenia np. zamiast w³ókniny agro daæ tkaninê lnian±. Kolejnym ulepszeniem jakie mnie poci±ga to zmiana sposobu nawijania tkaniny i nie klejenie na polistyrenie a wikolu plus wstêpny naci±g tkaniny dla wywo³ania w korpusie sta³ych naprê¿eñ ¶ciskaj±cych, co¶ jak lufa dwuwarstwowa w artylerii. Wsadziæ w to jeszcze 100 h pracy plus 20 testów i mogê zrobiæ powtarzalne silniki - tylko nie mam na to ani czasu ani tyle proszku magnezu
Cytat: | ... Widz±c to zdjêcie zastanawiam siê jednak czy silnik wytrzyma³by gdyby nie erozja dyszy. Prawdopodonie spali³by siê w jakie¶ 3s - to du¿e przy¶pieszenie jak na Twoje silniki. |
Wytrzyma³by- poniewa¿ najwiêksza S palenia wystêpuje na pocz±tku pracy silnika. Potem powierzchnia palenia i ci¶nienie nieznacznie spada. S±dzê te¿, ¿e do szamotu da³em o 2 % za ma³o ¯E co skutkowa³o os³abieniem wytrzyma³o¶ci dyszy. Ale mo¿na to ³atwo poprawiæ.
Cytat: | ...Tobie proponujê wk³adkê z obudowy bezpiecznika topikowego (50A ma ¶rednicê kilkana¶cie mm) któr± dobrze siê tnie tarcz± diamentow±. .....Mo¿e wiêc zanim wsadzimy silnik na hamowniê jeszcze jedna próba z zabezpieczonym przekrojem krytycznym |
Sporo pracowa³em z ¯PP, szamot dobrze sobie radzi z nim tylko trzeba lepiej skleiæ cz±steczki szamotu ( daæ nieco wiêcej ¯E ) i zaprasowac pod wiêkszym ci¶nieniem. Bêdzie ok. Robiê teraz dwa silniki w miarê identycznie. Jeden na hamowniê, drugi dla Was .
Acha. na zdjêciu dyszy , tak naprawdê fi krytyczne jest w g³êbi i s³abiej widoczne . Zmierzê tê erozjê suwmiark± i potem tu wynik "wklejê".
Dopisane. Erozja dyszy --> fi z 15 na 18 mm.
Mi³ego dnia A |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Sob Mar 01, 2008 8:53 pm Temat postu: |
|
|
Mnie dotyczy ten sam regulamin (og³oszenie w gie³dzie ) co innych ale my¶lê, ¿e uznacie moj± racjê. Otó¿ tak sobie ogl±dam to co zosta³o z SR Olusia_Big i my¶lê sobie, ¿e szkoda to wyrzuciæ wiêc wpad³em na pomys³ aby to co zosta³o wystawiæ na allegro a jak znajdê chêtnego to i tak przecie¿ kupiê proszek Mg czy to u B&G czy u kogo¶ innego.
Po prostu bawiê teraz w "³ezbusmena" .
AUKCJA
Mi³ego wieczoru A
PS. Post potem sam skasujê. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
robercik
Do³±czy³: 15 Mar 2007 Posty: 101 Sk±d: Gdynia
|
Wys³any: Sob Mar 01, 2008 10:35 pm Temat postu: Re: Najwiêkszy |
|
|
Cze¶æ
Arkadiusz napisa³: | Erozja dyszy --> fi z 15 na 18 mm. |
Zatem powierzchnia przekroju krytycznego wzros³a o 44% - to bardzo du¿o chocia¿ w stosunku do 16% powiêkszania siê dyszy stalowej wydaje siê i tak dobrym wynikiem. Jenak skoro przekrój krytyczny ro¶nie - o tyle samo spada zacisk. Obserwowa³em na hamowni jak od rzeczonych 16% praca silnika siê roz³azi. Przy 44% to ju¿ z pewno¶ci± pod koniec pracy jest kicha. Trzeba koniecznie co¶ z tym zrobiæ - szkoda paliwa na wypalanie bezci±gowe. ZPP wymaga sporego zacisku. Przy zacisku pocz±tkowym ~200 produkuje impuls rzêdu 115 sekund czyli tyle co ¶redni silnik na karmelku, ale ju¿ przy zacisku ~250 masz ponad 130 sekund co na karmelku ju¿ trudno uzyskaæ. Mo¿e jednak dasz siê namówiæ na wk³adkê do przekroju krytycznego Dopowiem ¿e kana³ w bezpieczniku przypomina tr±bkê - to prawie gotowa dysza
pzdr _________________ nie ma takiej rury na ¶wiecie, której nie mo¿na wystrzeliæ w kosmos |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Nie Mar 09, 2008 7:07 pm Temat postu: |
|
|
Zrobi³em dzi¶ drugi test Olusi_Big czyli tym razem 1100 g paliwa : KNO3/Mg/Cdrz/¯E+Z1/"Cu¶" - 65/10/5/20/ + "Cu¶" czyli 50 g na 1 kg plus 10 g CuO. Ciê¿ar silnika brutto - 1720 Gram.
Silnik mia³ zmiany. Odchudzony, pominiêto jedn± warstwê tkaniny agro czyli zastosowanu tylko jedna warstwê tkaniny o masie 37 g, nas±czonej 90 g ¯E. Paliwo o wiêkszej gêsto¶ci, z dodatkiem 1 % CuO, te¿ zaprawione parafin±. Zap³onnik du¿y, jak wy¿ej. Próba czê¶ciowo udana. Okazuje siê, ¿e nale¿y wzmocniæ zatyczkê Reszta zmian "zaliczona". Zniszczono wagê i uszkodzono kamerê video ale do testu OSZ siê nadaje
Stop klatki
Tu¿ przed wywaleniem zatyczki
Na razie nie robi³em analiz filmu. Ci±g mierzê wtedy gdy mam wyra¿ny obraz. Oznacza to stabilizacjê ci±gu w tym krótkim przedziale czasu.
F ma warto¶æ max. nawet 120 kG. Gdyby nie odstrzeli³o zatyczki s±dzê, ¿e tyle by by³o.
Nie mam ochoty na nowe testy statyczne. Na podstawie tej próby robiê silnik na 95 % pewny ( ze wzmocnieniami zatyczki oraz dyszy ). Test u r & a o ile zechc±.
No i ni¿ej to co by³o wag±
Widok dyszy "po". Nie widaæ oznak erozji, potem dopiszê wymiary.
FILM_1 (waga )
FILM_2
Pozdr. A
PS. Kto chce byæ modem w dziale rakietowym . Trzeba mieæ 3* i sporo czasu. Rola moda - g³ównie porz±dkowa. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Pi± Kwi 11, 2008 9:12 pm Temat postu: |
|
|
Koniec z Olusiami, zycie zaczyna Predator. Czyli wg mojego nazewnictwa silnik z paliwem zalanym / wprasowanym w korpus. Paliwo pal±ce siê kana³em i jednym lub dwoma koñcami.
Wej¶cie w Predatoru umo¿liwia mi odkrycie metody na znaczne zwiêkszenie prêdko¶ci palenia siê paliwa ¯PP bez stosowania wiêkszej ilo¶ci magnezu. Testujê wiêc sk³ad KNO3/Mg/¯E/Skrobia/Cu0 --> 65/9/20/4/2. Do tej pory aby uzyskaæ zadawalaj±cy ci±g musia³em daæ magnezu 15-20 % ale powy¿ej 15 - 18 % silnik ³atwiej ulega CATO ( explozja paliwa ). Metodê t± nazwa³em UPNT. Tym razem jednak jêzyk trzymam za zêbami poniewa¿ gdy opracowa³em jako pierwszy w Polsce paliwo ¿ywiczne i pierwszy pokaza³em lot na tym paliwie o ma³o co by zapomniano kto by³ ojcem tego paliwa i nie chodzi tu o cukier czy skrobiê w paliwie ale o po³±czenie KNO3 z ¯E i Mg
Dzi¶ zrobi³em test nr 3
Widok zap³onnika
Stop klatka z pracy silnika tu¿ przed CATO
FILM_TEST_3
Wygl±da na to, ¿e metoda UPNT umo¿liwi mi zej¶cie z ilo¶ci± Mg do 6-7 %. Nie chodzi tu nawet o Mg ale koszta i robociznê. Predatory robi siê szybciej i ³atwiej. No i szybko wchodzi na "obroty" ( z metod± UPNT ).
Przypomnê, ¿e testuje tylko to co ma dla mnie elementy nowo¶ci. ¯adnych karmelek, metalu jako materia³ na silniki itp.
Metoda UPNT wymaga jeszcze potwierdzenia co te¿ zrobiê. Ale na filmie zaskakuje mnie prêdko¶æ palenia przy 9 % magnezu
Zaleta silnika Predator to bardzo szybkie wej¶cie "na obroty".
Samodzielnie testujê silniki do 1,2 kg paliwa. Powy¿ej, szukam sponsora
Do projektu rakieta na 10 km przygotujê ( jak dobry Bóg pozwoli ) 3 silniki Predator_1200 lub jeden silnik z 3 kg paliwa o ile znajdê sponsora ( na czê¶æ kosztów ).
Takie silniki "byczki" ( paliwa ponad 1,2 kG ) mniej mnie krêc±, mogê je testowaæ jak bêdzie zainteresowanie i zostanie udzielona mi pomoc.
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Pi± Maj 02, 2008 6:57 pm Temat postu: |
|
|
Zaliczy³em ju¿ kilka kolejnych testów SR Predator_1200 ( albo 1300 ). Ostatni czyli test 7 wyszed³ najlepiej ale trzeba dowin±æ korpusu
FILM_Test7
Trzeba te¿ skróciæ o sekundê czas pracy.
W te¶cie 5 straci³em kamerê ale uda³o siê na innej odczytaæ zapis
Zapis z wagi
Kilka stop klatek ( 15 kg = 0 ciag.
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaskiniowiec
Do³±czy³: 22 Lut 2004 Posty: 597 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Pi± Maj 02, 2008 9:45 pm Temat postu: |
|
|
Jak oceniasz, Arku, wp³yw CuO na prêdko¶æ spalania? Czy¿by by³ to lepszy katalizator ni¿ Fe2O3? |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Pi± Maj 02, 2008 10:10 pm Temat postu: |
|
|
jaskiniowiec napisa³: | Jak oceniasz, Arku, wp³yw CuO na prêdko¶æ spalania? Czy¿by by³ to lepszy katalizator ni¿ Fe2O3? |
Wg moich testów - dotyczy paliwa ¿ywicznego - CuO wyra¼nie przy¶piesza palenie siê paliwa a Fe0 ( wzór umowny ) czyli czarny budowlany tlenek Fe - nie dzia³a.
FILM - trzeba uwa¿nie ogl±daæ film aby wy³apaæ zmianê próbek.
Innych tlenków Fe nie bada³em. Wybra³em Cu0. Testowa³em te¿ metodê UPNT ale nie zadzia³a³a. Ale je¶li zadzia³a to tylko przy wiêkszych próbkach. Metoda w badaniu choæ badanie porzucam na rzecz WORAN-u
A. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Pon Cze 16, 2008 8:06 pm Temat postu: SR "Big_Ben" |
|
|
Z udzia³em Hack- a ( wk³ad finansowy ) zrobi³em najwiêkszy amatorski silnik rakietowy, przygotowany ju¿ do testu. Paliwo bezpieczne czyli ¯PP ( odporne na próbê "m³otkow±" ). Zdjêcia TU trzeba wyszukaæ plików Big_Ben.
Paliwo 3 kg, dysza fi krytyczne 15 mm ( wk³adka metalowa ), zacisk 380 ( jeszcze sprawdzê rachunki po sporo klepania w klawisze kalkulatora )
Czekamy na deszcz . Silnik nazwa³ Hack. Koszt jednego silnika ( sam wsad materia³owo - surowcowy bez robocizny ) oszacowa³em na 50 zeta.
Jedno ze zdjêæ silnika
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaskiniowiec
Do³±czy³: 22 Lut 2004 Posty: 597 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Pon Cze 16, 2008 9:25 pm Temat postu: |
|
|
Niez³y kolos. Ciekawe jak pójdzie próba odpalenia. Przy takich ¶rednicach korpusu si³y dzia³aj±ce na korek, to ju¿ nie przelewki. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
slu_1982
Do³±czy³: 21 Lip 2007 Posty: 341 Sk±d: Zza P³otu
|
Wys³any: Pon Wrz 01, 2008 8:10 pm Temat postu: |
|
|
Nie chcia³ bym popêdzaæ ale co z silnikiem _________________ myhv.org
Nowe forum wysokich napiêæ.
Nowa domena! |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Sro Lis 05, 2008 11:01 pm Temat postu: |
|
|
Silnik Big_Ben jaki zrobi³em szkoda mi uzyæ do napêdu ziemi wiêc da³em ofertê uznanym "rakieciarzom" ze sporym do¶wiadczeniem. Chcia³em DAÆ a nie sprzedaæ. Dosta³em odpowied¼ ( zaznaczy³em j± na czerwono ) z wklejonymi moimi cytatami.
Arkadiusz napisa³: | Ten silnik ni¿ej u mnie le¿y i mam obawy jego przetestowaæ poniewa¿ nie mam dobrego poligonu. Chcesz jego
|
Arkadiusz napisa³: | ]Nie zale¿y mi na te¶cie u Was poniewa¿ jak ¶nieg spadnie i u mnie bêdzie bezpiecznie |
Arkadiusz napisa³: | Interesuje mnie wiêcej ni¿ test statyczny.
|
Zawsze mia³em problem ze zrozumieniem tego co do mnie pisa³e¶. Jednak teraz to nic z tego nie rozumiem. Je¶li nie zale¿y Ci na te¶cie u nas to po co do mnie napisa³e¶? Wystarczy poczekaæ na snieg.
Je¶li nie interesuje Ciê test statyczny to od razu odpowiem ¿e do rakiety tego silnika nie wsadzê.
Wyja¶niam wiêc, ¿e
1. Test mo¿e byæ statyczny bez pomiaru lub z pomiarem ci±gu.
2. Mo¿na zrobiæ rakietê tak doci±¿on±, ¿e poleci na 50 albo 100m a potem mo¿na przeliczyæ osi±gi dla innego ciê¿aru rakiety ( po cichu liczy³em na ten wariant )
3. .................. jednak bêde grzeczny
Nie dbam o to kto z kim i o co siê pohandryczy³. To i tak "mucha" tak jak "much±" by³o poró¿nienie siê w¶ród KGR. Tam jest jeden grób i ¶ladowe osi±gniêcia i po co to by³o I w³asnie dlatego dla mnie obecne "poró¿nienie" jest warte tego sniegu co to rok temu na polach zalega³
Silnik spalê jak spadnie ¶nieg. Dla mnie bhp i ochrona ppo¿ to sprawy bardzo wa¿ne. Jedynie mogê ryzykowac swoim zdrowiem a lubiê odrobine adrenalinki .
Pewno ka¿de forum ( to co w necie ) kiedy¶ czas zniszczy. Ale forum HNIW do¶æ dzielnie bêdzie trwaæ i nie robiê tu sobie reklamy bo po raz setny napiszê : to forum HNIW a nie moje. W moim wieku facet zosta³ prezydentem usa wiêc czym tu siê chwaliæ .
Jak wróci natchnienie to mo¿e i wróci mi zapa³ do SR ale nie tych du¿ych bo wykraczaj± one poza moje hobby . Plany w temacie SR w ka¿dym razie mam
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|