Forum FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Strona G³ówna FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Projekt Zenit HP
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nastêpny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Strona G³ówna -> Modele rakiet.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Bartosz J.



Do³±czy³: 30 Mar 2004
Posty: 73
Sk±d: pomorze

PostWys³any: Czw Kwi 07, 2005 6:10 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

fot. element systemu odzysku


Zdjêcie przedstawia zasobnik na ³adunek miotaj±cy, zaczep do olinowania oraz dwie kostki do szybkiej wymiany zapalników.

a teraz co¶ dla bardziej do¶wiadczonych Wink
Sprawa tyczy siê obliczenia niezbêdnej masy ³adunku miotaj±cego gwarantuj±cego pomy¶lne roz³±czenie cz³onów rakiety - w tym wypadku prochu czarnego:
- sk³ad 75/15/10
- gêsto¶æ 0,896g/cm3
- przyjmijmy Impetus: 60 000(ft-lbf/lbm)

Charakterystyka komory:
- d³ugo¶æ: 20,5cm (8,07")
- ¶rednica 7,5cm (2,95")

Polecam u¿ycie programów:
- IGNITER.XLS - problem z tym programem polega na tym, ¿e komórka w której wprowadza siê ¶rednicê komory jest zablokowana
- EjectionChargeCalculator.zip - problem z tym programem polega na tym, ¿e nie wiem jaka powinna byæ warto¶æ po¿±danego ci¶nienia

zobaczymy jak poradzicie sobie z tym problemem Cool

_________________
www.hpr.blo.pl
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora
wojtek



Do³±czy³: 26 Sty 2003
Posty: 168

PostWys³any: Pi± Kwi 08, 2005 12:10 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Spróbuj linki jakie poda³em w tym temacie na pewno co¶ znajdziesz w/w kwestii obliczeñ ³adunku jak i ci¶nienia :

http://forum.pirotechnika.one.pl/viewtopic.php?t=6210

PS
poza tym proponujê jeszcze test statyczny wyrzucania ³adunku

w moich próbach znaczenie mia³ sposób przygotowania pcz jak równie¿ sposób jego "zapakowania" tj. w zalezno¶ci od pakowania podsypki mia³em ró¿ne efekty miotania spadochronu z korpusu- zrywa³o mi linkê od t³oka wypychaj±cego spadochron. Znaczenie mo¿e mieæ równie¿ sposób u³o¿enia spadochronu w korpusie.

Powodzenia
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
heksogen pl



Do³±czy³: 09 Cze 2004
Posty: 157
Sk±d: ma³opolska

PostWys³any: Pi± Kwi 08, 2005 12:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No no, Jasieczek moje gratujacje, praca piêkna, bardzo staranne wykonanie... moja rakieta http://forum.pirotechnika.one.pl/viewtopic.php?t=6392
pod wzglêdem wykonania nie umywa siê do konstrukcji jasieczka - g³ównie dlatego ¿e laminat ciê¿ej zrobiæ g³adki a PCV to masz gotow± rurê... chyba te¿ powrócê do rakiet z PCV- ciê¿kie ale solidne i g³adkie jak kartka papieru. Stateczniki wykorzystam z tego projektu, wszystko po staremu tylko korpus z PCV... jutro test statyczny silnika... bêdzie film ...
a twoja rakieta jasieczku przypomina mi piêkne konstrukcje : http://www.deltavrocketry.com/
my¶le ¿e lot bêdzie równie imponuj±cy... a mo¿na zrobiæ 2 pieczenie na 1 silniku - zrobiæ film O.Z. na silniku pirotechmana ale w wersji powiêkszonej. Widze te¿ Pirotechmanie ¿e tak samo jak ja stosujesz 2korpusy - wewnêtrzny ja robie kartonowy malowany szk³o wodne + wikol+ talk- wytrzymuje temperature a zewnêtrzny laminat albo rura PE- wytrzymuje ci¶nienie. Rzeczywi¶cie chyba najlepszy patent. Ciekawi mnie jak wykonujesz te swoje leciutkie dysze.... w moich silnikach wa¿± 40-60gram a przecie¿ nie robie TAK du¿ych silników. Ja stosujê klej do p³ytek lub gips , zbrojone siatka metalowa + ¶ruby/ pot³uczona ceg³a + ¶ruby. Spróbuj jeszcze innych zap³onników, np. o ¶rednicy zbli¿onej do ¶r. kana³u np. 10mm dla kana³u 15mm z mieszank± KClO3/Al/poliuretan albo ¯E/KNO3/Mg -chyba t± drug± stosujesz? ta pierwsza te¿ mocna i twarda jak kamieñ tak samo jak druga.

PS
¦wietna robota, czekam na dalsze postêpy i samemu biorê sie do roboty
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Pi± Kwi 08, 2005 1:49 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

O swoich SR trudno mi wiêcej napisaæ. Nie jestem "zabójc± klawiatur" czyli teoretykiem a praktykiem. Nie stosujê programów do projektowania SR tylko analizujê to co zobaczê w czasie ich pracy. Na pewno fajnie jest sobie popatrzeæ na ro¿ne symulacje ale có¿ one dadz± jak w praktyce wychodzi 10 problemów, które trzeba rozwi±zaæ aby zrobiæ SR Question . Mogê tylko Wam napisaæ, ¿e kolejny test SR odbêdzie siê na wadze ³azienkowej ( a la hamownia ). Planujê przy pomocy lustra filmowaæ pracê SR i wskazania wagi ( czyli ci±gu silnika ). A jak siê nie uda SR to tylko wskazanie wagi. Ale sprobujê po³±czyc jedno z drugim. Potem w programie virtualdub mam opisane przesuniêcie w czasie kolejnych klatek filmu wiêc bêdê mia³ rozk³ad ci±gu w czasie. Spróbujê te¿ zrobiæ nowe paliwo na bazie AN i je przetestowaæ. Paliwo na bazie KNO3 nie co mnie znudzi³o. Ale na razie nr 1 to SR dla projektu ZENIT Rolling Eyes .


Mi³ego dnia A
Powrót do góry
Ma³y



Do³±czy³: 31 Sie 2002
Posty: 193
Sk±d: kraków

PostWys³any: Pi± Kwi 08, 2005 7:36 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam !
Ja te¿ raczej "praktycznie" podchodzê do testów.
W³a¶nie jestem po te¶cie ilo¶ci ³adunku prochowego do mojej rakiety.
Przy d³ugosci zasobnika-komory 17.5 cm i ¶rednicy 6.5 cm i masie g³owicy
ok.30 dkg , spadochronu z poszycia "mêskiego" parasola -ilo¶æ prochu czarnego mieszcz±ca siê w ¿aróweczce bagnetowej typu choinkowego( ze sznura 100szt.) wyprodukowanego pewnie gdzie¶ w Chinach wystarczy³a a¿ nadto do pewnego wyrzucenia "wnêtrzno¶ci"


Ps,Osobi¶cie by³em tym faktem nieco zaskoczony. Very Happy

_________________
Ma³y
..."Jak mam czas to siedzê i my¶lê jak nie mam czasu to tylko siedzê"
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Sob Kwi 09, 2005 5:06 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Ten SR co dzi¶ testowa³em to ten jeden z dwóch czyli drugi
- albo prawy , albo lewy. To zdjêcie macie ju¿ wy¿ej



Na filmie co wy¿ej da³em linka pokaza³em dwa SR obok siebie

Dzi¶ spali³em drugi ale:

1. Nie dowin±³em korpusu bo chcia³em Wam i sobie pokazaæ, ¿e wyjdzie ta sama wada co na pierwszym SR. Czyli metoda odbioru 1+1 siê sprawdza. Przy okazji testowa³em hamowniê a la Mc Gaver ( na bezrybiu i rak ryba Wink ). Wiedzia³em, ¿e przepalenie korpsu nast±pi w 3 albo 4 sekundzie wiêc test pownien wyj¶æ choæ niekompletny bo SR nie pracowa³ prawid³owo.

2. Nowe korpusy siê robi± i na pewno SR zrobiê. Po raz pierwszy robiê - jak na mnie - tak ma³e SR na tak cienkim korpusie wewnêtrznym. Po tych próbach poczyni³em ju¿ zmiany w konstrukcji SR "2Rmini". Okaza³o siê, ¿e korpsu wewnêtrzny ¼le nawijam ( za cienki i ma za ma³o kleju ).


Poniewa¿ zmykam "w teren" analizê filmu zrobiê pó¼niej. Na czerwono skala - kG, na czarno - chyba funty Rolling Eyes

A to zdjêcia :

1. Na kamieniu bêdzie le¿eæ kamera Video



2. maks. wskazanie wagi ( odj±æ wskazanie przed prac± SR )



3. Widok SR - przepalny korpus jak wy¿ej




FILM

na oko ciagu by³o 12 kG - 7,5 kG = 4,5 kG Rolling Eyes . Nie za wiele bo 4 - 5 kG mia³em z SR "Olusia" - film jak ci±gnie wiert³o 3,5 kG. Wa¿ne, ¿e moge teraz sprawdziæ jaki mam ci±g z SR Rolling Eyes . Mo¿e uda mi siê tak przykombinowaæ z lustrami abym mia³ jeszcze i film jak pracuje SR. Dla wa¿nych SR dam dwie kamery no ale to dla mnie k³opot bo trzeba "i¶æ po pro¶bie" Wink


Pozdr. A


PS. T± metod± bêdê mia³ wykres F( kG) = f( t) dzia³aj±cych SR. Na razie wystarczy mi i to Wink. Gdybym dowin±³ korpsu to byæ mo¿e SR by dzia³a³ ale nie wiedzia³ bym czy metoda odbioru 1+1 siê sprawdza
Powrót do góry
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Nie Kwi 10, 2005 4:13 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Zrobi³em i odebra³em jako¶ciowo - kolejne dwa SR "2R_mini" dla projektu ZENIT


Zastosowa³em wczesniej zrobione korpusy wewnêtrzne ale je pogrubi³em jak na zdjêciu ( to samo co wy¿ej ):



1. SR przedstawione do odbioru. Dla jakiegos projektu to minimum dwa.



2. SR na stanowisku. Widoczna komóra mia³a wl±czony stoper aby zebraæ F ( ci±g ) w funcji t. Niestety muszê to zrobiæ programem virtualdub bo wy¶wietlacz komóry jest nieczytelny.



3. W czasie testu. Wg mnie na stop klatce pokaza³em maksymalny ci±g F = 12 kG Cool . Potem obejrze film jeszcze raz. Stan wyj¶ciowy wagi 8 kG ( ogl±da³em z bliska ).



4. SR po pracy- ca³y i "zdrowy"



FILM z testu


WNIOSKI

1. Test pokaza³, ¿e przyczyn± wcze¶niejszych explozji by³o wadliwe wykonanie korpusu wewnêtrznego ( ma³o kleju i za malo warstw ognioochronnych )

2. Metoda pomairu ciagu prost± metod± wagow± siê sprawdzi³a

3. Pod koniec pracy SR - za du¿o paliwa siê marnuje. Musze przeanalizowaæ stosunek wagi paliwa S do M plus inne parametry.

4. Mam jeden SR dla rakiety ZENIT Wink



Mi³ego wieczoru A
Powrót do góry
ksard



Do³±czy³: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys³any: Pon Kwi 11, 2005 8:59 am    Temat postu: Opracowanie wyników - wykres SR_2Rmini Odpowiedz z cytatem

Witam

Gratulujê Arku pomys³u z t± hamowni±.
Proste, acz skuteczne rozwi±zanie. Pewnie, ¿e wyniki nie bêd± bardzo dok³adne, ale pozwalaj± w duzym przybli¿eniu badaæ silniki.

Na podstawie wyników uzyskanych na hamowni zrobi³em wykres ci±gu Twojego silnika.



I co my tu widzimy Question

Pierwsze, co rzuca siê w oczy, to pulsacje ci±gu.
I nie wynikaj± one li tylko z wad przyrz±du pomiarowego, bo rzeczywi¶cie s± one skorelowane z obrazem p³omienia wydobywaj±cego siê z silnika.
Silnik mo¿na zaliczyæ do klasy H o ¶rednim ci±gu 42 N (czyli silnik H42). Maksymalny ci±g zanotowany na hamowni to 115 N.
Ca³kowity impuls silnika Ic= 213 Ns.

Moim zdaniem, to ten silnik nie sprawdzi siê w projekcie ZENIT HP.
Jest po prostu za s³aby - zreszt± Jaseczeq planowa³ zastosowaæ do rakiety silnik klasy I - o ile dobrze pamiêtam.
Gdyby zastosowaæ ten silnik to rakieta wzbije siê na ok. 100m w górê.

Propozycja dla konstruktora rakiety ZENIT.
Wykorzystaj dane z wykresu w SpaceCAD i zobacz, jakie faktycznie bêd± osi±gi rakiety.

Ciekaw jestem Waszych opinii.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Pon Kwi 11, 2005 9:30 am    Temat postu: Re: Opracowanie wyników - wykres SR_2Rmini Odpowiedz z cytatem

ksard napisa³:
.....Na podstawie wyników uzyskanych na hamowni zrobi³em wykres ci±gu Twojego silnika...........Pierwsze, co rzuca siê w oczy, to pulsacje ci±gu...........Moim zdaniem, to ten silnik nie sprawdzi siê w projekcie ZENIT HP...


Dziêki za pomoc. W kolejnym SR dam jednak wiêkszy, mocniejszy zap³onnik. Czyli nie 6 gram masy piro a 15. Innego SR nie mam wiêc musi byæ ten co jest - chyba, ¿e zrobiê inny, lepszy. I na pewno zrobiê lepsz± hamowniê. Przy okazji. Do paliw na AP czy AN nale¿y- wg mnie- stosowaæ podobny zaplonnik jaki ja teraz stosujê czyli zap³onnik "kubu¶" ( bo od napoju Kubu¶ ). Daje on silny, impuls ogniowy - o wysokiej temperaturze - trwaj±cy kilka sekund. Wiêc mogê i ja pomóc Wink


Pozdr. A
Powrót do góry
ksard



Do³±czy³: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys³any: Pon Kwi 11, 2005 9:49 am    Temat postu: Re: Opracowanie wyników - wykres SR_2Rmini Odpowiedz z cytatem

piro_techman napisa³:
Innego SR nie mam wiêc musi byæ ten co jest - chyba, ¿e zrobiê inny, lepszy.


Witaj

Wydaje mi siê, ¿e gdyby uda³o siê poprzez ró¿ne zabiegi, zwiêkszyæ liniow± prêdko¶æ spalania do 4 mm/sek - to by³oby idealnie paliwo.

1 - to zwiêkszenie ci¶nienia w komorze spalania ( wiêkszy zacisk + lepszy zap³on ). Nie wiem, czy bêdzie to mo¿liwe z uwagi na ograniczenia wytrzyma³o¶ciowe komory spalania.
2 - to zastosowanie dodatków do paliwa przyspieszaj±cych palenie.

Mo¿na ewentualnie zwiêkszyæ powierzchniê spalania - ale to tylko pó³¶rodek.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Pon Kwi 11, 2005 10:00 am    Temat postu: Re: Opracowanie wyników - wykres SR_2Rmini Odpowiedz z cytatem

ksard napisa³:
...gdyby uda³o siê poprzez ró¿ne zabiegi, zwiêkszyæ liniow± prêdko¶æ spalania do 4 mm/sek - to by³oby idealnie paliwo.

1 - to zwiêkszenie ci¶nienia w komorze spalania ( wiêkszy zacisk + lepszy zap³on ). Nie wiem, czy bêdzie to mo¿liwe z uwagi na ograniczenia wytrzyma³o¶ciowe komory spalania....



Zwiekszyæ prêdko¶æ palenia siê tego paliwa (ro¶nie wtedy i impuls w³. ) mo¿na bardzo ³atwo poprzez zwiêkszenie ilo¶ci Mg np. tylko o 2 %. Wzrost prêdko¶ci palenia przy tej samej ¶rednicy kryt. podnosi nam ci¶nienie w silniku tak jak wzrost zacisku i zastosowanie wiêkszego ci¶nienia ( do pewnej granicy ) przy zap³onie. Wymaga to kilku prób. Dodam, ¿e to powolne wypalanie sie pod koniec paliwa to skutem - wg mnie - erozji paliwa M. Muszê poprawiæ geometriê. No ale mam za soba dopiero kilka prób Wink . Gdybym przyk³adowo chcia³ zrobiæ SR"2R-mini" PROFI to nalezy minimum jeszcze zrobiæ ze 100 testów. Nie zrobiê ich wiêcej jeszcze jak 5 - 10 Wink . Pokaza³em tylko, ¿e jest to mo¿liwe. Dla rakiety ZENITH przy SR jeszcze popracujê. Film bêdzie. Nie mniej SR awaryjny juz mam.


Pozdr. A
Powrót do góry
fox



Do³±czy³: 10 Lis 2003
Posty: 192
Sk±d: Wielkopolska

PostWys³any: Pon Kwi 11, 2005 6:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cze¶æ

Tak od pewnego czasu obserwujê próby Pirotechmana z tymi silnikami na paliwo ¿ywiczne i prawdê mówi±c nasuwa mi siê jedna my¶l ¿e to paliwo oprócz widowiskowo¶ci nie ma innych wiêkszych zalet. Ma s³abe Isp i nie pomo¿e tu moim zdaniem zwiêkszenie prêdko¶ci spalania a ju¿ zw³aszcza dodatek Mg, który spala siê w wiêkszo¶ci na zewn±trz przy czym nie podnosi ci±gu. Rozwi±zaniem mog³a by byæ zmiana korpusu silnika, a co zatym idzie zwiêkszenie ci¶nienia(ale o ile wiem to korpusy aluminiowe czy duraluminiowe w tym projekcie nie wchodz± w grê). Czy nielepiej by³oby to jeszcze raz przemy¶leæ i zmieniæ paliwo Wink Confused
Uwa¿am ¿e pospolity karmel 65:35 by³by idealnym rozwi±zaniem znacznie lepszym od ¿ywicznego paliwa. My¶lê ¿e znacznie ³atwiej by³oby zrobiæ silnik kwlifikujacy siê na kategoriê "I".

pozdrawiam

_________________
CAST AWAY
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora Adres AIM
tryt



Do³±czy³: 19 Maj 2004
Posty: 156
Sk±d: Gdañsk

PostWys³any: Wto Kwi 12, 2005 1:09 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

fox napisa³:
Cze¶æ

Tak od pewnego czasu obserwujê próby Pirotechmana z tymi silnikami na paliwo ¿ywiczne i prawdê mówi±c nasuwa mi siê jedna my¶l ¿e to paliwo oprócz widowiskowo¶ci nie ma innych wiêkszych zalet. Ma s³abe Isp i nie pomo¿e tu moim zdaniem zwiêkszenie prêdko¶ci spalania a ju¿ zw³aszcza dodatek Mg, który spala siê w wiêkszo¶ci na zewn±trz przy czym nie podnosi ci±gu.
pozdrawiam



Zdaje siê ¿e zwiêkszenie prêdko¶ci spalania jest równoznaczne z zwiêkszeniem ci±gu........... Confused
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
jaskiniowiec



Do³±czy³: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Wto Kwi 12, 2005 5:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Zdaje siê ¿e zwiêkszenie prêdko¶ci spalania jest równoznaczne z zwiêkszeniem ci±gu...........


Niekoniecznie. Ci±g zale¿y od masowej prêdko¶ci paliwa oraz prêdko¶ci gazów wylotowych. Fakt, du¿a liniowa prêdko¶æ spalania u³atwia skonstruowanie silnika o du¿ym ci±gu, ale nie jest warunkiem niezbêdnym. Czêste na forum jest w³a¶nie traktowanie liniowej prêdko¶ci spalania paliwa jako synonimu jego "kopa". Niestety to b³±d. A paliwo Pirotechmana ma wiele zalet: impuls w granicach prochu czarnego lub nawet wiêcej, widowiskowo¶æ, ³atwo¶æ przyrz±dzania, przy czym eksploatacja oraz przygotowanie tego paliwa odbywa siê w sposób BEZPIECZNY. Do tego dochodzi jeszcze w sumie niedu¿y koszt, pewno¶æ dzia³ania, najprawdopodobniej do¶æ niski wspó³czynnik "n". Tak wiêc nie jest tak ¼le. Ca³ym k³opotem dla niektórych jest magnez, a dok³adnie jego zdobycie. Ale zawsze mo¿na spróbowaæ tak, jak proponowa³ Pirotechman: Al + siarka. Nic, tylko próbowaæ
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
fox



Do³±czy³: 10 Lis 2003
Posty: 192
Sk±d: Wielkopolska

PostWys³any: Wto Kwi 12, 2005 5:25 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cze¶æ

Pisz±c o zwiêkszniu predko¶æi spalania nie chodzi³o mi o to ¿e nie uzyskamy wiêkszego ci±gu, chodzi³o mi o to ¿e to niewiele da. Wiem te¿ ¿e paliwo ma inne zalety, choæ nie zgodzi³ bym siê z tym ¿e ³atwo je przygotowaæ, mam na my¶li pêcherzyki powietrza, nale¿y byc bardzo dok³adnym by siê ich wystrzegaæ. Nadal obstaje przy tym ¿e w tym projekcie silnik z tym paliwem siê nie sprawdzi.

_________________
CAST AWAY
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora Adres AIM
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Wto Kwi 12, 2005 6:06 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jaskiniowiec napisa³:
....A paliwo Pirotechmana ma wiele zalet: impuls w granicach prochu czarnego lub nawet wiêcej, widowiskowo¶æ, ³atwo¶æ przyrz±dzania, przy czym eksploatacja oraz przygotowanie tego paliwa odbywa siê w sposób BEZPIECZNY. Do tego dochodzi jeszcze w sumie niedu¿y koszt, pewno¶æ dzia³ania, najprawdopodobniej do¶æ niski wspó³czynnik "n". .....



Ciekawi mnie to co o impulsie napisa³e¶ . Nie przyrównuj paliwa z 10 % Mg do prochu czarnego Rolling Eyes . Masz impuls o minimum 30 - 40 % wiêkszy.

Co do reszty. Muszê oddaæ cze¶æ karmelce Wink . Dla paliw poni¿ej 100 gram i grubo¶ci ¶cianki paliwa ponizej 10 mm - paliwkiem ¿ywicznym co raz ciê¿ej siê operuje Rolling Eyes . Opracowa³em je dla SR wiêkszych. 500 g czy 1000 gram karmelki nie stopisz ( ciêzko i niebezpieczne jest to ). Sam widzê jak mordujê siê z SR "2Rmini". Zastanawiam siê na przej¶ciem na karmelkê magnezow± ( ale na sorbicie ) Wink . Ale chyba ju¿ nie bêde niczego zmienia³ bo nie mam ju¿ na to czasu Rolling Eyes . S³uszna te¿ uwaga fox-a. ¿e przy tym paliwe nalezy uwa¿nie ( do¶æ mocno ale si³± rêki ) prasowaæ paliwo aby by³o w nim jak najmniej pêcherzy powietrza. Dlatego dla paliw wiêkszych mo¿na daæ masê bardziej plastyczn± ( wiêcej ¯E ) . Ale ¼le siê ona elaboruje w ma³ych paliwkach. Sporo ró¿nych niuasnów - do opanowania w czasie wielu prób Wink


Pozdr. A

PS. Acha, paliwo ¿ywiczne czesto tnê pi³± i obrabiam ¼dzierakiem do metalu ( tylko rêcznie Exclamation ). Papier ¶cierny to ³askotka dla paliwka Wink
Powrót do góry
jaskiniowiec



Do³±czy³: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Wto Kwi 12, 2005 7:10 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W/g tego co poda³e¶, paliwa jest 280 gram. Impuls w/g tego co wyliczy³ Ksard to 213 Ns. Impuls w³a¶ciwy wychodzi 760,7 Ns/kg. Czyli nawet chyba mniej jak proch. Oczywi¶cie to paliwo ma du¿o wiêksze mo¿liwo¶ci i wydaje mi siê, ¿e mo¿e siêgn±æ jakie¶ 1200 Ns/kg. Chyba jednak du¿o masy paliwa "marnuje" siê w ³adunku marszowym. Guipepem nie ma co tego liczyæ, bo najprawdopodobniej wiêkszo¶æ magnezu spala siê na zewn±trz.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Wto Kwi 12, 2005 7:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jaskiniowiec napisa³:
.....Chyba jednak du¿o masy paliwa "marnuje" siê w ³adunku marszowym. Guipepem nie ma co tego liczyæ, bo najprawdopodobniej wiêkszo¶æ magnezu spala siê na zewn±trz.



Problem le¿y w ci¶nieniu . Paliwo marszowe da³o mi nie co za ma³e i muszê poprawiæ SR. Magnez przy tej ilo¶ci i rozdrobnieniu spala siê w wiekszo¶ci w komorze SR. To prawda, ¿e Mg odparowuje i czê¶ciowo spala siê po za masa piro ( paliwo ). Ale przy sporo wiêkszej ilo¶ci proszku. KNO3 "chciwie" reaguje z Mg. Impuls w³. paliwa podaje siê dla warunków otpymalnych.

Pozdr. A
Powrót do góry
Bartosz J.



Do³±czy³: 30 Mar 2004
Posty: 73
Sk±d: pomorze

PostWys³any: Sro Lip 06, 2005 9:51 am    Temat postu: Zenit HP Odpowiedz z cytatem

fot. rakieta ZENIT (prawie) gotowa do lotu


Pozosta³o mi tylko dopracowaæ kilka detali w rakiecie, np:
- przedzia³ elektroniki (elementy s± gotowe; potrzeba je jedynie posk³adaæ, ale to dopiero, gdy bêdê mia³ system odzysku UUWS od Jaskiniowca - za co mu serdecznie dziêkujê Wink
- zaczepy startowe (nadal jeszcze nie posiadam szyny, ale mam nadziejê, ¿e wkrótce to siê zmieni)

_________________
www.hpr.blo.pl
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora
zombek



Do³±czy³: 18 Maj 2003
Posty: 75

PostWys³any: Sro Lip 06, 2005 12:04 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,
to poprostu piêkne.... Kiedy przewidujesz start?? Poza tym z czego masz g³owicê?? Ile wa¿y sama rakieta?? Co z silnikiem??

Pozdr.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Strona G³ówna -> Modele rakiet. Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nastêpny
Strona 3 z 7

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum
Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP