Forum FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Strona Główna FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

SILNIK PULSACYJNY-?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Strona Główna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
walonek



Dołączył: 24 Cze 2003
Posty: 31

PostWysłany: Pon Sie 30, 2004 12:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jako ze chcetnie chce zrobic sobie taki silnik to mam pytanie. Z kąd wziołeś dane do obliczenia wymiarów tego silnika by działał poprawnie ?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Łodygin



Dołączył: 22 Maj 2004
Posty: 277

PostWysłany: Pon Sie 30, 2004 12:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

narazie zrobiłem coś takiego:
niedługo fotki

zamontowałem już dopływ gazu oraz zapłon (świeca zarowa)
-ten ysunek skopiowałem z jakiejś www(nie pamiętam jakiej)... koleś rzobił taki silnik, i podał wymiery....
POZDRAWIAM

_________________
Nieskonczony jest wszechswiat i ludzka glupota choc co do tego pierwszego nie mam pewnosci A.E.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
crave



Dołączył: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWysłany: Pon Sie 30, 2004 1:20 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://www.home.no/andreas.sunnhordvik/English/mechanical/valveless_e.htm - myśle dokładnie na tym samym. Mam tylko obawy co do LPG jako paliwko: bardzo nieebezpieczne Confused .
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
walonek



Dołączył: 24 Cze 2003
Posty: 31

PostWysłany: Pon Sie 30, 2004 1:37 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja to bym zrobił rozpylacz i podawac benzyne/rope pod cisnieniem jak sie boicie gazu tylko dlaczego sie boicie gazu ?

PS. Pytanie techniczne: Te kropki oznaczają przecinek ?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Łodygin



Dołączył: 22 Maj 2004
Posty: 277

PostWysłany: Pon Sie 30, 2004 2:08 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

LPG niebezpieczne ? ? .... gazu używa sie własnie ze względów bespieczeństwa,,, napewno bezpieczniejsze niż zasilanie z benzynki...

POZDRAWIAM

_________________
Nieskonczony jest wszechswiat i ludzka glupota choc co do tego pierwszego nie mam pewnosci A.E.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Łodygin



Dołączył: 22 Maj 2004
Posty: 277

PostWysłany: Pon Sie 30, 2004 5:21 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dane dotyczące wymiarów silnika zostały po prostu zmniejszone 10X,,, ale dla pewności sprawdzone "kalulatorem" lockwooda-hillera.
POZDRAWIAM

_________________
Nieskonczony jest wszechswiat i ludzka glupota choc co do tego pierwszego nie mam pewnosci A.E.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Łodygin



Dołączył: 22 Maj 2004
Posty: 277

PostWysłany: Pią Wrz 03, 2004 8:06 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pierwsza fotka mojego silnika (narazie fotka komory spalania+2 stożki) ale już zrobiłem więcej(tylko fotek nie mam) :


a "to" Wink ma napędzać ten silnik:




samochód będzie zdalnie sterowany (zrobiłem sam RC zasięg~100-200m) - może zrobie jeszcze jeden kanał do odcinania dopływu paliwa.
ale narazie skupiam sie na samym silniku.

POZDRAWIAM
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Pipcyk



Dołączył: 02 Lut 2004
Posty: 18
Skąd: Polska

PostWysłany: Czw Wrz 09, 2004 12:41 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sorry ale musze wtrącić do dyskusji.
Silniki pulsacyjne to jedne z najprostszych silników odrzutowych.
Stosowane przez Niemców w II wojnie światowej, a także przez modelarzy Wink ale przez ogromny hałas towarzyszący pracy tych miniaturowych silniczków zostały one zakazane w tym hobby.
Silnik opis silnika:
W głowicy silnika sa dysze podające paliwo oraz jedna dysza podająca sprzężone powietrze potrzebne do rozruch silnika.
W głowicy są także zawory jednostronne- inaczej nazywając membrana.
Materiał potrzebny na tą membranę nie musi być żaroodporny ponieważ bardzo dobrze jest ona chłodzona paliwem oraz powietrzem zasysanym do silnika. Główna cecha tego materiału to sprężystość i odporność na cykle zmęczeniowe.
Komora spalania najczęściej walcowa , wykonana z materiału żaroodpornego. W komorze spalania znajduje się świeca zapłonowa która zapala mieszankę paliwowo powietrzną.
Komora spalanie przechodzi stopniowo w długa rurę którą można nazwać dysza wylotową.

Pracę silnika rozpoczyna się od podania paliwa- najczęściej benzyny lub innego paliwa (czasem nafty) i sprężonego powietrza do dysz w głowicy silnika.
Sprzężone powietrze porywa ze soba paliwo i odchyla listki membrany i przedostaje się do komory spalania.
Tam iskra zapala mieszankę, następuje zapalenie sie mieszanki i wskutek zwiększenia ciśnienia w komorze, listki membrany zamykają się uniemożliwiając wypływ gazów prze z głowice. Tak więc gazy spalinowe nie mając większego wyboru opuszczają komorę spalania poprzez dysze wydechową.
Ponieważ słup gazów spalinowych w dyszy posiada dużą bezwładność ( mają dużą prędkość wylotową ) powodują powstanie podciśnienia w komorze spalania, a tym samym membrana się otwiera i zasysana jest nowa porcja mieszanki.
I tak na okrągło.
Sprzężone powietrze potrzebne jest tylko podczas rozruchu, później dzięki podciśnieniu głowica działa jak prosty gaźnik.

Wybuch w komorze spalanie następują bardzo szybko.
Dźwięk pracy silnika to przeraźliwy ryk ( im mniejszy silnik tym większa częstotliwość, bo mniejsza jest bezwładność gazów w stosunku do gabarytów silnika i wszystko dzieje się szybciej )

Nie da sie zastosować innych zaworów jak wspomniana membrana z uwagi na szybkość zachodzących zjawisk falowych, oraz tym że trzeba to wszystko ładnie zsynchronizować.

Tak więc:
Zawór –membrana
Paliwo- ciekłe , w miarę bezpieczne czyli benzyna,

Chciałem kiedyś taki silnik wykonać , ale ze względu na trudności związane z membraną okazały się zbyt duże.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
walonek



Dołączył: 24 Cze 2003
Posty: 31

PostWysłany: Czw Wrz 09, 2004 3:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pipcyk napisał:
Nie da sie zastosować innych zaworów jak wspomniana membrana z uwagi na szybkość zachodzących zjawisk falowych, oraz tym że trzeba to wszystko ładnie zsynchronizować.

Tak więc:
Zawór –membrana
Paliwo- ciekłe , w miarę bezpieczne czyli benzyna,

Ale można też bez zaworów tak jak próbuje to zrobic łodygin(moze mniejsza moc ale praktycznie bezawaryjny), a co do paliwa to nie wiem czemu wszyscy sie upieraja za durna benzyna przeca droga a gaz tani i wogle same zalety, wiec czemu benzyna niech mi ktos wyjasni.?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Pipcyk



Dołączył: 02 Lut 2004
Posty: 18
Skąd: Polska

PostWysłany: Pią Wrz 10, 2004 8:49 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

walonek napisał:
Pipcyk napisał:
Nie da sie zastosować innych zaworów jak wspomniana membrana z uwagi na szybkość zachodzących zjawisk falowych, oraz tym że trzeba to wszystko ładnie zsynchronizować.

Tak więc:
Zawór –membrana
Paliwo- ciekłe , w miarę bezpieczne czyli benzyna,

Ale można też bez zaworów tak jak próbuje to zrobic łodygin(moze mniejsza moc ale praktycznie bezawaryjny), a co do paliwa to nie wiem czemu wszyscy sie upieraja za durna benzyna przeca droga a gaz tani i wogle same zalety, wiec czemu benzyna niech mi ktos wyjasni.?


Bo jest dużo bezpieczniejsza niż sprzężony gaz.

A konstrukcja bezzaworowych silników pulsacyjnych jest dużo bardziej skomplikowana niż się wydaje.
Aby dograć wymiary całości trzeba przeprowadzić mnóstwo prób
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Pipcyk



Dołączył: 02 Lut 2004
Posty: 18
Skąd: Polska

PostWysłany: Pią Wrz 10, 2004 8:55 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tu macie bezzaworowy silnik pulsacyjny

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Pipcyk



Dołączył: 02 Lut 2004
Posty: 18
Skąd: Polska

PostWysłany: Pią Wrz 10, 2004 8:57 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

z reszta tu macie kwintesencej na temat silników pulsacyjnych , zaworowych, bezzaworowych , turbinowych odrzutowych..............
Wszystko amatorskie konstrukcje

http://www.aardvark.co.nz/pjet/
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Pipcyk



Dołączył: 02 Lut 2004
Posty: 18
Skąd: Polska

PostWysłany: Pią Wrz 10, 2004 8:59 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

O a tu jest silnik pulsacyjny zrobiony z termosa Wink
Chyba nie może być czegoś bardziej prostego
http://www.aardvark.co.nz/pjet/noweld_pulsejet.shtml
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Łodygin



Dołączył: 22 Maj 2004
Posty: 277

PostWysłany: Pią Wrz 10, 2004 5:08 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
A konstrukcja bezzaworowych silników pulsacyjnych jest dużo bardziej skomplikowana niż się wydaje.
Aby dograć wymiary całości trzeba przeprowadzić mnóstwo prób


ja zrobiłem dzisiaj model mojego silnika z blachy miedzianej (mocowanej na zakładka)... obliczenia "kalkulator lockwooda hillera" , próba udana, ale model silnika pracował tylko 3 min i sie przpalił.... ale i tak miał za zadanie sprawdzić poprawność obliczeń...

takie silniki są "proste jak drut" w konstrukcji....
POZDRAWIAM
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
dyziek



Dołączył: 05 Sty 2004
Posty: 8
Skąd: warszawa/ursynów

PostWysłany: Pią Wrz 10, 2004 7:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam!!


mam pytanie
czemu silnik którego zdjecie znajduje sie 3 posty wyzej nie jest do niczego przyczepiony tylko stoi na tym betonie :/ czy ma taki mały ciag???

pozdro
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Łodygin



Dołączył: 22 Maj 2004
Posty: 277

PostWysłany: Sob Wrz 11, 2004 8:33 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ogólnie silniki tego typu mają spory ciąg,,, widziałęm filmy/zdjecia z "latających platform" w których użyte były silniki l-h
POZDRAWIAM
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Pipcyk



Dołączył: 02 Lut 2004
Posty: 18
Skąd: Polska

PostWysłany: Pon Wrz 13, 2004 6:26 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Łodygin napisał:
Cytat:
A konstrukcja bezzaworowych silników pulsacyjnych jest dużo bardziej skomplikowana niż się wydaje.
Aby dograć wymiary całości trzeba przeprowadzić mnóstwo prób


ja zrobiłem dzisiaj model mojego silnika z blachy miedzianej (mocowanej na zakładka)... obliczenia "kalkulator lockwooda hillera" , próba udana, ale model silnika pracował tylko 3 min i sie przpalił.... ale i tak miał za zadanie sprawdzić poprawność obliczeń...

takie silniki są "proste jak drut" w konstrukcji....
POZDRAWIAM


Od działania silnika do sprawnego napędzania czegoś droga daleka.
Pochwal się więcej tym silnikiem, jaki rodzaj zapłonu, jakie paliwo ....
Może wrzuć zdjęcia tego Twojego silnika
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Łodygin



Dołączył: 22 Maj 2004
Posty: 277

PostWysłany: Pon Wrz 13, 2004 6:54 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hmm.... wiesz to był model silnika który teraz robie...
zrobiłem go po to aby przetestowac go etc... nie tylko po to "czy działa" ale też "jak działa" (cięg etc.) ciąg nie jest duży dlatego wprowadze małe zmiany w konstrukcji
-zapłon-świeca żarowa (home made-najprostszy chyba typ zapłonu)
-paliwo gaz do zapalniczek (prop-but) (rozgrzałem go przez 40sek.) a potem testowałem paliwo~denaturat (okazał sie lepszy od prop-but. ale były problemy z tłoczeniem do komory z odpowiednią szybkością.. -użyłem strzykawki, ale w modelu pewnie było by to spręż.pow.)

wyglądał jak silnik przepływowy,,, "fajka" osadzona była w przedniej części (odległość 1cm)-nie jest konieczna, ale zwiększa ciąg.

POZDRAWIAM
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Pipcyk



Dołączył: 02 Lut 2004
Posty: 18
Skąd: Polska

PostWysłany: Pon Wrz 13, 2004 10:15 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W jaki sposób dokonujesz rozruchu silnika ?
Podajesz sprężone powietrze czy jeszcze jakiś inny sposób ?
Świece żarową żarzysz cały czas czy tylko na moment rozruchu ?

P.S. spróbuj z naftą lub benzyną, jescze łatwiej się zapalają od żarnika świecy żarowej, no i tańsze paliwo Wink
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Łodygin



Dołączył: 22 Maj 2004
Posty: 277

PostWysłany: Pon Wrz 13, 2004 10:36 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

świeca musi sie żażyć kilka sekund, ale to zalezy tylko od materiału z którego wykonany jest silnik...

rozruch:podaje paliwo (gaz) zapalam mieszanke (swieca) i podaje spęzone powietrze... rozruch nastąpił za 2 razem...
POZDRAWIAM

_________________
Nieskonczony jest wszechswiat i ludzka glupota choc co do tego pierwszego nie mam pewnosci A.E.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Strona Główna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 3 z 7

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników na tym forum
Nie możesz pobierać plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP