 |
FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Forum Pirotechniczne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Go¶æ
|
Wys³any: Pi± Maj 06, 2005 4:07 pm Temat postu: |
|
|
Lepiszczem w Ksardzikach jest
Dodane:
Czy zosta³a pokonana granica Kn 30 
Ostatnio zmieniony przez Go¶æ dnia Pi± Maj 06, 2005 7:01 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Pi± Maj 06, 2005 5:07 pm Temat postu: |
|
|
NICKt napisa³: | Lepiszczem w Ksardzikach jest  |
Witam
Lepiszczem stosowanym w tych silnikach jest silikon neutralny.
Dorzucê jeszcze film ze startu modelu rakiety na tym w³a¶nie silniku.
Test ten udawadnia przydatno¶æ omawianych tutaj miniaturowych silników HP w zastosowaniach modelarskich.
Film (*.avi=0,4 Mb)
Pozostaje jeszcze wa¿na rzecz do dopracowania, a mianowicie - ³adunek opó¼niaj±cy w silniczkach.
Dopisane
Je¿eli wierzyæ obliczeniom - to zacisk Kn pocz±tkowy wynosi³ 40 a koñcowy a¿ 170 (wg programu SHJ) ale ten program nie uwzglêdnia erozji dyszy.
Pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Pi± Maj 06, 2005 9:08 pm Temat postu: Sr77 |
|
|
Jak wcze¶niej wspomina³em, przeprowadzi³em wiele testów z silnikami na paliwo HP.
Oprócz mini silników testowa³em silniki z PVC o ¶rednicy 3/4".
Jednym z nich by³ silnik SR77.
Sk³adanka zdjêæ z testu
Silnik o masie 80g pracowa³ przez 2,6 sek.
Silnik tego typu zastosowa³em w rakiecie David.
Efektowny start rakiety Dawida na silniku SR73
Pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Go¶æ
|
Wys³any: Sob Maj 07, 2005 7:20 am Temat postu: |
|
|
A wiêc jednak poszed³ pan w kierunku spalania kana³owego , trochê to utrudni budowê opó¼niacza .
Je¶li mia³ by kto¶ powtórzyæ do¶wiadczenie
Ile procent stanowi silikon w paliwie ?
Czy zosta³y zastosowane „dodatki” , pytam bo na filmie widaæ stabilna pracê.
Dopisane przez KSARD'a
Lepiszcze stanowi³o 15% paliwa |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
alpha

Do³±czy³: 24 Mar 2004 Posty: 51
|
Wys³any: Sob Maj 07, 2005 10:51 am Temat postu: |
|
|
z czego sa zrobione dysze do tych silnikow?
Dopisane przez KSARD'a
W tym konkretnym przypadku dysze wykonane by³y z CX-5
Polecam ten produkt. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Go¶æ
|
Wys³any: Sob Maj 07, 2005 11:22 am Temat postu: |
|
|
Sam materia³ dyszy nie jest a¿ tak istotny
Wa¿niejsze jest:
1)sposób wykonania
2)konstrukcja ca³o¶ciowa (mo¿e to byæ element z³o¿ony z wielu materia³ów i czêsto tak jest w ciekawszych rozwi±zaniach )
3)jak jest zamocowana do korpusu (mo¿e byæ jego czê¶ci±)
4)w koñcu sam materia³ „podstawowy ” dyszy.
s± to wa¿ne detale które tylko w ca³o¶ci stanowi± o tym czy dysza eroduje i czy zostanie wyrwana .
Na materia³ dyszy lepiej patrzeæ jako wype³niacz przytrzymuj±cy elementy stalowe takie np. jak wk³adki w ¶rednice krytyczn± .
Najcze¶ciej jest to tajemnica konstruktora  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
maxlam Go¶æ
|
Wys³any: Sob Maj 07, 2005 12:58 pm Temat postu: |
|
|
alpha napisa³: | z czego sa zrobione dysze do tych silnikow? |
Ostatnio my¶la³em nad robieniem kr±¿ków z gresu albo p³ytek ceramicznych nie jest to takie trudne wystarczy kupiæ dobry cyrkiel, ale na razie nie robiê tak du¿ych silników, ale wydaje mi siê, ¿e to w po³±czeniu z zapraw± szamotowo + cement + szk³o wodne mog³oby byæ ca³kiem wytrzyma³e
Edit maxlam: My¶la³em, my¶la³em i w koñcu zrobi³em kilka sztuk, przetestuje je w sobotê jak dostanê wolne to dam znaæ jak siê sprawdzi³y ale s±dzê ¿e bêdzie OK
Zrobi³em z p³ytki ceramicznej (¶ciana Parady¿) o grubo¶ci 7,5mm fi krytyczne 9mm fi zewnêtrzne (kielicha)11mm (taki by³ cyrkiel niestety) fi zatyczki 32mm, Co zamierzam zrobiæ dyszê z dwóch p³ytek ceramicznych odwróconych do siebie sto¿kami skleiæ je razem niewielk± ilo¶ci± kleju do p³ytek ze szk³em wodnym i zamontowaæ miêdzy nimi podk³adkê stalow± (poszerzan±) zastosujê j± do silniczka o wymiarach
fi wewnêtrzne komory 32mm
l komory 200mm
fi paliwa 31mm
4 segmenty paliwa 50mm ka¿dy powierzchnia boczna inhibowana czo³owe nie
kana³ przez wszystkie segmenty fi 8mm
Paliwo karmelek wiem, ¿e nie na temat, ale zacz±³em ju¿ odpowiadaæ koledze o tej dyszy i jako¶ tak sk³oni³o mnie to do rozwiniêcia tego
My¶lê jednak, i¿ taka ceramiczna dysza bêdzie wystarczaj±co dobra dla opisywanych tu paliw mo¿na by dodatkowo j± za zbroiæ np. miêdzy p³ytami wk³adkê metalow± lub z w³ókna szklanego - wêglowego i zamiast kleju do p³ytek ¿ywicê itd.
Wydaje siê, i¿ ceramika jest lepsza od dysz z cementu itd. opisywanych na forum ciekawy jestem waszego zdania na ten temat mo¿e kto¶ ju¿ stosowa³ taki wynalazek (wiem, ¿e pewnie prochu nie odkry³em )
Edit maxlam: Zastanawiam siê czy nie zrezygnowaæ z wk³adki metalowej w przekroju krytyznym dyszy ale Nakka ma w swoich konstrukcjach tak± wk³adkê do tej pory robi³em podobnie ale p³ytka jest bardzo wytrzyma³a i mo¿e jest to zbêdne. Trzeba to przetestowaæ jak wygl±da tu erozja.
Wreszcie uda³o mi siê wykonaæ próbê dyszy na tej p³ytce zrobi³em j± nastêpuj±co:
dysza ceramiczna
wk³adka metalowa
dysza ceramiczna
wszystko uszczelnione szk³o wodne + cement + szamot
fi krytyczne dyszy 7,5mm
silnik
3 ziarna karmelka z kana³em przez ca³± d³ugo¶æ fi 6mm l ziarna 50mm powierzchnie czo³owe nie inhibowane boczna tak (papierem) fi ziarna 20mm fi komory spalania 21mm l komory 150m
silnik pracowa³ prawid³owo
A dysza wzorowo po zakoñczonej pracy dysza wygl±da³a jak nowa brak jakichkolwiek ¶ladów erozji itd. mo¿na wykorzystaæ ponownie bez najmniejszego problemu
Dysza ceramiczna jest OK tylko sporo pracy przy niej muszê spróbowaæ dawaæ tylko w fi krytycznym zamiast metalu (powinno siê sprawdziæ) no i lepszy jest stosunek masy do wytrzyma³o¶ci. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
fox

Do³±czy³: 10 Lis 2003 Posty: 192 Sk±d: Wielkopolska
|
Wys³any: Czw Cze 23, 2005 9:29 pm Temat postu: |
|
|
Cze¶æ
Temat zjawisk rezonansowych spalania paliw ju¿ dawno nie by³ poruszany, mam nawet takie odczucie ¿e pojawi³o siê zw±tpienie i niechêæ.
Nie prowadze badañ w tym kieruku, a powód jest prosty "HP" to spory wydatek.Mimo to staram siê rozwijaæ w tym kierunku( mo¿e kiedy¶).
Mam pytanie ( mo¿e te¿ s³u¿yæ za radê ): zjawisko rezonansu nie zosta³o przez cz³owieka wpe³ni zrozumiane, ale da siê je obej¶æ. W technologi stosujê siê m.in. wiercenia promieniste w ziarnie paliwa, ale przede wszystkim stosuje siê nieowalny poprzeczny kana³ w paliwie- MO¯E WIÊC TO JEST TA W£A¦CIWA DROGA!.
Mam tez pytanie co do paliw: czy przewprowadza³ kto¶ próby z paliwami zawieraj±cymi ¦RODKI POWIERZCHNIOWO CZYNNE.
Z tego co wiem s± ¶wietnymi stabilizatorami (nie tylko)
pozdrawiam _________________ CAST AWAY |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Pi± Cze 24, 2005 7:31 am Temat postu: |
|
|
Witaj Fox
fox napisa³: | Temat zjawisk rezonansowych spalania paliw ju¿ dawno nie by³ poruszany, mam nawet takie odczucie, ¿e pojawi³o siê zw±tpienie i niechêæ. |
Nie dopatrywa³bym siê w tym wypadku akurat spalania rezonansowego.
Raczej jestem prawie pewny, ze wystêpuje tutaj spalanie erozyjne.
Widzia³em ziarno z silnika tego typu, który uleg³ awarii (rozerwaniu).
By³ wyra¼nie widoczny sto¿kowy kana³ - taki sam jak w przypadku silnika na paliwie Big Bird prezentowanym ->tutaj
Co do dalszych kroków w tym temacie?
Otó¿ prace bêd± kontynuowane - tym bardziej, ¿e dysponujê ju¿ nowym lepiszczem.
W³a¶nie lepiszcze ( w tym wypadku silikon) wydaje siê byæ g³ównym sprawc± niepowodzeñ.
No i dodatki (katalizatory, modyfikatory, stabilizatory)- czyli ulepszacze - tu tkwi tajemnica.
Te ma³e silniczki (Ksardziki) mo¿na uznaæ za sukces - s± powtarzalne i znajduj± zastosowania.
Powsta³y niejako przy okazji. Jednak moim celem jest opracowanie paliwa HP do wiêkszych silników.
Czy siê uda? - czas poka¿e.
PS.
Wiercenie w ziarnie paliwa otworów prostopadle do osi silnika jest uzasadnione tylko w przypadku ziaren o bocznej powierzchni spalania. Wyrównuje sie tym sposobem róznicê ci¶nieñ (a co za tym idzie i prêdko¶æ przep³ywu gazów) miêdzy ¶ciank± silnika i ziarnem a kana³em wewnêtrznym.
Pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
fox

Do³±czy³: 10 Lis 2003 Posty: 192 Sk±d: Wielkopolska
|
Wys³any: Pi± Cze 24, 2005 11:36 am Temat postu: |
|
|
Cze¶æ
Kiedy¶ kto¶ rzuci³ pomys³ zastosowania pomocniczego ³adunku, który zapewnie³ by stabile spalanie, ale podobno jest to obej¶cie problemu a nie jego rozwi±zanie . Ja doszuka³em siê jednak sk³adu tzw. ³adunku pomocniczego który spalaj±c siê zapewnia du¿e ci¶nienie.
Oto przyk³ad:
-KCLO4
-py³ aluminiowy
-py³ tytanowy
-Vinylit
-plastyfikator
Mo¿e da³o by siê z jakim¶ skutkiem zast±piæ VYNU po prosu polichlorkiem winylu.
ps. Chyba nie prewd± jest ¿e ¯E nie nadaje siê do paliw z nadchloranem amonu. Wyczyta³em ¿e ¯E miesza siê z ¯P, poczym miesza siê to z AP w stosunku 1:2. Jak to wiêc w koñcu jest? _________________ CAST AWAY |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Nie Mar 26, 2006 2:48 pm Temat postu: Du¿y silnik HP z Paliwem BA |
|
|
Witam
Po zimowej przerwie, wczoraj wznowi³em testy silników.
Jednym z nich by³ silnik SR 118 wype³niony 100 gramami paliwa Blue Angel.
Fot. nr 1. Silnik SR 118
Silnik wykonany na bazie rury i z³±czek PVC 1".
Sk³ada³ siê z 3 segmentów z kana³em 10 mm.
Wybra³em takie rozwi±zanie, aby przekonaæ siê, czy rzeczywi¶cie poprzednie CATO wynika³y ze zbyt ma³ej wytrzyma³o¶ci korpusów silników.
Fot. nr 2. Tak dzia³a³ SR 118
Czas pracy 1.3 sek.
Silnik wyda³ potê¿ny, wibruj±cy ryk, i choæ sta³em w du¿ej odleg³o¶ci, to jeszcze d³ugo po próbie dzwoni³o mi w uszach.
Barwa p³omienia - niebieska, ma³a ilo¶æ dymu.
D³ugo¶æ p³omienia oceniam na ok. 1m.
Fot. nr 3. Fazy pracy SR 118
Silnik uruchomiony dynamicznym zap³onnikiem elektrycznym.
Proszê zwróciæ uwagê na ciekawy efekt zaobserowany na pocz±tku pracy.
Z dyszy wydosta³ siê b³êkitny duszek .
Nie zaobserwowa³em ¿adnych pulsacji, kichania ani ciufania.
Acha - by³a usterka - wydostanie siê gazów w koñcowej fazie pracy przestrzeni± pomiêdzy korpusem PVC a warstw± CX-5.
Nie mia³o to wiêkszego znaczenia dla istoty tego testu, ale w nastêpnym silniku zmieniê konstrukcjê dyszy.
Film z testu (1,6 Mb)
Tak - uda³o siê
Rado¶æ tym wiêksza, ¿e to ju¿ du¿y silnik i nadzieja zastosowania go w wiêkszych rakietach (mo¿e HIPERSONAL?).
Przy okazji chcia³bym wyraziæ podziêkowania Pinotowi za wsparcie, cenne informacje i rady.
Obaj pracujemy nad paliwami HP na nowych lepiszczach (Poliolach).
On bada paliwa z kompozycjami utleniaczy AN, AP, KP, a ja skoncentrowa³em siê na paliwach na czystym AP.
Jak widzicie pierwszy sukces ju¿ jest.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez ksard dnia Nie Mar 26, 2006 3:15 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
fox

Do³±czy³: 10 Lis 2003 Posty: 192 Sk±d: Wielkopolska
|
Wys³any: Nie Mar 26, 2006 3:09 pm Temat postu: |
|
|
Gratuluje!
"Ja wiedzia³em ¿e tak bêdzie..."
Mam pro¶bê do Pana Ksarda, czy móg³by co¶ wiêcej napisaæ na temat tego nowego lepiszcza.
ps.Przyda³ by siê komentarz na temat silnika chodzi mi zacisk typ ziarna. Bardzo licze na te odpowiedzi . Chyba ¿e to tajemnica  _________________ CAST AWAY |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Bartosz J.

Do³±czy³: 30 Mar 2004 Posty: 73 Sk±d: pomorze
|
Wys³any: Nie Mar 26, 2006 4:19 pm Temat postu: |
|
|
Witaj Ksard!
No... teraz musisz uwa¿aæ czy Cie Aerotech nie oskarzy o zlamane patentu
Dzia³anie silnika do z³udzenia przypomina pracê motoru AT I300T (440 N-sec /221,6g paliwa) - ¿yczê Ci ¿eby kolejny silnik z serii "Blue Angel" dorownal silnkowi AT osiagami
fot. AT I300T
pozdrawiam
Bartek _________________ www.hpr.blo.pl |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Nie Mar 26, 2006 4:54 pm Temat postu: |
|
|
fox napisa³: | Przyda³ by siê komentarz na temat silnika chodzi mi zacisk typ ziarna. Bardzo licze na te odpowiedzi . Chyba ¿e to tajemnica  |
Dziekujê za gratulacjê i ma³a pro¶ba - proszê zwracaæ siê bez tego "Pana". Czy jestem ju¿ tak stary?
Wracaj±c do silnika, napiszê co¶ wiêcej na jego temat, poniewa¿ jest to -jak dla mnie - prze³om w silnikach na paliwach typu HP.
Prze³om w skali naszego Forum - rzecz jasna.
Próba ta pozwala my¶leæ optymistycznie i mieæ nadziejê na skonstruowanie powtarzalnego silnika amatorskiego o wysokim impulsie w³a¶ciwym.
Wyja¶ni³a siê sprawa zasadnicza - a mianowicie niestabilnej pracy poprzednich silników na paliwach HP.
Przyczyn± by³o zbyt niskie ci¶nienie w komorze spalanie. To wywo³ywa³o preturbacje w pracy silników takie jak ciufanie i pulsacja, jednym s³owem niestabilne spalanie.
SR 118 udowodni³, ze jest mo¿liwe zbudowanie w naszych warunkach du¿ego silnika z wykorzystaniem jako utleniacza nadchloranu amonu.
Jak zbudowa³em SR 118?
1. Paliwo Blue Angel
AP 75% + Mg 5% + Poliol 19% + CuO 1%
w ilo¶ci 100 g w 3 segmentach z kana³em 10mm.
2. Konstrukcja komory spalania
Paliwo umieszczone zosta³o w rurkach z PVC o d³ugo¶ci 50 mm i ¶rednicy 1".
Nastêpnie te segmenty po³±czy³em za pomoc± z³±czek PVC (na kleju do PVC).
Zabieg ten pozwoli³ na zwiêkszenie grubo¶ci ¶cianki komory spalanie 2 krotnie.
Dyszê wykona³em w odcinku rurki PVC z CX-5 z wk³adk± metalow±.
Jak siê okaza³o, by³ to najs³abszy punkt ca³ej kostrukcji.
Ci¶nienie i prêdko¶æ spalin by³y tak du¿e, ¿e dysza uleg³a uszkodzeniu.
Na szczê¶cie nast±pi³o to w koñcowej fazie pracy i nie mia³o decyduj±cego znaczenia dla tej próby.
Oglêdziny gardzieli pokaza³y du¿e ubytki CX-5.
Przy paliwach o ni¿szych impulsach (karmelka, ZPP, KNOSAL), materia³ ten spokojnie wytrzymywa³.
Tu okaza³ siê za s³aby. Ogromna erozja
Trzeba pomy¶leæ o graficie lub dyszy ca³kowicie metalowej.
Zacisk KN postanowi³em ustawiæ na 200. Jak siê okaza³o, by³ to strza³ w dziesi±tkê.
I jeszcze jedna uwaga.
Do momentu zanim dysza nie zerodowa³a, kszta³t p³omienia by³ ³adniejszy - tworzy³ ten charakterystyczny kszta³t dla paliw HP- cieniutki za dysz± i szerszy wachlarz w pewnej odleg³o¶ci za silnikiem.
Je¶li macie jeszcze jakie¶ pytania to proszê bardzo, postaram siê odpowiedzieæ.
FOX - na temat lepiszcza - to my¶lê, ¿e najlepiej o tym napisze PINOT.
Pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
fox

Do³±czy³: 10 Lis 2003 Posty: 192 Sk±d: Wielkopolska
|
Wys³any: Nie Mar 26, 2006 6:11 pm Temat postu: |
|
|
Cytat: | proszê zwracaæ siê bez tego "Pana". Czy jestem ju¿ tak stary? |
Jako¶ trudno mi to przez "klawiaturê przechodzi", ale wed³ug ¿yczenia...
Czy bêd± próby na kanale gwiazdowym? Dla tego paliwa to ponoæ najlepsza opcja. _________________ CAST AWAY |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Paul S
Do³±czy³: 24 Lis 2003 Posty: 252
|
Wys³any: Nie Mar 26, 2006 6:26 pm Temat postu: |
|
|
Witam,
i gratuluje udanych prob!!!
Cytat: | Rado¶æ tym wiêksza, ¿e to ju¿ du¿y silnik i nadzieja zastosowania go w wiêkszych rakietach (mo¿e HIPERSONAL?).
|
No bylby juz powoli czs by ta rakieta zasmakowala troche swiezego powietrza a dla urozmaicenia troche spalin z tego silnika
Paul |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Nie Mar 26, 2006 7:50 pm Temat postu: |
|
|
ksard napisa³: | ....Oglêdziny gardzieli pokaza³y du¿e ubytki CX-5.
Przy paliwach o ni¿szych impulsach (karmelka, ZPP, KNOSAL), materia³ ten spokojnie wytrzymywa³.
Tu okaza³ siê za s³aby. Ogromna erozja
Trzeba pomy¶leæ o graficie lub dyszy ca³kowicie metalowej.
|
Gratulujê ( ale gdyby nie te boczne przedmuchy nie wiadomo czy nie by³o by CATO ). Nie musisz my¶lec o graficie ani innych bajerach. U mnie szmot wytrzymuje i paliwa na 20 % Mg.
100 gram szamotu w postaci proszku ( NOMI albo PRAKTIKER ) zalewasz 15 gramami ¯E z wymieszanym utwardzaczem ( Z1 ). Wyrabisz rêk±. Musi byæ lekko ciep³e ( 20 - 25 C ). Dysza jest gites i na pewno wytrzyma.
Mi³ego wieczoru A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Nie Mar 26, 2006 9:18 pm Temat postu: |
|
|
Arkadiusz napisa³: | 100 gram szamotu w postaci proszku ( NOMI albo PRAKTIKER ) zalewasz 15 gramami ¯E z wymieszanym utwardzaczem ( Z1 ). Wyrabisz rêk±. Musi byæ lekko ciep³e ( 20 - 25 C ). Dysza jest gites i na pewno wytrzyma. |
Witaj
Ka¿dy pomys³ jest cenny - tego nie próbowa³em.
Co¶ mi siê jednak wydaje, ¿e i to bêdzie za s³abe.
Ten przedmuch bardziej by³ spowodowany moim b³êdem konstrukcyjnym ni¿ w³a¶ciwo¶ciami CX5.
Szkoda, bo ju¿ nie by³oby w±tpliwo¶ci, co do wytrzyma³o¶ci konstrukcji silnika.
Próby bêd± kontynuowane do skutku.
Jestem ju¿ blisko celu.
Tak swoj± drog±, to ciekaw jestem, komu pierwszemu uda siê przeprowadziæ ca³kowicie udane odpalenie silnika na paliwie typu HP?
Pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Nie Mar 26, 2006 9:52 pm Temat postu: |
|
|
ksard napisa³: | ....Co¶ mi siê jednak wydaje, ¿e i to bêdzie za s³abe.
Ten przedmuch bardziej by³ spowodowany moim b³êdem konstrukcyjnym ni¿ w³a¶ciwo¶ciami CX5.
Szkoda, bo ju¿ nie by³oby w±tpliwo¶ci, co do wytrzyma³o¶ci konstrukcji silnika.
Próby bêd± kontynuowane do skutku.
Jestem ju¿ blisko celu.
Tak swoj± drog±, to ciekaw jestem, komu pierwszemu uda siê przeprowadziæ ca³kowicie udane odpalenie silnika na paliwie typu HP?
|
1. Na tej dyszy pracuje "od zawsze" wiêc wiem , ¿e i u Ciebie wytrzyma a testowa³em ju¿ SR jak SZOKERSPEED ( film na www ). Mo¿esz daæ 10 % ZE jak dyszê sprasujesz pod pras±.
2. Ja te¿ to mia³em, raz boczny przedmuch po czym zmieni³em konstrukcje dyszy.
3. Tobie. Bo Ty nad paliwami HP pracujesz
Urabianie ZE z szamotem musisz robiæ pocz±tkowo jakim¶ kijkiem a potem rêkê ( w gumowej rêkawiczce chirurgicznej ) w temperaturze jak wy¿ej. Nawet i 30 C po czym trzeba to potem lekko przestudziæ aby wolniej wi±za³o. Masê szamotowo - ¯E musisz w ci±gu 15 minut zu¿yæ.
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Pon Mar 27, 2006 1:48 pm Temat postu: |
|
|
Arkadiusz napisa³: | 3. Tobie. Bo Ty nad paliwami HP pracujesz |
Witam
Nie zapominajmy, ¿e jeszcze Pinot i Knod ostro dzia³aj± w tym temacie.
Piszê o tych, o których wiem, a przecie¿ mo¿e jest jeszcze kto¶ inny?
Wracaj±c do masy na dysze wg. Twojego przepisu, to mam zamiar w najbli¿szych testach sprawdziæ ten przepis.
Moje w±tpliwo¶ci bior± siê st±d, ¿e przy paliwach HP prêdko¶æ wyp³ywu gazów dochodzi do 2500 m/sek i to powoduje "wyp³ukiwanie" dyszy w gardzieli.
Trzeba pamiêtaæ, ¿e dla paliw amatorskich te prêdko¶ci s± o po³owê mniejsze.
Pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|