 |
FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Forum Pirotechniczne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Sro Mar 22, 2006 12:18 am Temat postu: Nowe pomys³y ??? |
|
|
Witam
Ma³o krêc± mnie same starty rakiet choæ to piêkny widok. Bardziej ju¿ sama praca silnika i to do czasu dopóki dany SR opanujê. Potem zaczynam "kombinowaæ", ulepszaæ ( i to mnie najbardziej pociaga ) itp. St±d w³a¶nie, z tej chêci szukania czego¶ nowego zacz±³em testowaæ paliwa ¿ywiczne. Korpusy ¿ywiczne czyli bez metalu, jakie¶ "swoje" materia³y na dyszê itp. Dzi¶ generalnie jestem w stanie zrobiæ dobry SR z wk³adanym paliwem lub z paliwem pal±cym siê kana³em z mas± paliwa do nawet 1 kg a mo¿e wiêcej ( tylko po co ) . Co prawda zaliczy³em niewypa³ dla Jasieczqa no ale z³ama³em procedurê odbiorcz± "jeden z dwóch". Moja wina . Ten SR 2R_mini czy max te¿ by³ czym¶ co mia³o byæ i by³o nowe i tez mnie to znudzi³o.
Po co to piszê . Ci±gle my¶lê nad czym¶ nowym i mo¿e Wy macie jakie¶ pomys³y byle te sensowne. Moje pomys³y s± wstêpnie takie.
1. SR z dwoma paliwami. Jedno odlewane np. AA/Cdrz/woda : 75/20/5 albo samo odlane AA ( z wod± ) , potem wysuszone i zaipmregnowane np. w stopionej parafinie itp. Drugie "paliwko" ma na celu wymusiæ spalanie siê pierwszego. Tym drugim by³oby np. paliwo "cygaro" na bazie KNO3/Mg/¯E o sk³adzie np. 10/80/10. Te drugie mia³o by bardzo wysok± zawarto¶æ Mg. Paruje on w czasie palenia i zaczyna paliæ siê w obszarze paliwa pierwszego.
2. SR z dwoma paliwami nr 1 z maks. ilo¶ci± wodoru i nr 2 dostarczaj±ce energii np. ten¿e uk³ad z KNO3/Mg/¯E ale mniej Mg np: 60/30/10. Szukam wiêc zwi±zku dostêpnego i z maks. ilo¶ci± wodoru a potem azotu mo¿e mocznik N2H4CO . Paliwko 1 ulega³o by choæby pirolizie i dostarcza³o gazów o niskiej masie cz±steczkowej. Jednak wersja z AA czyli punkt 1 chyba bardziej mi odpowiada.
3. Rakieta z trzema SR zamocowanymi jak najwy¿ej, praktycznie tu¿ pod czepcem balistycznym. Nawet przy nie co w±t³ych na starcie SR jak Boster móg³bym poci±gn±æ moj± star± kamerê ( zamocowana na dole ) i nie baæ siê wiatru czy niestabilno¶ci startu. Taka rakieta mog³a by lecieæ w górê stabilnie z prêdko¶ci± ¿ó³wia :- ).
4. Paliwo na AP ale zalewane nitrometanem ( do kilku % ) celem ograniczenia mo¿liwo¶ci wyst±pienia explozji.
5. SR karmelkowy z dysz± jako zaci¶niêt± sam± rurk± papierow±. Wtedy SR nie rozerwie bo ci¶nienia zawsze znajdzie uj¶cie ( rozewrze to co zaci¶niête ). Czyli SR sam sobie ustali bezpieczne ci¶nienie pracy.
6. Nowe ¿ywice na korpus. Jedno nowe mam ale napiszê kiedy¶ jak porobiê testy.
A na razie wymêczê kolejne Bostery zalewane denaturatem czy terpentyn± albo i nitro ( obojêtnie czym ) plus SR Olusia_max. Chcia³bym wreszcie zrobiæ ten film OSZ. Ta metoda zalewania to te¿ mój wynalazek i ma sens . Mo¿na zalewanie robiæ gor±c± parafin± wtedy SR jest niemal monolitem bez por powietrza. To te¿ mój wynalazek , wtedy nie trzeba zalewaæ ciek³ym paliwem
Mi³ych snów A
Ostatnio zmieniony przez Arkadiusz dnia Sro Mar 22, 2006 11:29 am, w ca³o¶ci zmieniany 2 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
fox

Do³±czy³: 10 Lis 2003 Posty: 192 Sk±d: Wielkopolska
|
Wys³any: Sro Mar 22, 2006 2:59 am Temat postu: |
|
|
Panie Arkadiuszu czy nie lepiej by³o by rozwijaæ prace nad pañskim wynalazkiem ZPP. Paliwo widowiskowe i obrazowo i akustycznie. Doskona³a alternatywa, dla stosowanych przez nas paliw. My¶lê ¿e prace badawcze nad tym paliwem stanowi³y by kolejne ogniwo w ewolucji naszego modelarstwa.
Je¿eli przyj±æ ¿e paliwa karmelizowane to paliwa Low Power, a paliwa na AP to paliwa High Power, to prace nad ZPP da³y by formu³e na Middle Power. A z wiedz± i osi±gniêciami w tym zakresie mo¿liwy by³ by przeskok na HP.
Je¿eli siê zastanowiæ to podwaliny ju¿ s±, jest sk³ad wyj¶ciowy, teraz nale¿y siê skupiæ nad dok³adniejszymi badaniami i analizami. Celem by³o by np. zwiêkszenie prêdko¶ci spalania, zwiêkszenie impulsu paliwa, czy nawet dopieszczenie walorów widowiskowych.
Uwa¿am ¿e odstawienie na bok tego tematu to wielka strata.
Dodam od siebie jeszcze ¿e mimo wszystko, my( bo nie dzia³am w pojedynkê) zdecydowali¶my siê skoncentrowaæ nasze wysi³ki na pracy nad paliwem ¿ywicznym. W tej chwili powstaje zaplecze techniczne, aktualnie budujemy aparat do odgazowywania masy paliwowej.
Wspólne obserwacje i debaty mog³y by byæ bardzo owocne.
pozdrawiam fox _________________ CAST AWAY |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Sro Mar 22, 2006 11:27 am Temat postu: |
|
|
Nadal zamierzam te paliwka robiæ choæby dla filmiku OSZ a kamerkê wystrzelê na pewnym silniku. Ta nazwa Middle Power te¿ mi siê podoba bo jest i trafna . Nêci mnie paliwko odlewane na bazie AA/Cdrz/woda. Przy 5 % wody mo¿na to odlaæ. Nie wiem tylko jak potem z usuniêciem tej wody bo s³uchy chodzi³y , ¿e suszenie jest bardzo ciê¿kie. Z moich obserwacji wynika , ¿e i z 5 % wody paliwko pali siê gites. Mo¿e maczaæ w nitro z dodatkiem spirytusu a potem suszyæ albo moczyæ w stopionej parafinie ( ok. 100 C ) itp. Potem jeszcze daæ zap³onnik wymuszaj±cy. Nazwa "wymuszaj±cy" oznacza ,¿e zap³onnik bêdzie robi³ to co nale¿y ( zap³on paliwa ) ale bêdzie pracowa³ d³u¿ej i wymusza³ palenie siê paliwa oraz dostarcza³ par Mg.
Co do odgazowania pod pró¿ni±. Na pocz±tek zalewajcie denaturatem bo skutek ten sam a roboty znacznie mniej. Jak dopracujecie silniki to podnie¶cie sobie poprzeczkê .
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|