 |
FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Forum Pirotechniczne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PINOT

Dołączył: 25 Lis 2003 Posty: 428 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sro Gru 10, 2003 12:19 am Temat postu: NOWE LEPISZCZA ? A PROSZĘ BARDZO.... |
|
|
Witam,
Mówiliśmy duzo o trudnosciach w doborze lepiszczy do róznych paliw.
Między innymi chcemy coś bez rozpuszczalnika, najlepiej utwardzane przez wilgoć.
Wiadomo, ze dobre są poliuretany, pochodne polibutadienu, dobre rezultaty ma tiokol (dostawca lepiszcza do Ariane)
Oto wyniki moich poszukiwań, jak również wytypowane przeze mnie lepiszcze do testowania:
Poliuretan: Uszczelniacz poliuretanowy SOUDAFLEX 14 LM i pokrewne;
Polimer hybrydowy (głównie akryl): Uniwersalny klej-uszczelniacz nowej generacji FIX ALL (ten kupiłem do testowania);
Polisiarczki: Jednoskładnikowy uszczelniacz na bazie polisiarczku (Thiokol®) SOUDAKOL 1K i pokrewne;
Poliizobutyleny: Uszczelniacz budowlany BUTYRUB w wersji czarnej (barwionej sadzą).
Wszystkie te produkty sa neutralne (obojetne wobec pyłów Al i Mg), zatem potencjalnie użyteczne. Wszystkie utwardzaja się wilgocią. Wszystkie ro bi jedna firma (Soudal), której produkty można kupić w byle sklepie dla budowlańców.
Jeśli znajdą się chętni do testowania ww polimerów jako lepiszczy, proszę o uwagi i wnioski. Jaki był skład testowanych paliw, jakie obserwacje co do spalania, moze jakieś opisy, filmy.
Myślę, że to pozwoli stworzyć na tym forum dobrą bazę lepiszczy rakietowych powszechnie dostępnych dla każdego.
Pozdrawiam, PINOT _________________ Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Ostatnio zmieniony przez PINOT dnia Sro Gru 10, 2003 6:54 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
$nop

Dołączył: 13 Kwi 2002 Posty: 211
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PINOT

Dołączył: 25 Lis 2003 Posty: 428 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sro Gru 10, 2003 6:53 pm Temat postu: |
|
|
Gwoli ścisłości. Żadne z nich nie jest silokonem !!!
Są to normalne elastomery sieciowane za pomocą tych samych grup funkcyjnych jak silikony, ale nie zaiwerają krzemu. _________________ Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PINOT

Dołączył: 25 Lis 2003 Posty: 428 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw Gru 11, 2003 7:08 pm Temat postu: |
|
|
Dzisiaj przetestowałem dwa składy moich tzw. paliw widowiskowych: GUEVARA A1 i (nomen omen) KERMIT A1 z MS Polimerem hybrydowym Soudala jako lepiszczem.
Dla waszej informacji GUEVARA to grupa paliw dających widowiskowy czerwony płomień wylotowy, KERMIT - zielony płomień. Klasa A, B, C znaczą kolejno....duża, średnia, mała gęstośc dymu.
Próba wypadła bardzo obiecująco. Mam nadzieję, że do sniedzieli bedę miał gotowe silniki do przetestowania. Postaram się "nakręcić" filmy _________________ Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Dołączył: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wysłany: Czw Gru 11, 2003 10:03 pm Temat postu: |
|
|
Witam
Bardzo podoba mi się podjęcie tego tematu przez PINOT'a. Jest to tym bardziej cenne, że nie udało mi się znaleźć publikacji ani materiałów w internecie na ten temat. Bardzo liczę na profesjonalne podejście do tematu przez autora tego działu - zwłaszcza, że jest zawodowcem-chemikiem.
Chętnie przyłącze się do "badań". Już podjąłem pierwsze kroki kupując jeden z "silikonów". Niestety mój wzrok chyba się pogarsza bo zamiast bezbarwnego zakupiłem biały.
Pozdrawiam
 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
leszek
Dołączył: 27 Sty 2003 Posty: 102 Skąd: TORUŃ
|
Wysłany: Czw Gru 11, 2003 10:49 pm Temat postu: |
|
|
Witam.
Też dokonałem zakupu ale nie zastanawiałem się nad kolorem - silikon N (OBI 12 PLN za tubę to nie reklama tylko wskazówka) przeznaczony jest do wanien i kabin akrylowych i pewnie wystepuje tylko w kolorze białym. Dodatek barwiący może mieć wpływ na "nasze" właściwości???
Pozdrawiam. L. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PINOT

Dołączył: 25 Lis 2003 Posty: 428 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw Gru 11, 2003 11:01 pm Temat postu: |
|
|
Tak Leszku, sądzę, że zawiera biel tytanową, która jest niepotrzebnym balastem. Najlepszy byłby silikon bezbarwny. Jeżeli jest konieczność wyboru koloru - preferuj czarny. Prawdopodobnie jest barwiony sadza, więc równiez "do naszych celów" będzie odpowiedni.
Jeśli chodzi o wybór - ten materiał jest OK. Chodzi własnie o tzw silikon neutralny (lub silikon N) do kabin prysznicowych. Używam bezbarwnego i na pewno jest w sprzedaży. _________________ Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Ostatnio zmieniony przez PINOT dnia Czw Gru 11, 2003 11:18 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
leszek
Dołączył: 27 Sty 2003 Posty: 102 Skąd: TORUŃ
|
Wysłany: Czw Gru 11, 2003 11:04 pm Temat postu: |
|
|
Wielkie dzięki.
Szybko, na temat i konkretnie.
Pozdr.L. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tomash dostęp próbny do MW

Dołączył: 27 Sty 2003 Posty: 382 Skąd: Z nieba do nieba, oby nie za szybko...
|
Wysłany: Pią Gru 12, 2003 12:43 am Temat postu: |
|
|
Ale biel tytanowa może przy paliwku na al lub mg zachować się jako dodatkowy utleniacz więc trzeba by to przetestować a czarnego silikonu to już dawno nie widziałem pozdrawiam!
p.s. tylko paliwko z silikonem ma hu***ą konsystencję ale da się przeżyć. najlepiej dawać reduktor spełniający od razu rolę lepiszcza n.p. parafinę.
Każdy robi co lubi i chce a ja pracę badawczą popieram i sam prowadzę. _________________ Już tylko teoretyzuję, potrzeba mi rączek by rodzinę utrzymać  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PINOT

Dołączył: 25 Lis 2003 Posty: 428 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sro Lut 22, 2006 8:08 pm Temat postu: |
|
|
Przeglądając po raz kolejny książkę Syczewskiego o stałych paliwach rakietowych skupiłem się na informacjach dotyczących substancji obniżających wykładnik eksponentu w zależności szybkości spalania od ciśnienia (n).
Pisze on m.in., że jednym z najbardziej efektywnych modyfikatorów wykładnika są oksymy. Podaje tam przykład na spadek wykładników dla paliw utlenianych AN do blisko 50% (n=0,4 dla 0% oksymu do n=0,22 dla 1% oksymu).
Pisałem na forum i mojej stronie, że paliwa zawierające silikon N sprawowały się bardzo stabilnie i spalały nad wyraz spokojnie. Były bardzo tolerancyjne jeśli idzie o złe zaprojektowanie silnika i dyszy. Otóż znalazłem potwierdzenie tego faktu [url=http://www.wuerth.pl/katalog_produktow/18923109%20-%20SILIKON%20NEUTRALNY%20D%A5B%20(Xn).pdf] tutaj:[/url]. Zwróćcie uwagę w punkcie 10. co jest produktem ubocznym sieciowania silikonu neutralnego !!!! Oksym acetofenonu w ilości ok 4% w masie silikonu. Zważywszy, że w moim paliwie było zawsze 25%, jak w mordę strzelił 1% paliwa stanowił oksym....
Ciekawe, jak bardzo substancje, o których zawartości nie mamy zielonego pojęcia wpływają na właściwości naszego paliwa....A potem się dziwię, że na poliuretanie paliwo wydaje się dużo trudniejsze do opanowania... _________________ Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Hack

Dołączył: 15 Cze 2006 Posty: 353
|
Wysłany: Wto Lut 27, 2007 10:05 pm Temat postu: |
|
|
Witam.
Ostatnio zainteresowalem sie czym znajomy posiadajacy firme wykonujaca oranzerie (ogrody zimowe i fasady) uszczelnia i laczy! pakiety szklane i profile aluminiowe.
Okazuje sie , ze najlepszym srodkiem nie do zdarcia jest preparat Dow Corninga. Wzialem probke wersji czarnej i bialy mat. Stwardnial po kilku godzinach a po 2 dniach byl na tyle mocny, ze nie sposob bylo tego zniszczyc przy pomocy kombinerek. Zastosowalem jako lepiszcze na probe do soli amonowych, wynik okazal sie bardzo dobry, to jest o wiele mocniejsze od zwyklych silikonow typu "S" natural.
"Firma Dow Corning Polska wprowadziła do sprzedaży nową odmianę silikonu - Dow Corning 995. Jest to produkt jednoskładnikowy przeznaczony do szklenia strukturalnego.
Utwardzanie silikonu następuje przy zastosowaniu opatentowanej technologii ALKOXY (która polega na użyciu tytanowego katalizatora). Zwiększa to wytrzymałość szczeliwa i poprawia przyczepność do wielu podłoży. Silikony produkowane w tym systemie mają zwiększoną elastyczność i są wytrzymałe na działanie wysokiej temperatury oraz wilgotności.
Szczeliwo do szklenia strukturalnego ma bardzo dobrą przyczepność do różnych materiałów budowlanych, w tym szkła emaliowanego i refleksyjnego, anodowanego i powlekanego aluminium oraz profili ze stali nierdzewnej. Jest odporny na działanie czynników atmosferycznych, promieniowanie UV, ciepło i wilgoć. Silikon poprawia szczelność konstrukcji, chroniąc ją przed wpływami atmosferycznymi, a także zwiększa sztywność elewacji.
Produkt przeznaczony jest do szklenia bezpiecznego oraz fasad strukturalnych.
Dane techniczne
Nazwa handlowa wyrobu Dow Corning 995 Silikon jednoskładnikowy
Temperatura nakładania [OC] od +5 do 40
Temperatura użytkowa[OC] od -50 do +150
Szybkość utwardzania w
temp. +25 OC przy wilg. 60-70% 2,2
Obciążenie projektowe [kPa] 140
Obciążenie statyczne [kPa] 7
Wytrzymałość na zrywanie wg ISO [MPa] 1,06
Moduł E wg DIN [MPa] 0,9
Zdolność przenoszenia przemieszczeń [%] 35
Czas pracy otwartej [min] 10 - 20
Wytrzymałość na rozciąganie [psi] 150"
separator:
Nazwa: DOW CORNING 7 (lub moze byc 111)
Opis: Środek rozdzielający na bazie polimerów syntetycznych o wszechstronnym zastosowaniu przemysłowym.
Typowe zastosowania: Stosowany w przetwórstwie gumy i plastiku, w prasach produkujących opony, dla ułatwienia montażu elementów pasowanych, do smarowania tworzyw z żywic epoksydowych, polistyrenu, PVC, poliestru, winylu, do wałów maszyn kalendrujących. Stosowany do krawędziarek, ostrzy skrawających w operacjach formowania metali, do uszczelnień maszyn formierskich. Jako środek rozdzielający w produkcji TNT i paliwa rakietowego. W produkcji papieru chroni przed klejem na ostrzach, zgrzewarkach i prasach. Stabilny chemicznie i cieplnie. Nierozpuszczalny w wodzie, metanolu, etanolu, glicerynie i olejach mineralnych.
Parametry: Barwa - biały NLGI -2; Temp pracy : do +200oC
BTW pierwszy zaliczany jest do polimerow hybrydowych(ze wzgledu na dodatki innych polimerow) a ALKOXY jest nowym neutralnym rodzajem sieciowania podobny do systemu siloxy w Polisiloksanach na bazie wilgoci.
W paliwach z solami amonowymi bez magnezu mozna stechiometrycznie dla tego sieciowania zachowac(wprowadzic) wilgoc, poniewaz zewnetrzne wartswy juz usieciowione blokowaly by dostep po wysyceniu wewnatrz do potrzbnej wilgoci.Mysle ze dotyczy to tez magnezu w paliwie po kapielach zobojetniajacych. Stosunek stechiometryczny to okolo 3-5% wilgoci. Producent zapewnie jednak, co mnie bardzo cieszy,ze jego katalizator zapewnia wszystkie potrzbne substraty do sieciowania i moze byc stosowany rowniez w prozni!(pod warunkiem dodania go do niego a w opisie jest jednoskladnikowy)
bardzo wygodny i przydatny serwis: http://www.multibond.pl/
jest tam caly asortyment roznych rodzajow lepiszczy. _________________ tekst sluzy do celow edukacyjnych i nie ponosze odpowiedzialnosci za jego inne wykorzystanie |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz dodawać załączników na tym forum Nie możesz pobierać plików z tego forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|