Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
m³ody
Do³±czy³: 16 Lis 2005 Posty: 11
|
Wys³any: Sob Gru 17, 2005 10:42 am Temat postu: |
|
|
Mój silnik wa¿y oko³o 50g to du¿o jak na rakietke jak± wcze¶niej opisywa³em?? |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Luk

Do³±czy³: 14 Lis 2005 Posty: 101 Sk±d: Libi±¿
|
Wys³any: Sob Gru 17, 2005 11:51 am Temat postu: |
|
|
Witam.
Cytat: | A nie lepszy jest Fe2O3 ? |
Fe2O3 zwiêkszy prêdko¶æ spalania a magnez da wy¿szy ISP no i prêdko¶æ te¿ wzro¶nie o jakie¶ 10-20%
Pozdr.Luk |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Luk

Do³±czy³: 14 Lis 2005 Posty: 101 Sk±d: Libi±¿
|
Wys³any: Sob Gru 17, 2005 12:05 pm Temat postu: |
|
|
Cytat: | Mój silnik wa¿y oko³o 50g to du¿o jak na rakietke jak± wcze¶niej opisywa³em?? |
Tak to du¿o. Jakby wa¿y³ z 30g to by by³o OK. Chocia¿ to zale¿y. Przy takim silniku mo¿esz miec problem z wywa¿eniem rakiety (jest ona do¶æ któtka) i bêdziesz musia³ daæ albo gigantyczne stateczniki albo obci±¿yc dziób co zwiêkszy mase rakiety. Ale polecieæ powinna. Ja kiedy¶ puszcza³em rakiete o d³ugo¶ci 50cm i masie silnika 160g sama masa paliwa to by³o 110g no i polecia³a tylko z 15m nad ziemi± zakrêci³a i lecia³a lotem poziomym. Spróbuj zrobic ten swój silnik z PCV jest o wiele l¿ejszy ni¿ z gipsu. Dysze do niego mo¿esz zrobic z gipsu i zabezpieczyc przed erozja jak±¶ metalow± wk³adk±. Ja tak robie i silniki maj± niez³ego powera. Gdybys jeszcze zastosowa³ zap³on elektryczny to powiniene¶ z 30 gram karmelka wycisn±c 2,5-3 kg ci±gu.
Pozdr.Luk
Ostatnio zmieniony przez Luk dnia Nie Gru 25, 2005 7:34 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m³ody
Do³±czy³: 16 Lis 2005 Posty: 11
|
Wys³any: Sob Gru 17, 2005 1:15 pm Temat postu: |
|
|
Heh dzieki mo¿e uda mi sie zmniejszyæ mase silnika . Postaram sie . A o masie paliwa to nic nie wiem bo przy tej rakiecie nie opiera³em sie na profesjonalnych obliczeniach gdyz jeszcze za bardzo nie potrafie.
Wiem tylko ze d³ugo¶æ paliwa bêdzie wynosiæ oko³o 150 mm.
Stateczniki : d³. 95mm szer. 30mm w najszerszym miejscu. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m³ody
Do³±czy³: 16 Lis 2005 Posty: 11
|
Wys³any: Sob Gru 17, 2005 1:28 pm Temat postu: |
|
|
Pope³ni³em wielk± pomy³kê pisz±c ze mój silnik wa¿y 50g .
Nowocze¶niejsza waga ni¿ ta na której wa¿y³em pokaza³a mi tylko 25g super lubie takie pomy³ki!!! Ca³a rakieta + silnik bez paliwa wa¿y 110 g. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Luk

Do³±czy³: 14 Lis 2005 Posty: 101 Sk±d: Libi±¿
|
Wys³any: Sob Gru 17, 2005 4:43 pm Temat postu: |
|
|
Witam.
m³ody napisa³:
Cytat: | Wiem tylko ze d³ugo¶æ paliwa bêdzie wynosiæ oko³o 150 mm |
Czy¿by paliwo d³u¿sze od samego silnika?
Chyba ¿e chodzi juz o inny silnik.
A czy te 25 gram to razem z paliwkiem czy sam silnik?
Pozdr.Luk |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m³ody
Do³±czy³: 16 Lis 2005 Posty: 11
|
Wys³any: Sob Gru 17, 2005 6:40 pm Temat postu: |
|
|
Witam
jestem poczatkujacy dlatego mozna mnie nie zrozumiec i moge pisac g³upoty
pisz±c d³.silnika chodzi³o mi tylko o wlot dysze i wylot .
nie wiem czy dobrze robie ale t± moj± gipsówke wk³adam do rury pcv i mam silnik. a paliwo bedzie mia³o 150mm . bedzie sie znajdowa³o w tej samej rurze co moja dysza któr± b³ednie nazwa³em silnikiem.
Bo silnik jak sie nie myle to dysza + paliwo. mam zdjecia tylko nie wiem jak zamie¶cic!!
Przepraszam za pomy³ki, ale dopiero sie ucze!! |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Luk

Do³±czy³: 14 Lis 2005 Posty: 101 Sk±d: Libi±¿
|
Wys³any: Sob Gru 17, 2005 7:06 pm Temat postu: |
|
|
Witam.
Spoko to temat "Rakietowe przedszkole" wiêc nie masz co przepraszaæ ka¿dy kiedy¶ zaczyna³. Co do silnika to jest to ca³y zespó³ tzn. dysza + paliwo + korpus + zatyczka = silnik a nie sama dysza + paliwo.Jak bêdziesz wkleja³ dysze to wepchnij j± do ¶rodka tak ¿eby zosta³y koñcówki ok 0,5cm. Dysze twojego silnika proponowa³bym wkleiæ na ¿ywicy epoksydowej i koñcówki zagi±æ "do ¶rodka". To samo zrób z zatyczk±. Wtedy ³±czenie dyszy i zatyczki bêdzie silniejsze ni¿ sam korpus (zatyczke dodatkowo zalej od góry zywic± tak na 3-5mm). I je¶li chcesz z tego silnika wyci±gn±æ max ci±gu to zrób wk³adke metalow± na dysze ¿eby nie by³o erozji oraz zap³on elektryczny. Jak nie zastosujesz wk³adki to erozja bêdzie tak du¿a ¿e silnik ledwo oderwie twoj± rakiete z wyrzutni. Mia³em te¿ takie silniki z dysz± gipsow± bez wk³adki to przed startem fi dyszy wynosi³o 5mm a po locie ok 12 mm. Teraz stosuje wk³adke i zap³on elek. i widze olbrzymi± róznicê.
Pozdr.Luk |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
zonk1

Do³±czy³: 11 Gru 2003 Posty: 48 Sk±d: ToRuÑ
|
Wys³any: Sob Gru 17, 2005 7:08 pm Temat postu: |
|
|
m³ody napisa³: | Bo silnik jak sie nie myle to dysza + paliwo. mam zdjecia tylko nie wiem jak zamie¶cic!!
|
Nie wiem, mo¿e siê mylê, ale na moje to paliwo wk³adasz do silnika(przynajmniej tak podpowaida mi logika)
A co do zdjêæ-za³ó¿ konto np. na republice i wrzuæ zdjêcia. Potem na forum daj linki albo skorzystaj z polecenia [img] _________________ Kto pyta, ten pyta! HA! |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m³ody
Do³±czy³: 16 Lis 2005 Posty: 11
|
Wys³any: Sob Gru 17, 2005 8:08 pm Temat postu: |
|
|
... i jeszcze prosi³bym o wyt³umaczenie mi zainstalowania zap³onu elektrycznego.
bawi³em sie kiedys z tym ale przy petardach i na d³ugim kablu a jak jest przy rakietach?? |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Luk

Do³±czy³: 14 Lis 2005 Posty: 101 Sk±d: Libi±¿
|
Wys³any: Sob Gru 17, 2005 9:37 pm Temat postu: |
|
|
Witam.
Zapalnik robi siê tak:
-musisz mieæ drucik oporowy
-s³omke do napojów
-plasteline
-kabel
-¼ród³o napiêcia
-mase zapalaj±c± np.proch czarny
-kawa³ek druta izolowanego
Bierzesz drut i odizolowywujesz na koñcach oko³o 1cm, nastêpnie zaciskasz na tych koñcach drucik oporowy (¶wietnie spisuje siê we³na stalowa). Pó¼niej wk³adasz to do 2 centymetrowego odcinka s³omki i zatykasz od do³u plastelin± po to aby poroch sie nie wysypa³. Nastêpnie sypiesz do ¶rodka prochu i zalepiasz od góry plastelin±. Tak zrobiony zapalnik wk³adasz do samego koñca kana³u i zatykasz dysze plastelin±.
Ilo¶æ prochu w zapalniku musisz dobraæ eksperymentalnie poniewa¿ ka¿dy silnik potrzebuje innej ilo¶ci do prawid³owego zap³onu np. jak dasz za ma³o to silnik nie uzyska wysokiego ci¶nienia i bêdzie siê d³ugo rozkrêca³, jak dasz za du¿o to skok ci¶nienia bêdzie tak du¿y ¿e rozerwie silnik albo pêknie ziarno paliwa co równie¿ doprowadzi do wybuchu.
Pozdr.Luk |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m³ody
Do³±czy³: 16 Lis 2005 Posty: 11
|
Wys³any: Sob Gru 17, 2005 10:11 pm Temat postu: |
|
|
DZIÊKUJE za dok³adny opis.
nie wiem tylko jeszcze jak ze zród³em napiecia !!
od góry rakiety maj± wystawaæ 2 kabelki i mam do nich tak zwyczajnie podpi±æ baterie 9v.
a paliwo nie zapali sie zbyt szybko zanim odejde??
a jak zle bedzie zrobiona rakieta i wybuchnie mi w twarz przy takim odpalaniu?? cos sie boje troche tego elektrycznego zap³onu jak mi urwie rece to sie chyba za³ame bo nie bede mia³ czym robiæ rakiety hehehe. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
szpaner

Do³±czy³: 11 Pa¼ 2004 Posty: 561
|
Wys³any: Sob Gru 17, 2005 10:16 pm Temat postu: |
|
|
Ej, zaraz, co ty kombinujesz????
Zap³onnik wk³adasz przez dyszê do srodka silnika, kabel bierzesz tak d³ugi, jak uwa¿asz za konieczne, ¿eby b³o bezpiecznie.
To dzia³a tak, ¿e rakieta odlatuje, a kabel zostaje na ziemi.
Nie wiem, czemu kable chcesz gór± wyprowadzaæ.... _________________
 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m³ody
Do³±czy³: 16 Lis 2005 Posty: 11
|
Wys³any: Sob Gru 17, 2005 10:34 pm Temat postu: |
|
|
Witam
tak to jest jak sie jest pocztkujacym .
mam nadzieje ze to minie za jakis czas.
czyli po zap³onie ca³y kabel zostaje na ziemi, w moim przypadku nawet rakieta moze zostac hehehe.
a jest mozliwe ze druciki zahacza o dysze i bedzie lipa.
jest to moja 1 rakieta i chcia³bym wybrac najmniej zawodn± opcjê. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Luk

Do³±czy³: 14 Lis 2005 Posty: 101 Sk±d: Libi±¿
|
Wys³any: Sob Gru 17, 2005 11:27 pm Temat postu: |
|
|
Raczej nie ma h...ja ¿eby Ci sie te kable zablokowaly. Jeszcze o takim przypadku nie s³ysza³em. Jak je ³adnie splecisz to nie ma szans no hyba ¿e masz 2mm dysze
P.S
Je¶li jeste¶ pocz±tkuj±cy to poczytaj troche forum. Tu na pewno znajdziesz wiele i nie bêdziesz musia³ zadawaæ takie......pytania.
Pozdr.Luk |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
zonk1

Do³±czy³: 11 Gru 2003 Posty: 48 Sk±d: ToRuÑ
|
Wys³any: Nie Gru 18, 2005 1:05 am Temat postu: |
|
|
Mo¿e ma³y OT ale dziwi mnie to:
Mówisz M³ody, ¿e bawile¶ siê kiedy¶ zap³onem elektrycznym przy petardach. Czy robi³e¶ to tak jak nam opisa³e¶? Sta³e¶ przy niej, 2 kabelki do baterii i by³o bum? A¿ mnie ciarki przechodz± :O _________________ Kto pyta, ten pyta! HA! |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m³ody
Do³±czy³: 16 Lis 2005 Posty: 11
|
Wys³any: Nie Gru 18, 2005 10:35 am Temat postu: |
|
|
Witam
Nie!!! g³upi nie jestem.
kabel by³ wystarczaj±co d³ugi, ale czesto tego nie robi³em bo lepiej w³ozyc lont do petardy i zakleic .szybciej sie robi |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m³ody
Do³±czy³: 16 Lis 2005 Posty: 11
|
Wys³any: Sob Gru 24, 2005 10:30 pm Temat postu: |
|
|
HEH rakieta polecia³a na kilka metrów i BUM .
My¶le ¿e dysza by³a za ma³a (6mm) albo korpus za cienki , a mia³o byæ tak piêknie. Nie za³amuje sie to by³a moja pierwsza nastepna bedzie wykonana z aluminium lub metalu wiec radze omijaæ okolice Czêstochowy!!! My¶le ze ci±g nowej rakiety udzwignie j± a jak nie to i tak bedzie fajna zabawa. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Marbi

Do³±czy³: 22 Wrz 2005 Posty: 18 Sk±d: Warszawa
|
Wys³any: Pon Gru 26, 2005 4:05 pm Temat postu: |
|
|
Jakie powinny byæ proporcje silniczków?
Bo ja robiê silniczki z papieru (sklejanego szk³em wodnym) dyszy zaciskanej (strasznie ciê¿ko siê zaciska i nierówno wychodzi) karmelki, oraz zatyczki ze srajta¶my i wikolu...
Jakie powinny byæ proporcje:
d³. silnika:d³ dyszy
szer. slnika:szer. kana³u i dyszy
itd.
Porad¼cie co¶.[/url] _________________ Pozdrawiam,
Marbi
gg: 579078 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Luk

Do³±czy³: 14 Lis 2005 Posty: 101 Sk±d: Libi±¿
|
Wys³any: Pon Gru 26, 2005 5:13 pm Temat postu: |
|
|
Witam.
Na silniki nie ma proporcji .
To trzeba wyliczyæ albo skorzystac z arkusza SRM Nakki.
To zale¿y od wielu czynników np. paliwa, geometrii ³adunku, itd.., .Nie ma jednej proporcji czy tez regu³y na projektowanie silnika.
Ale w którejs ksi±zce o modelarstwie rakietowym wyczyta³em ¿e optymalna d³ugo¶æ ³adunku rurowego wynosi 4 ¶rednice czyli np. masz ³adunek o ¶rednicy 2 cm to jeo d³ugosc wynosi 8 cm. Nie wiem czy jest to prawda bo ksia¿ka do¶c stara by³a. ¦rednice kana³u mo¿na przyj±æ 1/3 ¶rednicy ³adunku czyli jak masz ¶rednice 3 cm to kana³ 1 cm. A dysze zrób takiej samej ¶rednicy jak kana³. I to by by³o na tyle.
pozdr.Luk |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|