Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Luk

Do³±czy³: 14 Lis 2005 Posty: 101 Sk±d: Libi±¿
|
Wys³any: Pi± Gru 16, 2005 4:42 pm Temat postu: Zabezpieczanie wnêtrza silnika z PCV przed stopieniem. |
|
|
Witam.
Mam taki problem. Mianowicie chodzi ziarna paliwa typu BATES. Szukam sposobu jak mo¿na skutecznie uchroniæ silnik przed stopieniem, w którym zosta³ zastosowany ten w³a¶nie typ ziarna.. Papier raczej sie nie sprawdza poniewa¿ zap³on w tego typu paliwie nastêpuje na powierzchniach czo³owych i w kanale przez co "ostro grzeje" po sciankach silnika.
Pozdr.Luk |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Joker Go¶æ
|
Wys³any: Pi± Gru 16, 2005 4:52 pm Temat postu: |
|
|
Witam
Niez³e s± rurki tekstolitowe nie powinna sie stopic |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
yetihehe

Do³±czy³: 26 Pa¼ 2002 Posty: 459 Sk±d: Znienacka
|
Wys³any: Pi± Gru 16, 2005 5:02 pm Temat postu: |
|
|
Mo¿e wy³o¿yæ ¶cianki azbestem? _________________ Motyle trotylem pachn± jak nigdy.
ogl±daj±cy, niepraktykuj±cy  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Hubcio

Do³±czy³: 05 Sty 2005 Posty: 375 Sk±d: tiaaa
|
Wys³any: Pi± Gru 16, 2005 6:46 pm Temat postu: |
|
|
A gdyby tak szk³o wodne zmieszaæ z proszkiem grafitu wtedy efekt pokrywania by³ by jeszcze trwalszy .  _________________
 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Joker Go¶æ
|
Wys³any: Pi± Gru 16, 2005 6:51 pm Temat postu: |
|
|
witam
zale¿y jaki grafit bo jak ja bra³em z o³owka H6 do prochu czarnego to super sie pali³ a jak dasz z jakiego¶ B to bêdzie ok |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
maxlam Go¶æ
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Hubcio

Do³±czy³: 05 Sty 2005 Posty: 375 Sk±d: tiaaa
|
Wys³any: Pi± Gru 16, 2005 7:01 pm Temat postu: |
|
|
Mo¿e tak jak jest napisane u Sêkowskiego przepis na farbê ognioodporn± szk³o wodne + wysyszona i roztarta glinka _________________
 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
maxlam Go¶æ
|
Wys³any: Pi± Gru 16, 2005 7:30 pm Temat postu: |
|
|
Jeszcze jedna uwaga je¶li mowa o karmelku to wystarczy z gór± kilka nawojów papieru kredowego by zabezpieczyæ ziarna je¶li chodzi o HP to ju¿ inna bajka i raczej tego typu ziarna siê nie sprawdz± z PVC piszê raczej bo nie testowa³em HP ale wystarczy poczytaæ forum by mieæ ogólne pojêcie. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Luk

Do³±czy³: 14 Lis 2005 Posty: 101 Sk±d: Libi±¿
|
Wys³any: Pi± Gru 16, 2005 8:14 pm Temat postu: |
|
|
Tak chodzi o karmelka 60/40.
Pozdr.Luk |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
maxlam Go¶æ
|
Wys³any: Pi± Gru 16, 2005 8:17 pm Temat postu: |
|
|
Dla karmelki spokojnie starcza papier by zabezpieczyæ kredowy taki który siê nie pali np. materia³y reklamowe provident zapewniam nie pal± siê.
A jak wykonasz z papieru + szk³o wodne bajka moim zdaniem dla ma³ych silników szkoda roboty. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
yetihehe

Do³±czy³: 26 Pa¼ 2002 Posty: 459 Sk±d: Znienacka
|
Wys³any: Pi± Gru 16, 2005 8:58 pm Temat postu: |
|
|
Szk³o wodne siê nie sprawdza w amatorskich konstrukcjach (i w profesjonalnych te¿), bo d³uugo schnie, kurczy siê, a w wysokiej temperaturze puchnie (b±ble siê robi±). Same wady. _________________ Motyle trotylem pachn± jak nigdy.
ogl±daj±cy, niepraktykuj±cy  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PINOT

Do³±czy³: 25 Lis 2003 Posty: 428 Sk±d: Wroc³aw
|
Wys³any: Pi± Gru 16, 2005 9:55 pm Temat postu: |
|
|
No, ciekawy i nieczêsto poruszany dot±d temat.
Ze znanych mi wyk³adzin/insulacji/linerów...kurcze, jak to nazwaæ, pojawiaj± siê:
tekstolit, ju¿ wymieniany, (¿ywica fenolowo formaldehydowa w postaci cienkiej rurki bêd±cej laminatem rezolu na tkaninie bawe³nianej);
papier, wraz z modyfikacjami, tj. papier s±czony szk³em wodnym, ¿ywicami fenolowymi, melaminowymi i mocznikowymi, a nawet smarowany silikonem czerwonym i zwijany w rurki;
guma - bodaj najlepsza wyk³adzina. Na ró¿nych stronach rakietowych mówi siê, co jest prawd±, ¿e guma degraduj±c termicznie zamienia siê w spieniony wêgiel, który doskonale chroni ¶cianki silnika nawet dla paliw HP o du¿ej zawarto¶ci proszków metali. Osobi¶cie stosowa³em i papier nas±czany szk³em wodnym i gumê (ziarna bates wepchane do odcinka dêtki rowerowej - obydwa siê sprawdza³y. _________________ Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Ostatnio zmieniony przez PINOT dnia Nie Gru 18, 2005 2:03 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dziadek kermit

Do³±czy³: 25 Kwi 2003 Posty: 516 Sk±d: z okolicy "¯abido³ka"
|
Wys³any: Nie Gru 18, 2005 1:01 pm Temat postu: zalety gumy |
|
|
K³aniam siê piêknie
Poza tym o czym pisa³ PINOT, guma ma jeszcze jedn± ciekaw± w³a¶ciwo¶æ, a mianowicie reaguje na ¶ciskanie tak jakby by³a ciecz±.
Jakie to daje korzy¶ci? Ano takie:
1. Skoro ci¶nienie w cieczy rozchodzi siê jednakowo w ka¿dym kierunku, wiêc ¶ciskanie takiego ochraniacza spowoduje przekazanie ci¶nienia panuj±cego wewn±trz kana³u na ¶cianki zewnêtrzne ziarna, co zabezpieczy go przed rozerwaniem ci¶nieiem wewnêtrznym ( ci¶nienia wewnêtrzne i zewnêtrzne zostaj± zrównowa¿one).
2. Identyczne ci¶nienie zostaje wywarte na ¶cianki silnika, co zapobiega przep³ywowi gazu pomiêdzy ochraniaczem ziarna i ¶ciank± silnika. ( znika poroblem nagrzewania siê ¶cianki, o co chyba g³ównie chodzi³o )
3. Wci¶niêty pomiêdzy ¶ciankê silnika i ziarno ochraniacz, poddany dzia³aniu ci¶nienia spalania, zapobiega przemieszczaniu siê ziarna wzglêdem ¶cianki silnika.
ERGO same walety, a mo¿e kto¶ znajdzie parê zad  _________________ Dziadek Kermit
"co do reszty uwa¿am, ¿e Kartagina powinna byæ zburzona!" |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kacper

Do³±czy³: 17 Maj 2003 Posty: 180 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Nie Gru 18, 2005 4:49 pm Temat postu: Re: zalety gumy |
|
|
dziadek kermit napisa³: | ERGO same walety, a mo¿e kto¶ znajdzie parê zad  |
Witam!
Jest jedna "zada" trzeba inwestowaæ w ka¿dy nowy rozmiar dêtki a te grubsze(do motoru) troche kosztuj±, no ale naszczê¶cie siê dobrze rozci±ga wiêc jeden rozmiar dêtki pasuje do paru ¶rednic w zwyrz. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dziadek kermit

Do³±czy³: 25 Kwi 2003 Posty: 516 Sk±d: z okolicy "¯abido³ka"
|
Wys³any: Nie Gru 18, 2005 5:00 pm Temat postu: nie tylko dêtka |
|
|
A czy to musi koniecznie byæ kicha??
Widzia³em poliuretany które siê stosuje do klejenia uszczelek samochodowych. Mo¿na tym wkleiæ w korpus ka¿dy ³adunek pod warunkiem ¿e bêd± odpowiednie luzy zagwarantowane.
Niemniej zada to niew±tpliwie jest, tak jak napisa³e¶.  _________________ Dziadek Kermit
"co do reszty uwa¿am, ¿e Kartagina powinna byæ zburzona!" |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
maxlam Go¶æ
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PINOT

Do³±czy³: 25 Lis 2003 Posty: 428 Sk±d: Wroc³aw
|
Wys³any: Sro Lut 15, 2006 3:00 pm Temat postu: |
|
|
Znam tê ta¶mê, bêdzie do niczego. Jest to lekko podpolimeryzowany polibutylen-butadien w postaci bardzo lepkiego polimeru formowanego w ta¶mê, który wulkanizuje pod wp³ywem powietrza. Wulkanizowanie trwa d³ugo a produkt wulkanizacji w wysokiej temperaturze ³atwo siê topi i depolimeryzuje.
Guma z opon lub dêtek ma tê cenn± w³a¶ciwo¶æ, ¿e jest tak przesieciowana, ¿e nie depolimeryzuje, a zwêgla siê nie topi±c, daj±c "spieniony" wêgiel który jest tym w³a¶ciwym izolatorem termicznym _________________ Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Luk

Do³±czy³: 14 Lis 2005 Posty: 101 Sk±d: Libi±¿
|
Wys³any: Sob Maj 13, 2006 12:47 pm Temat postu: |
|
|
Witam.
Mam problem. Przeprowadzi³em przed chwil± kolejna próbê silnika ¶r. wew 29mm grubo¶æ ¶cianki 2,2mm. No i za ka¿dym razemwypala mi dziure tuz przy dyszy. Jak temu zaradziæ?
Pozdr.Luk |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
progressiff
Do³±czy³: 19 Mar 2006 Posty: 6
|
Wys³any: Sob Maj 13, 2006 1:40 pm Temat postu: |
|
|
Zapewne pomiêdzy dysz± a pierwszym segmentem paliwa jest przerwa przez co gor±ce gazy maj± kontakt ze ¶ciank± i robi± w niej otwór. Z do¶wiadczenia wiem ¿e ciê¿ko jest dopasowaæ idealnie segment z dysz±, tak aby nie by³o przerw. Dlatego w mniejszych silnikach dajê warstwê silikonu czerwonego, do wiêkszych i tych z cieplejszymi paliwami polecam uszczelniacz do piecy Soudala. Testowa³em to rozwi±zanie w rurkach 3/4 na karmelce 65/35 i wszystko ok. Zero jakichkolwiek ¶ladów nadtopienia od wewn±trz rurki.
EDIT: Oczywi¶cie powy¿sze rozwi±zanie nadaje siê do silników o stosunkowo krótkim czasie pracy, mam zamiar przetestowaæ jeszcze jak d³u¿szy czas pracy silnika na ciep³ym paliwie znosi uszczelniacz soudala. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
maxlam Go¶æ
|
Wys³any: Sob Maj 13, 2006 4:56 pm Temat postu: |
|
|
Do takich szybkich SR na karmelce to wystarczy trochê kredowego papieru takiego z ulotek super siê nadaje bo jest niepalny. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|