Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
revorf

Do³±czy³: 27 Lis 2005 Posty: 10
|
Wys³any: Nie Lis 27, 2005 8:07 pm Temat postu: |
|
|
Wydaje mi sie ¿e powy¿sze rozwi±zanie jest dobre polecane równie¿ przez PINOTA |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
MICHAL-RAKIETOMAN
Do³±czy³: 21 Sie 2005 Posty: 68
|
Wys³any: Nie Lis 27, 2005 8:59 pm Temat postu: |
|
|
Widze ze dalej nie wiecie po co odpalac silniki od gory.Dobra to ja wam wytlumacze Zaplon od gory powoduje ze gazy i plomien beda zmierzac w kierunku dyszy i dzieki temu kanal bedzie sie palil na calej swej powierzchni.Paliwo rowniez bedzie sie spalac od kanalu do scianek bocznych.W duzych silnikach zaplon od gory to KONIECZNOSC inaczej silnik nie wystartuje.Najlepszym rozwiazaniem jest zaplon elektryczny bo sposob ktory opisal hemist moze byc przyczyna eksplozji silnika(foliowo tasmowa oslona moze zatkac dysze).Mozna rowieniez wykorzystac pcz dobrej jakosci ktory spala sie szybko i nie zostawia stalych produktow spalania.Nalezy wtedy caly kanal zasypac tymze wlasnie pcz i odpalic go od dolu.Z tym ostanim sposobem nie jestem do konca pewien czy sie sprawdzi bo przeciez wiadomo ze za slaby zaplon spowoduje nieprawidlowa prace silnika .Prawidlowo odpalony silnik czyli od gory bedzie sie spalc np 1 sekunde lub 2 a od dolu o wiele wiecej.Oczywiscie profesjonalnie wykonany i zaprojektowany silnimk bedzie sie spalac o wiele szybciej.W malutkich silnikach nie ma sensu stosowac gornego zaplonu ja mini sr odpalam visco 2 mm (polecam Pana Maxlama) i lataja calkiem przyzwoicie. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tomaszko
Do³±czy³: 20 Lis 2005 Posty: 12
|
Wys³any: Nie Lis 27, 2005 9:04 pm Temat postu: |
|
|
Mo¿e post troche nei na temat ale w temacie o prochu nie moge pisaæ:
Czy proch czarny moze byæ przechowywany d³ugo i czy jest on wra¿liwy na bod¼ce mechaniczne. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
revorf

Do³±czy³: 27 Lis 2005 Posty: 10
|
Wys³any: Nie Lis 27, 2005 9:25 pm Temat postu: |
|
|
polecam stronkê Eltopsja
mo¿na tu znale¼æ naprawdê dobry opis dla pocz±tkuj±cych szczególnie sposób otrzymywania silnika na zimno(cukier puder + saletra potasowa + denaturacik) |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
maxlam Go¶æ
|
Wys³any: Nie Lis 27, 2005 9:34 pm Temat postu: |
|
|
Jak by¶ trochê poczyta³ forum to by¶ wiedzia³, ¿e strona jest ogólnie znana na forum gdy¿ nale¿ do jednego z u¿ytkowników a i jest na forum temat o tej karmelce na zimno jak powiadasz tylko trzeba poczytaæ...
Ostatnio zmieniony przez maxlam dnia Nie Lis 27, 2005 9:35 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
MICHAL-RAKIETOMAN
Do³±czy³: 21 Sie 2005 Posty: 68
|
Wys³any: Nie Lis 27, 2005 9:35 pm Temat postu: |
|
|
proch czarny jest stabilny i niezbyt wrazliwy |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Jacek R.

Do³±czy³: 03 Wrz 2004 Posty: 1223 Sk±d: Z ³±k Arkadii a tak serio Kraków
|
Wys³any: Nie Lis 27, 2005 9:37 pm Temat postu: |
|
|
Zapalanie od góry ma taki sens: zapala sie paliwo, gorace gazy zanim dotr± do dyszy musza przejsc przez ca³y kana³. W zwi±zku z tym zapala sie ca³e paliwo od strony kana³u czyli pali sie kana³ od wewnatrz. Oznacza to duzo szybsza prêdko¶æ spalania bo powierzchnia jest duzo wieksza. Jest po prostu boczna powierzchnia spalania a nie czo³owa jak przy zap³onie od do³u. Do tego warto zauwazyæ ze pali sie lekko PROGRESYWNIE natomiast przy spalaniu czo³owym pali sie NEUTRALNIE (teoretycznie). Aha jeszcze jesli zalozymy ze karmelka ma Iw= 150 Ns/kg (nie wiem ile ma wiec zak³adamz e tyle :p )wiec silniki o masie paliwa 1kg 2 biezemy identyczne. Jeden zapalamy od góry, drogi od do³u. Ten zapalony od góry spali sie powiedzmy w 10s. czyli da dok³adnie 150 Ns wprzez 10s czyli daje to 15N ci±gu. Drogi silnik zapalony od do³u spali sie w 20s powiedzmy czyli da 7,5N ci±gu przez 20c. Ilo¶æ pracy wykonanej przez te dwa silniki jest jednakowa ale silnik z krótszym czasem pracy od¼wignie wiecej. tzn jesli mamy rakiete o masie10N (okolo 1kg) to silnik zapalony od góry zdo³a j± ud¼wign±æ a silnik od do³u nie mimo ze oba s± zdolne do wykonania tej samej pracy. Ale jesli mamy rakiete o masie 1N to obie rakiety, ta na silniku od góry i od od³u zapalanym poleca (teoretcznie) na te sam± wysoko¶æ. _________________ Czasem okoliczno¶ci zmuszaj± cz³owieka do porzucenia swojej dawnej dzia³alno¶ci  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
maxlam Go¶æ
|
Wys³any: Nie Lis 27, 2005 9:53 pm Temat postu: |
|
|
Nie bêdê taki udowodniê, ¿e na forum jest sporo info tylko trzeba poczytaæ
http://forum.pirotechnika.one.pl/viewtopic.php?t=870&start=20
Tu s± dwa moje posty gdzie dwa identyczne silniki odpalono na hamowni jeden lontem od przodu drugi elektrycznie od ty³u s± filmy i wykresy z ci±gu mo¿na sobie zobaczyæ ró¿nicê naocznie.. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jaskiniowiec

Do³±czy³: 22 Lut 2004 Posty: 597 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Pon Lis 28, 2005 12:56 am Temat postu: |
|
|
Dexter, za³o¿enia s³uszne, ale trochu Ci siê pomiesza³o. Uzyskiwane impulsy w³a¶ciwe dla karmelki, to oko³o 1000 do 1200 Ns/kg, czyli co najmniej zjad³e¶ zero. Dla spalania kilograma paliwa w ci±gu 10s uzyskujesz wiêc od 100 do 120 N ci±gu, czyli oko³o 10,2 do 12,2 kG si³y ciagu (1kG=9,81N). |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Jacek R.

Do³±czy³: 03 Wrz 2004 Posty: 1223 Sk±d: Z ³±k Arkadii a tak serio Kraków
|
Wys³any: Pon Lis 28, 2005 5:14 am Temat postu: |
|
|
wow nie wiedzialem ze az tyle!!! faaajnie prawie paliwo HP heheehe . liczby owszem pomieszane troszke ale za³ozenia s³uszne. pozatym pisalem z pamieci nie hcialo mi sie brac kartki i rozpisywaæ... Je¶li Ci na tym zalezy moge zmieniæ tego posta ale nie teraz bo jestem chwilowo nieprzytomny (5 : 14 rano). _________________ Czasem okoliczno¶ci zmuszaj± cz³owieka do porzucenia swojej dawnej dzia³alno¶ci  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|