Forum FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Strona Główna FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dr.Rocket
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Strona Główna -> Rakietowe przedszkole
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pon Mar 08, 2004 11:04 am    Temat postu: Dr.Rocket Odpowiedz z cytatem

Witam

Dr. Rocket To taka firma.
.

http://www.drrocket.com/

A to urządzenie do transmisji obrazu z rakiety. Panie eltopsji - cena tylko 3.300 $ Wink .




A to SR 75 mm ( chyba dobrze rozumiem te 75 mm Rolling Eyes )



Cena za komplet 4 sztuki : 850 $

Albo pojedyńczo . SR 75mm 6400 Motor cena 370 $.

Co mi się w oczy rzuca - sporo metalu Rolling Eyes Shocked


Nie rozumiem tylko oznaczeń Rolling Eyes . I ten metal Shocked Shocked . Wolę zabawę bez metalu.

"Obrazowa wielkość" SR 54/1706





Pozdr. A
Powrót do góry
 
Troll_u



Dołączył: 21 Kwi 2003
Posty: 110
Skąd: stolica

PostWysłany: Pon Mar 08, 2004 3:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak sie uprzez to mozesz ładny granat zrobić Confused Shocked i będzie sitko z okolicy Confused Nie zapomnij tylko jak to ktoś powiedział, "ponacinać ścianek" Very Happy

Oki to był żart Very Happy , ale teraz na poważnie.

Moje skromne zdanie na temat metalu w piro. Jeśli chodzi o bhp to nie ma szans zeby takie cos przeszło u mnie. Chyba ze to bedzie konstrukcja kupiona w modelarskim, z atestami i certyfikatami czy jakimis innymi papierami, nie mam zaufania do metalu na tyle zeby go pakowac do rakiet. Nie wiem jak inni, ale u mnie metal to przegrana sprawa.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość  
qrld



Dołączył: 30 Sty 2004
Posty: 50
Skąd: Bełchatów

PostWysłany: Pon Mar 08, 2004 3:44 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
nie mam zaufania do metalu na tyle zeby go pakowac do rakiet

A metalowa dysza? Co o tym powiecie? Też odpada?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Gość






PostWysłany: Pon Mar 08, 2004 3:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Troll_u napisał:
.....Jeśli chodzi o bhp to nie ma szans zeby takie cos przeszło u mnie. Chyba ze to bedzie konstrukcja kupiona w modelarskim, z atestami i certyfikatami czy jakimis innymi papierami, nie mam zaufania do metalu na tyle zeby go pakowac do rakiet. .



Tak samo kumam. Ponadto to nie sztuka zrobić metalowy SR. To juz dziś ( po kilku setkach prób ) wiem na pewno. Pokazę swoje niemetalowe SR i udowodnię to w praktyce. Udowodnię bo to nie sztuka też cackać się z jednym SR dwa dni ( ale ilość dni pracy nie ma wielkiego wpływu na jakość SR ). Chodzi mi o możliwośc produkcji wydajnej ( minimum 1 szt./ h - bez nakładów rbh na jedno paliwo ). Taki SR mam jeszcze szanse bez atestów opchnąć nie ryzykując zbytnio. Wg mnie dysza metalowa przejdzie. Po explozji SR zostaję odrzucona w dół. Wiele razy to "przerabiałem". Porzuciłem jednak dysze metalowe bo za cięzkie i to samo uzyskam dyszą niemetalową. No i nie co bezpieczniej.


Pozdr. A
Powrót do góry
 
wojtek



Dołączył: 26 Sty 2003
Posty: 168

PostWysłany: Pon Mar 08, 2004 4:04 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie metalowe silniki jakie tu zaprezentowano na pewno mają atesty (nie wiem tylko czy można jes stosować we wszystkich stanach USA) Ale oprócz sprzętu specyficznym "atestom" poddawani są sami rakietowcy. Zdobywają oni mianowicie określone stopnie - umiejętności coś jak kwalifikacje na dany rodzaj prawa jazdy. Z tego co się zorientowałem mają trzystopniowa skalę tzw level 1, 2 i 3. Ponadto w wiekszości silniki metalowe stsowane są w konstrukacjaj rakiet wysokiej mocy HPR. Ciekawe broń w USA może mieć niemal każdy a używać silniki metalowe to już tylko ci co zdali odpowiedni sprawdzian wiedzy i umiejętności.
tutaj jest strona gdzie opisano jak zdobyć te poziomy umiejętności:http://www.sssrocketry.org/
zasady sa pod hasłem : certyfiyng ? redy to cert level 1 , 2 or 3.
Ogólne zasady są takie, że trzeba się zapisać do organizacji rakietników np: National Association of Rocketry, or Tripoli Rocketry Association
trzeba mieć dwóch mentorów tzw senirów którzy nadzorują prace nad rakietą a mają przynajmniej 2 stopień to w przypadku ubiegania się o pierwszy stopień. Następnie oblatuje się swój model na silnikach H lub I jesli jest po tym zdatny do kolejnego to uzyskuje się 1 level. Level 2 zdobywa się na silnikach klasy J, K, L . Procedura podobna jak w klasie 1 trzeba zdać egzamin z zasad BHP, aerodynamiki, sposobów przechowywania silników itp. trzeci stopień to loty na silnikach klasy M,N,O. Widać z tego jak duża wagę przykłada się tam do bezpieczeństwa w oblatywaniu rakiet nawet na fabrycznych silnikach.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość  
Gość






PostWysłany: Pon Mar 08, 2004 6:22 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wojtek napisał:
......Widać z tego jak duża wagę przykłada się tam do bezpieczeństwa w oblatywaniu rakiet nawet na fabrycznych silnikach.


No bo są metalowe Wink. Napewno duże SR nie są dla lamerów. Ponadto to kwestia umowy. Metal ok ale wtedy stajemy np. 300 m od wyrzutni ( dla metalowego grantu zaczepnego strefa rażenia to 20 m - ale ścianka takiego granatu jest dość cienka . Dla granatu F1 strefa rażenia to 200 m ). SR bez metalu i umawiamy się np. na 100 m. Wszystko jest sprawą umowy ( narzuconej w zasadach bhp ). Ja do swoich SR spokojnie będę podchodził na 50 m ( chodzi o odległość na wypadek explozji SR ). Do metalu za cholerę nie podejdę tak blisko Rolling Eyes Wink


Pozdr. A
Powrót do góry
 
Paul S



Dołączył: 24 Lis 2003
Posty: 252

PostWysłany: Pon Mar 08, 2004 7:44 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hallo,
Oczywiscie SR z metalowa obudowa sa znacznie niebespieczniejsze od silnikow z obudowa papierowa. Na ten temat nie musimy juz dyskutowac ale do tej calej dyskusji mam pare uwag.
Uwazam, ze SR z obudowa metalowa nie sa dla nowicjuszy!!!!!
Najczestsze bledy w wykonaniu tych silnikow to brak odpowiedniej wiedzy z dziedziny wytrzymalosci materialow. Brak odpowiednich mozliwosci ( tokarka,narzedzia itd) w wykonaniu takiego silnika. Zla konstrukcja, zabespieczenie termiczne no i oczywiscie hamownia bez ktorej trudno powiedziec jakim sila jest poddany korpus danego silnika.
Co do konstrukcji SR z metalu( aluminium) nie wyliczylem wszystkich problemow ktore trzeba pokonac ale jeden musze jeszcze wymienic -PALIWO!!!! Kto z nas( was) dysponuje odpowiednim sprzetem by otrzymac kazdym razem paliwo o tych samych parametrach? Ilu z nas dysponuje odpowiednia wiedza teoretyczna by zaprojektowac taki silnik? Ja nie!!!!!
O wiele bardziej obawiam sie tej dyskusji na forum gdzie coraz czesciej mowi sie o silnikach o masie paliwa pow. 1 kg z tendecja " kto da wiecej"
Albo pytania " mam rurke 54/63 mm z ktorej ma powstac silnik o masie paliwa do 1,5 kg ???????? Czy jest to ktos kto ma doswiadczenie w budowie tak duzych silnikow rakietowych? Pyrotechman( jako profi) opanowal silnik o masie 600g!!!!!!!

Paul
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość  
Gość






PostWysłany: Pon Mar 08, 2004 8:06 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Paul S napisał:

O wiele bardziej obawiam sie tej dyskusji na forum gdzie coraz czesciej mowi sie o silnikach o masie paliwa pow. 1 kg z tendecja " kto da wiecej"
.......Czy jest to ktos kto ma doswiadczenie w budowie tak duzych silnikow rakietowych? Pyrotechman( jako profi) opanowal silnik o masie 600g!!!!!!!


1. Tu spokojnie. Już "Leszczom" kubeł wody na głowę wylałem. Za te eksperymenty będę zabierał * i pisałem o tym.

2. Prostestuję Rolling Eyes . Do 1 kg Exclamation Laughing . Problem w tym, że ile można robić za darmo a próba nie co kosztuje Shocked . Teraz zabiorę się za rakiety. Kilka filmów pokażę. Potratuję to jako element marketingu Wink

I jeszcze raz podkreślę. Pisanie idiotycznych postów o SR ( z gaz rurek , spora masa paliwa ) potraktuję jak "sabotaż" plus degradacja Evil or Very Mad . Nie wolno pisać o dużych SR tym, którzy nie pokażą, że potrafią upichcić SR ( bez metalu Exclamation ) na maks. 50 gramach paliwa.



Pozdr. A
Powrót do góry
 
Alien_



Dołączył: 17 Sty 2004
Posty: 78

PostWysłany: Pon Mar 08, 2004 8:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a moze byc tak 70g paliwa Question Question
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
fox



Dołączył: 10 Lis 2003
Posty: 192
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Sro Mar 10, 2004 1:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Te silniki na zdjęciu są na paliwo na bazie chloranu potasu i pyłu Al.
_________________
CAST AWAY
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Adres AIM  
Gość






PostWysłany: Sro Mar 10, 2004 2:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

fox napisał:
Te silniki na zdjęciu są na paliwo na bazie chloranu potasu i pyłu Al.



Shocked Shocked , wklej oryginalny tekst. Ciekawe. W zasadzie nic ciekawego - bo dla mnie kclo3 jest po prostu niebezpieczny ( robiąc paliwo ) jako składnik paliw rakietowych. No i układ kclo3 / Al jest dobrym MW.


Pozdr. A
Powrót do góry
 
methyl



Dołączył: 30 Kwi 2002
Posty: 166
Skąd: NeW York

PostWysłany: Pią Mar 12, 2004 2:05 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

fox napisał:
Te silniki na zdjęciu są na paliwo na bazie chloranu potasu i pyłu Al.




Shocked Shocked Shocked ............ Laughing


do tych silników są sprzedawane odzielnie ziarna paliwa w kształcie walców z kanałem w środku o inhibitowanych powierzchniach czolowych i bocznych.Składy bazują na nadchloranie amonu.Jest do wyboru kilka wersji paliw w zależności od efektu jaki chce klient uzyskać.Od białego płomienia i białego dymu z dyszy do płomienia zielonego lub czerwonego albo czarnego jak sadza dymu.Wszystko dla efekciarstwa.Ludziska kupują te silniki bo są solidne i pakują do nich własnorecznie formowane walce z karmelka Smile) chodzi jak bajka!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Jajo



Dołączył: 19 Maj 2004
Posty: 22
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Wto Cze 08, 2004 8:17 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Methyl i tyu sie z tobom zgadzam Smile modzre to powiedzaleś lol i wieszcie mi na slowo (albo nie ) jeśli ktoś kupuje sobie silnik takiego pokroju to oczywiście ze robi sobie karmelek odlewa ziarno wsadza do silnika i to lata i niemysi zape88do sklepu po fabryczne pliwa poniewarz to mu sie nieoplaca Twisted Evil !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! i dlatego ludze kupujom takie silniki
ps bo som wieloroazowego urzytku

_________________
hmm.......
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość  
Paul S



Dołączył: 24 Lis 2003
Posty: 252

PostWysłany: Wto Cze 08, 2004 8:46 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A mnie sie wydaje,ze silniki tego typu moga tylko dzialac na oryginalnym paliwie!!! W momencie gdy zaczniesz sam kombinowac z paliwem jest ten silnik tak samo bespieczny( albo niebespieczny) jak kazdy inny silnik metalowy wykonany we wlasnym zakresie. Tak wiec nic tylko do sklepu ( albo do internetu) i kupowac oryginalne paliwo, obojetnie czy sie oplaca czy tez nie.

Paul
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość  
Jacek R.



Dołączył: 03 Wrz 2004
Posty: 1223
Skąd: Z łąk Arkadii a tak serio Kraków

PostWysłany: Wto Lis 22, 2005 5:36 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja mysle ze taka karmelka w tym silniku da mniejsze cisnienie niz oryginalne paliwo Very Happy wiec jest teoretycznie bezpieczniejsza. Co innego temperatura b aLu topi sie w chyba 700 iles stopni ale moze mi sie cos pomieszało...
_________________
Czasem okoliczności zmuszają człowieka do porzucenia swojej dawnej działalności Sad
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Adres AIM  
Gość






PostWysłany: Sob Sty 14, 2006 8:40 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja nie mam zaufania do takich silników Exclamation Exclamation Exclamation
Popieram użtytkownika o nicku troll_u Exclamation
Czy wiecie co się stało Z jednym gościem który testował metalowy silnik i dostał w łeb Exclamation Exclamation
Jak myślicie co się z nim stało Question Exclamation
TRUP Exclamation Exclamation
Nie wieże tez takim silniką z ATESTAMI I INNYMI KWITKAMI Exclamation Exclamation
Zawsze można takie kwity PODROBIĆ Idea Exclamation
Ktoś może dać Łapówkę za taki kwitek jakiemuś urzednikowi (oczywiście bez obrazy dla urzędników) Exclamation

Przedewszystkim Ostrożność

Sorry za Błędy
Powrót do góry
 
Jacek R.



Dołączył: 03 Wrz 2004
Posty: 1223
Skąd: Z łąk Arkadii a tak serio Kraków

PostWysłany: Nie Sty 15, 2006 7:21 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ale to jest silnik FABRYCZNY. i jesli jest uzywany zgodnie z zaleceniami to wszysto bedzie OK. powinno byc.
_________________
Czasem okoliczności zmuszają człowieka do porzucenia swojej dawnej działalności Sad
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Adres AIM  
Tomash
dostęp próbny do MW


Dołączył: 27 Sty 2003
Posty: 382
Skąd: Z nieba do nieba, oby nie za szybko...

PostWysłany: Pon Sty 16, 2006 12:20 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nawiązując luźno do tematu, podczas oglądania programu na discovery o modelarzach rakietowych widziałem właśnie takie metalowe silniki (nawet większe) głównie z Al. Co mi się na uszy rzuciło to to, że wg. tego co było mówione (oryg. angielska wersja) to cała rakieta RAZEM Z SILNIKIEM są budowane przez modelarza. Kiedy chcieli wystrzelić kilkumetrową rakietę, rozerwało im silniki, to najlepszy dowód na to że nie użyli fabrycznych. Jeżeli w USA pozwala się amatorom na strzelanie rakietami na własnych metalowych silnikach to ja odpadam.
Na szczęście są to przeszkoleni specjaliści należący do tzw. Tripoli czyli ich organizacji modelarzy rakiet.
Kosiarskie rzeczy tam budują.
Pozdrawiam. Tomash.

_________________
Już tylko teoretyzuję, potrzeba mi rączek by rodzinę utrzymać Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
PINOT



Dołączył: 25 Lis 2003
Posty: 428
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon Sty 16, 2006 8:33 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co wy się tak czepiliście tego metalu !!!! Metal daje jedyną możliwość zrobienia silników na naprawdę wyśrubowanych parametrach do na prawdę wysoko latających rakiet.
Na całym świecie, nie tylko w USA używa się silników metalowych, które można legalnie kupić z odpowiednimi certyfikatami. W USA legalnie można też kupić Berettę i Kałasznikowa, a jak się bardzo lubi to nawet RPG ! Wszystko jest dla ludzi z mózgiem pod przykrywką !
Rzecz jest w podejściu ludzi do prawa, jego egzekwowaniu przez państwo, organizacji wszystkiego (organizacje takie są inicjowane przez uniwersytety lub wojsko, co ułatwia znacznie, bo oni załatwiają pierwsze sprawy formalne), a także odpowiednich warunków. Tam się nie uprawia jak u nas partyzantki po lasach i łąkach, tylko należy się do określonych organizacji, mających wyznaczone miejsca do startów dużych metalowych rakiet, zdaje się egzaminy kwalifikacyjne i pisze raporty z odpaleń. Na sznurku nosi się zalaminowany certyfikat, który pokazuje się gliniarzowi - zaś gliniarz patrząc na niego wie, że ma do czynienia z człowiekiem odpowiedzialnym, który zna się na rzeczy, w zakresie objętym certyfikatem i zadba o bezpieczeństwo swoje i innych. Jeśli się nie należy do żadnej organizacji (co jest w sumie bez sensu, bo koszt jest nieduży a egzain dośc łatwy dla człowieka z praktyką, którą zdobyl w zespole ludzi mających certyfikaty), to się jedzie na prerię, rozciąga kilkadziesiąt metrów drutu, okopuje się pozycję i jest git (ale na własne ryzyko). Dlatego trudno tam o takie możliwości, aby 14-to latek bral się za odpalanie rakiety z metalowym silnikiem 50mm z pół kilogramowym ładunkiem paliwa na AP w jakimś przypadkowym miejscu, za pomocą własnoręcznie wykonanej stopiny, choć pewnie zdarzają się wyjątki (nie wiem jak dużo jest wypadków związanych z rakietami w USA, a amerykańców jes 5xwięcej niż Polaków). Nie używa się materiałów byle jakich - byle TANIO, a własnoręczne silniki się CERTYFIKUJE (inaczej są nielegalną bronią) ! Dla zdobywania wiedzy korzysta się z bibliotek a nie plotek, choć i bzdury wielokrotnie powtarzane w internecie też się spotyka - ale każdy poważny rakietowiec się z nich śmieje. Do tego jak to w USA koszty szkód na sobie i innych ponosi się w całości i osobiście, a nie jakaś tam mała szkodliwość (że niby niechcący i jednorazowo) i zawiasy.
W książkach rakietowych dla amatorów z USA są po kolei działy, które należy przeczytać - zaczyna się od PRAWA, BEZIECZEŃSTWA, potem materialówka a na koniec paliwa i własne eksperymenty.
Podejście Polaków do prawa najlepiej pokazuje stwierdzenie policjanta z magazynu w TVN Turbo, który wczoraj oglądałem. Niemcy polskiego pochodzenia, kiedy ich zatrzymać za to że jadą 180 km/h w zabudowanym, zawsze się awanturują, chamsko odzywają i dalej nagminnie łamią prawo drogowe. Niemcy rodowici nigdy sobie na takie rzeczy nie pozwalają.

Tak więc bezpieczeństwo to nie kwestia metalu lub nie, ale poczucia odpowiedzialności użytkowników (powyżej macie zdjęcie kolesia, który oto nam się chwali, że odpala rakietę z rury w odległości 50m od bloku - dalibyście mu do ręki taki metalowy silnik????) Gdyby ten koleżka ze zdjęcia żył w USA i skrzywdził jedno dziecko, jego rodzina przez pięć pokoleń jadłaby ziemniaki z mlekiem i jeździła do pracy na rowerze.

Do Konradexx: a wiesz ile firm w Polsce produkuje stalowe butle na gazy ? Jeśli wziąć Twoje podejście dotyczące złej jakości i łapówek to lepiej spier....z kuchni jak najszybciej.

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Arkadiusz
Gość





PostWysłany: Pon Sty 16, 2006 2:04 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja uważam , że uSSmany są zbyt głupie na to aby zrobić SR bez metalu chyba , że pomysł gdzieś ukradna bo sami tego nie wymyślą. Poszli po najmniejszej lini oporu. Wg mnie są już laminaty o Re zbliżonym do Re metalu. Nawet jak mają te Re dwa razy mniejsze to oznacza to ściankę dwa razy grubszą ale i tak ich SR nie pracują na wyśrubowanych parametrach z obawy by SR metalowy nie stał się granatem. Dodam, że w usa chcą wszystko uregulować i te tabliczki na szyi niczym obroża na psie - ma na celu tylko pokazanie kto tu rządzi. A wobec ich gliniarza nawet z tabliczka na szyj trzeba przemieszczać się powoli i bez gwałtownych ruchów aby nie być zastrzelonym. Dodam przy okazji , że 90 % seryjnych morderców pochodzi z usa ( żródło : Discovery ). Pewno zaraz zaczniecie pisać o Windowsie i komputerach. Nie piszcie . Te kompy i programy nie robią i nie piszą im Amerykanie. Ci zajmuja się tylko złodziejstwem i to na skalę globalną ( patrz ropa ). Tak , to bogaty kraj ( super złodziej jest bogaty ) ale co raz bardziej dryfuje w kierunku państwa policyjnego gdzie nawet nie wysr...cie się bez jakiegoś monitoringu. Czy nie lubię Amerykanów ?. Pewno ich totalitarnego i złodziejskiego systemu bo szaremu jankesowi wspołczuję Wink . A jak ktoś pojedzie do tego kraju to już na ich lotnisku potraktują Was jak terrorystę i złodzieja. Zanim jednak tam polecicie to już w Polsce Was uSSamy ze 100 $ okradną bo złodziejstwo ten system ma we krwi Wink. Reasumując. Exclamation Metal zostawcie profi userom ale nawet jakby np. ksard zrobił "super gites SR" ( oczy puchną, ja..a więdną ) to i tak będzie się mógł nim tylko nacieszyć bo metalu nikt Wam w Polsce nie przepuści.


Pozdr. A Wink

PS. Nie mam najmniejszego interesu aby źle pisać o uSSamanch. Ani mojego tatę czy dziadka żaden uSSman nie skrzywdził. Piszę bo widzę :- )
Powrót do góry
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Strona Główna -> Rakietowe przedszkole Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników na tym forum
Nie możesz pobierać plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP