Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maxlam Gość
|
Wysłany: Nie Wrz 25, 2005 2:20 pm Temat postu: |
|
|
Dysza....
Jest to dysza z mojego silnika fi20 (już opisywałem na forum) wczoraj zrobiłem dwie kolejne zmieniając trochę technikę odlewania...
Więc silnik z rury PP o wytrzymałości 20bar stożek do wyciskania dyszy zrobiony z kartonu + taśma klejąca o wymiarach takich jak na poniższej rycinie
Najpierw należy rozgrzać koniec rury tak aby zrobił się plastyczny następnie zaginamy do środka około 10mm by postał rant i aby został prześwit około fi 19mm. Zostawiamy do ostygnięcia
Bierzemy trzpień z otworem w osi o wymiarach takich by wszedł do silnika od strony nie zagiętej bez większych luzów, wkładamy uprzednio sporządzoną zaprawę (w moim przypadku jest to cement ciśnieniowy z szamotem 4:1) do cementu wkładamy nasz papierowy szablon z trzpieniem metalowym tak by trzpień trafił w otwór w naszym oporze ściskamy wszystko by odbił nam się stożek wyjmujemy do sprawdzenia w razie konieczności dokładamy i odciskamy ponownie i nie wyciągamy wyciągniemy dopiero jak wyschnie w moim przypadku 5min gdyż jest to cement szybkoschnący.
A oto efekt naszej pracy....
Dysza proszę bardzo
Nowy metalowy stożek do wyciskania dyszy w betonie
Wymiary wysokość l=35mm mniejsza średnica 7mm większa średnica 18mm kąt dyszy 10 stopni
Mam prośbę o pomoc w obliczeniu optymalnej dyszy dla silika fi20 arkusz z danymi silnika można pobrać http://rapidshare.de/files/5025598/10.09.2005.rar.html |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
MadMax

Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 24 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: Nie Paź 16, 2005 12:04 am Temat postu: |
|
|
Dysza część 1...
Buszując po internecie znalazłem ciekawy artykulik, opisujący budowę silnika PVC ( być może już znany ) http://www.users.on.net/~DYER_GLENALTA/4thGen/4thGen.htm .
W ramach treningu postanowiłem zrobić sobie taką dyszę - będę miał później możliwość porównania jej z dyszą prasowaną.
A oto kilka fotek:
Materiały:
Klejenie podkładek:
Wklejanie podkładek:
Przygotowanie pomocniczego uchwytu:
Dobór składników zaprawy i wykonanie próbek:
Ciąg dalszy nastąpi ... ( mam nadzieję ) .
P.S. A porównanie będzie z dyszą :
P.S.2. Przy okazji podziękowania dla FNmilo, za zrobienie tłocznika . Dysze powoli nabierają kształtu. Muszę tylko potestować różne składniki mieszanek.
Pozdrawiam
Piotrek |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Rafał

Dołączył: 27 Sty 2005 Posty: 81 Skąd: to umiesz??
|
Wysłany: Nie Paź 16, 2005 2:25 pm Temat postu: |
|
|
A te drgie dysze to z czego one są ??
PS
sam robiles tą prase ? _________________
 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
MadMax

Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 24 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: Nie Paź 16, 2005 2:35 pm Temat postu: |
|
|
Składniki wstępne: cement, szamot, odrobina wapna ( lub talku), kilka kropel szkła wodnego + woda. W środku metalowa podkładka. Czeka jeszcze mnie dobór proporcji mieszanki i/lub ewentualna zmiana składników.
P.S. Prasę sam robiłem. Trochę więcej zdjęć zamieściłem na stronie: http://83.15.210.242/piotrek/prasa.php _________________ Piotrek
-----------
Ostatnio zmieniony przez MadMax dnia Pią Maj 26, 2006 8:10 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
maxlam Gość
|
Wysłany: Sro Paź 26, 2005 7:24 pm Temat postu: |
|
|
Dziś kolegę zagoniłem do tokarni i wytoczył mi stożki do odciskania dysz dla moich prób z silniczkiem fi20 (na razie na próbę jak się sprawdzi to zrobię sobie z nierdzewki )
Opisuję w kolejnej próbie dysza będzie mieć dwa kąty 12 stopni stały w obu próbach silników i dwa które będą się zmieniać (nr 1) 30 stopni i (nr 2) 45 stopni reszta silniczka bez zmian (patrz próby badziwiaka w temacie o hamowniach oraz w temacie rakieta dla początkujących czy coś tak...)
Dodano 28 października
Wolne od jutra nic prócz SR jutro robię dwa jeden z kontami 30/12 i 45/12 kończę hamownię i może niedługo test myślę, że w poniedziałek wtorek protestuję, choć nie wiem znając życie może być różnie... Testy na hamownie jeszcze nie wiem jak wycechowanej tzn. do ilu kg ostatnio była do 5kg i silnik odpalony od tyłu jak bozia przykazała przekroczył dziś mam super kształtki myślę, że z nową dyszą zyskam sporo według arkusza można by wycisnąć 110N przy współczynniku 0,85 zakładam że takiego nie uzyskam ale może myślę aby max hamowni było 10kg ale zastanawiam się nad tym jeszcze (może trochę optymizmu). |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
skałt

Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 93 Skąd: lud
|
Wysłany: Pon Paź 31, 2005 9:12 pm Temat postu: |
|
|
Czy ktoś ma przetestowany skład miesznaki na dysze który jest wytrzymały bo ja kombinuje i za każdym razem albo jest za kruche albo nie chce się formować w prasie prosze o dokładny opis w ile i czego |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
milimetr Banita

Dołączył: 30 Paź 2005 Posty: 25
|
Wysłany: Pon Lis 07, 2005 8:03 pm Temat postu: |
|
|
ja robie dysze do kijanek tak :kartka paieru jakieś 6 cm szerokości 40 cm długości zawijam na baterie 1.5 v oczywiście klej do papieru potem biore ośmiorniczke coś podobnego do poxipolu jakieś 10 % ośmiornicy i 90 % H2O rozrabiam, biore baterie z nawiniętą kartką moczę w tym roztworze i przesówam baterie i wsuwam drugą tak że ta druga jest cm w korpusie drugą wysówam tak że 0,7 cm jej koniec jest od drugiej sznurek ściskam w miejscu gdzie nie ma baterii i mam dysze wkładam jeszcze na 15 minut do roztworu wyjmuje i susze ani razu mi jeszcze nie przepalił karmelek
mimo że ośmiornica to substancja łatwopalna . _________________ Jedne kobiety są bezcenne za inne zapłacisz kartą mastercard !!!
gg = 4373752 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
skałt

Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 93 Skąd: lud
|
Wysłany: Pon Lis 07, 2005 8:23 pm Temat postu: |
|
|
wiesz Maxlam wydaje mi się że twoja prasa do dysz jest trooche nie taka a mianowicie to przewęzenie w dyszy powinno mieć pare milimetrów i mnie ma 4 mm a u ciebie to jest tylko ostry kant ja swoją prase poprawiałem tak jak doradził mi pan Kertmit ... |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
maxlam Gość
|
Wysłany: Pon Lis 07, 2005 9:04 pm Temat postu: |
|
|
skałt napisał: | wiesz Maxlam wydaje mi się że twoja prasa do dysz jest trooche nie taka a mianowicie to przewęzenie w dyszy powinno mieć pare milimetrów i mnie ma 4 mm a u ciebie to jest tylko ostry kant ja swoją prase poprawiałem tak jak doradził mi pan Kertmit ... |
Ja stosuję metalowe wkładki (jak R. Nakka) więc nie ma tam ostrego zakończenia tylko metalowa wkładka itd...
Dodano:
Ostatnio tak sobie myślę często mi się to zdarza hehe a mianowicie dysza inna niż stożkowa i tu jest moja wielka prośba jak ktoś miał by linka do jakiegoś softu kreślącego takie krzywizny...  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
skałt

Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 93 Skąd: lud
|
Wysłany: Wto Lis 15, 2005 10:42 pm Temat postu: |
|
|
Ja już mam byłem w sobote w sklepie plastycnym i kupiłem gline :] zrobiłem 5 dysz okazało się że dysze z samej gliny nie zdają egzaminu zaczełem próbować i wkońcu udało mi się co czego od dawna w sumie szukałem świetnego materiału na dysze gline zmieszałem z cementem i szamotem do tego dużżżooo włókna węglowego najpierw szusze 2 dni na kaloryferze później na godzine stawiam na palniku z gazem jest twarde jak kubek i śliskie :] chyba napisze oddzielny post ze zdjęciami :] |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Joker Gość
|
Wysłany: Sro Lis 16, 2005 6:51 am Temat postu: |
|
|
Witam
Ja tam robie dysze z gipsu rozrabiam go zeby wyszedł jak śmietana robie dysze a na końcu wklejam ją na dwa kleje pierwszy wilkol na górnej części a na dolneja daje kropelke alno żywice E. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Jacek R.

Dołączył: 03 Wrz 2004 Posty: 1223 Skąd: Z łąk Arkadii a tak serio Kraków
|
Wysłany: Sro Lis 16, 2005 7:22 am Temat postu: |
|
|
ej zaraz zaraz. gips zeby trzymał musi być uwodniony tak?! wiec jeśli go wyprażymy (co tez sie dzieje podczas pracy silnika) normalnie zmienia sie w proszek. Mam racje? Jeśli nie to prosze mnie poprawic i wybaczyć. _________________ Czasem okoliczności zmuszają człowieka do porzucenia swojej dawnej działalności  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Joker Gość
|
Wysłany: Sro Lis 16, 2005 7:28 am Temat postu: |
|
|
Witam
Mi gips sie nie zmienia w proszek jeden silnik używałem 3 razy bo sie nie przepalał i dysza była ok a za czwartym razem go rozwaliło a wysza leąła na ziemi tylko lekko czarna bo przypieczona ale dało to sie zdrapać |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Dołączył: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wysłany: Sro Lis 16, 2005 9:02 am Temat postu: |
|
|
MadMax napisał: | W ramach treningu postanowiłem zrobić sobie taką dyszę - będę miał później możliwość porównania jej z dyszą prasowaną. |
Witam
Jestem ciekaw, czy już robiłeś testy porównawcze z tymi dyszami?
Podoba mi się Twoje profesjonalne podejście do sprawy .
Moje silniki wyposażam w dysze z CX5 -> to informacja również dla kolegów poszukujących materiałów na dyszę.
Materiał ten sprawuje się bardzo dobrze.
Wielką jego zaletą jest to, że nie wymaga stosowania prasowania i że można dyszę odlewać bezpośrednio w korpusie silnika.
Pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
skałt

Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 93 Skąd: lud
|
Wysłany: Sro Lis 16, 2005 7:54 pm Temat postu: |
|
|
GLina też nie wymaga prasowania wystarczy ścisnąć ją w rękach i już zrobie zdjęcia jak to wygląda w praktyce :] |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Cichy

Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 402 Skąd: z domowego zacisza.
|
Wysłany: Pon Kwi 24, 2006 12:51 pm Temat postu: |
|
|
Ja uzywam siatki sciernej {krzemu węglik }[możan kupic w hipermarkecie typu OBI] którą potem zaklejam szpachlówką, acha do szpachli dodaje trosze drobnego {tego zółtego} piasku.
Wytrzymuje wysokie temperatury polecam.
O to zdjecie siatki.Troche nie wyrażne ale widać jak mniej wiecej to wyglada.
P.S. Jezeli ktoś nie jest w stanie tego kupić może sie pobawić z taką scierką do naczyn {ona jest z drucików}, tyle ze w tegy bedzie trzeba lepićw rekach. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
maxlam Gość
|
Wysłany: Pon Kwi 24, 2006 2:42 pm Temat postu: |
|
|
Przyznam się bez bicia nie rozumiem, do czego pijesz z tą siatką...
Proszę o łopatologiczne wytłumaczenie, bo ni jak nie pasuje mi to do tematu o dyszach... |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
yetihehe

Dołączył: 26 Paź 2002 Posty: 459 Skąd: Znienacka
|
Wysłany: Pon Kwi 24, 2006 5:31 pm Temat postu: |
|
|
Jacek R. napisał: | ej zaraz zaraz. gips zeby trzymał musi być uwodniony tak?! wiec jeśli go wyprażymy (co tez sie dzieje podczas pracy silnika) normalnie zmienia sie w proszek. Mam racje? Jeśli nie to prosze mnie poprawic i wybaczyć. | Zgadza się. Właśnie dlatego gips ma tak dużą erozję, bo w zetknięciu z gazami wylotowymi się wypraża, zmienia w proszek i ten proszek jest natychmiast wydmuchiwany z dyszy, odsłaniając kolejne powierzchnie do oddziaływania temperatury.
Maxlam: Cichy stosuje siatkę do wzmocnienia dyszy, jako szkielet. _________________ Motyle trotylem pachną jak nigdy.
oglądający, niepraktykujący  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pessos

Dołączył: 27 Cze 2004 Posty: 153 Skąd: Trinneck
|
Wysłany: Pon Kwi 24, 2006 5:52 pm Temat postu: |
|
|
Spoko tylko ta siatka jest robiona na... sznurkach ni to bawełna ni tworzywo więc szkielecik nie teges jak by sie mogło na pierwszy rzut oka wydawać po akcji z węglikami  _________________
plany na dziś są takie, że ich nie ma |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Michał_R

Dołączył: 03 Sty 2006 Posty: 212 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: Pon Kwi 24, 2006 6:28 pm Temat postu: |
|
|
pessos napisał: | Spoko tylko ta siatka jest robiona na... sznurkach ni to bawełna ni tworzywo więc szkielecik nie teges jak by sie mogło na pierwszy rzut oka wydawać po akcji z węglikami  |
taka siatka to zwykła siatka tekstyla pokryta chyba ziarnami korundu. _________________ http://s3.bitefight.pl/c.php?uid=79647 - kliknij! |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|