Forum FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Strona Główna FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rakieta dla wszystkich- dyskusja
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Strona Główna -> Modele rakiet.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fox



Dołączył: 10 Lis 2003
Posty: 192
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Nie Wrz 18, 2005 12:18 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panie Arkadiuszu ile ważył ten zestawik. Cudowny zapłon czy możesz napisać co nie co o tym zapalniku?

Super!!!

_________________
CAST AWAY
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Adres AIM  
Arkadiusz
Gość





PostWysłany: Nie Wrz 18, 2005 4:35 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

fox napisał:
.... ile ważył ten zestawik....



Rakieta waży netto ( bez SR ) 200 Gram plus ze 150 - głowica. SR Boster , waga ok. 250 Gram ( paliwo 120 Gram ). Palenie tylko kanałem. Stad szybki zaplon. Paliwo o dużej prędkosci palenia ale jakiej nie wiem Rolling Eyes . Na oko 2 - 3 razy szybciej niż te co robiłem do tej pory. Ale do tego SR paliwo musi się jak najszybciej palić.

Pozdr. A
Powrót do góry
 
eltopsj



Dołączył: 22 Cze 2003
Posty: 367

PostWysłany: Nie Wrz 18, 2005 11:26 pm    Temat postu: Rakieta Mikrus Odpowiedz z cytatem

Witam serdecznie!

Obejrzałem filmik ze startu Mikrusa. Widowiskowy, "rasowy" start. Szkoda, że niefortunnie wybrałeś Arek miejsce startu w cieniu. Stąd to "zaświetlenie" filmu przy przejściu z cienia na silne światło (chwilowe przesterowanie automatyki w kamerce). Przy takich kamerach trzeba niezwykle precyzyjnie wybrać miejsce startu pod względem oświetlenia (na pewno nie może być dużych kontrastów w natężeniu światła - wskazane filmowanie startu z "pozycji żaby" Smile , tak aby w polu widzenia od początku było widoczne niebo, przynajmniej skrawek). Na filmie wyrażnie widać i słychać moment odpalenia spadu (ten mały biały obłoczek). Systemy odzysku wymagają WYBITNIE dopracowania. Szkoda, że jestem ostatnio taki "nieczasowy". Sad

Pozdr. J
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Arkadiusz
Gość





PostWysłany: Pon Wrz 19, 2005 9:28 am    Temat postu: Re: Rakieta Mikrus Odpowiedz z cytatem

eltopsj napisał:
....Szkoda, że niefortunnie wybrałeś Arek miejsce startu w cieniu. Stąd to "zaświetlenie" filmu przy przejściu z cienia na silne światło ......Systemy odzysku wymagają WYBITNIE dopracowania.



Wiem. Ale start krecił tez HNIW a ja chciałem sfilmować sam start. Dlatego blisko stałem. Niestety stres spowodował, że HNIW zamiast włączyć kamerkę to ją wyłączył ( kilka razy sam to miałem ) Wink

Test wykazał, że system pirowyzwalania spadu jest dobrym rozwiązaniem. Pozostały szczegóły ( diabeł w nich siedzi ) Rolling Eyes

[url=potem dam linka]DRUGI FILM[/url]


Pozdr. A
Powrót do góry
 
ksard



Dołączył: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWysłany: Pon Wrz 19, 2005 10:40 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Film pozostawia wiele do życzenia, ale sam start wyszedł pięknie.
Najbardziej podoba mi się ryk wydobywający się z silnika.
Buster ma fajną "gadanę". Very Happy
Także wyraźnie słyszałem zarejestrowany na filmie moment zadziałania ładunku miotającego - o czym zresztą pisał wcześniej Eltopsj.
Czy rakieta Mikrus przeznaczona jest do wyniesienia kamery?

Uważam, że mimo nie zadziałania ładunku miotającego eksperyment należy zaliczyć do udanych. Silnik jest OK i to jest budujące.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Arkadiusz
Gość





PostWysłany: Pon Wrz 19, 2005 1:52 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ksard napisał:
....Film pozostawia wiele do życzeni



Mustek będzie teraz tylko jako druga kamerka i wracam do mojej starej kamery Wink

Jako opóźniacz wykorzystałem lont prochowy w otulinie. Kolor ma to żółte , jest dość sztywne. Dałem dł. 8 cm co odpowiada opóźnieniu 8 sek. Opóźniacz po obcięciu nalezy obrobić. Rdzeń prochowy nawiecić na glębokość ok. 1 mm - wiertełkiem fi 3-4 mm. Chodzi o to aby powierzchnia prochu była poszarpana. Potem należy wgnieść w to wilgotny Pcz z dodatkiem KCLO3 i dekstryny. Umozliwi to potem łatwe zapalenie opoźniacza i przerzut ognia za wzmacniacz prochowy. Rakieta Mikrus wygląda na to, że wyniesie Mustka . Ale wczesniej muszę zaliczyć miękkie lądowania Wink . Mustek kiepsko filmuje ale zdjęcia wychodzą ok.


Acha. Zdjęcie tej samej rakiety ( inne ujęcie ), autor HNIW.



FILM HNIW - 10 MB ( modemowcy ! - nie warto ściągać )

Pozdr. A

PS. Łapałem czas z filmiku stoperem. Wychodzi 2 sek minimum. Czyli 660 m . Wysokość to nie jest ale te 500 bym dał Rolling Eyes
Powrót do góry
 
Arkadiusz
Gość





PostWysłany: Sob Wrz 24, 2005 4:44 pm    Temat postu: No i sprawa się wyjaśniła :-) Odpowiedz z cytatem

No i wyjaśniło się i mam rację . Za expolzje AP winie m.in. porowatość paliwa.

Więc tak. Zrobiłem 2 sztuki SR Boster_PE_160 . Korpus PE. Paliwo bardzo agresywne w paleniu się. Wg mnie podatność na explozje zbliżona do AP. Więc zrobiłem test 1 z 2 czyli jeden SR palę statycznie a drugi mam na lot.



Wybieram losowo jeden i palę.



FILM

Myśle sobie qrde sknociłem silniki Crying or Very sad . Ale nagle pomyślałem sobie, że drugim silnikiem sprawdzę moje przypuszczenie czy metodą benzynową zlikiwduję explozje Rolling Eyes

W drugi silnik wlałem benzyne extrakcyjną. Paliwo ma na oko 100 cm3. Wsiąkło w to około 5 cm3 benzyny ( nasączanie trwało godzinę ). Po nasączaniu z silnika wytrząsłem resztki benzyny. Czyli paliwo miało porowatość ok. 5 - 6 %.

Teraz test tego silnika.

FILM

Silnik jak widać pracował bardzo dobrze Wink

Konkulzja

Zalejcie wasz silnik ( z paliwem na AP ) przed startem bennzyną albo terpentyną - na godzine albo dwie. Potem wylejcie resztkli beznyny i zostawcie SR na kilkanaście minut. A potem zróbcie test silnika . No i rozpuszczalnik nie powinien rozpuszczać lepiszcza w paliwie Exclamation .

Albo prasujcie paliwo pod próżnią Wink .


Pozdr. A
Powrót do góry
 
PINOT



Dołączył: 25 Lis 2003
Posty: 428
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob Wrz 24, 2005 5:50 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hehehe...... Shocked ........ Rolling Eyes ciekawy experyment.... Idea

Józek był strasznym pijakiem....jebłem mu i przestał pić.... Shocked
(oryginalny text z kronik policyjnych - Jozek oczywiście zginął na miejscu. Ale wniosek był słuszny)

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Arkadiusz
Gość





PostWysłany: Sob Wrz 24, 2005 8:13 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Explozja SR na paliwie AP ( i nie tylko tym ) to dość złożony problem. Nie mniej bardzo ważnym jest pozbawienie por paliwa jeśli chcemy aby nas nie zaskakiwało. W moim przypadkowym experymencie pokazałem jak jest to ważne. Zalewając silnik zrobiłem tak jakbym paliwo sprasował pod próżnią.

Ok. Przyczyną braku explozji było to, że Huragan Rita stracił na intensywności i osłabł do "jedynki" w pięciostopniowej skali Saffira-Simpsona. Po prostu mniej dmuchało , mnie dęło bokiem w dyszę i gazy łatwiej sobie uciekały przez dziurkę Wink


A dla innych podałem jedną z waznych przyczyn explozji SR . A to ,że w profesjonalnych zakładach odlewają paliwa na AP pod próżnią to tylko taka zmyłka Wink



Miłego Wieczoru A
Powrót do góry
 
maxlam
Gość





PostWysłany: Sob Wrz 24, 2005 9:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Można pokusić się o dość mocne obniżenie ciśnienia w bardzo prosty sposób praktycznie nie nakładowy, można zastosować pompkę próżniową w której medium będą jakieś pary np. oleju itp. Proste bierzemy dwa pojemniki jeden duży a drugi jak najmniejszy łączymy je przewodem z zaworkiem w dużym podgrzewamy pary które wypierają powietrze przez zaworek jednostronny, następnie ochładzamy pary i otwieramy zaworek do mniejszego pojemnika i tak do skutku Wink

Nigdy nie robiłem (nie miałem takiej potrzeby) ale teoretycznie całkiem proste Wink i do pozbycia się tych przeklętych pęcherzyków powietrza chyba wystarczy Wink
Powrót do góry
 
Arkadiusz
Gość





PostWysłany: Sob Wrz 24, 2005 10:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

maxlam napisał:
...można zastosować pompkę próżniową w której medium będą jakieś pary np. oleju itp. Proste bierzemy dwa pojemniki jeden duży a drugi jak najmniejszy łączymy je przewodem z zaworkiem w dużym podgrzewamy pary....



Pogadaj z eltpsji to jeszcze jakiś mikroprocesor tam się wsadzi Wink . Ja mam inny praktyczny wynalazek do tego skuteczny. Segment paliwa maczam w stopionej parafinie ( ok. 90 - 100 C ). Widać jak pęcherzyki powietrza wypływają . Segment po "moczeniu" ma 2 - 5 % masy więcej. Sprawdziłem to na paliwach żywicznych i działa. Nie mniej dość rzadko to "maczanie" stosowałem. Do paliw z AP może być to skuteczne. Niestety chyba ja będę to musiał przetestować bo kolega PINOT ma bardziej "pachnące" zajęcie ( w sumie miłe Wink ). No i liczę na ksarda i knoda bo wiem ,że z AP się "bawią" Wink


Pozdr. A
Powrót do góry
 
maxlam
Gość





PostWysłany: Nie Wrz 25, 2005 7:19 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Arkadiusz napisał:

Pogadaj z eltpsji to jeszcze jakiś mikroprocesor tam się wsadzi


Very Happy Very Happy Lepiej czujnik na zawór i serwo do sterowania stanem...

A jeśli chodzi o obniżanie ciśnienia to można np. zastosować agregat z lodówki zresztą z tego co mamy dookoła można w różny sposób obniżyć ciśnienie moim zdaniem pompka na parach jest najprostsza i można by zrobić próżnię bardziej niż wystarczającą Wink a jeśli chodzi o techniczne rozwiązanie to zależy indywidualnie od twórcy jakby użyć medium które w bezpieczny sposób dla paliwa i nas wypełniło by pojemnik można by użyć jednego pojemnika a wytworzenie podciśnienia polegało by na nagrzaniu a następnym schłodzeniu i wszystko Wink

Pozdrawiam S
Powrót do góry
 
PINOT



Dołączył: 25 Lis 2003
Posty: 428
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie Wrz 25, 2005 11:56 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Albo można utwardzać pod ciśnieniem, co jest sporo prostsze.
Pomiędzy próżnią a ciśn. atmosferycznym jest dokładnie 1 bar różnicy. przy utwardzaniu np. w naczyniu ciśnieniowym pod ciśnieniem 10 bar można drastycznie zredukować objętość bąbli powietrza. Osiągnięcie nadciśnienia jest nieporównywalnie prostsze w porównaniu do osiągnięcia próżni.

Po co kombinować - szklana pompka wodna kosztuje mnie więcej 10 złotych. Jeśli komuś szkoda na wodę można ją obsłużyć w obiegu zamkniętym, gdzie woda będzie przepompowywana zwykłą pompą np. zatapialną.

Co do porowatości, pisał o tym Nakka, Arno Ahama i inni. Problem to nie tylko rozwinięcie powierzchni i wzrost n ( a co za tym iddzie niekontrolowane spalanie) ale też wytrzymałość ziarna, które w większości naszych eksperymentów widać jak wylatuje przez dyszę wraz z płomieniem. Po prostu zbyt łatwo się sciera.
Charakterysrtyczne jest to, że po przeanalizowaniu wielu eksperymentów moich i innych można stwierdzić między innymi, że im większa lepkość żywicy lepiszcza tym większe n. Czemu? ano z powodu porowatości ziarna, spowodowanej gorzą penetracją porów. Niektórzy mają na to taki sposób, że nieodgazowują, a dodają dużych ilości modyfikatorów balistycznych, czyli "tłamszą" n za pomocą katailzatorów. Ale to tak jak studzenie herbaty ciekłym azotem.

Mam pompkę wodną i eksykator, czasem odgazowywałem masę przed formowaniem ziarna. Zdziwilibyście sie jak strasznie "rośnie" objętość masy, którą uważamy za mało porowatą po podłączeniu do próżni pompki wodnej (a to jest próżnia rzędu 30-40mmHg).

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Arkadiusz
Gość





PostWysłany: Nie Wrz 25, 2005 2:13 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

N nie ma nic wspólnego z porowatościa paliwa. N podaje się dla paliwa całkowicie jednorodnego bez żadnego choćby pojedyńczego bąbla gazu . Te bąble to po prostu wady w paliwie. Coś co nie powinno być. Nikt z Was nie zrobi SR na paliwie AP dopóki nie rozwiąże tego problemu. A ze strony TU

[...] Paliwa rakietowe produkowane na bazie ciekłych kauczuków organicznych oraz utleniaczy nieorganicznych typu nadchloranów o impulsie jednostkowym ok. 2400 Ns/kg i prędkościach palenia kształtowanych przez różne układy katalityczne.
Ładunki wykonywane są metodą odlewania próżniowego.[...]


Uważam ,że do testów z AP - pomysł zalewania silnika najlepiej nitrometanem jest bardzo dobry. Ale każdy zrobi jak uważa.

Miłego dnia A

PS. A co kawału znam lepszy Wink

Ruscu badali reakcje muchy podczas wyrwania jej nóg. Wczesniej wyrwano jej skrzydełka. Po wyrwaniu pierwszej nogi uczony mówi głośno

- Mucha idi Exclamation

Mucha poszła. Wniosek - po wyrwaniu pierwszej nogi mucha nadal chodzi.
Po wyrwaniu drugiej nogi znowu do muchy uczony mówi

- mucha idi Exclamation

I mucha znowu poszła. Wniosek ten sam.
Tak wyrywano noge trzecią , czwartą i piątą. Wniosek cały czas ten sam. Po wyrwaniu szóstej ( chyba ostaniej u muchy Wink ) uczony znowu głośno do muchy mówi

- mucha idi Exclamation .

A mucha nic. Leży jak kołek. Komendę powtarzano kilka razy ale nic to nie dało. Mucha jak leżała bez ruchu tak leży.

No i uczony napisał wniosek. Po wyrwaniu szóstej nogi mucha ogłuchła Wink
Powrót do góry
 
PINOT



Dołączył: 25 Lis 2003
Posty: 428
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie Wrz 25, 2005 3:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Arkadiusz napisał:
N nie ma nic wspólnego z porowatościa paliwa. N podaje się dla paliwa całkowicie jednorodnego bez żadnego choćby pojedyńczego bąbla gazu . Te bąble to po prostu wady w paliwie. Coś co nie powinno być.


n się nie podaje, ale n się mierzy dla każdej mieszaniny. Ma na niego wpływ niemal wszystko: typ lepiszcza, utleniacza, rozdrobnienie składników, ich porowatość, dodatki, zanieczyszczenia a nawet cisnienie. Jak wiele razy mówiono jest to wykładnik zależności potęgowej r=f(p). Oczywiście porowatość ma równiez na niego - i to istotny wpływ. To właśnie dlatego opracowywanie paliw niejednorodnych jest tak trudne. Podając skład 20%HTPB, 20%AL, 60%AP niewiele wiemy o paliwie i na wyrost powiedzieć nie mozemy nic. W funkcji wymienionych parametrów jego n może wynieść od 0,4 do 0,6

Jesli są wątpliwości proponje zgłosić je ww. specjalistom. Może będą skłonni ponownie je przydyskutować. Choć wątpię, bo obaj wyraźnie o tym pisali: Nakka - paliwa na że/KNO3 odgazowane n=0,35-0,45; nieodgazowane n=0,6-0,7. Ahama pisał conieco o paliwach na KP. Co tu jeszcze komentować - ktoś po prostu potwierdził to eksperymentalnie i tyle.

Wlewanie benzyny to nie tylko zamknięcie porów w płytkich warstwach paliwa - to przede wszystkim spowolnienie spalania spowodowane nadmiarem reduktora w masie, a więc zmianą składu, gęstości, sposobu rozkładu paliwa. Bądźmy rozsądni i wyciągajmy prawidłowe wnioski, nie tylko na podstawie obserwacji cząstkowych....

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Arkadiusz
Gość





PostWysłany: Nie Wrz 25, 2005 3:51 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

PINOT napisał:
...n się nie podaje, ale n się mierzy dla każdej mieszaniny. ...Nakka - paliwa na że/KNO3 odgazowane n=0,35-0,45; nieodgazowane n=0,6-0,7. .......Wlewanie benzyny to nie tylko zamknięcie porów w płytkich warstwach paliwa - to przede wszystkim spowolnienie spalania ....



W lieteraturze n się podaje ale wczesniej należało je ustalić doświadczalnie. Czepiasz się Wink

Co do reszty to nie pisz wszystko co wiesz bo wiem, że jesteś qmaty a i inni to wiedzą Wink . Benzynę, nitro, terpentynę, NM czy inny rozpuszczalnik mogę uwzględnić w składzie paliwa i należy to zrobić. W końcu to tylko kilka % Exclamation . Wcześniej pisałem, że ciecz nie wyprze zainkludowanego bąbla. To tylko środek zastępczy dla amatora. Zastępczy w zamian próżni. Aby okreslić n trzeba mieć przynajmniej dwa pomiary p dla różnych v paliwa. Obecność gazu w paliwie silnie komplkuje pomiar p - stąd mogą wychodzić różne n w zależności od tego kto mierzy i na jakim sprzęcie. Nie wiadomo jaki udział w n ma v dla danego p a jaki od bąbla. Nakki nie czytam bo nie znam angielskiego. Bazuję na lietraturze o SR dla przemysłu i wojska. Nie ma ani jednego SR z paliwem porowatym. To samo dla tych SR co używa NASA. Dla innych być możę ta porowatość jest. I na pewno jest.

No i nie dyskutuj z faktami. Faktem jest mój film Exclamation a nie to co ja piszę bo mi się tak wydaje Wink . Masz swój film , który obala to o czym ja piszę Question . A pisze tylko to, że porowatość paliwa może skutkować explozją silnika i jak należy tę porowatość zmniejszyć. A Ty piszesz o raportach posterunkowych i to co o SR wiesz Wink .



Pozdr. A
Powrót do góry
 
PINOT



Dołączył: 25 Lis 2003
Posty: 428
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie Wrz 25, 2005 6:51 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Arkadiusz napisał:

...No i nie dyskutuj z faktami. Faktem jest mój film....


Nie dyskutuję z faktami, tylko nie do końca prawdziwymi wnioskami....Fakty nie podlegają dyskusji ale wnioski jak najbardziej.
Arku, przyłóż się trochę i spróbuj zrozumieć o czym mówię...

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Arkadiusz
Gość





PostWysłany: Nie Wrz 25, 2005 6:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Arkadiusz napisał:
A to moja dzisiejsza próba SR typ "Olusia" czyli wkładane paliwo, nieinhibitowane. Masa plaiwa 300 gram. masa SR - ok. 600 gram.

http://nowa.pirotechnika.one.pl/Olusia/SR_Typ_O2.jpg

http://nowa.pirotechnika.one.pl/Olusia/SR_Typ_O1.jpg
...


Witam

Jeden taki sam SR dałem knod - owi.
. Oto jego wyniki.





FILM


Moje wnioski ( na szybko )

Dysza za kiepska w konstrukcji. Ma za niskie rozwarcie i jest ono za krótkie ( dysza za mało przypomina dyszę ). A przecież w dyszy następuje zamiana energi palwa w pracę. Po prostu zaskoczył mnie niski Iwł Rolling Eyes . Może resztę dopisze Paweł Question Wink

Uwaga do PINOTA. Faktem u mnie jest to, że zalanie silnika benzyną skutkowało brakiem explozji i dobrą pracą silnika. Skoro nie likwidacja por to co Question . Nic nie wymyślisz a przecież nie o oryginalność hipotezy chodzi.


Pozdr. A
Powrót do góry
 
knod



Dołączył: 16 Wrz 2002
Posty: 195
Skąd: 3miasto

PostWysłany: Nie Wrz 25, 2005 9:13 pm    Temat postu: ...Może resztę dopisze... Odpowiedz z cytatem

Arkadiusz napisał:
...Może resztę dopisze...


ehhh...moge dopisac (bo i tak sie juz wydalo) ze nie wydeptalem trawy do konca przed obiektywem aparatu Wink
gorny przebieg F(t) konczy sie wartosciami ujemnymi - oczywiscie spowodowane jest to "ulotnieniem" sie paliwa (rozdzielczosc hamownii to ok 0.1N wiec ciezko ukryc przede mna mase paliwa Wink )
tworzac dolny wykres przyjalem iz zmiana masy silnika jest proporcjonalna do wartosci ciagu ( i sie wyzerowalo )
fs wynosila 250Hz wiec pozwolilem sobie na usrednienie (wygladzenie) przebiegow - niestety operacja ta spowodowala to iz niewidoczny jest moment przekroczenia 100N
moze reszte dopisze tworca silnika Wink
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Arkadiusz
Gość





PostWysłany: Nie Wrz 25, 2005 9:29 pm    Temat postu: Re: ...Może resztę dopisze... Odpowiedz z cytatem

knod napisał:
....moze reszte dopisze tworca silnika Wink


Nie ma co pisać Rolling Eyes . Fakt. Muszę zrobić aby dysza była bardziej dyszą i wiem to dzięki pracy Pawła za którą dziękuję. Tych SR już raczej nie zrobię bo jednak nie ma w nich niczego co by zaparło dech w piersi Wink . Silnik jak silnik. Brak mi lepszego paliwa. Na forum ru pisali o stopie AN z azotanem etylenodiaminy. Z dodatkiem 10 %dwuchromianu amonu ponoć spala się szybko , jak proch NC. Zamiast etylenodiaminy dałbym Z1 bo mam. Jednak z dwuchromianem nie można topić bo samozapalne przy podgrzaniu. Nie ma łatwo Rolling Eyes . Na 1 miejscu jednak jest filmik OSZ , no a wiem, że knod mi po piętach depcze Wink . Próba też wykazała , że sprawdza się opcja testu : 1 z 2 - ch.

Ale tak naprawdę dla mnie SR to wspaniały wypoczynek i relaks . Dzięki SR czuję się nadal młody mimo kłopotów jakie życie nam przynosi Wink .



Miłego wieczoru A
Powrót do góry
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Strona Główna -> Modele rakiet. Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników na tym forum
Nie możesz pobierać plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP