Forum FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Strona Główna FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rakieta dla wszystkich- dyskusja
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Strona Główna -> Modele rakiet.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pessos



Dołączył: 27 Cze 2004
Posty: 153
Skąd: Trinneck

PostWysłany: Pon Wrz 05, 2005 7:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czołem
Jestem z tobą Very Happy Pomysł wydaje mi się jak najbardziej trafiony temat napewno się przyda Wink Tylko teraz trzeba pamiętać, że jeżeli to ma być rakieta dla początkujących więc materiały w miare możliwości ogólnodostępne, tanie, łatwe w obróbce i musimy brać polskie realia ( Wink ), bo z tego co się domyślam to temat ma zachęcać do modelarstwa w dosłownym tego słowa znaczeniu (a nie do jego pirotechnicznej strony, jak to ma miejsce powszechnie na formu Laughing ). Czyli JAK NAJTANIEJ JAK NAJLEPIEJ I JAK NAJBARDZIEJ Wink
Pozdrawiam
Szymon

_________________

plany na dziś są takie, że ich nie ma
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
pablo



Dołączył: 06 Gru 2002
Posty: 154
Skąd: łódzkie

PostWysłany: Pon Wrz 05, 2005 10:31 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://www.google.pl/search?hl=pl&q=%2BD25-5+%2Bsilnik&btnG=Szukaj&lr=lang_pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość  
Arkadiusz
Gość





PostWysłany: Wto Wrz 06, 2005 2:08 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja uważam ,że nie wolno nikomu "obsuwać" nas ( tych co próbuja zrobić SR ) za to, że coś nie wyjdzie Wink . Mam kolejny SR ale w wersji sprawdzonej więc jak by kto chciał to zapraszam. Jest gratis Wink . Ciężar paliwa 280 Gram, fi zewn. 52 mm. Typ SR - z wkładanym paliwem, nieinhibitowanym czyli jak SR "Olusia".

Co ja z tego mam Question . Film Exclamation . Więc w zamian za gratis nie narzekać na to co mogę dać Wink . W końcu kiedyś dopnę swego i zrobię profi SR . Choćby dla mojej satysfakcji Wink

Pozdr. A
Powrót do góry
 
egzekta



Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 38

PostWysłany: Wto Wrz 06, 2005 5:25 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam Wink Jest dokładnie tak jak mówisz Paul, w Polsce droga jest nie tylko benzyna Smile Co prawda "expertem" nie jestem, ale przez ostatni miesiąc udało mi się opracować przynajmniej jedną sprawdzoną (jak na razie 4 próby i 4 udane) konstrukcję silnika. Przeliczyłem wszystkie koszta związane z budową silniczka i tak: koszt JEDNOSTKOWY wychodzi mi 2,70zł i jednorazowy koszt potrzebnych do produkcji elementów to 6,50zł. Silnik ma niewielkie rozmiary (słowo "niewielkie" nasuwa mi się po porównaniu jego rozmiarów z rozmiarami silników z filmików na tym forum Smile ) - średnica 27mm, długość 140mm, masa paliwa 35g. Robiąc "kosztorys" zakładałem, że w każdym domu znajdzie się coś takiego jak np. wiertarka lub młotek Smile Przy odrobinie wprawy parametry silniczka są jak najbardziej powtarzalne. Jego osiągi (Ic=18Ns, Fmax=5,5kG, Fśr=3kG, czas pracy=0,5sek - sprawdzane na hamowni) to mniej więcej połowa wartości parametrów przewidywanych w programie SRM, więc prawdopodobnie jeszcze można w nim coś ulepszyć. Jeśli ktoś będzie chciał dokładny opis budowy tego silniczka to chętnie zamieszczę to gdzieś w necie.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Arkadiusz
Gość





PostWysłany: Wto Wrz 06, 2005 7:32 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A to moja dzisiejsza próba SR typ "Olusia" czyli wkładane paliwo, nieinhibitowane. Masa plaiwa 300 gram. masa SR - ok. 600 gram.





FILM

Kręciłem Muskiem stąd niższa jakość. Mam nowy komp i nie moge chwilowo jego rozebrac aby podpiąc karte TV. Muszę to zrobić w serwisie. Wtedy filmy z kamery będa lepsze jakościowo. Ale na razie nie są to bardzo wazne testy. Mam 4 SR. Dziś jeden spaliłem i 3 mam do dlaszych prób. W tym na hamowni. Jeden SR poleci z Mustkiem.

Paul S napisał:
.....kazdy chce zrobic wszystko sam....
Ludzie!!!! Ja chce tylko zbudowac rakiete. ....l


Masz rację. Ja też chcę aby jedni budowali rakiety a inni SR Wink . Pisałem już Jasieczqowi aby nie zarwacał sobie głowy budową SR. Niech robi rakiety, proste i szybkie w produkcji. Inni też Wink Zrobić dobry SR to sporo pracy. Próśba do modów aby przenieśli posty tam gdzie być powinny.

Pozdr. A


Ostatnio zmieniony przez Arkadiusz dnia Wto Wrz 06, 2005 7:44 pm, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
 
pessos



Dołączył: 27 Cze 2004
Posty: 153
Skąd: Trinneck

PostWysłany: Wto Wrz 06, 2005 7:35 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czołem
I znowu się zaczyna Rolling Eyes Paul podał temat, a wy już szukacie dziury w całym Evil or Very Mad Najprościej będzie jak w końcu się zabierzemy do roboty, a posty odbiegające od tematu będziemy mieli kulturalnie tam, gdzie słonko nie dochodzi Mr. Green
Więc tak, ustalmy na początek jaki to ma być model czy jakiś "fikuśny i wypasniony" czy najprostrzy byle leciał Wink Question Później wybierzmy materiały, które trzeba skompletować Idea I jaki mniej więcej warsztat narzędziowy byłby niezbędny Idea
Rozumiem Paul, że masz już mniejwięcej jakiś koncept odnośnie budowy ( prawda Rolling Eyes )
Pozdrawiam Szymon

_________________

plany na dziś są takie, że ich nie ma
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
crave



Dołączył: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWysłany: Wto Wrz 06, 2005 7:58 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pozwólcie, że się włącze do tematu...

Trzeba zacząć od pewnych założeń:

1. i najważniejsze - silnik: kupny czy własny. Ja byłbym mimo wszystko za własnym: gdyby chodziło o proste silniczki 5 Ns, to kupne nie byłby by złym rozwiązaniem, ale kiedy chodzi o większe silniki, to pojawia się problem.
Nie kupi się ich w każdym modelarskim. A do tych 19 zł wtedy dojdzie nie tania przesyłka (w końcu zawierają "materiał wybuchowy" a wtedy, dochodzą dodatkowe koszty na poczcie), a przecież nie o to chodzi. Zresztą kilka silników to w tym przypadku około 100-200zł - troszkę za dużo.

Silnik samoróbka to odzielny temat, ale jak miał by wyglądać, można sobie zdefiniować:
- korpus PCV (łatwo się kleii, jest tani)
- dysza cement/szamot bez wkładek - myślę, że FnMilo podją by się zrobienia prasy do dyszki w ramach projektu Wink, wklejana na żywicę, aby uniknąć metalowych części. To samo zatyczka.
- paliwo karmelkowe (sorbitolka była by najbezpieczniejsza), z inhibitowanymi (myślę nad papierem+żywica poliestrowa) pow. zewnętrznymi, by obliczenia uwzględniające rozpalanie na całej powieszchni nieinhibitowanej, były jak najbliższe prawdy (czyt pow. zewnętrzne lubią się raz zapalać, a raz nie).
Ilość paliwa to sprawa wtórna - zależy to od reszty części i ich wagi.

Akurat przy silnikach robionych samemu mamy komfort doboru silnika do modelu, nie odwrotnie.
Silniki powinny być wykonywane seryjnie, poczym poddane serii prób statycznych na hamowni, by ocenić ich powtażalność.
Myślę, że to odpowiednie zadanie dla mnie Wink


Gdy rozpatrzymy już kwestię silnika idźmy dalej:
Korpus - lekki i ciężki w wykonaniu czy ciężki i lekki w wykonaniu?
Do wyboru mamy drogie i wymagające niewielkiego (ale jednak) zaplecza technicznego, kupy materiałów w postaci balsy, włukien szklanych, etc.
Po przeciwnej stronie stoi ciężki, ale prosty w wykonaniu i powtażalny korpus z PCV. Przy rozdzieleniu prac między forumowiczami powtażalność jest szczególnie ważna - wystarczy pójść do sklepu i poprosić o rurę 2" (czzy jakąkolwiek chcemy). Problem z PCV polega na tym, że potrzebujemy lepszego silnika (więcej paliwa, trudniejszy w wykonaniu). poza tym osiągnięta wysokosć jest mniejsza.
Mimo to obstawiam PCV, lub inny materiał dostępny w hurcie i w całej Polsce.


Reszta - czyt. elektronika, głowica, stateczniki to już sprawy mniej istotne.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość  
pessos



Dołączył: 27 Cze 2004
Posty: 153
Skąd: Trinneck

PostWysłany: Wto Wrz 06, 2005 8:50 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

crave napisał:
Reszta - czyt. elektronika, głowica, stateczniki to już sprawy mniej istotne.

Poza elektroniką to w tym temacie te sprawy są NAJISTOTNIEJSZE My tu nie chcemy zbudować kompletnej, w pełni gotowej do startu rakiety, ale model dla każdego Rolling Eyes Idea Tak ciężko to zrozumieć Shocked Rolling Eyes Question

Paul S napisał:
Ludzie!!!! Ja chce tylko zbudowac rakiete. Bez silnika i elektroniki, taka najprostrza - DLA KAZDEGO!!!


I TEGO SIĘ TRZYMAJMY Exclamation Exclamation Exclamation na resztę przyjdzie pora Rolling Eyes

P.S qrde ja wiedziałem, że tak będzie Evil or Very Mad Mogłby ktoś wyczyścić tamat Question [/code]

_________________

plany na dziś są takie, że ich nie ma
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
trefl
Gość





PostWysłany: Wto Wrz 06, 2005 9:04 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pablo napisał:
http://www.google.pl/search?hl=pl&q=%2BD25-5+%2Bsilnik&btnG=Szukaj&lr=lang_pl

Uuu wpisywalem "PS D 25-5" oraz "TSP-D30-3" i nie znalazlem. Sad No coz starej daty jestem i komputery mnie nie sluchaja. Very Happy

A tak do tematu pozwole dorzucic swoje trzy grosze.
Mysle, ze jesli ma to byc rakieta dla kazdego, to powinna to byc rakieta przystosowana do silnika bez podsypek wyrzucajacych spadochron czyli zawierajaca uklad elektroniczny chocby prosty timer. Wiekszosci mlodych na tym forum nie bedzie stac na kupno chocby paru silnikow fabrycznych. Rakieta "dla kazdego" powinna byc moim zdaniem rakieta na maly silnik wlasnej roboty np. o masie paliwa 50g, z ukladem wyrzucania spadochronu.
Powrót do góry
 
sativ



Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 36

PostWysłany: Wto Wrz 06, 2005 9:35 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie jestem jakimś super-hiper modelarzem ale kilka rakietek zrobiłem. Korpus był z rurki po folii al opdklejay tąże folią od wewnnątrz i malowany szkłem wodnym. Według mnie to byłoby najlepszym rozwiązaniem, ponieważ pcv do lekkich nie należy. Poddaje to pod opinie expertów, pozatym wszyscy byśmy zrobili takie same rakietki- folia al ma takie same rurki no nie Very Happy
Pozdro
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość  
crave



Dołączył: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWysłany: Wto Wrz 06, 2005 9:41 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

OK, szczerze to mi się pomyliły tematy:
Paul S napisał:
Moze zaczniemy na forum budowac wspolnie model rakiety lekkiej ok, 1m wysokosci i ok. 50do 60mm srednicy. Planuje cos takiego dla wszystkich chetnych na jesienne wieczory.

http://forum.pirotechnika.one.pl/viewtopic.php?p=78887#78887
Sorry, przyznaje się, że jestem wykończony Wink


A, żebym nie wyszedł na totalnego idiotę, to skomentuje:

Cel jest trudny. Jak wiadomo w Polsce silnik kupny jest żadkim rozwiązaniem: ogólnodostępne są tylko takie do 5Ns.
Myślę, że żaden początkujący konstruktor nie porwie się na kupno silniczka przez internet, za 20 zł... Budowa własnego silnika, to chyba nie to o co chodzi w założeniu projektu, bo jak Paul wcześniej wspominał silniki początkujących (i nie tylko) mają 0 powtarzalnosć.

Więc może trzeba zmodyfikować ideę i zmniejszyć wymiary rakiety do powiedzmy śr. 30 mm, wys. 500 mm, tak by dało by sie je napędzić dostępnymi silniczkami 5Ns?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość  
Alien_



Dołączył: 17 Sty 2004
Posty: 78

PostWysłany: Wto Wrz 06, 2005 9:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
A widzisz Sativ mniej więcej te wytyczne?
Paul S napisał:
...o średnicy ok. 50mm i wysokości ok. 750mm...
Paul

Więc folia Al Sie nie nadaje poza tym trochę ciężka.
Jak już korpus z papieru to bardziej obstawiam za robionym przez siebie. Np znajdujemy rurę stalowa lub PCV i na niej nawijamy nasz korpus smarując żywicą lub czymś innym.
Taki korpus jest lekki i co zarazem wytrzymały.
Dobra idea z tą budową lekkiej rakiety amatorskiej Wink
Ja się zastanawiam z czego bedzie wykonana głowica do tej rakiety. Ponieważ nie każdy ma dostęp do tokarki...

Pozdrawiam
Tomasz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Arkadiusz
Gość





PostWysłany: Wto Wrz 06, 2005 10:18 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Szybka w produkcji rakieta to jak do kupy się zbierze- 8 godzin roboty. Oczywiście nie na pokaz tylko do testów SR ale z kulturą sztabową. Do tego lekka.

Korpus fi 52 mm, dł. 300 mm - jedna sztuka 10 minut roboty , schnięcie dwa dni. Ale liczę 10 minut.
3 tuleje razy 10 minut = 30 minut. Składanie, malowanie. Dalsze 30 minut.

Razem korpus - 1 godzina. Opisałem korpus w innym poście.

Stateczniki.

Robię teraz z arkusza kartki A4 - do drukarki. Kleję jedną stronę wikolem, składam. Znowu smaruję wikolem jedną strone i znowu składam. Jeszcze raz smaruje wikolem i znowu składam. Wyginam skrzydełko. Robię drugą sztukę. Dokładam do siebie i sklejam. Czas na 1 statecznik 10 minut razy 4 = 40 minut. Nie co przekładania przy schnięciu aby równo schło. Więc razem mamy godzinę.

Montaż, malowanie.

Na oko godzina.

Głowica.

Jeszcze nie wiem jaka , Szacuję wykonanie 1 h.

Montaż spadu ( zakładam ,że jest wielokrotny więc nie liczę robocizny ), piroopżniacza - 2 h. Pomiar czasu na oko , na bazie własnych doświadczeń Wink

Razem : 6 h. Ale załóżmy 8 h.

Czas jest surowy. Wiadomo. Ile potem schodzi czasu na przygladania się rakiecie i jej macanie Wink . Czasami stawiam sobie ją w pokoju ( bez SR ) i ile radochy z przyglądania się jej Laughing .

Wkrótce pokażę Wam zdjecie rakiety. W zasadzie już jest , brak głowicy i piroopóźniacza.

Acha. Wydatki na rakiete to : blok techniczny A3 - chyba 4 zeta, pędzel do malowania 1 zet, farba - chyba 250 ml w opakowaniu ale tej farby jest na 10 rakiet. Koszt farby nie pamietam ale jak będzie 15 zeta to na 1 rakiete wyjdzie 1,50. Czyli razem koszt poniżej dziesiątaka.


Pozdr. A
Powrót do góry
 
trefl
Gość





PostWysłany: Wto Wrz 06, 2005 10:34 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Paul S napisał:
Ja z kolei mysle, ze rakieta z silnikiem z podsypka prochowa jest o wiele latwiejsza do wykonania , ale jesli jestes innego zdania to robimy z elektronika.


Nie, mysle jak Ty, ze jest latwiejsza w wykonaniu. Obawiam sie jednak, ze malo kto bedzie kupowal silniczki fabryczne (to tak z obserwacji tego forum).

Prosze wziac pod uwage, ze jestem laikiem w tym temacie. Popelnilem tylko kilka rakietek z zestawow kupionych w CSH za czasow Hermaszewskiego czyli z 25 lat temu. Very Happy
Powrót do góry
 
jaskiniowiec



Dołączył: 22 Lut 2004
Posty: 597
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto Wrz 06, 2005 10:52 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Paul, pomysł zacny i chęć Twoja szczera. Czekamy na dalszy ciąg...

P.S.1. Nie przejmuj sie dyskusjami, od tego jest forum
P.S.2. Wszystkim nigdy nie dogodzisz, i tak każdy zrobi co uważa.
P.S.3. Na pewno wiele osób skorzysta w Twojej wiedzy i praktyki
P.S.4. Jak ktoś ze względu na koszty będzie chciał coś na silniczki 5 Ns, to zazwyczaj da się zmniejszyć skalę modelu z zachowaniem podobnych materiałów i technologii.
P.S.4. W dalszym ciągu uważam, że dla początkujących najlepiej jest zaczynać od modeli na fabrycznych silniczkach. Można nabrać chęci do dalszych prac, a nie zniechęcenia wciąż nieudanymi próbami własnych silników. No i rodzice się ucieszą, nie będą musieli przemalowywać kuchni po nieudanych próbach smażenia karmeli Laughing
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
ksard



Dołączył: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWysłany: Sro Wrz 07, 2005 7:31 am    Temat postu: Do roboty Odpowiedz z cytatem

Witaj Paul

Temat - jak to zwykle u nas bywa, rozszedł się w różnych kierunkach.
Myślę, że musisz "zapodać" już coś z Twojego tematu, aby wreszcie przejść do rzeczy.

Wydaje mi się także, że Twoje pierwotne założenia do projektu są OK, a jeśli ktoś będzie chciał wykorzystać informacje podawane przez Ciebie do własnych zastosowań, to tylko lepiej, bo będzie okazja do dyskusji i porównań.

Sam jestem bardzo ciekawy tego tematu i myślę, że dużo skorzystam z Twojej wiedzy.
Nikogo nie trzeba chyba już przekonywać, co do Twoich umiejętności teoretycznych a przede wszystkim praktycznych w dziedzinie modelarstwa rakietowego.
Ja miałem to szczęście, że mogłem na własne oczy przekonać się o tym.
Elementy HIPERSONALA wykonane przez Ciebie są w moim posiadaniu i czekają na silnik.

PS

Drogi Arku - czy możesz przenieść informację o ostatniej Twojej próbie silnika do działu " Silniki Rakietowe" Question
W ten sposób tworzy się bałagan - jak ktoś będzie chciał odszukać informacji o testach Twoich SR-ów, to nigdy nie będzie spodziewał się znaleźć ich właśnie tutaj. ( ten fragment zostanie usunięty)


Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Arkadiusz
Gość





PostWysłany: Sro Wrz 07, 2005 9:45 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A o to moja "szybka" w robocie rakieta. To co widziecie zajęło mi 3h.



Postarm się potem opisać dokładniej jak co robię. Dla mnie jedno jest pewne. Szybki w pracy, bardzo lekki, wytrzymały korpsu robię na bazie bloku technicznego i wikolu z wodą ( 70/30 ). Korpus pod statecznik został przecięty aby wsadzić pod niego skrzydełka ( są od wewnątrz rury ). Stateczniki więc trzymają się bardzo mocno.

A co do ŻP to jak dla mnie - strasznie śmierdzi Rolling Eyes


Pozdr. A
Powrót do góry
 
Arkadiusz
Gość





PostWysłany: Sro Wrz 07, 2005 10:03 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Paul S napisał:
....Powoli odnosze takie wrazenie jak bys chciel tym innym - jeszcze zainteresowanym- powiedziec
" nie sluchejcie tego wariata !!! Tak sie robi szybko piekne i tanie modele".....



Aleś wymyślił Rolling Eyes . Nasze SR są zawodne, szkoda takiej super rakiety wypuścić na naszych SR. Podałem propozycje rakiety taniej i szybkiej w produkcji ale dla naszych SR. Wyobraź sobie , robię 3 tyg. rakiete a potem wada SR niweczy mi efekty tej pracy Crying or Very sad . Twoja propozycja jest gites ale pod PROFI SR Wink


Pozdr. A
Powrót do góry
 
crave



Dołączył: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWysłany: Sro Wrz 07, 2005 4:39 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odgrzebałem w domu korpusik fi. 35mm, dł. 50 cm - waży 80g.
Podobnych wymiarów koprus, zrobiony z papieru i wikolu waży 60g.

Technologia jego wykonania wydaje mi się dosyć ciekawa, na potrzeby projektu - wykonany z szarego papieru pakowego, siatki szklanej i żywicy - ja używałem poliestrowej bo mam ją dostępną bardzo tanio, ale uznaje wyższość epoksydu Wink


Siatka z włókna, to bardzo tani zamiennik tkanin szklanych. Oczywiscie nie jest tak dobry, ale za to bardzo łatwo dsotępny. Sprzedawany po ~1,80 mb, kawałków o wysokości 1m. Stosowanie siatki razem z papierem zdecydowanie upraszcza sam proces klejenia - normalnie papier zagina się, czasem nawet rwie, co w przypadku siatki nie występuje. Opis samego klejenia - na portalu.

Korpusy wychodzą na tyle mocne, że wg. mnie przy niewielkim modelu powinny wytrzymać zderzenie z ziemią, gdyby spadochron się nie otworzył. Nie są wprawdzie piękne, ale na pewno wyglądają lepiej niż papier pakowy klejony wikolem.
Fotka:


Na marginesie - spróbuje przeprowadzić próbę wystartowania takiego korpusu z silniczkiem modelarskim.

PS. Nikogo nie przekonuje do technologii, wymiarów, etc. Poprostu dziele się wiedzą Wink
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość  
Arkadiusz
Gość





PostWysłany: Sro Wrz 07, 2005 5:32 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

crave napisał:
.....Korpusy wychodzą na tyle mocne, że wg. mnie przy niewielkim modelu powinny wytrzymać zderzenie z ziemią, gdyby spadochron się nie otworzył. Nie są wprawdzie piękne, ale na pewno wyglądają lepiej niż papier pakowy klejony wikolem.:


1. Czasami podatność na zgniot jest korzystna bo pochłania energię kinetyczną.

2. I tu się mylisz. Technolgię klejenia papieru mam bardzo dobrze opanowaną. Nie stosuję operacji upiekszających a mozna to zrobić. Robi się to tak ( trwa to około 2 minuty na jedną tuleję l = 300 mm ):

a) papier cały się moczy. Tulejka wychodzi równa, bez pęcherzy , po prostu miodzio. Potem w czasie suszenia nie co się derofmuje ale mamy operajcę dodatkową b

b) tuleję się satynuje i kalibruje. Satynowanie polega na posmarowaniu powierzchni tulej świecą ( ręcznie ). Potem tuleję nalezy przeciągnąć raz albo dwa przez kalibrownik o średnicy o kilka dych mniejszą niż fi zewn. tulej. Tuleja ma się z średnim oporem dać przeciagnąć. Robimy tez to ręczne ale jak ktos ma maszynę to też może być Wink . Kalibrownik musi być dobrze wypolerowany. Jako kalibrownik stosowałem szyjki od butelek. Wychodziło gites Wink


Po operacji a i b tuleja ma wyglad PROFI Exclamation . Jest lekka, twarda, po uderzenieu w nią słyszymy metaliczny dźwięk. Polecam tę metodę tez dla doświadczonych konstruktorów rakiet. Wałek do nawijania paieru można pokryć folią Alu - dla ułatwienia ściągnięcia tulej z wałka. Ale jak pisałem wcześniej do kleju wikol polecam dodać kleiku skrobiowego.


Polecam też inny wariant profi tulei. Czyli smarowanie kartki z jednej strony wikolem - przy pomocy pędzla. Potem , po wysuszeniu - posmarowanie świecą. nałożenie tulej na wałek i przeciąganie po tulej prętem do wypolerowania powierzchni tulej. Też tak można robic i też uzyskamy ładny wygląd tulej. Wada tej techniki - papier/ karton mniej wchłonie kleju ale można to nadrobić dając klej nie co bardziej gęsty.


Moja propozycja to tylko opcja Wink


Pozdr. A


Ostatnio zmieniony przez Arkadiusz dnia Sro Wrz 07, 2005 6:00 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Strona Główna -> Modele rakiet. Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników na tym forum
Nie możesz pobierać plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP