Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Paul S
Dołączył: 24 Lis 2003 Posty: 252
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pessos

Dołączył: 27 Cze 2004 Posty: 153 Skąd: Trinneck
|
Wysłany: Pon Lip 11, 2005 10:33 am Temat postu: |
|
|
nie no ja wymiękam na czym to "lata" na jetexie czy co chyba nie bo jakby regulowali ciag wiec moze jakis silniczek turbowentylatorowy ew jakas jego odmiana
edit hmm jak sie tak przyjzec pierwszej klatce filmu to mozna zauwazyc ze jest to napedzane jednym silniczkiem modelarskim cos ala MacOS i przed "kabina" ma smigielko skierowane w gore ale jak by nie patrzec pomysl zajebisty _________________
plany na dziś są takie, że ich nie ma |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mateusz(l33t)

Dołączył: 10 Lis 2003 Posty: 54 Skąd: chyba moge już napisać że jestem stąd xD
|
Wysłany: Pon Lip 11, 2005 12:40 pm Temat postu: |
|
|
witam
Cytat: | The Hydro-Foam is a remote control electric airplane powered by a brushless motor and lithium-polymer batteries. |
ze strony http://michaelconnally.com/
Mateusz _________________ za grosz buntu  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Gość
|
Wysłany: Pon Lip 11, 2005 12:55 pm Temat postu: |
|
|
Super . Obstawiam super lekką konstrukcję ( polistyren , balsa ) plus napęd mikro - silniczek spalinowy ( kilka sztuk ). Napiszcie więcej o tym.
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
MadMax

Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 24 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: Pon Lip 11, 2005 8:10 pm Temat postu: |
|
|
Witam
Znając życie i ostatnią popularną modę na deproniaki, to :
- całość wykonana z depronu + dodatki ( sosna, balsa itd. )
- napęd to silnik elektryczny - prawdopodobnie bezszczotkowy + regulator trójfazowy + pakiet akumulatorów ( czasami konieczna przekładnia dobrana do wielkości śmigła )
- sterowanie 4 kanałowe + mikroserwa ( jak najmniejsza waga )
Pozdrawiam
Piotrek _________________ Piotrek
----------- |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pessos

Dołączył: 27 Cze 2004 Posty: 153 Skąd: Trinneck
|
Wysłany: Pon Lip 11, 2005 8:48 pm Temat postu: |
|
|
silniczki to tam sa gora dwa jeden widoczny z przodu tzn widac smigielko i drugi prawdopodobnie taki sam z tym ze zastosowany w napedzie tunelowym (brak widocznego smigla) i tyle a co do sterowania to minimum 8 kanalow jak tak sobie licze _________________
plany na dziś są takie, że ich nie ma |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
szpaner

Dołączył: 11 Paź 2004 Posty: 561
|
Wysłany: Pon Lip 11, 2005 11:59 pm Temat postu: |
|
|
8 kanalow? nie pogobisz sie w tym? a od czego sa miksery?
MadMax Wysłany: Pon Lip 11, 2005 11:10 pm Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
Witam
Znając życie i ostatnią popularną modę na deproniaki, to :
- całość wykonana z depronu + dodatki ( sosna, balsa itd. )
- napęd to silnik elektryczny - prawdopodobnie bezszczotkowy + regulator trójfazowy + pakiet akumulatorów ( czasami konieczna przekładnia dobrana do wielkości śmigła )
- sterowanie 4 kanałowe + mikroserwa ( jak najmniejsza waga )
mozliwe, a nawet powiedzialbym: prawdopodobne _________________
 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
MadMax

Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 24 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: Wto Lip 12, 2005 3:29 pm Temat postu: |
|
|
Witam
4 spoko wystarczą . A nawet 3.
1 - regler
2 - ster kierunku
3 - ster wysokości
to minimum, a do akrobacji przydałoby się:
4 - lotki ( chyba, że je zmiksujemy )
Zaś jeden silnik w zupełności wystarczy.
Pozdrawiam
Piotrek _________________ Piotrek
----------- |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
trefl Gość
|
|
Powrót do góry |
|
 |
MadMax

Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 24 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: Wto Lip 12, 2005 7:13 pm Temat postu: |
|
|
Zgadza się. Popieram. Zresztą całe forum jest godne do przejrzenia - kopalnia wiedzy dla modelarzy. Również dużo można znaleźć informacji na forum PWM, np. podobny temat http://www.old.modelarstwo.org.pl/forum/viewtopic.php?t=15094, które przejęło pałeczkę z pl.rec.modelarstwo ( to niestety ostatnio prezentuje mizerny poziom )
Pozdrawiam
Piotrek _________________ Piotrek
----------- |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
szpaner

Dołączył: 11 Paź 2004 Posty: 561
|
Wysłany: Sro Lip 13, 2005 12:47 am Temat postu: |
|
|
MadMax napisał: | Witam
4 spoko wystarczą . A nawet 3.
1 - regler
2 - ster kierunku
3 - ster wysokości
to minimum, a do akrobacji przydałoby się:
4 - lotki ( chyba, że je zmiksujemy )
Zaś jeden silnik w zupełności wystarczy.
Pozdrawiam
Piotrek |
1-ster wysokosci
2-ster kierunku
3-regulacja ciągu winika
4-regulacja predkosci
lotki w tym czyms? chyba zartujesz... jak juz to zyroskokp, zeby sie latwiej prowadzilo. przeciez w tym nawet nie ma skrzydel _________________
 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
MadMax

Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 24 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: Sro Lip 13, 2005 6:54 am Temat postu: |
|
|
szpaner napisał: |
3-regulacja ciągu winika
|
???????? Przecież reglem od silniki regulujemy prędkość obrotów śmigła zwiększając lub zmnieszając ciąg - sterujemy więc prędkością modelu. Owszem można wprowadzić regulację skoku śmigła - ale to nie w takich modelach.
szpaner napisał: |
lotki w tym czyms? chyba zartujesz... jak juz to zyroskokp, zeby sie latwiej prowadzilo. przeciez w tym nawet nie ma skrzydel |
Rolę skrzydeł pełni dolna powierzchnia kadłuba. Jest to dość spora powierzchnia nośna. I chyba żartujesz, że do czegoś takiego trzeba montować żyroskop ...
Pisałem, że lotki - wiadomo wszystko w zależności od konstrukcji modelu. Zresztą zobaczcie na zdjęciach jednej z konstrukcji: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=380781&page=2&pp=15
Bez lotek ciężko jest wykonywać efektowniejsze elementy akrobacji - np korkociąg w czasie np. lotu pionowo do góry.
Zaś żyroskopy modelarze generalnie wykorzystują w śmigłowcach. W deproniakach nikt tego pakuje - choćby np. na minimalizcję kosztów. Najtańszy ( i być może nie najlepszy ) to wydatek minimum 250 zł.
Pozdrawiam
Piotrek _________________ Piotrek
----------- |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
swallower

Dołączył: 05 Maj 2004 Posty: 67 Skąd: mam wiedzieć?
|
Wysłany: Sro Lip 13, 2005 9:32 am Temat postu: |
|
|
Lotki widać ewidentnie na filmie w paru momentach . Ech fajna zabawka ... Kto mi kupi?  _________________ Nie ma tego dobrego, od którego nie ma lepszego . |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|