Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
jaskiniowiec

Do³±czy³: 22 Lut 2004 Posty: 597 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Sro Kwi 27, 2005 10:17 pm Temat postu: |
|
|
Co¶ mi siê wydaje, ¿e u¿y³e¶ lakieru epoksydowego. Taki lakier zawiera rozpuszczalnik i po prostu wysycha na powietrzu, a nie utwrdza siê powietrzem (lub wilgoci± z poowietrza). Druga mo¿liwo¶æ to to, ¿e lakier by³...poliuretanowy. Ale taka pomy³ka raczej niezbyt wydaje siê prawdopodobna. U¿yj klasycznej ¿ywicy z utwrdzaczem i powinno byæ spoko. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
MadMax

Do³±czy³: 26 Mar 2005 Posty: 24 Sk±d: Trzebnica
|
Wys³any: Czw Kwi 28, 2005 10:48 pm Temat postu: |
|
|
Witam
Jestem mocno zainteresowany paliwem ¿ywicznym.
Mam jednak ma³e pytanie co do u¿ytego magnezu. Jakie powinno byæ jego rozdrobnienie? Czy taka postaæ proszku, powiedzmy jak na za³±czonym URL wystarczy - http://chemik.vitnet.pl/podstrony/mg.html ?
Bo mam wra¿enie, ¿e nie uda siê rozprowadziæ równomiernie tego sk³adnika w paliwie - chyba, ¿e dopiero dodanie ¯E umo¿liwi dok³adne wymieszanie. Jak to jest w praktyce ?
A mo¿e jednak rozdrobnienie Mg powinno byæ wiêksze (py³, a nie proszek )? Mg jaka pamiêtam jestem metalem dosyæ miêkkim. Czy np. m³ynek kulowy poradzi³by sobie i zmieli³ proszek do konsystencji py³u ?
P.S. A w³a¶nie. Mo¿e komu¶ siê przyda mój programik wyliczaj±cy z zadanej proporcji warto¶æ wagow± poszczególnych sk³adników paliwa: http://83.15.210.242/piotrek/software/wagometr.exe
Piotrek
----------------
Prasê do dysz i segmentów paliwa zosta³o tylko pomalowaæ.
Ostatnio zmieniony przez MadMax dnia Pi± Maj 26, 2006 8:16 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
NVX

Do³±czy³: 15 Wrz 2004 Posty: 45 Sk±d: From Beyond
|
Wys³any: Pi± Maj 06, 2005 8:51 am Temat postu: |
|
|
piro_techman napisa³: | heksogen pl napisa³: | .... ale by³o zbyt gêste ¿eby rozmieszaæ w niej ca³o¶æ ... |
Porzuci³em ¯P bo nie lubiê wy¶cigów z czasem, ¿ywica cuchnie styrenem, styren potem powli ulatnia siê i paliwo siê kurczy.
|
Tutaj ma³e sprostowanie - ¿ywica poliestrowa kurczy siê podczas utwardzania w wyniku polimeryzacji, a nie przez to ¿e ulatnia siê z niej styren. To jest ogólnie znany problem w przetwórstwie ¯P, który powoduje wiele problemów. _________________ M±dry od inteligentnego ró¿ni siê zdolno¶ci± do powstrzymania siê od z³o¶liwych komentarzy... |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Pi± Maj 06, 2005 10:39 am Temat postu: |
|
|
NVX napisa³: | ......Tutaj ma³e sprostowanie - ¿ywica poliestrowa kurczy siê podczas utwardzania w wyniku polimeryzacji, a nie przez to ¿e ulatnia siê z niej styren. To jest ogólnie znany problem w przetwórstwie ¯P, który powoduje wiele problemów. |
Nak³adaj± siê dwa efekty. Z utwardzaniem ¯P w mieszankach z AN ( AA ) jest problem. Je¶li proces nie nast±pi szybko np. zima czyli zimna mieszanka to potem nie chce "to" ju¿ w ogóle stwardnieæ. Po prostu nastepuje reakcja redox pomiêdzy nadtlenkiem benzoilu a ¶ladami wody i magnezem ( pewno wodorem "in statu nascendi" ). Nadtlenek nam "znika" i nie ma ju¿ jak utwardziæ ¯P.
Je¶li utwardzenie nast±pi ( pisze o paliwe walec z inhibitowan± zewn. powierzchni± ) to :
1. Je¶li paliwo ( silnik ) zu¿yjemy w ciagu np. tygodnia - wszystko jest ok. Paliwo odlane w korpus ( ¶cianki jednocze¶nie inhibituj± zenêtrzn± powierzchnie plaiwa ) na oko jest dobre. SR pali siê prawid³owo.
2. Je¶li paliwo pole¿y np. pó³ roku to odrywa siê od ¶cianek na skutek dodatkowego skurczu powsta³ego pewno od ulatniania siê niespolimeryzowanego styrenu.
Zjawiska skurczu nie ma przy ¯E i wiadomo dlaczego. Nic siê z niej nie ulatnia. Czyli paliwa na ¯P - cuchn± i siê kurcz± tak¿e w czasie le¿akowania. Wad tych nie ma ZE. Do tego ¯E jest korzystniejsza energetycznie ni¿ ¯P.
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PINOT

Do³±czy³: 25 Lis 2003 Posty: 428 Sk±d: Wroc³aw
|
Wys³any: Pi± Maj 06, 2005 11:07 am Temat postu: |
|
|
Witam,
Moim (i nie tylko) zdaniem poliestry kurcz± siê jednak g³ównie z powodu ró¿nicy gêsto¶ci monomeru i polimeru. W koñcu przecie¿ nastêpuje przemiana nA--->(A)n czyli jednego zwi±zku chemicznego w drugi. Producenci staraj± siê temu zapobiec jak umiej±, ale nie zawsze to wychodzi jak trzeba.
Moim zdaniem parowanie styrenu ma wp³yw marginalny - po prostu po pierwszym szybkim etapie oligomeryzacji, której skutkiem jest powstanie niemal sta³ego bloku ziarna (sklejonego wysokolepkim oligomerem) nastêpuje bardzo powolne "doreagowanie" oligomerów w polimery, którego konsekwencj± jest dalszy wzrost gêsto¶ci.
Je¶li chodzi o typowe poliestry do laminowania to maj± one oprócz wspomnianego kiepskiego bilansu tlenowego do¶æ s³ab± wytrzyma³o¶æ mechaniczn± (s± kruche - i tylko wzmocnione w³óknami zachowuj± odpowiedni± wytrzyma³o¶æ) a na dodatek ¿ywice s± bardzo lepkie (st±d potrzeba rozcieñczania styrenem obni¿aj±cym wytrzyma³o¶æ).
Poniewa¿ trudno utrzymaæ w mieszaninie z utleniaczem i innymi wype³niaczami korzystne warunki (np. temperaturê) dla polimeryzacji, przebiega ona jeszcze gorzej i efekt ostateczny jest co najmniej mizerny. O mo¿liwej redukcji inicjatorów nie wspomnê...
Ziarna wi±zane poliestrem nie s± w stanie przenosiæ ¿adnych powa¿niejszych naprê¿eñ rozci±gaj±cych (nie nadaj± siê do ³adunków w których ziarno bierze na siebie czê¶æ naprê¿eñ dzia³aj±cuch na korpus). Nie mówiê tutaj, ¿e ziarno rurowe nigdy nie zadzia³a, ale s±dzê, ¿e tylko wtedy kiedy ma siê trochê szczê¶cia.
Za to mo¿na paliwa bindowane poliestrem spokojnie poddaæ naprê¿eniom ¶ciskaj±cym (czyli silniki czo³owe - zreszt± jest ca³a grupa paliw typu Aeroplex na KClO4 bez py³ów metali). Równie¿ ziarna (bates) wk³adane do komory silnika w zasadzie powinny siê sprawowaæ bez zarzutu.
Pozdrawiam,
PI _________________ Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ander
Do³±czy³: 14 Maj 2002 Posty: 178
|
Wys³any: Pon Maj 09, 2005 11:47 am Temat postu: |
|
|
wydaje mi siê ¿e ZP ma jedn± zaletê nad ¯E. utwardzaczem jest nadtlenek a nie amina, wiêc utwardzacz nie powinien reagowaæ z solami amonowymi. co do redukcji to wywystarczy daæ wiêksz± ilo¶æ nadtlenku. natomiast ZE trzebaby utwardzaæ jakim¶ bezwodnikiem ew kwasem. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Pon Maj 16, 2005 10:04 am Temat postu: Sr 81 z paliwem KNOSAL |
|
|
Witam
14 V 2005 przeprowadzi³em testy naziemne SR-ów z czterema rodzajami paliw.
W¶ród nich by³o nowe, jeszcze nie testowane paliwo.
Nazwa³em je dla w³asnych celów KNOSAL. (o podobnym sk³adzie paliwa pisa³ ju¿ wcze¶niej Pirotechman - tak, ¿e nie przypisujê sobie tutaj roli odkrywcy. Zreszt± trudno ju¿ wymy¶liæ co¶ nowego w tym temacie.
Da³em zupe³nie inny sk³ad paliwa, ró¿ni±cy siê znacznie od proponowanego przez A.
Paliwo zaliczam do grupy ¿ywicznych, poniewa¿ lepiszczem jest ZE.
Przeliczaj±c sk³ad KNOSAL-a w programie PROPEP, otrzyma³em warto¶æ impulsu w³a¶ciwego dla ci¶nienia 400 psi ok 160, co jest wynikiem nawet lepszym od paliwa ZPP.
A oto jak prezentowa³o siê paliwo podczas testu
Silnik SR81 zawiera³ 100 g tego paliwa.
Zacisk Kn=150 i ju¿ mozna po próbie stwierdziæ, ¿e to za ma³o, bo widoczne by³y niewielkie oscylacje w pracy silnika.
Uwa¿am jednak, ¿e jak na pierwszy test by³o ca³kiem, ca³kiem.
Potwierdza to chyba zdjêcie zamieszczone powy¿ej.
Du¿o obiecujê sobie po tym paliwie.
Dobre parametry, dostêpno¶æ sk³adników - a co za tym idzie niska cena, du¿a widowiskowo¶æ.
Silnik wymaga jeszcze dopracowania.
Mo¿e byæ alternatyw± dla ZPP.
Nie zawiera trudno dostêpnego magnezu - to jego g³ówna zaleta w porównaniu z ZPP.
To na razie tyle - pozosta³e relacjê z innych prób zamieszczê w najbli¿szych dniach. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
zombek

Do³±czy³: 18 Maj 2003 Posty: 75
|
Wys³any: Pon Maj 16, 2005 4:37 pm Temat postu: |
|
|
Witam,
z tego co widzê po nazwie to pewnie da³e¶ mniej wiêcej taki sk³ad:
KNO3 ( s±dze ¿e pocz±tek nazwy - KNOSAL sugeruje u¿yty utleniacz ) 65% bêdzie dobrym kompromisem miêdzy zawarto¶ci± innych sk³adników a iw.
Al - Metal w paliwie KNOSAL generalnie zwiêksza impuls ale tak¿e dodaje widowiskowo¶ci 9%. Wydaje mi siê tak¿e, ¿e kolor p³omienia informuje nas nieco o u¿ytym metalu - w kompozycji z Mg p³omieñ jest czerwieñszy.
S - Katalizator spalania ( KNOSAL ) glinu. 9%
Fe2O3 - Zapewne tak¿e doda³e¶, lubiany dodatek dla kompozycji KN/¯E
Mo¿e ¶lady innych utleniaczy "potasowych" - my¶lê o KClO3/KClO4
¯E - Lepiszcz którym u³atwi³e¶ zagadkê s±dze, ¿e im mniej epoxy tym lepiej tak¿e my¶lê ¿e 15%.
Jaki¶ czas temu próbowa³em takiego sk³adu - u mnie by³ bledszy p³omieñ. I je¶li to to paliwo to sugerowa³ bym zacisk ko³o 300 ( na pocz±tek ) - u mnie by³o 200 a paliwo spala³o siê zbyt d³ugo - aczkolwiek stabilnie!!
Ksardzie, prawde mówi±c niezmiernie ciekawi mnie czas spalania i geometria ³. paliwowego - czy móg³by¶ ujawniæ??
Dopisane/ Nie przeczyta³em linku do postu pirotechmana , ale trudno ju¿ nic nie zmieniam |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Pon Maj 16, 2005 5:52 pm Temat postu: |
|
|
zombek napisa³: | Ksardzie, prawde mówi±c niezmiernie ciekawi mnie czas spalania i geometria ³. paliwowego - czy móg³by¶ ujawniæ? |
Witam Ziomala
Czas spalania = 5,9 sek (stanowczo za d³ugo - podzielam Twoje spostrze¿ania, ¿e paliwo nie nale¿y do szybkopalnych - ale zobaczymy co bêdzie przy wiêkszym Kn).
100 g paliwa uformowane by³o w 3 ziarna o ¶rednicy 25 mm (mój standard) z kana³em 8 mm z inhibitowan± powierzchni± boczn± ³adunków.
Sk³ad paliwa:
KNO3
S
Al
¯E
i tyle. Nie by³o tlenku ¿elaza (a szkoda), ani nadchloranów.
Jednym s³owem prostota wykonannia.
Podobnymi paliwami bawili¶my siê na podwórku jeszcze przed l±dowaniem ludzi na Ksiê¿ycu, tyle ¿e bez lepiszczy.
Gilzy na tym paliwie czasami wzbija³y siê w powietrze.
Mam nadziejê, ¿e uda siê zrobiæ niez³y silnik na tym paliwie.
Pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Go¶æ
|
Wys³any: Sob Maj 21, 2005 6:39 am Temat postu: |
|
|
zombek napisa³: |
Jaki¶ czas temu próbowa³em takiego sk³adu - u mnie by³ bledszy p³omieñ.
|
I s±dzê ¿e to jest klucz do rozwi±zania zagadki tego paliwa
Kno3 61
S 3
Al 18
Epox 18 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Wto Cze 28, 2005 9:12 am Temat postu: Pierwszy lot mojej rakiety na silniku z paliwem ZPP |
|
|
Pierwszy lot rakiety na paliwie ZPP.
Zamieszczam to zdjêcie w tym temacie jako przyk³ad wykorzystania paliwa ¿ywicznego wg receptury Pirotechmana ju¿ w konkretnym zastosowaniu.
Jest to pocz±tek 2-go lotu rakiety HTest 3 na Pustyni B³êdowskiej 25-06-2005 roku.
Wiêcej szczegó³ów na temat tego testu zamieszczê w dziale po¶wiêconym rakiecie nadd¼wiêkowej HIPERSONAL.
Ostatnio zmieniony przez ksard dnia Wto Cze 28, 2005 10:10 am, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Wto Cze 28, 2005 9:44 am Temat postu: KNOSAL 2 |
|
|
A wiêc KNOSAL po raz drugi ( nie zaczyna siê od "a wiêc" ).
Tym razem zwiêkszy³em KN do 200.
Masa paliwa w silniku 140g.
Czas pracy po analizie tylko filmu trudno jednoznacznie oceniæ.
Szacujê na 2-3 sek. (w zale¿no¶ci od interpretacji - znowu wraca sprawa hamowni).
Wci±¿ widoczne s± minimalne oscylacji w pracy silnika.
Czyli, w nastêpnej próbie jeszcze zwiêkszê zacisk.
Tylko nie wiem, czy wytrzyma konstrukcja korpusu silnika
Ale silnik dzia³a bardzo widowiskowo - piêkny p³omieñ - widaæ chyba wp³yw siarki.
Silnik pracuje zupe³nie inaczej, ni¿ na paliwie typu ZPP na magnezie.
No i zauwa¿y³em. ¿e tym razem nie widoczne s± iskry wylatuj±ce z dyszy. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
fox

Do³±czy³: 10 Lis 2003 Posty: 192 Sk±d: Wielkopolska
|
Wys³any: Wto Cze 28, 2005 1:14 pm Temat postu: |
|
|
Cze¶æ
Có¿:
Wowwwwwwwwwwwwwwwwwwwww!
Ciekawi± mnie parametry balistyczne tego paliwa. Napewno jednak jest lepsze od tego na Mg. To Mg by³o wed³ug mnie g³ówna pomy³k±. Mam pytanie do pana Ksarda: jak± gêsto¶c mo¿na uzyskaæ sporz±dzaj±c to paliwo?
Super efekt przyda³y by sie szczegó³owe testy.
My¶lê ¿e paliwa na ¯E wymagaja do¶wiadczenia i napewno nie s± najlepszym rozwiazaniem dla pocz±tkuj±cych.Oczekujê na dalsze wynik badañ. Po prostu zapiera dech w piersiach.
Moje Gratulacje
pozdrawiam
fox _________________ CAST AWAY |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Sro Cze 29, 2005 7:57 am Temat postu: |
|
|
fox napisa³: | Ciekawi± mnie parametry balistyczne tego paliwa. Napewno jednak jest lepsze od tego na Mg. To Mg by³o wed³ug mnie g³ówna pomy³k±. Mam pytanie do pana Ksarda: jak± gêsto¶c mo¿na uzyskaæ sporz±dzaj±c to paliwo? |
Witam serdecznie.
Dziêkujê za s³owa uznania. Mnie tak¿e podoba siê praca silnika na paliwie KNOSAL.
Co prawda, testy s± dopiero w fazie pocz±tkowej i jeszcze daleko do zrobienia pewnego i powtarzalnego silnika na tym paliwie. Jednak wydaje siê, ze jest szansa na sukces.
Pyta³e¶ o parametry balistyczne tego paliwa.
Dokonam mo¿e porównania paliwa KNOSAL z paliwem ZPP - czyli popularnie nazywanym Paliwem Pirotechmana z magnezem:
Zastrzegam siê, ¿e s± to jedynie porównania oparte na obliczeniach teoretycznych.
sk³ad KNOSALA
POTASSIUM NITRATE
ALUMINUM (PURE CRYSTALINE)
IRON OXIDE
CARBON BLACK
EPOXY 201
SULFUR
------------------------------------------
sk³ad ZPP
POTASSIUM NITRATE
MAGNESIUM (PURE CRYSTALINE)
EPOXY 201
DEXTROSE (GLUCOSE)
------------------------------------------
Parametry dla ci¶nienia 400 psi
KNOSAL / ZPP
ciê¿ar w³= 1,90 / 1,73
impuls w³ =165 / 151
temperatura sp.= 2126 / 1600
objêto¶ciowy ISP= 140 / 129
Produktami spalania s± w przewa¿aj±cej ilo¶ci: tlenek wêgla i wodór.
Patrz±c na to zestawienie widaæ, ¿e KNOSAL teoretycznie jest paliwem bardziej energetycznym od ZPP.
Zalet± KNOSALA jest du¿y ciê¿ar w³a¶ciwy (wiêcej paliwa w tej samej objêto¶ci silnika).
Wad± moim zdaniem jest wysoka temperatura pracy KNOSALA w porównaniu z ZPP (wzglêdy technologiczne).
Niew±tpliw± zalet± KNOSALA jest dostêpno¶æ sk³adników (brak w sk³adzie magnezu).
Podczas ostatnich lotów na B³êdowskiej do¶wiadczyli¶my ró¿nicy w pracy silników na karmelce i paliwie ¿ywicznym.
Nie ma porównania - a paliwa ¿ywiczne to ju¿ namiastka paliw HP.
Praca silnika ju¿ bardzo wizualnie i d¼wiêkowo przypomina silniki na paliwach wysoko energetycznych.
Tak wiêc, warto popracowaæ nad tymi paliwami - na HP przyjdzie mo¿e jeszcze czas. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
fox

Do³±czy³: 10 Lis 2003 Posty: 192 Sk±d: Wielkopolska
|
Wys³any: Sro Cze 29, 2005 9:11 am Temat postu: |
|
|
Cze¶æ
Ja równie¿ do³±czê swój wk³ad przy pracy nad tym paliwie ¿ywicznym. Mo¿e pozwoli to na szybsze opracowanie silnika który dzia³a³ by nie zawodnie, my¶lê nawet o budowie silnika wielokrotnego u¿ytku z tym paliwem. Czas poka¿e, a na razie ruszam do testów!
pozdrawiam
fox _________________ CAST AWAY |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PINOT

Do³±czy³: 25 Lis 2003 Posty: 428 Sk±d: Wroc³aw
|
Wys³any: Sro Cze 29, 2005 9:34 am Temat postu: |
|
|
ksard napisa³: |
sk³ad KNOSALA
POTASSIUM NITRATE
ALUMINUM (PURE CRYSTALINE)
IRON OXIDE
CARBON BLACK
EPOXY 201
SULFUR
------------------------------------------
sk³ad ZPP
POTASSIUM NITRATE
MAGNESIUM (PURE CRYSTALINE)
EPOXY 201
DEXTROSE (GLUCOSE)
------------------------------------------
|
Tak siê zastanawiam, na ile ró¿nilyby siê parametry tych paliw, gdyby zastosowaæ saletrê sodow± zamiast potasowej. Ma ona lepszy bilans tlenowy, a przy tym efekt wizualny móg³by byæ bardzo interesuj±cy - taka d³uga ¿ólta kita. _________________ Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jaskiniowiec

Do³±czy³: 22 Lut 2004 Posty: 597 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Sro Cze 29, 2005 9:50 pm Temat postu: |
|
|
Na pewno znacznie spadnie liniowa prêdko¶æ spalania. Z moich prób z saletr± sodow± wychodzi na to, ¿e pali siê to duzo wolniej ni¿ z Kn i jeszcze jedno: saletra sodowa baaardzo nie lubi aluminium. Od razu tworzy gliniany. To wymusza starchiometrycznie do sodu naliczanie ilo¶ci siarki. Bêdzie wtedy jej sporo, a to znacznie obni¿y impuls. Ale popróbowaæ mo¿na, mo¿e faktycznie bêdzie niesamowicie widowiskowe. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
szpaner

Do³±czy³: 11 Pa¼ 2004 Posty: 561
|
Wys³any: Czw Cze 30, 2005 12:37 am Temat postu: |
|
|
a moze zrobic paliwo segmentowe, i jako ostatni segment(przy samej dyszy) dac segment z NaNO3, ale bez AL, moze zamiast tego pyl innego metalu, zeby przyspieszyc przenikanie ciepla do ziarna, moze zrobic cos w rodzdaju prochu chilijskiego prasowanego z zywica?
pozostale segmenty o normalnym skladzie, dla zachowania ciagu.
moze z wieksza zawartoscia Al?(o tyle, co powinno sie znalezc w segmencie sodowym, gdyby bylo to mozliwe) _________________
 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Go¶æ
|
Wys³any: Czw Cze 30, 2005 9:44 pm Temat postu: |
|
|
Witam
KARBON BLACK – Jak± sadze stosowaæ (kominow±? ) je¶li mo¿na siê dowiedzieæ
KNO3 61
Al 16
S 3
Epox 18
C (sadza) 1
FeO 1
ISP=142.2 / Temperatura sp = 2127 / Impuls w³ = 166,6 / Ciê¿ar w³ = 1,8880 / przy 400 PSI
Wysok± temperaturê mo¿na obni¿yæ o 200C zamieniaj±c Kno3 60 , Epox 19 zyskuj±c dodatkowo na „ilo¶ci CO i H2 ”
DOPISANE Ostatnio kombinowa³em w Guipep jak "ulepszyæ" sk³ad który powy¿ej poda³em
AZOTAN POTASU (KNO3) 46
ALUMINUM (Al) 16
SIARKA 3
EPOXY 201 (epoksyd) 19
CARBON BLACK 1
IRON OXIDE 1
AZOTAN STRONTU Sr(NO3)2 12
AMMONIUM CHLORIDE 2
ISP= 144,3 / Temp sp = 2125 / Imp w³ = 168,6 / Ciê¿ar w³ = 1.8927
przy400 Psi
Ogólnie bardzo obiecuj±co siê prezentuje sprawdzcie w Guipep
S± to sk³ady nie testowane , mo¿e kto¶ mnie ubiegnie 
Ostatnio zmieniony przez Go¶æ dnia Pon Lip 18, 2005 5:29 pm, w ca³o¶ci zmieniany 3 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Pi± Lip 01, 2005 7:04 am Temat postu: |
|
|
Nick napisa³: | KARBON BLACK – Jak± sadze stosowaæ (kominow±? ) je¶li mo¿na siê dowiedzieæ |
Witam
W moim przypadku zastosowa³em zwyk³y wêgiel drzewny.
My¶lê, ¿e podan± modyfikacjê mo¿na przetestowaæ.
Przymierzasz siê do zrobienia silnika na KNOSALU
A mo¿e ju¿ co¶ próbowa³e¶?
Pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|