Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Trinitrotoulen

Dołączył: 11 Cze 2005 Posty: 5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto Cze 14, 2005 9:05 pm Temat postu: Rakieta Trinity-1 |
|
|
Witam!
Wiem wiem nazwa super...no ale na nic innego nie wpadlem.
Zakonczylem pierwszy etap prac nad projektem Trinity-1.
Jutro cos napisze bo matka od kompa wygania.
[img]C:\Moje dokumenty\My Rockets\trin.jpg[/img] |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jaskiniowiec

Dołączył: 22 Lut 2004 Posty: 597 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto Cze 14, 2005 9:20 pm Temat postu: |
|
|
Fajna fotka. Szkoda tylko, że na Twoim kompie  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
maxlam Gość
|
Wysłany: Wto Cze 14, 2005 9:23 pm Temat postu: Re: Rakieta Trinity-1 |
|
|
Trinitrotoulen napisał: | My Rockets |
To chyba nie fotka tylko rysunek ze spacecad dziwnie znajomy jest ten folder... |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Trinitrotoulen

Dołączył: 11 Cze 2005 Posty: 5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sro Cze 15, 2005 8:34 pm Temat postu: |
|
|
Dobra kiedys jeszcze wkleje ta fote...
fakt folder SpaceCAD'a...ale skoro my rockets to my rockets. Ładuje tam wszystko co zwiazane z rakietami(moimi!).
No, ale przejdzmy do sedna sprawy.
Korpus rakiety: PCV h=350 mm fi=32 mm
Głowica: PCV h=40 mm fi=35 mm (korpus przy glowicy jest lekko rozszeżony).
Lotki: Tektura, w ksztalcie trapezu a=15 cm b=10 cm c=8 cm d=6 cm
(niestety brak rysunku pomocniczego)
Hmm...ach tak. Dzisiaj wlozylem bardzo duzo serca w przygotowanie korpusu
silnika i odziwo wyszedl. Jeszcze tylko paliwo i gotowe
Cos jeszcze ? aaa...zapomnialem podac wagi...ale to w pozniejszym terminie dlatego, że nie powazylem jeszcze zadnej z czesci .
No to na dzisaj tyle. Dopasujcie to do swojego krwioobiegu i ewentualnie cos podpowiedzcie.
P.S. - Silnik wykonany jest z tektury i wchodzi "na styk", czy mam go jeszcze jakos zabezpieczac ? |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
fox

Dołączył: 10 Lis 2003 Posty: 192 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Sro Cze 15, 2005 9:16 pm Temat postu: |
|
|
Cześć
Mam pytanie czemu ma słóżyć ten temat, bo jeżeli chcesz pokazać że coś robisz no to chyba trochę bez sęsu. Ja na przykład malowałem dzisiaj ławeczkę i rozmyślałem o rakietach a tak poza tym to wogóle i wogle.
Co o tym myślicie?
Takie posty zatruwają krwioobieg
Ps. tylko nie zrozum mnie źle
pozdrowienia _________________ CAST AWAY |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Trinitrotoulen

Dołączył: 11 Cze 2005 Posty: 5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sro Cze 15, 2005 9:29 pm Temat postu: |
|
|
Och... rozumiem cie doskonale. Powiem tylko jedno:
Patrz na tematy pt "Rakieta hemik1", "Projekt BullPuppy" i wiele wiele innych.
Skoro nie moge opisywac swojej rakiety i prac nad nia... okej zostawie to dla siebie.
Twoja uwaga wedlug mnie jest nie dokonca na miejscu... Sorry
Pozdrawiam!  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
szpaner

Dołączył: 11 Paź 2004 Posty: 561
|
Wysłany: Sro Cze 15, 2005 9:34 pm Temat postu: |
|
|
czy zabezpieczac... zalezy od tego, czy korpus silnika jest wystarczajaco mocny zeby sie nie rozerwal(chociaz zwykle to zatyczka nie wytrzymuje)
jak bardzo ci zalezy na 'dupie' rakiety w razie rozerwania silnika, czy masz miejsce na jekies wzmocnienia(a jezeli wchodzi na wcisk, to nie ma miejsca, chyba ze cos wytniesz z korpusu rakiety lub silnika)
nie mozna nic ci powiedziec na pewno, bo nie podales dokladnych danych, a strzelanie na slepo nie ma sensu.
jak napiszesz cos konkretnego, to doswiadczeni modelaze prawdopodobnie ci pomoga.(ja do nich niestety nie naleze. ale zastanow sie nad tym co napisalem wyzej, i pamietaj ze niepowodzenia sa nieodlacznym elementem nauki. najwazniejsze to dbac o bhp i nie nastawiac sie na sukces za pirwszym razem, a jak zastanowisz sie nad tym co napisalem na poczatku, to chyba sam dojdzesz do odpowiedzi na pytanie ktore zadales. wszystko zalezy od tego, co chcesz osiagnac. mozesz tez wybrac metode prob i bledow i robic silniki, odpalac je chamowni czy na kiju(lepsze wyjscie) i sprawdzac jaki jest najlepszy.
pamietaj ze jednoczesnie mozna zmienic tylko jeden element w silniku, bo obserwacje nie beda miarodajne.(tj. np. testujesz wytrzymalosc korpusu:robisz serie silnikow, ale tak ze kazdy kolejny ma coraz ciensza scianke, albo stosujesz rozne kleje. albo inaczej, przy stalym korpusie zmieniasz srednice dyszy, i patrzysz w ktorym momencie silnik nie wytrzymuje, czy wyrywa zatyczke, czy rozrywa korpus, albo zmieniasz jakis inny parametr silnika, moze srednice kanalu)
ale sie rozpisalem...
ps: podaj dkladne wymiary silnika, grubosc scianek, kanal, dysza, paliwo... _________________
 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Doktor X

Dołączył: 01 Gru 2003 Posty: 27
|
Wysłany: Sro Cze 15, 2005 10:39 pm Temat postu: |
|
|
Jak gowicę możesz zrobić z PCV? Kupiłeś w sklepie coś w kształcie głowicy z PCV? Jkoś sobie nie wyobrażma, aby zrobić głowice z tego, chyba, że wytwarzasz polichlorek winylu i go formujesz, ale w to nie wierzę.  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Trinitrotoulen

Dołączył: 11 Cze 2005 Posty: 5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw Cze 16, 2005 12:56 pm Temat postu: |
|
|
Ach tak glowica...szczsliwie trafilem na wymiarowa zakretke z dezodorantu w kulce hehe
A silnik...
Grubosc scianki: 4 mm
Paliwo : panuje karmel ale narazie nie moge trafic na azotan (V) potasu
Średnica: Ok. 28 mm
Fi otworu w dyszy: planuje cos tak okolo od 3 do 4 mm...
Aha co do zabezpieczenia silnika to wpadlem na pewien pomysl...
mianowicie korpus silnika, korpus rakiety i zatyczke przewiercic w tym samym miejscu, w dziurze umocowac jakis bolec, ktory zabezpieczy zatyczke przed wystrzeleniem a zarazem unieruchomi silnik...powinno dzialac
nie wiem czy nie przekombinowane
ale zobaczy sie!!
Pozdrawiam! |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Trinitrotoulen

Dołączył: 11 Cze 2005 Posty: 5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob Cze 18, 2005 5:02 pm Temat postu: |
|
|
Witam!
mozeby ktos cos podpowiedzial co?
rakieta juz jest prawie skonczona...szybko mi poszlo
start planuje gdzies tak 4 lipca
bedzie film i wszystko co ma byc...
myslicie ze ten silnik wytrzyma??
pamietajcie ze jest napedzany mieszanka sacharozy i azotanu (v) potasu w proporcjach wagowych 65:35
aha narazie jeszcze nawet nie myslalem o tym zeby zrobic system odzyskiwania rakiety
no ale ona jest prawie cala z plastiku wiec raczej sie z nia nic nie stanie
Pozdrawiam! |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
maxlam Gość
|
Wysłany: Sob Cze 18, 2005 5:17 pm Temat postu: |
|
|
Trinitrotoulen napisał: | aha narazie jeszcze nawet nie myslalem o tym zeby zrobic system odzyskiwania rakiety
no ale ona jest prawie cala z plastiku wiec raczej sie z nia nic nie stanie
Pozdrawiam! |
To polecam:
 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
maslak666

Dołączył: 27 Wrz 2003 Posty: 110 Skąd: Radom
|
Wysłany: Sob Cze 18, 2005 8:44 pm Temat postu: |
|
|
A jakieś do0kładniejsze dane silnika? Długość, wymiary bolku paliwa? To paliwo karmelizowane czy luźno usypane? |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Doktor X

Dołączył: 01 Gru 2003 Posty: 27
|
Wysłany: Sob Cze 25, 2005 4:49 pm Temat postu: |
|
|
Jeśli nie zrobiłeś systemu odzyskiwania rakiety to musisz się liczyć z pewnym zniszczeniem modelu. Jakby nie było to będzie on spadał z dużej wyskości i będzie miał twarde lądowanie na ziemi.  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
hemist Gość
|
Wysłany: Sob Cze 25, 2005 7:20 pm Temat postu: |
|
|
Doktor X napisał: | z dużej wyskości |
tego ci życzę  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|