|
FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Forum Pirotechniczne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ksard
Dołączył: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wysłany: Czw Kwi 14, 2005 8:06 am Temat postu: Silnik Sr 63 z paliwem na modyfikowany proch czarny. |
|
|
Witam
To już ostatni post z serii poświęconej SR odpalonym w tym miesiącu.
Może zauważyliście, że zrobiłem kilka silników z różnymi paliwami.
Ostatnim odpalonym był silnik Sr63.
Do wykonania tego silnika zainspirował mnie Kermit,
który dużo pisał na temat technologii wykonywania silników na PC
w kontekście -powiedziałbym- historycznym (Siemianowicz) .
Dawno już tego typu silników nie robiłem, a że miałem jeden pusty
korpus silnika z rurki PCV 3/4" postanowiłem wypróbować nową technologię.
Novum miało polegać na tym, iż paliwo mocno nasączyłem gorzałką
( o mocy 40%) i silnie sprasowałem w prasie hydraulicznej.
Wykonanie dobrego SR na PC nie jest zadaniem łatwym - mam już wieloletnie doświadczenie w tym temacie.
Przy okazji zaprezentuję tutaj moje stare zdjęcie startu silniczka na PC nocą. Aparat fotograficzny umieściłem obok wyrzutni z obiektywem skierowanym w niebo i z migawką ustawioną na czas B.
Tak to wyglądało
a ujęcie z boku tak:
Widać, jak płomienie z silnika odbijają się od deflektora wyrzutni.
Wrócę do silnika Sr63
Dane techniczne:
Ziarno o spalaniu wewnętrznym z kanałem stożkowym o długości 40 mm
Masa paliwa 40 g (proch czarny - "przegryzany" z małą domieszką dekstryny - receptura Estes).
Zacisk projektowany Kn=50
Całkowity ciężar silnika 107 g.
Dysza i zaślepka z cementu CX5
Przebieg testu
Chyba przegiąłem z kanałem - za długi i próba nieudana.
Wyrwało zatyczkę.
Czas pracy silnika 1 sek.
Na otarcie łez zaprezentuję także już historyczne zdjęcie mojego silnika na PC (miał to być SR wielokrotnego użytku) - tym razem była to próba udana
Bardzo lubię oglądać to zdjęcie - musicie przyznać, że efektowne.
Pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią Kwi 15, 2005 7:50 pm Temat postu: |
|
|
Witam wszystkich
Jeśli chodzi o efektowne paliwa...
Jest to "rodzaj karmelki siarkowo /aluminiowo /węglowej " składniki celowo źle zmielone, bystre oko zauważy (ograniczoną) prędkość gazów wylotowych . Ilość paliwa 220g korpus kompozytowy bardzo lekki i niezwykle wytrzymały czego akurat w tym "silniku" nie sprawdzałem ...
Węgiel w tym rozdrobnieniu spełniał role balastu ... efektownego balastu
Ps. paliwo w tym składzie doskonale napędza kijoloty poważne testy zawieszone od dwóch miesięcy nie mam czasu …
Tips - Jak mielić w młynku do kawy folie aluminiową , nie mielcie jej samej - podrzeć na płatki średnicy 6mmi zmielić uparcie z innym reduktorem . |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob Kwi 30, 2005 3:38 pm Temat postu: |
|
|
Witam
Ponieważ miałem zapas dwóch ziaren z jednej z moich pierwszych konstrukcji a ostatnio dużo działałem na rurkach 3/4 postanowiłem zbudować coś takiego (po lewej)
A oto efekty …
Co do samej konstrukcji :
1 Ziarno 72 *19 +1 *5 Kanał inhibitowane powierzchnie czołowe
Paliwo 37,5/62,5 KNSU
Dysza bez erozji 4mm (po prawej) , 3mm
Silnik wodoodporny (standard)
kabelki – wbudowany „zapalnik typu partyzanckiego ”
Osiągi silniczek bez problemu wynosi rakiete PCV+Al. 280g na 150-200m
Cześć |
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz dodawać załączników na tym forum Nie możesz pobierać plików z tego forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|