Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pią Lip 09, 2004 9:48 am Temat postu: |
|
|
Paul S napisał: | .....Mysle , ze mnie zle nie zrozumiales - to jest tylko taka (moja) refleksja na temat silnikow rakietowych. |
Doskonale . Eltopsji namówił mnie na odchudzenie SR i będe to robił dalej. Zobaczę do czego dojdę . Operują też pewnym skrótami myślowymi. Wiadomo na jakim paliwe pracuję choć stosuje jego modyfikacje. Masa 300 g dotyczy tego paliwa. A co do parametrów silnika to z eltpsji i v-21 buduję przenośną hamownię ( swoją buduje knod ). Wtedy wszystko będzie jasne. Reszta jak : nalepka , piękny wygląd to końcowa część technologi wykonania SR. Pokazę wkrótce moje SR. Te co teraz robię. Zwrócę uwage na wyglą zewnętrzny, podam masę paliwa i ciężar całkowity silnika. A szybka producja to niskie koszta
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
MICHAŁ
Dołączył: 22 Lip 2003 Posty: 283 Skąd: Centralna Polska
|
Wysłany: Pią Lip 09, 2004 10:45 am Temat postu: |
|
|
[quote="Pirotechman] A szybka producja to niskie koszta [/quote]
Oraz przy słabej technologi słaba jakosc
Co do wygladu to sie zgodze, Popatrzcie na silniki Ksarda One wygldaja cudnie i nikt na forum nie wkłada tyle pracy co On w wyglad zewnetrzny ( i nie tylko zewnetrzny ) swoich silnikow oraz rakiet. A klijent kupuje zazwyczaj to co jest ładniejsze bo wydaje mu sie ze jest to profesilnalna FIRMA.
Ale wyglad to koncowa sprawa.
Proponuje Zrobic taka zabawe (Ksard juz pisał o tym) utwozyc ankiete podac kilka typow silników i zapytac sie uzytkownikow który im pzypada do gustu, a jakie silniki i kto je wystawi to juz sie powiniscie domyslec  _________________ WWW.RAKIETY.INFO - Modelarstwo Rakietowe
WWW.FORUM.RAKIETY.INFO - Forum Rakietowe |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Paul S
Dołączył: 24 Lis 2003 Posty: 252
|
Wysłany: Pią Lip 09, 2004 12:03 pm Temat postu: |
|
|
Ocenic silnik tylko na podstawie wygladu zewnetrznego jest- absurdalne!!!
Prawidlowa ocene silnika rakietowego mozna jedynie przeprowadzic na podstawie jego parametrow a sam wyglad- aczkolwiek rowniez b. wazny- moze mnie jedynie zachecic do jego kupna.
Dobry silnik to jego sprawnosc oraz wykonanie ( wyglad )
Paul |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
MICHAŁ
Dołączył: 22 Lip 2003 Posty: 283 Skąd: Centralna Polska
|
Wysłany: Pią Lip 09, 2004 12:50 pm Temat postu: |
|
|
Paul, pewnie zeparametry silnika to ruwnierz bardzo wazna rzecz.
A mi chodziło o to: Mamy dwa jednakowe silniki Firma A oraz B i oba silniki sa identyczne lecz Firma produkujaca silnik A włozyła wiecej staran w wyglad silnika i dokładnosc. Firma produkujaca silnik B nie włozyła zbyt wiele staran w wyglad, dokładnosc. Który silnik wybierze Kljent? _________________ WWW.RAKIETY.INFO - Modelarstwo Rakietowe
WWW.FORUM.RAKIETY.INFO - Forum Rakietowe |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Pią Lip 09, 2004 2:15 pm Temat postu: |
|
|
MICHAŁ napisał: | ......Firma produkujaca silnik B nie włozyła zbyt wiele staran w wyglad, dokładnosc. Który silnik wybierze Kljent? |
Tu nie ma firmy A czy B. Każdy - na razie przynajmniej- robi SR dla siebie. Ponadto jeśli dam komuś SR za darmo to bez przesady ale szlifować i malować nie będę bo nie o to na razie chodzi. SR musi być pewny w użyciu , bezpieczny i o wysokich parametrach. A wyglad potem.
Pozdr. A  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
MICHAŁ
Dołączył: 22 Lip 2003 Posty: 283 Skąd: Centralna Polska
|
Wysłany: Pią Lip 09, 2004 2:32 pm Temat postu: |
|
|
Tu o nikogo z forum nie chodzi nie chce nikogo urazic
Myslkałem ze rozmowa ogulnie toczyła sie o wyglad
A o malowaniu silnikow juz o tym pisałem ze to na koniec sie zostawia.
Pewnie ze nikt dla siebie nie bedzie malował silnikow. Tak jak ja robie np kilknascie silnikow to ile strat bym poniusł na farbie na foli samoprzylepnej do drukowania! _________________ WWW.RAKIETY.INFO - Modelarstwo Rakietowe
WWW.FORUM.RAKIETY.INFO - Forum Rakietowe |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Dołączył: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wysłany: Sro Kwi 27, 2005 8:43 am Temat postu: PSKS 170H WU - 2gie odpalenie |
|
|
Witam
Mam okazję do przypomnienia tego już trochę zapomnianego tematu.
W niedzielę odpaliliśmy z Jaskiniowcem silnik PSKS 170 WU.
Przypomnę jego dane techniczne:
Cytat: |
170 - średni ciąg silnika w Newtonach
H - klasa silnika (pochodna od Ic = 190 Ns)
WU - wielokrotnego użytku.
Masa silnika razem z paliwem wynosi 400 g.
Masa paliwa 160 g
Paliwo uformowane zosytało w postaci 5 rurowych segmentów inhibitowanych na powierzchni zewnętrznej.
Kanał wewnętrzny d=8mm.
Prognozowany średni ciąg = 167,9 N
Prognozowany czas trwania ciągu = 1,143 s
Zacisk średni = 203
Zacisk max = 215
Zacisk min = 177
Prognozowane ciśnienie max = 2,81 Mpa
|
Próba przebiegła pomyślnie.
Wszystkie elementy silnika przeszły test bez uszkodzeń.
Następna próba będzie przeprowadzona z dyszą d=7mm.
Wyjaśniam, że Paul wykonał do tego silnika 2 dysze o średnicach 8 i 7 mm.
Ciekaw jestem, czy Paul testował swój egzemplarz silnika
Szkoda, że Paul ostatnio nie odwiedza Forum (odezwij się jeśli tu zaglądniesz)
Pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Paul S
Dołączył: 24 Lis 2003 Posty: 252
|
Wysłany: Sro Kwi 27, 2005 11:31 am Temat postu: |
|
|
Witam,
Bardzo sie ciesze, ze test silnika przebiegl pomyslnie. Uwazam,ze proba na dyszy 7mm tez powinna byc udana. Dla ciekawosci zmierz ta dysze po odpaleniu silnika. Jestem ciekawy czy eroduje ( jest cala z grafitu). Wedlug moich informacji powinna przezyc min. 30 startow.
Co do mojego silnika to jest juz od dawna gotowy ale jak do tej pory to nie przeprowadzilem jeszcze zadnych prob. Troche ten silnik zaniedbalem ( prawie,ze zapomnialem) gdyz mialem do tej pory mnostwo innych zajec.
Od grudnia bylem zajety moja T2-rakieta. Na poczatku kwietnia odbyl sie kurs oraz egzaminy. Tak wiec od 3 tygodni moge startowac rakietami o lacznej masie paliwa pow. 20g. Gdzies w grudniu wspomnialem o tym kursie oraz chcialem przedstawic etapy budowy tej rakiety ( TALON 2) oraz sposob zabudowy elektroniki (DENTA-MAG) ale jakos nikt sie tym nie zainteresowal.
Swoja droga bardzo duzo na forum mowi sie o paliwach oraz silnikach, a o rakietach raczej tak na "marginesie". W tej chwili przygotowywuje sie do startow w imprezie " Rakiety Experymentalne" w Ingolstad.
Na forum zagladam od czasu do czasu ale w zwiazku z tym, ze dyskusje prowadzi sie glownie na temat silnikow oraz paliwa,a silnikow w Niemczech legalnie budowac nie moge dlatego tez nie zabieram glosu na te tematy koncentrujac sie glownie w kierunku budowy rakiet.
Paul |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Dołączył: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wysłany: Sro Kwi 27, 2005 2:07 pm Temat postu: |
|
|
Witaj Paul
Cieszę się, ze odezwałeś się.
Masz rację - większość osób na tym forum zainteresowana jest głównie pirotechniczną stroną modelarstwa rakietowego.
Mam nadzieję jednak, że będziesz nadal dzielił się z nami swoimi bogatymi doświadzceniami z zakresu budowy modeli rakiet.
Nie ma tu dużo fachowców z tej dziedziny
Mam zbudowane 4 modele, które w niedalekiej przyszłości odpalę - ale nie dorównują one wykonaniem Twoim rakietom.
Zdradzę tutaj tajemnicę - Twój silnik mamy zamiar wykorzystać w projektowanej wspólnie z Jaskiniowcem rakiecie wielostopniowej jako jednostkę napędową w I stopniu.
Tak się zastanawiam i wydaje mi się, że jednak zbudowanie modelu rakiety jest zajęciem bardziej wymagającym, aniżeli konstruowanie samych silników.
Pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Obserwator

Dołączył: 20 Lip 2005 Posty: 10 Skąd: Z miasta stu mostów
|
Wysłany: Sob Lip 23, 2005 11:33 am Temat postu: |
|
|
Witam
Interesują mnie konstrukcje Areotecha klasy H
Pytanie czy ktoś z was wie jaki jest zastosowany skok gwintu w konstrukcjach 29mm i jaka jest jego długość ? |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Obserwator

Dołączył: 20 Lip 2005 Posty: 10 Skąd: Z miasta stu mostów
|
Wysłany: Sro Lip 27, 2005 3:32 pm Temat postu: |
|
|
Witam
Czyżby nikt nie miał nic ciekawego do powiedzenia
A więc
wygląda na gwint *1 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Obserwator

Dołączył: 20 Lip 2005 Posty: 10 Skąd: Z miasta stu mostów
|
Wysłany: Sro Lip 27, 2005 3:46 pm Temat postu: |
|
|
Buduje silniczek WU z gwintowanym mocowaniem dyszy i postanowiłem poradzić się was w kwestii …
Tytułem wstępu :
3 segmenty 29-30mm*45mm kanał 10 dysza 7mm Kn 200-250-200
materiałem na korpusem będzie rurka Al. 34/40 „obrabiana na ściankę” 1,8mm aż 4mm-5mm ze średnicy mam zamiar przeznaczyć na izolacje termiczną , w silniku będą palone gorące kompozyty
Mój problem:
Zmienić coś w pierścieniu - gwincie lub jego długości , czy nośność będzie wystarczająca materiał pierścienia Al lub nierdzewka  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
maxlam Gość
|
Wysłany: Sro Lip 27, 2005 4:18 pm Temat postu: |
|
|
Z rysunku wynika że rurka będzie miała mniejszą grubość za dyszą, po co słyszałeś o efekcie karbu nie sądzę by to był dobry pomysł. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PINOT

Dołączył: 25 Lis 2003 Posty: 428 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sro Lip 27, 2005 8:29 pm Temat postu: |
|
|
Zdjęcie silnika z Aerotecha, który zgodnie ze starym polskim zwyczajem należy ulepszyć, co niniejszym czynisz...
Myślę, że spoko - nie będzie zadnego problemu karbu, bo można pociągnąć tokarką po skosie, albo wręcz wygładzić przejście ze ścianki pogrubionej na cienką. Ja np. w swoim projekcie dodatkowo dla wzmocnienia planuję nie zbierać całego materiału podczas pocieniania ścianki, ale zostawić cienkie żebrowanie na 1mm wyskoości. To rozwiązanie ma dwie zalety:
1. Zwiększa przekrój ścianki poddanej naprężeniu obwodowemu
2. Pozwala na trzymanie w łapkach nawet dość gorącego silnika
3. szybsze oddawanie ciepła od ścianek dzięki budowie typu radiatora.
Twój projekt jest jak najbardziej OK, choć prawdę mówiąc ja zamiast osobnego pierścienia mocującego dyszę, nagwintowałbym samą tuleję dyszy, dodając albo ząbkowany kołnierz (do wkręcania ręcznego), albo sześciokąt pod klucz.
Pracuje nad podobnym pomysłem, ale sądzę, że zamiast pełnej dyszy stalowej zrobię aluminiową lub stalową obsadę dla jednorazowego elementu ceramicznego dyszy, takiego jak pokazałem w którymś z moich wcześniejszych postów w temacie o dyszach. Możliwe będzie też zamocowanie grafitu - ale po co, skoro ceramika dobrej jakości może być wykonana za grosze. W ten sposób zaoszczędzę mnóstwo na wadze silnika, a jednocześnie (jak wędkarz ciężarki) będę mógł dobierać średnicę krytyczną nawet na stanowisku prób i poligonie.
Racja, co do porządnej izolacji - alu nie przetrzyma zbyt wielu startów z kompozytem. Warto pomyśleć nad dobrym linerem (guma lub żywica fenlowa najlepsze) - ja np. przetestowałem super liner zrobiony z dętki rowerowej, w którą zostały wepchane 3 ziarna kompozytu. Rura PCV, w której testowałem paliwo byla niemal nietknięta od wewnątrz.
Podejście masz Mariusz zawodowe i rozwiązanie mi sie podoba.
Pozdrawiam,
PI _________________ Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dziadek kermit

Dołączył: 25 Kwi 2003 Posty: 516 Skąd: z okolicy "Żabidołka"
|
Wysłany: Sro Lip 27, 2005 9:10 pm Temat postu: karb |
|
|
Kłaniam się pięknie
makslam napisał: | Z rysunku wynika że rurka będzie miała mniejszą grubość za dyszą, po co słyszałeś o efekcie karbu nie sądzę by to był dobry pomysł.
|
Akurat ja bym się nie zgodził tutaj z moim Szanownym przedmówcą.
Faktycznie takie zwiększenie przekroju stanowi karb, ale karb ma szczególne znaczenie w konstrukcjach obciążonych zmęczeniowo ( czyli zmieniającymi się w określonym cyklu naprężeniami ) i ma znaczenie dla konstrukcji narażonych na conajmniej 10^6 cykli obciążeń ( czyli dzieszięć milionów cykli). W tym akurat przypadku trudno mówić o takiej ilośći obciążeń, więc karb ma tutaj raczej znaczenie symboliczne. Niemniej warto by jakoś złagodzić samo przejście od części o mniejszej średnicy do części pogrubionej, ale z całkiem innego powodu.
Przy końcu rurki poza normalnymi naprężeniami rozciągającymi pochodzącymi od ciśnienia wewnętrznego pojawiają się naprężenia zginające, pochodzące od niesymertycznie działających na ściankę sił nacisku na dyszę lub zatyczkę. Korzystne jest wówczas zwiększenie sztywności tej części przez pogrubienie ścianki. Stopniowy zaś wzrost przekroju pozwala bardziej równomiernie te naprężenia rozładować.
Sugerowałbym więc zastosowanie w tym niejscu przejścia stopniowego o długośći równej conajmniej podwójnej grubości ścianki korpusu.
Z kolei co do zastosowanego gwintu to prawidłowe jest jak najbardziej zastosowanie gwintu drobnozwojnego i to z dwóch powodów:
1 > gwint drobnozwojny ma większą od zwykłego gwintu nośność ( większa liczba zwojów na tym samym odcinku połączenia i mniejsza składowa zginająca zwoju ), czyli można zmniejszyć dlugość gwintu przy zachowaniu wytrzymalości.
2 > mniejsze poszerzenie przekroju niż przy gwincie zwykłym ( zarys gwintu drobnozwojnego jest niższy niż zwykłego ), czyli można zastosować mniejszą średnicę gwintu drobnozwojnego przy zachowaniu wytrzymalości.
Ps zdaje się żę PINOT ma podobne zdanie  _________________ Dziadek Kermit
"co do reszty uważam, że Kartagina powinna być zburzona!" |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
maxlam Gość
|
Wysłany: Sro Lip 27, 2005 9:38 pm Temat postu: |
|
|
Witam
Nie jestem inżynierem tylko skromnym mechanikiem ale mam nosa. Kiedyś rozmawiałem z moim kolegom który skończył politechnikę warszawską na wydziale mechanicznym w jaki sposób pracuje rura w takim układzie no i dostałem całkiem pouczający wykład o MES o siatkach węzłach itd... Jeśli chodzi o karb i zmęczenie materiału ok to jeden z aspektów tego problemu drugi to dramatyczne zmniejszenie wytrzymałości w miejscu karbu i to wcale nie wynikające ze zmęczenia materiału wielokrotnymi cyklami obciążeń. W rurze jest wiele sił między innymi siły skręcające itd. i tak naprawdę teoretyczne rozważania na wiele się nie zdadzą firmy zajmujące się budową prawdziwych konstrukcji wydają setki tysięcy dolarów na próby materiałowe i pilnie strzegą wyników badań bo wiedza to władza... |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Obserwator

Dołączył: 20 Lip 2005 Posty: 10 Skąd: Z miasta stu mostów
|
Wysłany: Czw Lip 28, 2005 5:55 pm Temat postu: |
|
|
Witam
Moim zdaniem areotecha udoskonalić się nie da , jest doskonały szczególnie waga ,u mnie nie gra aż tak wielkiej roli .
W areotechu nie podoba mi się uszczelnienie (czerwone strzałki) „podkładki izolacyjno dociskowe ” bez urazy dla konstruktorów
Gwintowanie dyszy ,ciężka sprawa utrudni „manipulacje „ podczas toczenia , dodatkowo :
nie wyobrażam sobie wybierania z tego miejsca (za dużo zachodu) wole pierścień
Mam grafit jeszcze nie budowałem silnika z jego zastosowaniem , rozważałem możliwość obsadzenia elementu grafitowego w kubełku Al. Ale nie mam wiedzy z zakresu uszczelniania takich połączeń na razie to zagadnienie mnie przerasta . Obecnie test kompozyt + gwint
Oczywiście przejście gruby-cienki korpus ukosowany rysunek tego nie przedstawia
Efekt karbu akurat tego obawiam się najmniej …
A więc tylko budować
Narazie |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Dołączył: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wysłany: Nie Cze 04, 2006 6:38 pm Temat postu: Pierwszy HP Reloadle Rocket Motor |
|
|
Witam
Finał tematu - pierwszy silnik wielokrotnego użytku Made by KSARD w kooperacji z Paulem - zrobiony.
Pracuje pięknie - miękko i pewnie.
Paliwo Ksard'a - Blue Angel.
Zbieramy zamówienia
Nic - tylko latać
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez ksard dnia Nie Cze 04, 2006 6:47 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Jacek R.

Dołączył: 03 Wrz 2004 Posty: 1223 Skąd: Z łąk Arkadii a tak serio Kraków
|
Wysłany: Nie Cze 04, 2006 6:47 pm Temat postu: |
|
|
Gratuluję! Standardowe pytanie: jak mocowana dysza i zatyczka? _________________ Czasem okoliczności zmuszają człowieka do porzucenia swojej dawnej działalności  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wojtek
Dołączył: 26 Sty 2003 Posty: 168
|
Wysłany: Nie Cze 04, 2006 7:01 pm Temat postu: |
|
|
Ech chciałaby dusza do raju
Naprawdę piękna rzecz !
Chętnie przeczytam na temat parametrów tego silnika.
Pozdrawiam
wojtek |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|