Forum FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Strona Główna FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

SR HERKULES.60M.600gPR"K"1

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Strona Główna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pią Lut 20, 2004 3:48 pm    Temat postu: SR HERKULES.60M.600gPR"K"1 Odpowiedz z cytatem

Uffff, mam skubańca , chyba Shocked Wink

Oznaczenia

1. Herkules bo ma "parę" Wink

2. 60M - bo robiłem jego 60 minut

3. 600g - masa paliwa

4. PR"K"1 - oznaczenie paliwa w moim zeszycie ( abym się nie pogubił ). Ale jest to paliwo żywiczne "pirotechmana" Wink

W SR zamocowałem zapłonnik ale po prostu tubka z mieszanką : kclo3/cukier/proszek Mg. odpalanie fachowe czyli elektryczne ( zaplonnik z druciaga do garów ). Zaplonik pokryty szybką masą piro. Laska paliwa częściwo bardzo lekko inhibitowana aby koniec palenia oznaczał KONIEC








Film :

http://nowa.pirotechnika.one.pl/Herkules/SRHerkules60M.600g.PR.K.1.mpg




Pozdr. A Wink

PS. Hm............. może ta zabwa w RMC to wcale nie zabawa Shocked Idea Question . Po to testowałem szybką konstrukcję ( 1 godzina ).


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie Lut 22, 2004 3:10 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
 
Gość






PostWysłany: Nie Lut 22, 2004 3:08 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Kolejna próba - test.


Niestety zabrakło napięcia w baterii i odpaliłem od lontu ale to też ciekawe doświadczenie Wink
Informuję, że konstrukcję SR do 1 kG paliwa mam w pełni opanowaną Razz

Wady w pracy SR na tym filmie to : za szybkie wypalanie dyszy gdyż dałem jej o 30 g mniej. Widzę, że muszę dać tyle ile należy i więcej nie kombinować Rolling Eyes

Od lontu "zajał" się zapłonnik i widać jak moze w 2 sekundzie nagle "rozbujało" silnik. I jak tracił moc od erozji dyszy ( jak napisałem niepotrzebnie zmniejszyłem jej masę ). Tym razem było 700 g paliwa.






Film ( wejdzie jutro ) :

http://nowa.pirotechnika.one.pl/Herkules/SRakHerkules80M.700g.PR.K.1.mpg


Pozdr. A
Powrót do góry
 
Szajba



Dołączył: 11 Maj 2003
Posty: 88

PostWysłany: Pon Lut 23, 2004 11:28 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam!

Herkules 600g ladniej dzialal niz 700g, w tym drugim mi sie wydaje ze spaliny nie lecialy roznolegle do osi silnika, a lecialy w bok...popraw mnie pirotechmanie jak sie myle...i wogole ich praca jest zupelnie inna jak dla mnie...w 700gramowym widac na filmie ze dysza jest czesciowo zapchana produktami spalania czego na 1 filmie nie ma, tam jest czysciutka...a no i ten ogien w 2 przypadku jest a w 1 nie ma to tez moze oznaczac ze korpus bardziej sie spalil(zweglil od srodka)

szajba
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość  
Gość






PostWysłany: Wto Lut 24, 2004 1:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Problem sie wział z rury jaka kupiłem
. Ma 1 m. Tnę ją na 3 odcinki po 33,3 cm. I o te 2 cm brakuje mi. Dałem więc mniej zaprawy na dyszę. Wracam więc do rozwiązania jak w Herulesie.60M.600g. Tam dyszę nie co wysunąłem ponad rurę 33,3 cm. W Herkulesie z 700 g paliwa za szybko erodowała dysza. Widać to po pracy SR. Do tego erozja nierównomierna co krzywiło strugę gazów.
Pozytywem jest to, że korpsu SR wytrzymał po zadziałaniu zapłonika. I to jest dla mnie najważniejsze w tej próbie. Pod koniec palenia paliwa resztki wylatują przez dyszę. I nic się na to nie poradzi. Przy wyższym ciśnieniu pracy będzie to mniej widoczne.


Pozdr. A Wink
Powrót do góry
 
Gość






PostWysłany: Pią Gru 31, 2004 12:41 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hejka

Tak będzie wyglądał
( podobnie ) moj pierwszy PROFI SR. Profi bo chodzi o wygląd a działanie wiadomo. Też PROFI.




Wkrótce i filmy i więcej info. Ten SR jest bez paliwa.


Pozdr. A
Powrót do góry
 
zombek



Dołączył: 18 Maj 2003
Posty: 75

PostWysłany: Pią Gru 31, 2004 1:09 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,
mam pytanie: czy to jest Herkules Laughing ?? Bo wydaje mi się, że tak ale "metamorfoza" niezła Wink .

Napisałeś, że sr jest bez paliwa. A propo to spalanie tyko w kanale w jednym bloku czy wykorzystasz jednak ładunek segmentowy??


PS. Nie wiem Confused , ale wydaje mi się, że jak byś zamiast błękitnego dał czarny też by dobrze wyglądał.
PS2. Gratulacje.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość  
wojtek



Dołączył: 26 Sty 2003
Posty: 168

PostWysłany: Pią Gru 31, 2004 3:22 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Robi wrażenie !
Dobrze, że wróciłeś do rakiet i do forum.

Pozdrawiam i życzę dalszej inwencji konstruktorskiej i ambitnych (jak zwykle) planów na niwie rakiet eksperymentalnych.

Wojtek
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość  
ksard



Dołączył: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWysłany: Pią Gru 31, 2004 4:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rzeczywiście, robi wrażenie. Shocked Surprised
Rozwiązanie techniczne nietuzinkowe i niespotykane w tego typu rozwiązaniach amatorskich SR - no i profesjonalne wykonanie.
Liczę, że w następnym poście podasz informację przynajmniej co do gabarytów tego silnika po to, aby lepiej zobrazować jego parametry techniczne. (chyba, że jest to tajemnica).

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez ksard dnia Wto Maj 24, 2005 6:45 am, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Gość






PostWysłany: Pią Gru 31, 2004 4:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ksard napisał:
......Liczę, że w następnym poście podasz informację ]


Witam

Po pierwszym filmie
podam więcej informacji. Dł. bez dyszy - 360 mm, fi zewn. 62 mm ( będzie tyle ). Dł. całkowita ( z dyszą ) - 450 mm ( na zdjęciu 480 mm ). Dysza będzie skrócona o te 30 mm. Ciężar paliwa 800 gram. Ciężar całkowity SR około 1350 gram. Na pewno będę miał hamownię i to w 2005 r więc dane o SR potem.



Miłej zabawy A
Powrót do góry
 
hemist
Gość





PostWysłany: Sob Sty 01, 2005 12:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a kiedy herkules wzbije się w powietrze?? bardzo chciałbym zobaczyć LOT
Powrót do góry
 
Gość






PostWysłany: Sob Sty 01, 2005 11:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hemik:::::..... napisał:
a kiedy herkules wzbije się w powietrze?? bardzo chciałbym zobaczyć LOT


Planuję, że w rakiecie Vector ale to już zależy od Jurka ( eltopsj ) Rolling Eyes . Ale na razie będzie film ( za kilka dni ). Potem kolejny film i w ciagu 2 - 3 testów dopracuję drobne szczegóły ( związane z dysza i jej mocowaniem ).


Pozdr. A
Powrót do góry
 
maxlam
Gość





PostWysłany: Sob Maj 21, 2005 10:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A. napisał:
W Herkulesie z 700 g paliwa za szybko erodowała dysza.


Nie chcę uczyć ojca dzieci robić bo sam nie mam takich sukcesów w SR ale czy nie myślałeś nad zastosowaniem metalowych wkładek w przekroju krytycznym dyszy. Ja z powodzeniem stosuję a wybierając tą technikę sugerowałem się sposobem robienia dysz przez Nakakiego.
Powrót do góry
 
Troll_u



Dołączył: 21 Kwi 2003
Posty: 110
Skąd: stolica

PostWysłany: Pon Maj 23, 2005 7:36 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sorki, że tak wchodze w ten temat, ale "ojciec" jak robi dzieci to nie używa "gumek" czyli "bezpieczny" * SR z założenia bez metalu... Wink

====
* bezpieczny dlatego w "" bo coś takiego nie istnieje ( Question )
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość  
maxlam
Gość





PostWysłany: Pon Maj 23, 2005 9:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie sądzę że malutka wkładka z metalu zmniejsza dramatycznie bezpieczeństwo takiego SR bo jak ma komuś rozjumać SR to nie rozerwie dyszy tylko pęknie rura w 99 przypadkach a jak dostaniesz kawałkiem PVC czy PP to bez różnicy ci będzie czy to metal czy nie bo efekt będzie podobny. Tak jak wspominałem Nakaki używa w swoich dyszach takie wkładki. Ale to moje zdanie i nie namawiam nikogo dla mnie super sprawa.


Rycina ze strony: http://www.nakka-rocketry.net/pvcmot5.html

Ciekawy jest cement który stosuje może ktoś widział polskie odpowiedniki...



Jeszcze coś dodam Wink





[img]http://www.nakka-rocketry.net/knight4/3_T&I.jpg[/img]





Z: http://www.nakka-rocketry.net/pvcmot11.html

Edit: maxlam// Witam w przyszłym tygodniu mój kuzyn załatwi coś podobnego a więc cement, który wiąże w 3min. Zobaczymy jak się sprawdzi, z tego, co mówił z rozmowy z przedstawicielem producenta wynika, iż zaleca się go do stosowania do małych wypełnień do otworów pod kołki itp., Więc coś podobnego jak stosuje Nakka cena nie jest wygórowana Wink
Powrót do góry
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Strona Główna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników na tym forum
Nie możesz pobierać plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP