Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pią Lut 20, 2004 3:48 pm Temat postu: SR HERKULES.60M.600gPR"K"1 |
|
|
Uffff, mam skubańca , chyba
Oznaczenia
1. Herkules bo ma "parę"
2. 60M - bo robiłem jego 60 minut
3. 600g - masa paliwa
4. PR"K"1 - oznaczenie paliwa w moim zeszycie ( abym się nie pogubił ). Ale jest to paliwo żywiczne "pirotechmana"
W SR zamocowałem zapłonnik ale po prostu tubka z mieszanką : kclo3/cukier/proszek Mg. odpalanie fachowe czyli elektryczne ( zaplonnik z druciaga do garów ). Zaplonik pokryty szybką masą piro. Laska paliwa częściwo bardzo lekko inhibitowana aby koniec palenia oznaczał KONIEC
Film :
http://nowa.pirotechnika.one.pl/Herkules/SRHerkules60M.600g.PR.K.1.mpg
Pozdr. A
PS. Hm............. może ta zabwa w RMC to wcale nie zabawa . Po to testowałem szybką konstrukcję ( 1 godzina ).
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie Lut 22, 2004 3:10 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Nie Lut 22, 2004 3:08 pm Temat postu: |
|
|
Witam
Kolejna próba - test.
Niestety zabrakło napięcia w baterii i odpaliłem od lontu ale to też ciekawe doświadczenie
Informuję, że konstrukcję SR do 1 kG paliwa mam w pełni opanowaną
Wady w pracy SR na tym filmie to : za szybkie wypalanie dyszy gdyż dałem jej o 30 g mniej. Widzę, że muszę dać tyle ile należy i więcej nie kombinować
Od lontu "zajał" się zapłonnik i widać jak moze w 2 sekundzie nagle "rozbujało" silnik. I jak tracił moc od erozji dyszy ( jak napisałem niepotrzebnie zmniejszyłem jej masę ). Tym razem było 700 g paliwa.
Film ( wejdzie jutro ) :
http://nowa.pirotechnika.one.pl/Herkules/SRakHerkules80M.700g.PR.K.1.mpg
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Szajba

Dołączył: 11 Maj 2003 Posty: 88
|
Wysłany: Pon Lut 23, 2004 11:28 pm Temat postu: |
|
|
Witam!
Herkules 600g ladniej dzialal niz 700g, w tym drugim mi sie wydaje ze spaliny nie lecialy roznolegle do osi silnika, a lecialy w bok...popraw mnie pirotechmanie jak sie myle...i wogole ich praca jest zupelnie inna jak dla mnie...w 700gramowym widac na filmie ze dysza jest czesciowo zapchana produktami spalania czego na 1 filmie nie ma, tam jest czysciutka...a no i ten ogien w 2 przypadku jest a w 1 nie ma to tez moze oznaczac ze korpus bardziej sie spalil(zweglil od srodka)
szajba |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Wto Lut 24, 2004 1:29 pm Temat postu: |
|
|
Witam
Problem sie wział z rury jaka kupiłem. Ma 1 m. Tnę ją na 3 odcinki po 33,3 cm. I o te 2 cm brakuje mi. Dałem więc mniej zaprawy na dyszę. Wracam więc do rozwiązania jak w Herulesie.60M.600g. Tam dyszę nie co wysunąłem ponad rurę 33,3 cm. W Herkulesie z 700 g paliwa za szybko erodowała dysza. Widać to po pracy SR. Do tego erozja nierównomierna co krzywiło strugę gazów.
Pozytywem jest to, że korpsu SR wytrzymał po zadziałaniu zapłonika. I to jest dla mnie najważniejsze w tej próbie. Pod koniec palenia paliwa resztki wylatują przez dyszę. I nic się na to nie poradzi. Przy wyższym ciśnieniu pracy będzie to mniej widoczne.
Pozdr. A  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Pią Gru 31, 2004 12:41 am Temat postu: |
|
|
Hejka
Tak będzie wyglądał ( podobnie ) moj pierwszy PROFI SR. Profi bo chodzi o wygląd a działanie wiadomo. Też PROFI.
Wkrótce i filmy i więcej info. Ten SR jest bez paliwa.
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
zombek

Dołączył: 18 Maj 2003 Posty: 75
|
Wysłany: Pią Gru 31, 2004 1:09 am Temat postu: |
|
|
Witam,
mam pytanie: czy to jest Herkules ?? Bo wydaje mi się, że tak ale "metamorfoza" niezła .
Napisałeś, że sr jest bez paliwa. A propo to spalanie tyko w kanale w jednym bloku czy wykorzystasz jednak ładunek segmentowy??
PS. Nie wiem , ale wydaje mi się, że jak byś zamiast błękitnego dał czarny też by dobrze wyglądał.
PS2. Gratulacje. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wojtek
Dołączył: 26 Sty 2003 Posty: 168
|
Wysłany: Pią Gru 31, 2004 3:22 pm Temat postu: |
|
|
Robi wrażenie !
Dobrze, że wróciłeś do rakiet i do forum.
Pozdrawiam i życzę dalszej inwencji konstruktorskiej i ambitnych (jak zwykle) planów na niwie rakiet eksperymentalnych.
Wojtek |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Dołączył: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wysłany: Pią Gru 31, 2004 4:19 pm Temat postu: |
|
|
Rzeczywiście, robi wrażenie.
Rozwiązanie techniczne nietuzinkowe i niespotykane w tego typu rozwiązaniach amatorskich SR - no i profesjonalne wykonanie.
Liczę, że w następnym poście podasz informację przynajmniej co do gabarytów tego silnika po to, aby lepiej zobrazować jego parametry techniczne. (chyba, że jest to tajemnica).
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez ksard dnia Wto Maj 24, 2005 6:45 am, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Pią Gru 31, 2004 4:57 pm Temat postu: |
|
|
ksard napisał: | ......Liczę, że w następnym poście podasz informację ] |
Witam
Po pierwszym filmie podam więcej informacji. Dł. bez dyszy - 360 mm, fi zewn. 62 mm ( będzie tyle ). Dł. całkowita ( z dyszą ) - 450 mm ( na zdjęciu 480 mm ). Dysza będzie skrócona o te 30 mm. Ciężar paliwa 800 gram. Ciężar całkowity SR około 1350 gram. Na pewno będę miał hamownię i to w 2005 r więc dane o SR potem.
Miłej zabawy A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
hemist Gość
|
Wysłany: Sob Sty 01, 2005 12:55 pm Temat postu: |
|
|
a kiedy herkules wzbije się w powietrze?? bardzo chciałbym zobaczyć LOT |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Sob Sty 01, 2005 11:56 pm Temat postu: |
|
|
hemik:::::..... napisał: | a kiedy herkules wzbije się w powietrze?? bardzo chciałbym zobaczyć LOT |
Planuję, że w rakiecie Vector ale to już zależy od Jurka ( eltopsj ) . Ale na razie będzie film ( za kilka dni ). Potem kolejny film i w ciagu 2 - 3 testów dopracuję drobne szczegóły ( związane z dysza i jej mocowaniem ).
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
maxlam Gość
|
Wysłany: Sob Maj 21, 2005 10:55 pm Temat postu: |
|
|
A. napisał: | W Herkulesie z 700 g paliwa za szybko erodowała dysza. |
Nie chcę uczyć ojca dzieci robić bo sam nie mam takich sukcesów w SR ale czy nie myślałeś nad zastosowaniem metalowych wkładek w przekroju krytycznym dyszy. Ja z powodzeniem stosuję a wybierając tą technikę sugerowałem się sposobem robienia dysz przez Nakakiego. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Troll_u
Dołączył: 21 Kwi 2003 Posty: 110 Skąd: stolica
|
Wysłany: Pon Maj 23, 2005 7:36 pm Temat postu: |
|
|
Sorki, że tak wchodze w ten temat, ale "ojciec" jak robi dzieci to nie używa "gumek" czyli "bezpieczny" * SR z założenia bez metalu...
====
* bezpieczny dlatego w "" bo coś takiego nie istnieje ( ) |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
maxlam Gość
|
Wysłany: Pon Maj 23, 2005 9:33 pm Temat postu: |
|
|
Nie sądzę że malutka wkładka z metalu zmniejsza dramatycznie bezpieczeństwo takiego SR bo jak ma komuś rozjumać SR to nie rozerwie dyszy tylko pęknie rura w 99 przypadkach a jak dostaniesz kawałkiem PVC czy PP to bez różnicy ci będzie czy to metal czy nie bo efekt będzie podobny. Tak jak wspominałem Nakaki używa w swoich dyszach takie wkładki. Ale to moje zdanie i nie namawiam nikogo dla mnie super sprawa.
Rycina ze strony: http://www.nakka-rocketry.net/pvcmot5.html
Ciekawy jest cement który stosuje może ktoś widział polskie odpowiedniki...
Jeszcze coś dodam
[img]http://www.nakka-rocketry.net/knight4/3_T&I.jpg[/img]
Z: http://www.nakka-rocketry.net/pvcmot11.html
Edit: maxlam// Witam w przyszłym tygodniu mój kuzyn załatwi coś podobnego a więc cement, który wiąże w 3min. Zobaczymy jak się sprawdzi, z tego, co mówił z rozmowy z przedstawicielem producenta wynika, iż zaleca się go do stosowania do małych wypełnień do otworów pod kołki itp., Więc coś podobnego jak stosuje Nakka cena nie jest wygórowana |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|