Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Sro Lis 17, 2004 4:44 pm Temat postu: |
|
|
Piękny film. Start bardzo ładny ale bez poezji ( karmelka ). Uwagę zwraca wyrzutnia. Odżyło we mnie marzenie nakręcenia filmu OSZ. Wg mnie mógł też autor podczepić do rakiety jakąś kamerkę. Obecnie usiłuję wydać 800 zeta na korpusy do SR ( link podany przez PINOT-a ) ale kwota ta na zleceniobiorcy robi marne wrażenie . Jak się nie uda to trudno, będę dopieszczał to co mam aby znacznie podnieść estetykę silnika aż do oceny PROFI.
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Paul S
Dołączył: 24 Lis 2003 Posty: 252
|
Wysłany: Sro Lis 17, 2004 6:18 pm Temat postu: |
|
|
Hallo Ksard,
Cytat: | Start bardzo piekny - ciekawe jak zakończenie. Czy zadziałał układ odzyskiwania?
Coś mi się zdaje, że chyba nie (bo pewnie widzielibyśmy to na filmi). |
Nie rozumie twojej wypowiedzi, przeciez na filmie doskonale widac jak rakieta opada na spadochronie , a dokladniej mowiac na 3 spadochronach.
Zobacz sobie ten film do konca
Hallo Arek,
Cytat: | Wg mnie mógł też autor podczepić do rakiety jakąś kamerkę. |
Z tego co wiem to ta wlasnie rakieta miala na pokladzie kamere. Jak cos znajde to zamieszcze na forum.
Paul |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Dołączył: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wysłany: Sro Lis 17, 2004 9:16 pm Temat postu: Sprostowanie |
|
|
Paul S napisał: | Nie rozumie twojej wypowiedzi, przeciez na filmie doskonale widac jak rakieta opada na spadochronie , a dokladniej mowiac na 3 spadochronach. |
Witaj Paul
Małe sprostowanie.
Moja wypowiedź dotyczyła filmu z informacji zamieszczonej przez KERMITA.
Tej wersji przytoczonej przez Ciebie nie widziałem.
Totalne nieporozumienie.
Wracając do samego lotu, to stwierdzam, że jest to najładniejszy start amatorskiej rakiety na starym kontynencie jaki ostatnio widziałem.
Do tego bardzo profesjonalna realizacja filmu. Jednym słowem super.
Paul.
Kiedyś pisałeś, że w Niemczech starty na silnikach własnej konstrukcji (i do tego takiej mocy) jest prawnie zakazane. Czy coś zmieniło się w tym względzie? A może ci starsi panowie pracują w konspiracji?
Wiesz coś na ten temat?
Pozdrawiam

Ostatnio zmieniony przez ksard dnia Sro Lis 17, 2004 9:38 pm, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Paul S
Dołączył: 24 Lis 2003 Posty: 252
|
Wysłany: Sro Lis 17, 2004 10:07 pm Temat postu: |
|
|
Witam,
Jezeli chodzi o przepisy dotyczace silnikow rakietowych to w Niemczech nic sie nie zmienilo. W ogolnym uzyciu sa doposzczone jedynie silniki z numerem BAM. Silniki te sa znowu podzielone na dwie grupy i to:
Grupa pierwsza ( T-1 ) - to silniki o max. ilosci ladunku pednego ( lacznie z opozniaczem i ladunkiem miotajacym) do 20g- ogolnie dostepne.
Grupa druga (T-2 ) to silniki o lacznej masie ladunku pednego pow. 20g ale nie przekraczajacego 75g - dostepne jedynie na podstawie upowaznienie ( ukonczenie kursu )
Do tego dochodza tzw. silniki "specjalne" wlasnej produkcji i tutaj trzeba miec oficjalne zezwolenie do ich budowy ( odpowiednie warunki, pomieszczenia do przechowywania skladnikow chemicznych, wyposazenie ... itd) W Niemczech jest paru ludzi ktorzy cos takiego maja ( ja znam 3 ). Odpalenie takiego silnika wymaga z kolei specjalnego zezwolenia ktore zazwyczaj zalatwia organizator pokazow. Prywatne odpalenie takiego silnika moze sie skonczyc odebraniem licencji dlatego nikt czegos takiego nie ryzykuje. Do tego dochodza jeszcze wszystkie inne silniki zagraniczne bez numeru BAM ktorymi mozna rowniez startowac ale jedynie na podstawie szczegolnego zezwolenia BAM-u. I tutaj silniki te nie moga zwierac wiecej jak 75g ladunku pednego.
Paul |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Dołączył: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wysłany: Sob Gru 11, 2004 4:47 pm Temat postu: Rakieta EAGEL 3 z silnikiem karmelkowym klasy H |
|
|
Witam
5 XII 2004 odpaliliśmy na nowym poligonie razem z Jaskiniowcem rakietę EAGEL 3. Masa startowa 1150 g, średnica korpusu 50mm, wysokość 1100 mm.
Był to jej 2-gi start. Napęd stanowił SR na paliwie karmelkowym (glukoza) klasy H.
Silniki tego typu odpalałem dotąd za pomocą zapalników elektrycznych. Tym razem wypróbowałem odpalenie za pomocą "szybkiego lontu".
Silnik odpali, ale zapłon był anemiczny, silnik nie pracował dynamicznie i nie rozwinął pełnego ciągu w fazie startowej.
Zaowocowało to wolnym zejściem rakiety z wyrzutni i przejściem w lot pod małym kątem. Na domiar rakieta poruszała się pod słońce, co uniemożliwiło mi filmowanie końcowej fazy lotu. Model znacznie oddalił się od miejsca startu i nie został przez nas odnaleziony.
Nasuwa się jeszcze jeden wniosek - pręt wyrzutni długości 1500 mm okazał się zbyt krótki. Konieczne jest zastosowanie pręta o długości co najmniej 1800 mm.
Fotki:
Tutaj można zobaczyć film ze startu rakiety EAGEL-3
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez ksard dnia Pią Kwi 29, 2005 12:22 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
teesq
Dołączył: 29 Kwi 2004 Posty: 40 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: Sob Gru 11, 2004 8:09 pm Temat postu: |
|
|
Witam 2 ladne starty
a co do filmow to dla kazdego rakietomana polecam ta strone
http://www.gbrocketry.com/movie_theater.htm
naprawde duzo filmow z pierwszej ligi
pozdrawiam
ps.jaskiniowiec odezwi sie na GG zgubilem twoj nr |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jaskiniowiec

Dołączył: 22 Lut 2004 Posty: 597 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie Gru 12, 2004 2:58 pm Temat postu: |
|
|
Ano właśnie....przyznaję, że pomysł odpalenia szybkim lontem był mój. Niestety wychodzi na to, że szybki lont jest...za szybki. Nie ma pewności zapalenia paliwa na całej długości kanału lub na końcu. Do zapalenia paliwa potrzeba nie tylko temperatury ale i czasu (a najlepiej to jeszcze ciśnienia). Sprawę może zmienić zastosowanie na końcu szybkiego lontu niewielkiego ładunku prochowego, który zwiększy prawdopodobieństwo zapłonu na końcu kanału. Efekt zapłonu rakiety Ksarda był takli, jak wszyscy widzieli. Pociągnęło i tak nieźle i długo. Ale niestety ze względu na krótką wyrzutnię i ślamazarny start rakieta poszła w bok i.....tyle ją widzieliśmy. Zaskoczeniem był fakt, że pomimo wizualnej obserwacji rejonu upadku rakiety, nie udało się jej nam odnaleźć. A na "poligonie" nie było krzaków itp, tylko ziemia orna. I nic. Nie ma.
P.S. Ukradli, czy co? |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dziadek kermit

Dołączył: 25 Kwi 2003 Posty: 516 Skąd: z okolicy "Żabidołka"
|
Wysłany: Nie Gru 12, 2004 8:03 pm Temat postu: |
|
|
Klaniam się pięknie
obawiam si e jeśli stateczniki były wystarczajco ostre to można jej szuka jakie 1,5 m pod ziemią
Odnalezienie samej rakiety po upadku raczej też jest trudne, zwłaszcza jeśli obserwatorzy stoją prawie w tym samym miejscu. Przy większych oidległościach zawodzi widzenie stereoskopowe i trudno tak jednoznacznie określić odleglość. Można tylko w przybliżeniu określić kierunek gdzie rakiety szukać. Pozatym jak widzę na horyzoncie były wzniesienia więc w ostatniej fazie przed upadkiem rakieta musiała zniknąć z oczu na tle wzgórz.
Jedynym sensownym wyjściem byłoby zastosowanie jakichś uproszczonych technik geodezyjnych.
Co do ostatnich startów to jestem pod wrażeniem
:- [ ] < szczęka na klawiaturze> _________________ Dziadek Kermit
"co do reszty uważam, że Kartagina powinna być zburzona!" |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Paul S
Dołączył: 24 Lis 2003 Posty: 252
|
Wysłany: Pon Gru 13, 2004 9:27 pm Temat postu: |
|
|
Witam,
Ilekroc patrze na modele ( oraz ich starty) Ksarda, to tyle razy zadaje sobie to samo pytanie - skad on bierze tyle czasu!!!!
Tylko pozazdroscic pieknych modeli, pieknych startow nie wspominajac o poligonie. Jednym slowem SUPER !
Pelen podziwu
Paul |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tomek J.

Dołączył: 02 Sie 2004 Posty: 144
|
Wysłany: Nie Gru 26, 2004 7:38 pm Temat postu: |
|
|
witam,
mam petanie do bardziej doświadczonych ode mnie (właściwie Zajcew, ale on netu nie ma). Więc, Zajcew robi rakietę ktura ma ponad 1m wysokości i z braku doświadczenia w robieniu tak dużych rakiet, nie wiemy jaki zastosować silnik. Czyli gabaryty, bo paliwem będzie niezawodny karmelek. Bardzo prosze o udzielenie pomocy, ponieważ Zajcew chce zrobić tą rakiete do Sylwestra.
Pzodor. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
zombek

Dołączył: 18 Maj 2003 Posty: 75
|
Wysłany: Nie Gru 26, 2004 11:22 pm Temat postu: |
|
|
Witam,
to zależy od rakiety. A głównie od ciężaru i jej kształtu.
ps. podaj więcej danych. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
zombek

Dołączył: 18 Maj 2003 Posty: 75
|
Wysłany: Pon Gru 27, 2004 9:31 pm Temat postu: |
|
|
Witam,
Moim zdaniem średnica nie jest zaduża.
Jeśli chodzi o silnik to moge podać parametry. Już był wysłany z obciążeniem ok. 400-500g. Ale to na priv. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zajcew

Dołączył: 06 Sie 2004 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon Gru 27, 2004 9:43 pm Temat postu: |
|
|
Witam:)
Miałem to samo pytanie jaki silnik do mojej rakiety zastosować jeżeli rakieta ma wymiar
Wymiary korpusu:
Długości: 100cm
Sirednica wewnętrzna: 4,4cm
Sirednica zewnętrzna: 4,9cm
waga: ok. 400g
Jak ją ukonicze to zamieszcze zdjęcia w internecie.
Chciałbym poznać wasze propozycje ponieważ jest to moja największa rakieta co do tej pory. I wydaje mi się że ma zadużą sirednice, to też skomentujcie. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tomek J.

Dołączył: 02 Sie 2004 Posty: 144
|
Wysłany: Pon Gru 27, 2004 10:46 pm Temat postu: |
|
|
witam,
czy jest ktoś na forum kto mógłby umieścić zdecia na sowim serwerze (pytenie tak na przyszłość), jeśli tak to prosze o kontakt na gg numer 4990402.
P.s.- zaczałem projekt "SATURN". Będzie to rakieta jedno silnikowa, paliwo karmelek z dodatkiem pyłu AL (czy pył AL wzmocni karmelek??), rakieta będzie wykonana z rur po ręcznikach papierowych, głowica możliwe, że z pianki montażowej (lub tradycyjnie z papieru). Stateczniki: mam do wyboru taktura, lub sklejka. Spadochron może zamontuje, jeszcze to przemyśle. Musze jeszcze zrobic testy pirotechnicznego wyrzucania spadochronu. Będą zdjęcia już na 100%, tylko własnie potrzebna jest mi osoba która użyczyła by swojego serwera.
Pozdro. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zajcew

Dołączył: 06 Sie 2004 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto Gru 28, 2004 8:55 am Temat postu: |
|
|
Witam:)
Tak kwestie silnika mam narazie rozwiązaną jeżeli ktoś by mi mugł napisać jakiej wielkości (wumiary) powinny mieć stateczniki do rakiety której wymiary podałem wyżej.
Z góry wielkie dzięki. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
zombek

Dołączył: 18 Maj 2003 Posty: 75
|
Wysłany: Wto Gru 28, 2004 9:26 am Temat postu: |
|
|
Witam,
W młodym modelarzu przyjmują, że cięciwa statecznika powinnna wynosić ok. 1,5/2 średnic rakiety... ja się tego trzymam, ale czy to dobrze to nie wiem. Wiem natomiast, że im dłuższe i bardziej aerodynamiczne stateczniki, tym rakieta jest stateczniejsza. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tomek J.

Dołączył: 02 Sie 2004 Posty: 144
|
Wysłany: Pon Lut 07, 2005 11:47 am Temat postu: |
|
|
witam,
niedawno rozmawiałem soebie z kolegą Benkiem na temat rakiet, a dokładnie odzysku. I wpadliśmy na pomysł żeby odzysk rakietybył bez pirotechnicznego uwalniania spadochronu. Własciwie to by działało tak: głowica powinna być obciążona naet dość dobrze, kiedy włozymy głowice na jej miejsce to gdy przechylimy rakiete o 180% głowica wypada pociagając za soba spadochron który powinien byc bardzo swobodnie ułozony w korpusie. Jeśli tego zabardzo nie zrozumiecie to napiszcie a postaram sie to bardziej dokładnie wytłumaczyć. Napisałem ten post ponieważ nie znalazłem na forum tego patentu, a on jest dość prosty w budowie i może pomoże on w robieniu rakiet i odzyskiwaniu ich nowym rakieto modelażą. Jeszcze nie przetestowaliśmy tego w locie. Mam zamiar przetestować ten "układ" w mojej nastepnej rakiecie. Prosiłbym o rozpatrzenie tej propozycji. (chyba każdy by na coś takiego wpadł)
Pozdrowionka
... i przepraszam za wszelkie bedy, bo napewno są |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Dołączył: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wysłany: Pon Lut 07, 2005 12:55 pm Temat postu: |
|
|
TomekJ napisał: | głowica powinna być obciążona naet dość dobrze, kiedy włozymy głowice na jej miejsce to gdy przechylimy rakiete o 180% głowica wypada pociagając za soba spadochron który powinien byc bardzo swobodnie ułozony w korpusie. |
Witaj Tomku
Muszę Cię zmartwić, ale ten pomysł jest do bani.
Nic Ci z tego nie wyjdzie.
Jeśli nie wierzysz, to sprawdź - lecz chyba szkoda zachodu.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez ksard dnia Pią Kwi 29, 2005 12:22 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dziadek kermit

Dołączył: 25 Kwi 2003 Posty: 516 Skąd: z okolicy "Żabidołka"
|
Wysłany: Pon Lut 07, 2005 3:52 pm Temat postu: dlaczego nie wyjdzie glowica i nie pociągnie spadochronu? |
|
|
Kłaniam się pięknie
ksard napisał: | TomekJ napisał: | głowica powinna być obciążona naet dość dobrze, kiedy włozymy głowice na jej miejsce to gdy przechylimy rakiete o 180% głowica wypada pociagając za soba spadochron który powinien byc bardzo swobodnie ułozony w korpusie. |
Witaj Tomku
Muszę Cię zmartwić, ale ten pomysł jest do bani.
Nic Ci z tego nie wyjdzie.
Jeśli nie wierzysz, to sprawdź - lecz chyba szkoda zachodu.
Pozdrawiam
KSARD |
Gwoli wyjaśnienia:
TomekJ masz całkowicie rację ale pod warunkiem, że rakietę trzymasz w ręku i przechylasz ją o 180 stopni. Wówczas siła Twojej ręki przytrzymuje korpus rakiety i jeśli głowica jest ciężka, a przy tym nie zamocowana w korpusie to faktycznie musi wypaść.
Niemniej Ksard też ma rację, bo w locie to nie ma prawa się tak zdarzyć.
Głowny opór aerodynamiczny pochodzi właśnie od głowicy, a wtedy to korpus rakiety się na głowicę wciska siłą bezwładnośći. Obrazowo możesz to sobie wyobrazić a nawet przeprowadzić taki eksperyment, stawiając rakietę na głowicy, czyli w pozycji o 180 stopni różnej od początkowej.
Może tak rakieta stać do końca świata i nic się nie zmieni, chyba, że pociągniesz za korpus do góry. Ale jak to zrobić w locie ??
Dlatego Ksard odradza Tobie stosowanie takiego układu wyrzucania spadochronu. Musisz jeszcze sprawę przemyślec. _________________ Dziadek Kermit
"co do reszty uważam, że Kartagina powinna być zburzona!" |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tomek J.

Dołączył: 02 Sie 2004 Posty: 144
|
Wysłany: Pon Lut 07, 2005 8:07 pm Temat postu: |
|
|
witam,
więc jutro nastąpi test tego "patentu". Jak sie uda to bedzie fajnie, jak sie nie uda to to będziemy robić zwyczajne pirotechniczne wyzwalanie spadochronu. Dzieki za odpowiedzie, . Będą fotki z tego lotu testowego.
Pozdrowionka dla wszystkich
Ostatnio zmieniony przez Tomek J. dnia Czw Kwi 20, 2006 8:42 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|