Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
£odygin

Do³±czy³: 22 Maj 2004 Posty: 277
|
Wys³any: Pon Pa¼ 04, 2004 10:08 am Temat postu: |
|
|
eee ju¿ 95% jest gotowy,,, ^_^
-pozosta³o uformowaæ dysze "sto¿kow±" i przymocowaæ j± do ca³o¶ci... _________________ Nieskonczony jest wszechswiat i ludzka glupota choc co do tego pierwszego nie mam pewnosci A.E. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
darektbg
Do³±czy³: 24 Sie 2004 Posty: 32 Sk±d: Podkarpacie
|
Wys³any: Wto Pa¼ 05, 2004 5:49 am Temat postu: |
|
|
to czekam w taki razie na zdiêcia lub jakis filmik z dzia³ania tego¿ silnika oczewi¶cie jak go skonczysz... |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Go¶æ
|
Wys³any: Czw Pa¼ 07, 2004 5:27 am Temat postu: |
|
|
modelarskie silniki pulsacyjne s± produkowane w czechach mo¿na te¿ sprowadziæ je usa. jak znalezæ adresy producentów?tego nie wiem,szukaj sklepów modelarskich on.line zawsze lepiej zer¿naæ gotowca ni¿ siê meczyæ z próbami i b³êdami.pozatym nawet ma³a wada materia³u w konstrukcji silnika mo¿e spowodowac jego rozerwanie w trakcie pracy.
roz¿arzone od³amki to raczej nieprzyjemna sprawa. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
darektbg
Do³±czy³: 24 Sie 2004 Posty: 32 Sk±d: Podkarpacie
|
Wys³any: Czw Pa¼ 07, 2004 5:53 am Temat postu: |
|
|
ynga napisa³: | modelarskie silniki pulsacyjne s± produkowane w czechach mo¿na te¿ sprowadziæ je usa. jak znalezæ adresy producentów?tego nie wiem,szukaj sklepów modelarskich on.line zawsze lepiej zer¿naæ gotowca ni¿ siê meczyæ z próbami i b³êdami.pozatym nawet ma³a wada materia³u w konstrukcji silnika mo¿e spowodowac jego rozerwanie w trakcie pracy.
roz¿arzone od³amki to raczej nieprzyjemna sprawa. |
Co z tego ¿e silnik nowy ze sklepu moge mieæ za³uzmy za tydzieñ a w³asnej roboty za miesi±c lub du¿ej. Prxynajmniej wiecej siê naucze i jak mi silnik w³asnej roboty roz......li to bêdê zna³ jego budowe od potrzewki wiec to ma swoje bardzo du¿e zalety !! Przynajmniej jest takie moje zdanie |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kondix

Do³±czy³: 27 Sty 2004 Posty: 89 Sk±d: z ma³pki po winie...
|
Wys³any: Czw Pa¼ 07, 2004 3:18 pm Temat postu: |
|
|
a kolega s³ysza³ takie s³owo jak satysfakcja???
jak zrobie samemu to good
a gotowe to nie ma prawa nie polecieæ i z gotowca nie mam ¿adnej satysfakcji ¿e uda³o sie _________________ -Czy ty masz go ?
-Bo ja(a) mamgo ! |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Go¶æ
|
Wys³any: Czw Pa¼ 07, 2004 10:29 pm Temat postu: satysfakcja |
|
|
gotowy silnik wykonany fabrycznie ma t± zaletê ¿e jest opracowany przez fachowców.Korzystanie z ich wiedzy pozwala unikn±æ b³êdów konstrukcyjnych.pozatym wykonanie doskona³ej kopii silnika to ju¿ samo w sobie jest powa¿nym wyzwaniem. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
nebo
Do³±czy³: 22 Lip 2004 Posty: 12
|
Wys³any: Nie Pa¼ 17, 2004 8:25 am Temat postu: |
|
|
witam ....
mam pytanie a ile wiêkszy ci±g bêdzie mia³ taki silnik pulsacyjny od modelarskiego silnika odrzutowego (turbinowego) ???? |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Go¶æ
|
Wys³any: Czw Pa¼ 21, 2004 7:36 pm Temat postu: silniki |
|
|
rzecz nie do porównania przynajmiej przy tak zadanym pytaniu dwa rózne typy silników i rózna zasada ich dzia³ania
Link do modelu samolotu rc oraz rysunek techniczny czê¶ci sk³adowych silnika pusacyjnego
www.pulsejet.amtjets.com/pulsejet90.jpg
www.pulsejet.amtjets.com/kb70.jpg
Je¶li Was to interesuje to podrzucê kilka filmów z imprez gdzie na pulsacyjnych siê lata z zasady szybko¶æ przelotowa to 200-400 km/h
S± te¿ modele gdzie stosuje siê po trzy silniki jednoczesnie pracuj±ce .
Zbiornik paliwa to butelka po PEPSI dobijane cisnienie do 10bar umieszcona w kad³ubie
Widze ze bijecie piane nie zawsze do koñcz maj±c racje
Moze zacznijmy od pocz±tku - pewny zawszw pracuj±cy silniczek modelarski - amatorski do malego modeliku
konstrukcja z lat 70 wielokrotnie powielana
lata 73 ³adnie pracuj±cy z tym silnikiem wstawie kilka filmów jak napêdzaj± modele lotnicze RC
Oraz miniaturka do ma³ych modeli RC - zwróccie uwagê na rozwi±zanie zaworu podawania paliwa
Jakie to proste no nie
Pozdrawiam Marek |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tomash dostêp próbny do MW

Do³±czy³: 27 Sty 2003 Posty: 382 Sk±d: Z nieba do nieba, oby nie za szybko...
|
Wys³any: Pi± Pa¼ 22, 2004 9:27 pm Temat postu: |
|
|
Mi siê taki silniczek przyda, tylko duuu¿o wiêkszy, bo chcê satelitê na orbitê wys³aæ Mam prawie gotowy silnik na ciek³e paliwo, ale puki jest atmoswera, to taki pulsacyjny móg³by napêdzaæ najpierw...
Swoj± drog± bardzo fajna i prosta konstrukcja. A ja mam dostêp do specjalistycznego warsztatu metalurgiczno - kowalskiego (metaloplastyka) i kurde, czekam ¿eby wytoczyæ pierwsze dysze :]
Pozdrawiam. Tomash  _________________ Ju¿ tylko teoretyzujê, potrzeba mi r±czek by rodzinê utrzymaæ  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
£odygin

Do³±czy³: 22 Maj 2004 Posty: 277
|
Wys³any: Wto Sty 04, 2005 10:36 pm Temat postu: |
|
|
Zapomanie³ o tym temacie,, ale ju¿ sie porawiam i pisze ;]
-silnik ju¿ dawno gotowy! [zrobi³em nawet 2 nowe-troszkeulepszone wersje] dzia³a stabilnie nawet ~30min... [wersja 1-sza].. nastêpne nasatione s± na osi±ganie wiêkszego ci±gu-niestety wytrzymuj± tylko 10 min ci±g³ej pracy [ale min.24h roboczogodzin ¿ywotno¶ci] ci±g nie jest wcale taki ma³y ... mozna by sie pokusiæ o konstrukcje rakiety ! setrowanej! grawitacyjnie-lotki raczej odpadaj± [zbyt wolno sie wznosi]...
problem mam tylko z p³ynn± regulacj± ci±gu-jednym s³owem jak dodaje "gazu" to rwie-i ma tendencje do ga¶niêcia-ale to chyba bede w stanie opanowac w nastêpnej wersjii... dzia³a tylko na propan-butan,,, jak dodaje do mieszanki benzynki to kicha- przepali³em 1 silnik ;/ [naj³adniejszy ! ;/ ] ehh... w ferie mam w palnie kolejne 2 [min] i pewnie zaprezêtuje... je¶li kumpel nie nawali to pod koniec ferii gotowa bêdzie piersza "rakieta" - mo¿e "rakietoplan" - tego jeszcze nie ustalili¶my... sterowanie grawitacyjne-stabilizacja "aktywna"=ruchoma [prawie jak w rakietach nasa ;] hehe... jak sie uda!... a nawet jak sie nie uda-fotki powinny byæ...
najwiêkszy problem w zbiornikiem paliwa... taki baniaczek do nape³niania zapalniczek starcza na 1-2-3min pracy... przy testach ko¿ystam z butli.. ale to raczej nie porêczne rozwi±zanie ;] _________________ Nieskonczony jest wszechswiat i ludzka glupota choc co do tego pierwszego nie mam pewnosci A.E. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zbigniew

Do³±czy³: 11 Cze 2004 Posty: 202 Sk±d: z Piek³a
|
Wys³any: Sro Sty 05, 2005 3:30 pm Temat postu: |
|
|
ale znaczy, ¿e co? zrobi³e¶ samochodziæ na SR? bo mowisz ze wtrakcie zwiekszasz moc... _________________ Bóg sprawi³, ¿e wci±¿ id±... Rozs±dek - ¿e dotr±! |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
zuse
Do³±czy³: 12 Sty 2005 Posty: 7
|
Wys³any: Sro Sty 12, 2005 5:55 pm Temat postu: dotyczy silnikow pulsacyjnych do zastosowan w rakietach |
|
|
moim skromnym zadaniem nie nadaje sie ten typ na naped rakiet:
1. silnik pulsacyjny ma bardzo mala sprawnosc
2. dziala tylko do predkosci poddzwiekowych
3. paliwa zre od cholery
4. cieszki zlom
5. niby prosta zasada dzialania ale wykonanie trodne
6. stosunek ciagu do wielkosci i masy bbbbbaaaardzo niekozystny
.... cos opuscilem?
a i zapomnial bym najlepiej go ropedzic na poczadku do kilkuset kilometrow na godzine wtedy zaczyna dobrze pracowac, dlatego np.: niemcy w V-1 stosowali silniki startowe do rozpedzania rakiety |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
DeTonix

Do³±czy³: 13 Maj 2003 Posty: 170 Sk±d: Kresy...
|
Wys³any: Sro Sty 12, 2005 6:39 pm Temat postu: Re: dotyczy silnikow pulsacyjnych do zastosowan w rakietach |
|
|
zuse napisa³: | ................silniki startowe do rozpedzania rakiety |
Witam.....
Fi-103 nie by³a rakiet±!!!!!!!!! bardziej ju¿ "bomb± latajac±" , choæ ostatnie wersje podchodz± pod miano "pocisku manewruj±cego".....  _________________ Memento Mori................ |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kondix

Do³±czy³: 27 Sty 2004 Posty: 89 Sk±d: z ma³pki po winie...
|
Wys³any: Sro Sty 12, 2005 6:50 pm Temat postu: |
|
|
tiaaaa
kolega "zuse jest nowy" wiêc troche wyrozumia³o¶ci jak nie trafi z postem bo nie czyta³ ca³ego tematu , zuse jest tym Radkiem o którym mówi³ A. , Radek jest profi z SR (po pracy in¿ynierskiej)
to tyle Radek o tobie potrzebuj± ch³opcy wiedzieæ na forum, przedstawi³em cie
pozdr. Kondix _________________ -Czy ty masz go ?
-Bo ja(a) mamgo ! |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
DeTonix

Do³±czy³: 13 Maj 2003 Posty: 170 Sk±d: Kresy...
|
Wys³any: Sro Sty 12, 2005 7:42 pm Temat postu: |
|
|
ale post nie mia³ krzty "z³o¶ciwo¶ci"......... tak sobie doda³em....
Pozdrawiam i witam na forum.............
A tak na marginesie dodam ze pod koniec wojny myslano nawet o mysliwcu z pulsacyjnymi....( oczywi¶cie kierowano siê wzgledami ekonomiczymi - tylko)
Ale okaza³o sie ze drgania sa zabójcze dla konstrukcji..... _________________ Memento Mori................
Ostatnio zmieniony przez DeTonix dnia Nie Sty 23, 2005 7:40 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
zuse
Do³±czy³: 12 Sty 2005 Posty: 7
|
Wys³any: Sro Sty 12, 2005 8:06 pm Temat postu: |
|
|
nie myslano ale go skonstruowano jeszcze w czasie II wojny eksperymentalne V-1 z kabina. nimcy mieli problemy z inercyjnym systemem nawigacji i nie wiedzieli co to wiec zbudowali takie cudo. Malo tego pilotowala to kobieta !!! WYPAS!!!
HE wtedy to byly kobiety!!! |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kondix

Do³±czy³: 27 Sty 2004 Posty: 89 Sk±d: z ma³pki po winie...
|
Wys³any: Sro Sty 12, 2005 8:19 pm Temat postu: |
|
|
a jacy wtedy byli mê¿owie
szkoleni niemcy w wiêkszo¶ci na miêso- armatnie i króliczki do¶wiadczalne, a za dobre sprawowanie szli na front, a za wazeline uruchamiali gaz (wiecie gdzie ) ale to ju¿ historia (to co mnie ciekawi, mo¿e dlatego, ¿e matka robi doktorat z histy )
a co do rakiet pulsacyjnych z pasa¿erem, to ja tego niewidze, one s± za bardzo jak dla mnie "niestabilne", lot nie jest jednostajnie- przyspieszony przez co zbacza z kursu, choæ jako silniki pomocnicze takie silniczki s± dobre (du¿a rakieta zbacza, ma³y SRp j± wyrówna)
a rakiety typu V-1 z pasa¿erem to tak jakby kamerzysta kamikadze, swego rodzaju aborcja dla samego siebie i mog³a byæ to tak¿e odpowied¼ jednej strony dla drugiej, próba zastraszenia (w tym wypadku rosjan przez niemców) _________________ -Czy ty masz go ?
-Bo ja(a) mamgo ! |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
zuse
Do³±czy³: 12 Sty 2005 Posty: 7
|
Wys³any: Sro Sty 12, 2005 8:25 pm Temat postu: |
|
|
niestety ale to prawda z tym V-1 i babka pilotem jak sie rozpakuje po przeprowadzce to podam ci tytul ksiazki autora i numer strony ze zdjeciami i opisem, narazie nie wiem gdzie to jest w ktorym kartonie
poza tym zeby cos nie zbaczalo z kursu i poruszalo sie po zadanej trajektori nie musi wczale poruszac sie ruchem jednostajnie przyspieszonym, wystarczy ze bedzie mialo skrzydla i stateczniki, z sterami i lotkami !!! aerodynamika sie klania, kinetyka tez
pozatym musze stanac w obronie niemcow z II wojny swiatowej, gdyby nie Verner von Brown i jego kumple nie mieli bysmy oczym rozmawiac, wiec troszke respektu. Zreszta amerykanie mu zawdzieczaja lot na ksiezyc!!! kumple he he
Ostatnio zmieniony przez zuse dnia Sro Sty 12, 2005 8:36 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kondix

Do³±czy³: 27 Sty 2004 Posty: 89 Sk±d: z ma³pki po winie...
|
Wys³any: Sro Sty 12, 2005 8:35 pm Temat postu: |
|
|
sorki, ale ja z tym korektorem lotu to podesz³em jak w modelarstwie , rakieta leci, SR koñczy prace, rakieta spada, ¿adnego sterowania lotem, ¿eby dolecia³a w okre¶lone miejsce, to nie samolot  _________________ -Czy ty masz go ?
-Bo ja(a) mamgo ! |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
maxlam Go¶æ
|
Wys³any: Sro Sty 12, 2005 8:38 pm Temat postu: |
|
|
zuse napisa³: |
pozatym musze stanac w obronie niemcow z II wojny swiatowej, gdyby nie Verner von Brown i jego kumple nie mieli bysmy oczym rozmawiac, wiec troszke respektu. Zreszta amerykanie mu zawdzieczaja lot na ksiezyc!!! kumple he he |
To prawda niemiecka nauka potê¿nie wspomog³a po wojnie my¶l techniczn± stanów zjednoczonych i oczywi¶cie naszych przyjació³ rosjan |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|