Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Qba

Dołączył: 04 Lut 2003 Posty: 104 Skąd: Podkarpacie - okolice Rzeszowa
|
Wysłany: Pon Wrz 13, 2004 4:19 pm Temat postu: |
|
|
Cytat: | ale w modelu pewnie było by to spręż.pow. |
a może lepiej wykorzystać propan butan do wyrzucania tego paliwa??
To tylko taka idea... _________________ Qba |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Łodygin

Dołączył: 22 Maj 2004 Posty: 277
|
Wysłany: Pon Wrz 13, 2004 4:52 pm Temat postu: |
|
|
ale jeśli paliwem będzie np.benzyna, to czy sie np. nie rozpusci w ciekłych węglowodorach?
POZDRAWIAM |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
walonek

Dołączył: 24 Cze 2003 Posty: 31
|
Wysłany: Wto Wrz 14, 2004 2:56 pm Temat postu: |
|
|
nie rozumiem ? benzyna nie jest ciekłym węglowodorem ? a i nie wiem czemu benzyna jest tańsza ? 1l benzyny 3,8 a gazu 1,7 ? jakby zrobic mieszanke ropa benza to by wyszło taniej ale nieznacznie i albo nie umiem liczyc albo benzyna jest naprawde tansza od gazu tylko jak ? |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Łodygin

Dołączył: 22 Maj 2004 Posty: 277
|
Wysłany: Wto Wrz 14, 2004 3:15 pm Temat postu: |
|
|
Cytat: | jest ciekłym węglowodorem |
no tak, jest mieszaniną ciekłych węglowodorów
a co do ceny gaz/bezyna,,, to zależy jakie ilości kupujesz.... no.małe pojemniki gazu do zapalniczek są dogie,,, a jak kupisz kilka l w butle to ciężko taki propan-b "przelać" do mniejszego pojemnika,,, a benzyna-łatwość w operowaniu nią.... "przelewaniu"... te pare groszy w różnicy cen naprawde nie graja roli...
POZDRAWIAM |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
walonek

Dołączył: 24 Cze 2003 Posty: 31
|
Wysłany: Wto Wrz 14, 2004 3:53 pm Temat postu: |
|
|
no w sumie ja ciągle mysle o butli ale ty robisz to w wersji mikro a ja mysle o wersji normalnej i do mikro silników benzyna jest o wiele lepsza tylko trzeba jakos wypchnąc ja z pojemnika najlepiej powietrzem bo gaz moze sie rozpuscic w benzynie. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Lbx

Dołączył: 08 Kwi 2004 Posty: 24 Skąd: Jabłonowo (To gdzieś w Polsce chyba, co?)
|
Wysłany: Wto Wrz 14, 2004 8:02 pm Temat postu: |
|
|
Na stronie Eltopsja są modele silników na benzyne, które nie wymagają żadnego wytłaczania benzyny na zewnątrz. Siła ciągu powietrza, po prostu sama "wyciska" benzynę ze zbiorniczka. Łodygin, sam zajmuję się (narazie teoretycznie tzn. gromadzenie materiałów) budową takiego silnika, i zastanawiam się jakiego materiału użyłeś jako membrany do zaworów. I co masz na myśli jako świeca własnego wyrobu.
Pozdro
lbx |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Łodygin

Dołączył: 22 Maj 2004 Posty: 277
|
Wysłany: Wto Wrz 14, 2004 8:17 pm Temat postu: |
|
|
-muj silnik nie ma membran/y
-wtłaczanie paliwa w tego typu silnikach jest konieczne
-świeca żarowa moja,,, to po prostu przerobiona mała świeca iskrowa,,, połączone elektrody drutem oporowym-nic więcej...
POZDRAWIAM |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
nicnowego
Dołączył: 01 Lip 2003 Posty: 20 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: Sob Wrz 18, 2004 10:21 am Temat postu: |
|
|
"silnik pulsacyjny" bez membrany to silnik strumieniowy. Bardzo prosty tylko trzeba go przed rozruchem nieźle rozpędzić. Ta wasza "membrana" to rodzaj żaluzji swobodnie otwierającej się do środka i zamykającej przy nadciśnieniu wewnątrz (nieraz na zapleczu starych sklepów mają coś takiego na wylocie wywietrznika). Też dobrze go trochę rozpędzić ale jak jest dobrze zrobiony to niekoniecznie. Pęd powietrza otwiera "żaluzję", po zapłonie zamyka się ona automatycznie i tak w kółko. Kiedyś budowano działające silniki z "żaluzjami" gdzie materiałem były jakoś chytrze mocowane połówki żyletek - lekkie, sprężyste i stosunkowo wytrzymałe. _________________ nihil novi sub sole |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Łodygin

Dołączył: 22 Maj 2004 Posty: 277
|
Wysłany: Sob Wrz 18, 2004 10:57 am Temat postu: |
|
|
Cytat: | Bardzo prosty tylko trzeba go przed rozruchem nieźle rozpędzić |
wystarczy sprężone powietrze lub odkużacz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
nicnowego
Dołączył: 01 Lip 2003 Posty: 20 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: Nie Wrz 19, 2004 7:50 pm Temat postu: |
|
|
Przy prawidłowo ukształtowanym wlocie, komorze spalania i dyszy a zwłaszcza rozpylaczy/wtrysków czy jak tam to nazwiesz, powietrze samoczynnie zassie paliwo (jak w pistolecie do malowania). Pod odkurzaczem go odpalisz ale ciekawe jak puścisz potem w ruch, w momencie odłączenia odkurzacza ciąg zdechnie. Potrzebujesz albo turbiny jak w klasycznym silniku odrzutowym, albo "żaluzji" jak w pulsacyjnym, albo musisz całość rozpędzić przed zapłonem (np. silnikiem na paliwo stałe) _________________ nihil novi sub sole |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Łodygin

Dołączył: 22 Maj 2004 Posty: 277
|
Wysłany: Nie Wrz 19, 2004 8:23 pm Temat postu: |
|
|
hmm. = pieprzysz ! chyba nie wiesz o jaki silnik mi chodzi  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
nicnowego
Dołączył: 01 Lip 2003 Posty: 20 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: Pon Wrz 20, 2004 6:51 pm Temat postu: |
|
|
Może i pieprzę. Teraz to już na pewno nie wiem jaki ma być ten twój silnik. _________________ nihil novi sub sole |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Łodygin

Dołączył: 22 Maj 2004 Posty: 277
|
Wysłany: Pon Wrz 20, 2004 7:52 pm Temat postu: |
|
|
silnik lockwooda-hillera "waveless pulsjet"  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
walonek

Dołączył: 24 Cze 2003 Posty: 31
|
Wysłany: Wto Wrz 21, 2004 2:37 pm Temat postu: |
|
|
hehe fajne nieporozumienie nicnowego pisze o silniku strumieniowym a Łodygin o lockłódowym. I rzeczywiscie strumieniowy potrzebuje do "załączenia" ciągłego i szybkiego strumienia powietrza, takie silniki sa chyba montowane w samolotach U2. A pulsacyjne heh wiadomo. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
nebo
Dołączył: 22 Lip 2004 Posty: 12
|
Wysłany: Wto Wrz 21, 2004 5:02 pm Temat postu: |
|
|
walonek napisał: | w samolotach U2. A pulsacyjne heh wiadomo. |
a nie "B2" ?????? |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
yetihehe

Dołączył: 26 Paź 2002 Posty: 459 Skąd: Znienacka
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Andrew
Dołączył: 14 Wrz 2003 Posty: 26
|
Wysłany: Pią Paź 01, 2004 1:02 pm Temat postu: |
|
|
male sprostowanie chyba pomyliles samolot u2 z lockheedem sr-71 blackibrd.
B-2 z silnikiem strumieniowym?? LOL bylby zbyt nieekonomiczny i zaglosny!! |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
darektbg
Dołączył: 24 Sie 2004 Posty: 32 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Nie Paź 03, 2004 4:10 pm Temat postu: |
|
|
no i jak tam łodygin twój silnik ?? |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Łodygin

Dołączył: 22 Maj 2004 Posty: 277
|
Wysłany: Nie Paź 03, 2004 9:38 pm Temat postu: |
|
|
zapomniałem o niem ... ale skoro mi przypomniałeś to zabieram sie z powrotem do pracy  _________________ Nieskonczony jest wszechswiat i ludzka glupota choc co do tego pierwszego nie mam pewnosci A.E. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
darektbg
Dołączył: 24 Sie 2004 Posty: 32 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Pon Paź 04, 2004 6:39 am Temat postu: |
|
|
A jeśli można wiedzieć to w jakim etapie uthneły ?? |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|