Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
eltopsj

Do³±czy³: 22 Cze 2003 Posty: 367
|
Wys³any: Sob Lip 31, 2004 10:35 pm Temat postu: Projekt Alfa MT |
|
|
Witam serdecznie!
ksard napisa³: | ... Jak na mój gust silnik o zbyt wy¶rubowanych parametrach (patrz±c na film). ... |
... tak, to fakt, Wasz± rakietê "wyrzuci³o" z wyrzutni jak pocisk z lufy armatniej. My¶lê, ¿e tego typu silnik (50 kG ci±gu w 0,2 sekundy - o ile faktycznie tak jest - z tego co od Was wiem badali¶cie silnik na hamowni o zakresie do 22 kG ) wymaga chyba znacznie wiêkszej ilo¶ci wszechstronnych testów.
... ¯al dobrze wykonanej rakiety (widzia³em juz niektóre szcz±tki ), ale zgadzam siê z ksardem, ¿e:
ksard napisa³: | Wasza praca na pewno nie posz³a na marne. |
... ka¿da praca, czy to praktyczna, czy teoretyczna jest tylko drobn± cegie³k±, ale z takich niewielkich cegie³ek (poprawionych rzecz jasna co do "procesu wypalania" ) buduje siê pó¼niej potê¿ne gmachy.
Pozdr. J |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dziadek kermit

Do³±czy³: 25 Kwi 2003 Posty: 516 Sk±d: z okolicy "¯abido³ka"
|
Wys³any: Nie Sie 01, 2004 10:55 am Temat postu: |
|
|
K³aniam siê piêknie
Widzia³em film ze startu rakiety impulsowy ci±g gigantyczny
Po mojemu zawiod³a zatyczka silnika.
Widaæ to na kolejnych klatkach filmu jak silnik wypluwa gazy spalinowe obydwoma koñcami.
Niemniej sam zasiêg w pione rozpêdzonego silnika jest widaæ du¿y.
Podejrzewam tak¿ê ¿ê silnik w momencie startu móg³ uszkodziæ zawieszenie i wbiæ saiê do ¶rodka rakiety ( si³y bezw³adno¶ci ), ale nie mogê tego stwierdziæ bo nie mam widoku na czê¶ci.
Je¶li mo¿ecie to dajcie mi fotki na e-meila.
Nie zra¿aæ siê niepowodzeniami!!!! _________________ Dziadek Kermit
"co do reszty uwa¿am, ¿e Kartagina powinna byæ zburzona!" |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
teesq
Do³±czy³: 29 Kwi 2004 Posty: 40 Sk±d: Trzebinia
|
Wys³any: Nie Sie 01, 2004 4:00 pm Temat postu: |
|
|
Witam o to foty z lotu
Pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Go¶æ
|
Wys³any: Sro Sie 04, 2004 7:35 pm Temat postu: |
|
|
Witam
Dziêki za foty ale trzy ostatnie siê nie ³aduj±...
S±dzê ¿e powody wypalenia dziury mog± byæ dwa (jeden prawdziwy )
1 Gor±ce spaliny mog³y przedostaæ siê pod ¶rubkê "zero uszczelnieñ" reszta to efekt ( palnika ) . Szczerze mówi±c ma³o prawdopodobne, aby jednoznacznie to stwiedzic
trzeba obejrzeæ dok³adnie miejsce wiercenia otworu pod ¶rubkê od wewn±trz...mo¿e da siê ustaliæ gdzie siê zaczê³o ...
2 W 90 % s±dzê ¿e to zasz³o , przepalenie nast±pi³o w najs³abszym miejscu silnika , na jednym z zakoñczeñ segmentów paliwa mia³y na to wp³yw nastêpuj±ce czynniki
1 jest to miejsce (nie równomiernego) zap³onu pozosta³e resztki segmentów jeszcze siê dopala³y gdy na górze korpusu ju¿ by³a odkryta powierzchnia
2 dodatkowo to miejsce by³o wystawione bardziej na dzia³anie temperatury wszystkie powierzchnie czo³owe grzej± przez moment (Start)bardziej korpus ...
a do awarii dosz³o w³a¶nie na starcie
Pytanie z tym zwi±zane na pewno ziarno inhibitowali¶cie papierem albo ¯e czy umie¶cili¶cie wszystkie segmenty w rurce z papieru a dopiero potem w silniku
Je¶li mo¿na co s±dzicie " bardziej do¶wiadczeni " co tam zasz³o mam zamiar zbudowaæ co¶ podobnego ,wszelkie wnioski s± dla mnie cenne...
Wszyscy zdjêcia zobaczyli ale w temacie ciszaaa... a wielka szkoda .
Cze¶æ... |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Paul S
Do³±czy³: 24 Lis 2003 Posty: 252
|
Wys³any: Sro Sie 04, 2004 8:18 pm Temat postu: |
|
|
Pozdrawiam,
No to moze ja zaczne.
Moim zdaniem do przepalenia korpusu silnika doszlo z powodo wadliwego uszczelnienia zatyczki. Jak wiemy aluminium wytrzymuje ok. 600°C a gazy spalinowe maja pow. 1300°C. Podobny wypadek mieli amerykanie przed paru laty ( 5 albo 6) . Aluminiowa obudowa silnika moze przez krotka chwile wytrzymac tak wysokie temperatury ale tylko w przypadku gdy temperatura rozklada sie rownomiernie na cala obudowe a gazy spalinowe nie maja zbyt duzej energi kinetycznej. W przypadku nieszczelnosci silnika gazy spalinowe dzialaja jak palnik. Do tego dochodza jeszcze roznice temperatur miedzy obudowa ( grubosc 2mm) i zatyczka ( grubosc scianek ok.5mm) co powoduje nierownomierna rozszezalnosc i powstawanie szczeliny. Jak cos mocno siedzi na wale np. zebatka, to co robimy? podgrzewamy zebatke palnikiem.
Pozdrawiam
Paul |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Troll_u
Do³±czy³: 21 Kwi 2003 Posty: 110 Sk±d: stolica
|
Wys³any: Wto Sie 17, 2004 8:13 pm Temat postu: |
|
|
Witam
Panowie autorzy tego projektu
Serdecznie gratulujê otrzymanych wyników... Ca³y ten projekt to co¶ popostu wspania³ego... To co uda³o wam siê stworzyæ przeros³o chyba oczekiwania wszytkich... A moje to ju¿ wogóle... przegl±daj±æ pierwsze posty na temat budowy silnika by³em nastawiony bardzo sceptycznie do ca³ego tego przedsiêwziêcia... ale teraz musze wam poprostu napisaæ:
Kawa³ Dobrej Roboty
i tyle...
PS...
Taki szybki silnik móg³by sie nadawaæ mo¿e do projektru hipersonal . Zreszt± sami widzicie jakiego ma kopa...  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
teesq
Do³±czy³: 29 Kwi 2004 Posty: 40 Sk±d: Trzebinia
|
Wys³any: Pi± Gru 10, 2004 5:36 am Temat postu: |
|
|
Witam i pozdrawiam wszystkich
po dluzszej przerwie wkrotce znowu zaczniemy dzialac.
dziewkujemy za slowa uznania i przepraszamy za nieodzywanie sie przez dluzszy okres czasu.Mamy zamiar znowu wystartowac z projektem tylko mala prosba do forumowiczow z okregu krakow/katowice niewie ktos gdzie mozna nabyc material(duralumnium) do toczenia (dysza,zatyczka) rury juz mamy ale bryl duraluminium niemozemy nigdzie dostac z gory dzikuje za odp.
pozdrawiam tees
tees_dee@interia.pl |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|