| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat | 
	
	
		| Autor | Wiadomo¶æ | 
	
		| eltopsj 
 
  
 Do³±czy³: 22 Cze 2003
 Posty: 367
 
 
 | 
			
				|  Wys³any: Sob Lip 31, 2004 10:35 pm    Temat postu: Projekt Alfa MT |   |  
				| 
 |  
				| Witam serdecznie! 
 
  	  | ksard napisa³: |  	  | ... Jak na mój gust silnik o zbyt wy¶rubowanych parametrach (patrz±c na film). ... | 
 
 ... tak, to fakt, Wasz± rakietê "wyrzuci³o" z wyrzutni jak pocisk z lufy armatniej. My¶lê, ¿e tego typu silnik (50 kG ci±gu w 0,2 sekundy - o ile faktycznie tak jest - z tego co od Was wiem badali¶cie silnik na hamowni o zakresie do 22 kG
  ) wymaga chyba znacznie wiêkszej ilo¶ci wszechstronnych testów. 
 ... ¯al dobrze wykonanej rakiety (widzia³em juz niektóre szcz±tki
  ), ale zgadzam siê z ksardem, ¿e: 
 
  	  | ksard napisa³: |  	  | Wasza praca na pewno nie posz³a na marne. | 
 
 ... ka¿da praca, czy to praktyczna, czy teoretyczna jest tylko drobn± cegie³k±, ale z takich niewielkich cegie³ek (poprawionych rzecz jasna co do "procesu wypalania"
  )  buduje siê pó¼niej potê¿ne gmachy.   
 Pozdr. J
 |  
				|  |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	
		| dziadek kermit 
 
  
 Do³±czy³: 25 Kwi 2003
 Posty: 516
 Sk±d: z okolicy "¯abido³ka"
 
 | 
			
				|  Wys³any: Nie Sie 01, 2004 10:55 am    Temat postu: |   |  
				| 
 |  
				| K³aniam siê piêknie     Widzia³em film ze startu rakiety impulsowy ci±g gigantyczny
   Po mojemu zawiod³a zatyczka silnika.
 Widaæ to na kolejnych klatkach filmu jak silnik wypluwa gazy spalinowe obydwoma koñcami.
 Niemniej sam zasiêg w pione rozpêdzonego silnika jest widaæ du¿y.
 Podejrzewam tak¿ê ¿ê silnik w momencie startu móg³ uszkodziæ zawieszenie i wbiæ saiê do ¶rodka rakiety ( si³y bezw³adno¶ci ), ale nie mogê tego stwierdziæ bo nie mam widoku na czê¶ci.
 Je¶li mo¿ecie to dajcie mi fotki na e-meila.
 
 Nie zra¿aæ siê niepowodzeniami!!!!
 _________________
 Dziadek Kermit
   "co do reszty uwa¿am, ¿e Kartagina powinna byæ zburzona!"
 |  
				|  |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	
		| teesq 
 
 
 Do³±czy³: 29 Kwi 2004
 Posty: 40
 Sk±d: Trzebinia
 
 | 
			
				|  Wys³any: Nie Sie 01, 2004 4:00 pm    Temat postu: |   |  
				| 
 |  
				| Witam o to foty z lotu 
 /P7250025.JPG)  
 /P7250026.JPG)  
 /P7250029.JPG)  
 /P7250030.JPG)  
 /P7250031.JPG)  
 /P7250033.JPG)  
 /P7250035.JPG)  
 /P7250036.JPG)  
 /P7250037.JPG)  Pozdrawiam
 |  
				|  |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	
		| Go¶æ 
 
 
 
 
 
 
 | 
			
				|  Wys³any: Sro Sie 04, 2004 7:35 pm    Temat postu: |   |  
				| 
 |  
				| Witam Dziêki za foty ale trzy ostatnie siê nie ³aduj±...
   
 S±dzê ¿e powody wypalenia dziury mog± byæ dwa (jeden prawdziwy )
   
 1 Gor±ce spaliny mog³y przedostaæ siê pod ¶rubkê "zero uszczelnieñ" reszta to efekt ( palnika ) . Szczerze mówi±c ma³o prawdopodobne, aby jednoznacznie to stwiedzic
 trzeba obejrzeæ dok³adnie miejsce wiercenia otworu pod ¶rubkê od wewn±trz...mo¿e da siê ustaliæ gdzie siê zaczê³o ...
 
 2 W 90 % s±dzê ¿e to zasz³o , przepalenie nast±pi³o w najs³abszym miejscu silnika , na jednym z zakoñczeñ segmentów paliwa mia³y na to wp³yw nastêpuj±ce czynniki
 1 jest to miejsce (nie równomiernego) zap³onu pozosta³e resztki segmentów jeszcze siê dopala³y gdy na górze korpusu ju¿ by³a odkryta powierzchnia
 2 dodatkowo to miejsce by³o wystawione bardziej na dzia³anie temperatury wszystkie powierzchnie czo³owe grzej± przez moment (Start)bardziej korpus ...
 a do awarii dosz³o w³a¶nie na starcie
   
 Pytanie z tym zwi±zane na pewno ziarno inhibitowali¶cie papierem albo ¯e czy umie¶cili¶cie wszystkie segmenty w rurce z papieru a dopiero potem w silniku
   
 Je¶li mo¿na co s±dzicie " bardziej do¶wiadczeni "  co tam zasz³o mam zamiar zbudowaæ co¶ podobnego ,wszelkie wnioski s± dla mnie cenne...
 Wszyscy zdjêcia zobaczyli ale w temacie ciszaaa... a wielka szkoda  .
 
 Cze¶æ...
 |  
				|  |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	
		| Paul S 
 
 
 Do³±czy³: 24 Lis 2003
 Posty: 252
 
 
 | 
			
				|  Wys³any: Sro Sie 04, 2004 8:18 pm    Temat postu: |   |  
				| 
 |  
				| Pozdrawiam, No to moze ja zaczne.
 Moim zdaniem do przepalenia korpusu silnika doszlo z powodo wadliwego uszczelnienia zatyczki. Jak wiemy aluminium wytrzymuje ok. 600°C a gazy spalinowe maja pow. 1300°C. Podobny wypadek mieli amerykanie przed paru laty ( 5 albo 6) . Aluminiowa obudowa silnika moze przez krotka chwile wytrzymac  tak wysokie temperatury ale tylko w przypadku gdy temperatura rozklada sie rownomiernie na cala obudowe a gazy spalinowe nie maja zbyt duzej energi kinetycznej. W przypadku nieszczelnosci silnika gazy spalinowe dzialaja jak palnik. Do tego dochodza jeszcze roznice temperatur miedzy obudowa ( grubosc 2mm) i zatyczka ( grubosc scianek ok.5mm) co powoduje nierownomierna rozszezalnosc i powstawanie szczeliny. Jak cos mocno siedzi na wale np. zebatka, to co robimy? podgrzewamy zebatke palnikiem.
 
 Pozdrawiam
 Paul
 |  
				|  |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	
		| Troll_u 
 
 
 Do³±czy³: 21 Kwi 2003
 Posty: 110
 
 
 | 
			
				|  Wys³any: Wto Sie 17, 2004 8:13 pm    Temat postu: |   |  
				| 
 |  
				| Witam   
 Panowie autorzy tego projektu
   
 Serdecznie gratulujê otrzymanych wyników... Ca³y ten projekt to co¶ popostu wspania³ego... To co uda³o wam siê stworzyæ przeros³o chyba oczekiwania wszytkich... A moje to ju¿ wogóle... przegl±daj±æ pierwsze posty na temat budowy silnika by³em nastawiony bardzo sceptycznie  do ca³ego tego przedsiêwziêcia... ale teraz musze wam poprostu napisaæ:
 
 Kawa³ Dobrej Roboty
 
 i tyle...
 
 PS...
 Taki szybki silnik móg³by sie nadawaæ mo¿e do projektru hipersonal
  . Zreszt± sami widzicie jakiego ma kopa...  |  
				|  |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	
		| teesq 
 
 
 Do³±czy³: 29 Kwi 2004
 Posty: 40
 Sk±d: Trzebinia
 
 | 
			
				|  Wys³any: Pi± Gru 10, 2004 5:36 am    Temat postu: |   |  
				| 
 |  
				| Witam i pozdrawiam wszystkich po dluzszej przerwie wkrotce znowu zaczniemy dzialac.
 dziewkujemy za slowa uznania i przepraszamy za nieodzywanie sie przez dluzszy okres czasu.Mamy zamiar znowu wystartowac z projektem tylko mala prosba do forumowiczow z okregu krakow/katowice niewie ktos gdzie mozna nabyc material(duralumnium) do toczenia (dysza,zatyczka) rury juz mamy ale bryl duraluminium niemozemy nigdzie dostac z gory dzikuje za odp.
 pozdrawiam tees
 tees_dee@interia.pl
 |  
				|  |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	
		|  |