Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
qrld

Do³±czy³: 30 Sty 2004 Posty: 50 Sk±d: Be³chatów
|
Wys³any: Wto Sie 10, 2004 10:57 am Temat postu: Papierowy Wielorazowy silnik Rakietowy |
|
|
Parê dni temu strzela³em sobie z papierowej armatki na PCz korkiem od wina. Ta armatka jest to mocna rurka papierowa(wielowarstwowa) po papierze do takich starych mechanicznych drukarek zaczopowana po jednej stronie srajta¶mowikolem i z dziurk± na lont. Pierwszy strza³ wypad³ dobrze - korek polecia³ tak daleko, ¿e go nie znalaz³em. Wsadzi³m drugi, podpali³em lont i korka nie wystrzeli³o - ca³y dym wylecia³ przez malutk± (~3mm) dziurkê lontow±. Musia³em ca³y korek wyd³ubaæ po kawa³eczku no¿em, a ¿eby mi znowu pocisk nie utkwi³ musia³em obok lontu wk³adaæ do dziurki zapa³kê. Postrzela³em sobie jeszcze parê razy malutkimi ziemniakami (strzela³em u siebie na dzia³ce), a po armatce praktycznie nie by³o widaæ ¶ladu zu¿ycia - troszkê nadwêglona w ¶rodku, poza tym nic.
I wtedy (mia³em jeszcze w wyobra¼ni zdjêcia wspania³ych metalowych wielorazówek) przyszed³ mi do g³owy pomys³ zrobienia wielorazowego rakietowego silnika papierowego. Jego konstrukcja opiera³a by siê na wymiennych blokach paliwa wk³adanych po wyjêciu wyjmowanej korkowej zatyczki.
Zatyczkê mo¿naby dodatkowo po w³o¿eniu do rurki ¶cisn±æ jakim¶ drutem i zabezpieczyæ malutkim klinem(ami).
Problemem by³aby zapewne dysza - musia³aby byæ naprawdê trwa³a. A wiêc pewnie nie oby³o by siê bez metalu , ale mo¿e kto¶ ma jaki¶ inny dobry pomys³. S³ysza³em, ¿e bardzo dobry jest drobno przesiany popió³ + szk³o wodne (nawet trochê tego zrobi³em - testowo - ale niestety trochê kruche). My¶la³em ¿eby zrobiæ co¶ w rodzaju dyszy o du¿ej ¶rednicy kr. z srajta¶mowikolu, a potem do ¶rodka napchaæ tego popio³u ze szk³em wodnym i w nim zrobiæ w³a¶ciwy otwór. Potem po ewentualnym wypaleniu i wykruszeniu tego popio³u ³atwo by siê ubytek uzupe³ni³o.
Paliwo przygotowywa³o by siê w cienkich rurkach papierowych o ¶rednicy wew. silnika (mo¿na by by³o te rurki oblec jeszcze np. 2 warstwami naprzemiennie papierem i foli± alum. aby nie zwêgla³o w³a¶ciwego korpusu)
Co my¶li± profesjonali¶ci (i nie tylko ) o takim rozwi±zaniu?
pzdr _________________ pzdr
STOP ENTROPII ! |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
crave
Do³±czy³: 27 Wrz 2003 Posty: 481
|
Wys³any: Wto Sie 10, 2004 11:04 am Temat postu: |
|
|
Sêk w tym, ¿e proch spala siê szybko, a paliwko rakietowe troche wolniej. W efekcie tu i tam siê nadpali i ju¿ po paru lotach silnik nada siê tylko do wyrzucenia.
Co do dyszy - grafit, ale niestety toto trudno dostêpne (sam kobinuje gdzie to dostaæ) |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
qrld

Do³±czy³: 30 Sty 2004 Posty: 50 Sk±d: Be³chatów
|
Wys³any: Wto Sie 10, 2004 1:04 pm Temat postu: |
|
|
grafit --> prêciki grafitowe w bateriach (lylko trochê cienkie ale mo¿na wzi±¶æ z takich grubszych)
a co do silnika - paliwem mo¿e byæ PCz
poza tym blok paliwa móg³by byæ trochê wê¿szy i ob³o¿ony jak ju¿ pisa³em papierem,foli± alum.,papierem i znów foli±, co zapewni³o by pewn± ochronê samego silnika _________________ pzdr
STOP ENTROPII ! |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
crave
Do³±czy³: 27 Wrz 2003 Posty: 481
|
Wys³any: Wto Sie 10, 2004 1:14 pm Temat postu: |
|
|
Pamiêtaj ¿e w tym graficie musi byæ jeszcze dziura wywiercona .
A zamiast siedzieæ i teoretyzowaæ zrób taki silnik - przekonamy siê czy bêdzie wielorazowy. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Immortal_One

Do³±czy³: 17 Mar 2004 Posty: 33 Sk±d: POLSKA
|
Wys³any: Wto Sie 10, 2004 1:28 pm Temat postu: |
|
|
taki blok paliwa móg³ by byæ np o 3mm mniejszy od ¶rednicy wew korpusu i owiniety ta¶m± miedzian± na przemian z aluminiow± to by zatrzyma³o ogien wewnatrz mo¿na te¿ zaimpregnowaæ korpus szk³em wodnym co dodatkowo zwiekszy jego odporno¶c na ogieñ pozostaje tylko problem dyszy mozna robiæ klasyczne dysze z kleju do glazury i wymieniaæ je co 2-3 loty _________________ cos bym tu napisa³ ale nie wiem czy mamusia mi pozwoli |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
£odygin

Do³±czy³: 22 Maj 2004 Posty: 277
|
Wys³any: Wto Sie 10, 2004 1:39 pm Temat postu: |
|
|
wtedy silnik nie by³by ju¿ papierowy a papierowo-metalowy
POZDRAWIAM _________________ Nieskonczony jest wszechswiat i ludzka glupota choc co do tego pierwszego nie mam pewnosci A.E. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
qrld

Do³±czy³: 30 Sty 2004 Posty: 50 Sk±d: Be³chatów
|
Wys³any: Wto Sie 10, 2004 2:01 pm Temat postu: |
|
|
A jest to taki du¿y problem wywierciæ w graficie dziurê? Poza tym w³a¶ciwie ju¿ taki silnik zrobi³em:
d³=130mm
¶r. wew.=20mm
¶r. zew.=24,5mm
paliwko=PCz ubijany na mokro
¶r. kryt. dyszy~3mm
dysza="zewnêtrzna" wikolowopapierowotoaletowa ; wewnêtrzna popió³+szk³o wodne
zatyczka=ko³ek drewniany (skoñczy³y mi siê korki )
korpus zainpregnowany szk³em wodnym
Niestety jeszcze nie wystrzelone (planowa³em jako kijankê) z powodu braku odpowiedniego poligonu i suszy.
A co do papierowo-metalowo¶ci to nie przesadzajmy. Je¶li silnik by wybuch³ raczej nie znajdzie¶ kawa³ka folli miedzianej czy aluminiowej w brzuchu . A o to mi w³a¶ciwie chodzi - o bezpieczny (nieod³amkowy) powtarzalny silnik.
pzdr _________________ pzdr
STOP ENTROPII ! |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Immortal_One

Do³±czy³: 17 Mar 2004 Posty: 33 Sk±d: POLSKA
|
Wys³any: Wto Sie 10, 2004 9:33 pm Temat postu: |
|
|
£odygin napisa³: | wtedy silnik nie by³by ju¿ papierowy a papierowo-metalowy
POZDRAWIAM |
taka folia nie zrobi³a by nikomu krzywdy bo rozrywa sie na konfetti
jest to w prawdzie ju¿ wstawka metalowa ale chodzi o to ¿eby silnik by³ bezpieczny jak to napisa³ qrld
jedyny problet to waga takiej ta¶my na taki silnik posz³o by z 2 metry ta¶ly i to wa¿y³o bi troszeczke i je¿eli silnik by³ by ma³y znacz±co podnois³o by wagê[/b] _________________ cos bym tu napisa³ ale nie wiem czy mamusia mi pozwoli |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jaskiniowiec

Do³±czy³: 22 Lut 2004 Posty: 597 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Sro Sie 11, 2004 4:03 am Temat postu: |
|
|
Mam pytanko, a po jak± cholerê ta folia metalowa !! Przecie¿ metal (jeszcze mied¼) ¶wietnie przewodzi ciep³o. Jako os³ona termiczna (bo domy¶lam siê, ¿e o to chodzi) to wyj±tkowo marny pomys³.. Wzrasta ryzyko przytopienia metalu, oderwania jego fragmentu i przytkania dyszy. A je¶li chcecie wykorzystaæ papierowy korpus na silnik WU, to konia z rzêdem temu, kto wymy¶li skuteczny sposób na demontowaln± dyszê lub zatyczkê. Przecie¿ jako¶ trzeba bêdzie wk³adaæ do silnika nowe ³adunki paliwa i now± oslonê termiczn±. Ja wiem, ¿e gruby, dobrze zrobiony korpus papierowy móg³by wytrzymaæ kilka lotów, ale ca³o¶æ pomys³u wydaje mi siê raczej niezbyt trafiona. Chcecie, próbujcie. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Immortal_One

Do³±czy³: 17 Mar 2004 Posty: 33 Sk±d: POLSKA
|
Wys³any: Sro Sie 11, 2004 9:39 am Temat postu: |
|
|
Cytat: | A je¶li chcecie wykorzystaæ papierowy korpus na silnik WU, to konia z rzêdem temu, kto wymy¶li skuteczny sposób na demontowaln± dyszê lub zatyczkê. Przecie¿ jako¶ trzeba bêdzie wk³adaæ do silnika nowe ³adunki paliwa i now± oslonê termiczn±. |
dysze mog± byæ z metalu na przyk³ad z za¶lepek hydraulicznych na gwint,
gwint w silniku mo¿na bardzo ³atwo zrobiæ poprostu wkrecaj±c t± zatyczke jeszcze w mokry silnik
tylna zatyczka tak jak zrobi³ qrld z korka albo ko³ka drewnianego
Cytat: | po jak± cholerê ta folia metalowa !! Przecie¿ metal (jeszcze mied¼) ¶wietnie przewodzi ciep³o. Jako os³ona termiczna (bo domy¶lam siê, ¿e o to chodzi) to wyj±tkowo marny pomys³ |
izolacja z folii nie ma ochraniaæ przed temperatur± tylko przed ogniem bo on bardziej szkodzi papierowi ni¿ temperetura Cytat: | A je¶li chcecie wykorzystaæ papierowy korpus na silnik WU, to konia z rzêdem temu, kto wymy¶li skuteczny sposób na demontowaln± dyszê lub zatyczkê. Przecie¿ jako¶ trzeba bêdzie wk³adaæ do silnika nowe ³adunki paliwa i now± oslonê termiczn±.
korpus papierowy przy dobrym u¿ytkowaniu i dobrej technologii mo¿e wytrzymaæ naprawde d³uugo a podoba mi sie zastosowanie go do silnika WU bo jest o wiele l¿ejszy od metalu z którego robi sie zwykle silniki WU |
_________________ cos bym tu napisa³ ale nie wiem czy mamusia mi pozwoli |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jaskiniowiec

Do³±czy³: 22 Lut 2004 Posty: 597 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Sro Sie 11, 2004 4:00 pm Temat postu: |
|
|
Cytat: | dysze mog± byæ z metalu na przyk³ad z za¶lepek hydraulicznych na gwint,
gwint w silniku mo¿na bardzo ³atwo zrobiæ poprostu wkrecaj±c t± zatyczke jeszcze w mokry silnik |
Cytat: | izolacja z folii nie ma ochraniaæ przed temperatur± tylko przed ogniem bo on bardziej szkodzi papierowi ni¿ temperetura |
No comments |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
qrld

Do³±czy³: 30 Sty 2004 Posty: 50 Sk±d: Be³chatów
|
Wys³any: Sro Sie 11, 2004 8:48 pm Temat postu: |
|
|
W papierowym silniku raczej gwintu siê nie zrobi - mo¿na by jednak wcisn±æ metal w j±k±¶ masê typu papier+wikol lub w jaki¶ ko³ek drewniany wciskany jak zatyczka mojego pomys³u. Co do ochrony termicznej to najlepszym rozwi±zaniem wg mnie s± naprzemienne warstwy papieru i folli aluminiowej. Popió³ ¼le przewodzi ciep³o, a folia al. kiepsko siê spala wiêc to wydaje mi siê dobrym rozwi±zaniem.
crave napisa³: | Sêk w tym, ¿e proch spala siê szybko, a paliwko rakietowe troche wolniej. W efekcie tu i tam siê nadpali i ju¿ po paru lotach silnik nada siê tylko do wyrzucenia. |
W tej mojej armatce (zainpregnowanej szk³m wodnym) gdy utyka³ pocisk, to proch spala³ siê nie wybuchowo, a rakietkowo czyli tak jak w rakiecie (dysz± by³a dziurka na lont). Dodam, ¿e niewypa³ów by³o gdzie¶ z 5 czy 6 (w tym raz na FB KNO3+Mg) a armatka trzyma siê ca³kiem nie¼le (porównywa³em z innymi rurkami i zwiêkszania siê ¶rednicy wewnêtrznej prawie nie da siê zauwa¿yæ) _________________ pzdr
STOP ENTROPII ! |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Paul S
Do³±czy³: 24 Lis 2003 Posty: 252
|
Wys³any: Sob Sie 14, 2004 2:45 pm Temat postu: |
|
|
Hallo,
Ja osobiscie nie widze zadnego problemu technicznego w wykonaniu silnika WU z papieru. Czytajac te wypowiedzi moich poprzednikow zauwazylem , ze mamy dwa zasadnicze problemy.
- osadzenie dyszy oraz zatyczki
- zabespieczenie papierowego korpusu przed dzialaniem wys. temp. oraz ognia
W sumie kiedys juz pisalem jak nalezy to robic ale bylo prawdopodobnie malo interesujace- moze za skomplikowane???
Moze jeszcze jeden konkursik- Jak osadzic fachowo dysze bez uzycia klei, gwozdzi, srub itd ?
A nastepny - jak zabespieczyc papierowy korpus silnika przed wys. temperatura?
Paul |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
piroman

Do³±czy³: 16 Cze 2004 Posty: 244
|
Wys³any: Nie Sie 15, 2004 9:21 pm Temat postu: |
|
|
paul, co do 1 to:
a)wykonac dysze jako przewezenie, wtedy nie ma co sie wysuwac
b)zrobic lekkie przewezenie w ktorym zaklinuje sie dysza
zabezpieczenie przed ogniem:
a)impregnacja szk³em wodnym
b)polozenie kilku(nastu) warstw folii al przy nawijaniu korpusu
zgadlem?  _________________
 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
yetihehe

Do³±czy³: 26 Pa¼ 2002 Posty: 459 Sk±d: Znienacka
|
Wys³any: Pon Sie 16, 2004 9:42 am Temat postu: |
|
|
Ja widzê mocowanie dyszy tak:
Kulki mog± byæ wykonane z poxiliny, chodzi o to, ¿eby siê nie ¶lizga³y po papierze, a jak kto¶ je wytoczy w palcach, to bed± ³adne. Powinny byc na ca³ym obwodzie. Uszczelnienie mo¿e byæ wykonane jako obrêcz ze zwiniêtej folii aluminiowej, przyklejonej na krawêdzi dyszy. Ci¶nienie bêdzie wciskaæ foliê w szparê i wysuwaæ dyszkê z korpusu blokuj±c j± na kulkach jeszcze mocniej. _________________ Motyle trotylem pachn± jak nigdy.
ogl±daj±cy, niepraktykuj±cy  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Immortal_One

Do³±czy³: 17 Mar 2004 Posty: 33 Sk±d: POLSKA
|
Wys³any: Pon Sie 16, 2004 12:14 pm Temat postu: |
|
|
ja wyobra¿am sobie to tak [img]www.republika.pl/piromani404/silnik_WU.jpg[/img]
korpus by³ky z przewe¿eniem które mocowa³o by wymienn± dysze a dalej by³by wk³adamy blok paliwa razem z zatyczk± który z koleji by³ by mocowany drewnianym bolcem do korpusu po wypaleniu paliwa wymienia³o by sie blok z zatyczk± i silnik by³ by gotowy do nastepnego startu
dysza by³a by wymienna przez wyci±gniecie jaj ty³em zaraz zabiore sie do wykonania modelu takiego silnika _________________ cos bym tu napisa³ ale nie wiem czy mamusia mi pozwoli |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Paul S
Do³±czy³: 24 Lis 2003 Posty: 252
|
Wys³any: Pon Sie 16, 2004 2:47 pm Temat postu: |
|
|
No prosze! Tylko was troche podpuscic a zaraz sie znajda gotowe rozwiazania. Polak potrafi !!!
Moje pomysly przedstawie wieczorem.
Paul |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Paul S
Do³±czy³: 24 Lis 2003 Posty: 252
|
Wys³any: Pon Sie 16, 2004 8:41 pm Temat postu: |
|
|
Witam,
A oto moja propozycja silnika WU z papieru.
Zamieszczone ponizej zdjecia oddaja nie w pelni moja propozycje ale przy odrobinie wyobrazni powinno to byc dla kazdego jasne. Z gory zaznaczam , ze nie buduje takiego silnika a materialy do tych zdjec sa przypadkowo wyszukane w celu zobrazowania tego pomyslu.
Na pierwszych dwuch zdjeciach jest widoczny drewniany walek o dwuch srednicach- powiedzmy 30 na 28mm. Dlugosc walka ok. 50 cm( po 25cm dla kazdej srednicy).
Prace zaczynamy od nawiniecia rurki papierowej na walku o srednicy 30mm uprzednio odizolowanego folia. Jako klej proponuje zywice epoksydowa. Dla wzmocnienia konstrukcji mozna korpus wzmocnic dwoma warstwami wlokna szklanego. Dla lepszego formowania przewezenia proponuje naciac papier na glebokosc ok 15mm co 3 ; 4 cm . W chwili osiagniecia rzadanej grubosci calosc sciskamy b.mocno tasiemka z kwiaciarni. W ten sposob zabespieczamy dysze przed wyrwaniem. Jako dysze proponuje grafit.
Jako zabespieczenie termiczne robimy nastepna rurke z papieru- moze byc na szkle wodnym. Jej srednica zewnetrza musi odpowiadac dokladnie srednicy wewnetrznej korpusu silnika. Zakladam grubosc scianki 1mm. Oczywiscie rurka wewnetrzna po wypaleniu silnika nadaje sie tylko do wyrzucenia ale nasz silnik powinien to przezyc. W tym miejscu chcialbym zaznaczyc, ze grubosc scianki dla silnika o spalaniu czolowym musi byc conajmniej 2x grubsza - w zaleznosci od czasu spalania.
Paul |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Paul S
Do³±czy³: 24 Lis 2003 Posty: 252
|
Wys³any: Pon Sie 16, 2004 9:02 pm Temat postu: |
|
|
Nastepne zdjecia przedstawiaja ten sposob " rurka w rurke" a nastepne zdjecie przedstawia sposob zamocowania zatyczki.
W celu solidnego i w miare pewnego zamocowania zatyczki proponuje naciac korpus silnika -jak na zdjeciu- co 2; 2,5 cm po obwodzie. Zatyczke najlepiej zrobic ( wytoczyc) z twardego drewna a w miejscu naciec silnika zmniejszamy srednice zatyczki o ok. 0,5 ; 1mm. Zabespieczenie zatyczki robimy za pomoca mocnego sznurka ktorym staramy sie docisnac naciete miejsca do zmniejszonej srednicy zatyczki. Za pomoca drutu bylo by latwiej ale nasz silnik ma byc bez metalu. Oczywiscie gestosc naciec mozna zwiekszyc dodajac jako wzmocnienie pare "paskow" wloka szklanego lub weglowego. Dlugosc zatyczki min. 30mm!!!
Co o tym sadzicie?
Paul |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|